Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhillä on varaa lemmikkeihin?

Vierailija
06.10.2015 |

En jaksa ymmärtää. Itselläni ei ainakaan ole rahaa ostella koiria ja ruokkia niitä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1444024477410.html

Neljän lapsen äiti joutui hankkimaan viikon ruoat 20 eurolla koko perheelle

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa, kun luin juttua. Minä en ole edes köyhä, mutta silti en suostuisi eläinlääkärikuluja maksamaan.

se oli kanssa hassua, että Eläinlääkärikuluihinn säästetään, mutta sitten lapsille sanotaan, ettei ole varaa pitää karkkipäivää....what??? Eiköhän niiden hinnassa ole 100-200 euron hintaero...

mutta kai se lemmikki on se, että jotain hauskaa pitää kaikilla elämässä olla.

Onko karkki tarpeellista? Ei. Pelkästään vahingollista.

Vierailija
42/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin lopettamaan lemmikkikanin. 

Eläinlääkärilasku oli 480e.

Kuinka monelta työttömältä onnistuu raapasta melkein 500e yhtäkkiä jostain? Vai onko vaihtoehto antaa lemmikin hiljalleen kuolla kasvaimeen kotona?

Kanilta myös aiemmin murtui varvas. Se lastoitettiin ensin, (150e) ja myöhemmin otettiin kokonaan pois (yli 200e). Ei  murtumaa voi jättää hoitamatta.

Saa aika hyvin säästää joka kuukausi työmarkkinatuesta, jos eläin pitää yhtäkkiä saada lääkäriin. Kissa vaikkapa tippuu parvekkeelta tai koiraa puree toinen, irrallaan oleva koira.

Tokihan jostain animagilta saa pikavippi-tyyppistä luottoa, jossa on ihan sairaan iso korko. Siitäpä se velkakierre sitten saadaan aikaiseksi.

Käyn nykyään töissä, mutta palkka on sen verran pieni, että mieluummin en ota lemmikkiä ennen kuin on niin hyvä tilanne, että eläinlääkärilaskua ei tarvitse hampaita kiristellen maksaa.

Kyllä mä saan työttömänä maksettua hevosten eläinlääkärilaskut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="06.10.2015 klo 07:24"]Me otettiin koiranpentu, kun opiskelin (=oltiin köyhiä) . Oli aikaa kouluttaa sitä sisäsiistiksi ym. Koira maksoi1000€ (säästin kesätyörahoista). Sen jälkeen meni rokotuksiin ja hankintoihin muutama satanen. Ja sitten kulut onkin ollu pienet. Rokotukset kerta vuoteen ja madotuksia.

Mitä hyvää on muutes karkkipäivässä? Tai välttämätöntä? Me tehää lauantaina aina jotain kivaa, kun on vapaa. Ei välttämättä kuitenkaan syödä karkkia.

Ehkä sulla on pieni koira. Tuollainen vasikan kokoinen koira jo syökin tosi paljon! Saatika jos tulee eläinlääkärille tarvetta mikä ei ole ollenkaan harvinaista etenkin vähän vanhemmilla koirilla.

Miten käsistä lähteneet eläinlääkärikulut on yksittäisen kuluttajan vika?

Eläimistä on kasvanut liian iso bisnes.

Kukaan ei syyllistä kuluttajaa hurjiksi kasvaneesta ja erittäin kalliiksi tulevasta lemmikkibisneksestä, vaan siitä että eletään yli varojen. Köyhä työtön katsoo olevansa oikeutettu samanlaiseen elämään, kuin ne joilla on oikeasti varaa pitää lemmikkieläintä. eri

Vierailija
44/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10-15e / kk 3 jyrsijää... Riippuen asumuksen koosta.

Vierailija
45/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa, kun luin juttua. Minä en ole edes köyhä, mutta silti en suostuisi eläinlääkärikuluja maksamaan.

se oli kanssa hassua, että Eläinlääkärikuluihinn säästetään, mutta sitten lapsille sanotaan, ettei ole varaa pitää karkkipäivää....what??? Eiköhän niiden hinnassa ole 100-200 euron hintaero...

Takerruit sitten tuohon epäolennaisuuteen, eli karkkiin? Jospa vanhemmat joutuvatkin sanomaan lapsille, että nyt ette sitten saakaan viikkorahaa muutamaan kuukauteen, kun eläinlääkärilaskuun meni satasia?

Vierailija
46/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 1-5 koiraa yli 30 vuotta. Sinä aikana olen ollut opiskelija, työtön ja töissäkäyvä, kahta viimeistä vuorotellen.

Ikinä, toistan: ikinä, ei ole lemmikki jäänyt tarvitsemaansa hoitoa. Olen luottokelpoinen, joten lemmikin hoito on maksettu vaikka luottokortilla, jos ei muuten. Ja tingin vaikka omista hammaslääkäri-tai kampaamokäynneistäni, jos tarve on. Ja jos pakko olisi, niin ruuastani.

Sama olisi kitistä vaikka siitä, miten opiskelijalla tai työttömällä on varaa pesukoneeseen ja mitäs sitten kun se hajoaa.

Ja joo, mulla on pesukone. Ja on kuivuri, tiskikone ja auto.

Vierailija
47/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut elänlääkärikuluja hiljattain 1500 e. Olen lemmikin ottanut, olen sen hyvinvoinnista vastuussa.

Vierailija
48/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takerruit sitten tuohon epäolennaisuuteen, eli karkkiin? Jospa vanhemmat joutuvatkin sanomaan lapsille, että nyt ette sitten saakaan viikkorahaa muutamaan kuukauteen, kun eläinlääkärilaskuun meni satasia?

Mitä sitten? Ei kaikki saa sellaista luksusta kuin viikkoraha ikinä. Minä en saanut eikä mun lapset saaneet.

Miksi työttömällä pitäisi olla varaa lasten viikkorahaan? Mitä sillä edes tehdään?

Vierailija
49/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä usein on rahaa lemmikkeihin, tupakkaan ja bensa-autoon. Sen lisäksi jotkut pistävät vielä vetolappuja sisään.

Vierailija
50/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilta kysytään, että lopetetaanko lemmikki, jotta saatte karkkia, niin ainakin meidän lapset huutaisivat kuorossa EI!!!!!

Vierailija
51/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä usein on rahaa lemmikkeihin, tupakkaan ja bensa-autoon. Sen lisäksi jotkut pistävät vielä vetolappuja sisään.

Ja sehän sinua harmittaa.

Vierailija
52/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläimen pitää ehdottomasti olla oma?

Kysyn vaan, kun olen loma-aikoina hoitanut muiden koiria ja lisäksi ollut kodittomien koirien sijaiskotina, jolloin yhdistys maksaa mahd. ell-kulut.

Yksityisistä koirista saa palkkionkin.

Miksi pitää ehdottomasti omistaa?

Vähän niinkuin köyhä ei halua kirjastokorttia, koska haluaa lukea kirjat niin, että itse omistaa ne.

Hullua.

Vierailija
53/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monta kissaa.

Ruokakulut on n.50e/kk (erikoisruokavalio sairauteen). Hiekkakulut n.10-20e/kk.

Eläinlääkärikuluja on ollut 8 vuoden aikana n.1000e yhteensä. Joista kallein kertasuoritus oli leikkaus n.400e. Asun onneksi pienellä paikkakunnalla, niin eläinlääkäri on halvempi. Tuo 400e oli monen tunnin haastavasta päivystysleikkauksesta yöllä ja vielä pyhäpäivänä.

Ja en tiennyt kissat otettuani, että meillä perheen talous tulisi romahtamaan.

Enkä ole eläimiä laittamassa pois tämän takia.

Se on suomen köyhyydessä myös valintakysymys. Kyllä lapset ja eläimet elättää, kun nipistää omista menosta nämä kulut pois.

Tulen itse toimeen vähemmällä ruualla ja ilman huvituksia. Tärkeintä on, että niillä joista minä olen sitoutunut huolehtimaan, on hyvät oltavat, se tekee myös minut onnelliseksi.

PUHUT PUPPUA. TEILLÄ HAISEE KISSAN KUSI JOS NOIN VÄHÄN MENE KISSAN HIEKAAN.ERIKOISRUOKA KISSALLE ELÄINLÄKÄRI ASEMA ON KALLISTA. SISÄKISSAT PITÄÄ YÖS ROKTTAA JOKA TOINEN VUOSI.SAMALLA TERVEYSTARKISTUS JA HAMPAIDEN.KISSAN ELÄINLÄKÄRI KULUT YHTÄ KORKEAAT KUIN KOIRAN.millä koni tohtorilla käyt ja mistä hiekat ruuat noin halvalla ostat? Tallinako,Viro asut?

Vierailija
54/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain telkkariohjelmassa kanssa joku nainen valitti kun toimeetulotuki ei riitä mihinkään. Vieressä kuolasi lehmän kokoinen mastiffi. Mä menisin konkurssiin jos pitäisi ruokkia niin suurta koiraa!

Mastiffi on suloinen koira. Älä hauku.

Vierailija
55/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten köyhillä on varaa lemmikkeihin?

En jaksa ymmärtää. "

Miten Suomella on varaa lahettaa kokoa ajan rahaa ulkomaille. En jaksa ymmartaa

SUOMI EI OLE VARAKAS MAA. Ne maat johon lahetamme rahaa ovat varakkaampia, tyyliin Espanja ja Italia. Mutta mariinit saa sitten palkkiovirat.

Koyhallekin pitaisi olla mahdollista pitaa lemmikkia. VARAKKAASSA MAASSA

Vierailija
56/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläimen pitää ehdottomasti olla oma?

Kysyn vaan, kun olen loma-aikoina hoitanut muiden koiria ja lisäksi ollut kodittomien koirien sijaiskotina, jolloin yhdistys maksaa mahd. ell-kulut.

Yksityisistä koirista saa palkkionkin.

Miksi pitää ehdottomasti omistaa?

Vähän niinkuin köyhä ei halua kirjastokorttia, koska haluaa lukea kirjat niin, että itse omistaa ne.

Hullua.

Sama kuin kysyisi, miksi lapsen tai puolison pitää olla oma. Eikö riittäisi, että paijailisi naapurin lasta tai miestä.

Vierailija
57/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksavat, vaikka olen täysi-ikäinen.

Vierailija
58/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monta kissaa.

Ruokakulut on n.50e/kk (erikoisruokavalio sairauteen). Hiekkakulut n.10-20e/kk.

Eläinlääkärikuluja on ollut 8 vuoden aikana n.1000e yhteensä. Joista kallein kertasuoritus oli leikkaus n.400e. Asun onneksi pienellä paikkakunnalla, niin eläinlääkäri on halvempi. Tuo 400e oli monen tunnin haastavasta päivystysleikkauksesta yöllä ja vielä pyhäpäivänä.

Ja en tiennyt kissat otettuani, että meillä perheen talous tulisi romahtamaan.

Enkä ole eläimiä laittamassa pois tämän takia.

Se on suomen köyhyydessä myös valintakysymys. Kyllä lapset ja eläimet elättää, kun nipistää omista menosta nämä kulut pois.

Tulen itse toimeen vähemmällä ruualla ja ilman huvituksia. Tärkeintä on, että niillä joista minä olen sitoutunut huolehtimaan, on hyvät oltavat, se tekee myös minut onnelliseksi.

PUHUT PUPPUA. TEILLÄ HAISEE KISSAN KUSI JOS NOIN VÄHÄN MENE KISSAN HIEKAAN.ERIKOISRUOKA KISSALLE ELÄINLÄKÄRI ASEMA ON KALLISTA. SISÄKISSAT PITÄÄ YÖS ROKTTAA JOKA TOINEN VUOSI.SAMALLA TERVEYSTARKISTUS JA HAMPAIDEN.KISSAN ELÄINLÄKÄRI KULUT YHTÄ KORKEAAT KUIN KOIRAN.millä koni tohtorilla käyt ja mistä hiekat ruuat noin halvalla ostat? Tallinako,Viro asut?

Miksi huudat?

Vierailija
59/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja typeraa suomessa on myos se etta kun ihmisilla elainlaakarivakuutukset niin isot ulkomaiset elainlaakariketjut ovat nostaneet hinnat ihan pilviin. oikeasti ,,, kun moni ei kerran kysele hintoja yhtaan

sairas meno niin monella alalla. Mutta ihmiset nukkuvat jossain Maailman onnellisin kansa unessa

Korruptiota, kaiken myynti ulkomaille. Nyt vaikka VESI tampereella

kommunismia joka alkoi koiviston aikana. Ei oe demokratiaa vaan puoluekuri. puolueet valitsevat hallitukset ja ne ovatkin sitten olleet viime aikoina ihan rikollisia

Vierailija
60/75 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen että elämäntilanne voi muuttua paljonkin ja raha mennä tiukalle lemmikkien kanssa. Sitä en ymmärrä että on valmiiksi lapsia, yh ja todella tiukkaa. Siihen kaksi kissaa jotka ruokkii ja hiekoittaa nipinnapin. Mutta lääkäriin ei ole koskaan rahaa eikä mahdollista viedä lekuriin jos tarvii. Mielenterveydelle lemmikki on hyväksi, mutta ei eläimen kustannuksella. Kyllä se pitää hoitaa hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi