Hoitoalan järjestöt siirsivät lakon laajentumista eteenpäin ja supistivat sen vaikutuspiiriä
Alkaa lakkokassan pohja häämöttämään ja toimenpiteitä on tehtävä.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko pääsiäispyhien ajaksi ajoitettu tauko lakkoilussa on kyllä mauttomuuden huippu ja vie hoitajien arvostuksen pakkaselle.
Ahneudella ei ole mitään rajaa.Jes, nyt pääsee tekemään tiliä. Lakossa 1.4 - 14.4 ja yhden päivän olin lakkovahtina. Nyt on koti siistinä kevätsiivouksen jäljiltä.
Pe 15.4 aamu 7 - 15.15
Pe 15.4 yö 20.30 - 7.15
La nukutaan
Su aamu 7 - 15.15
Su yö 20.45 - 7.15
Ma ilta 12.30 - 20.30 ja perään yö ti aamulla klo 7.15 kotiin nukkumaan ja lakko jatkuu keskiviikkona.
Noi perjantain ja maanantain vuorot on vakipaikassa ja su vuorot kahdessa eri keikkapaikassa.
Lakon päiviltä 140 euroa lakkoavustusta joka päivältä, kyllä nyt kelpaa olla hoitaja.Vähän toinen näkökulma, (en kuulu liittoon) olen tehnyt sijaisuuksia ja lakon aikana oli mukavasti töitä. Myös koko pääsiäiseksi oli sovittu joka päivälle työvuoro. Eilen soitettiin ja peruttiin pääsiäisen vuorot, kun vakkari palaa lakosta tekemään listaan merkityt vuorot. Kyllä ottaa päähän, olisi ne pyhälisät kelvanneet myös minulle.
Et kuulu liittoon mutta otat kyllä samat korotukset itsellesi mitä liitto mahdollisesti saa neuvoteltua? Varsinainen vapaamatkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko pääsiäispyhien ajaksi ajoitettu tauko lakkoilussa on kyllä mauttomuuden huippu ja vie hoitajien arvostuksen pakkaselle.
Ahneudella ei ole mitään rajaa.Ja jos lakko jatkuisi pääsiäisen yli, suojelutyössä olisi kuitenkin ne samat henkilöt, joille on suunniteltu työvuoroja pääsiäisen ajaksi. Työnantaja maksaa ilta-, yö-, pyhälisät ihan normaalisti myös suojelutyön ajalta. Niin mitä se lakon jatkuminen pääsiäisen yli olisi auttanut työnantajaa säästämään?
Joissakin paikoissahan suojelutyötä on ollut tekemässä enemmän henkilökuntaa mitä normaalisti. Eli työnantaja on vaatinut enemmän väkeä paikalle, haluaa maksaa isommalle porukalle palkkaa siis. Miten tämä hoitajien ahneuteen liittyy?
Hyvä kun täällä kommentoi ihmiset keillä ei ole hajuakaan miten homma oikeasti toimii.
.
Joka paikassa se vaan ei mene niin,että suojelutyötä tekee samat,joille pääsiäisen työt on suunniteltu alunperin. Kuten ei myöskään niitä hoitajia valtaosassa paikoista ole normaalia määrää töissä lakon aikana.Ne parjatut juhlapyhä työt kelpaavat jopa niin,että lakossa olostakin ollaan valmiit joustamaan.
Vähän toinen näkökulma, (en kuulu liittoon) olen tehnyt sijaisuuksia ja lakon aikana oli mukavasti töitä. Myös koko pääsiäiseksi oli sovittu joka päivälle työvuoro. Eilen soitettiin ja peruttiin pääsiäisen vuorot, kun vakkari palaa lakosta tekemään listaan merkityt vuorot. Kyllä ottaa päähän, olisi ne pyhälisät kelvanneet myös minulle.