Miksi amerikkalaiset tuovat aina esiin perimänsä?
Tuntuu, että aina kun amerikkalaiset ovat äänessä, he kokevat tarpeelliseksi kertoa mistä ovat kotoisin. Tai siis heidän esi-isänsä ovat lähtöisin. Jos menee vaikka Imdb:n sivuille lukemaan näyttelijöiden bion, siellä on tarkka selvitys heidän e-tnisyydestä.
Ovatko he ylpeitä taustastaan, vai eikö amerikkalaisuus ole itsessään niin merkityksellinen, että sillä yksinään pärjäisi?
Kommentit (22)
Mä kyselin kerran internetissä, että miksi kukaan (kunnollisessa nimiroolissa oleva) näyttelijä Kapteeni Corellin mandoliini -elokuvassa ei ole kreikkalainen tai italialainen. Joku amerikkalainen tuli siihen sitten selittämään, miten Nicolas Cagella on italialaisia sukujuuria. Katsoin googlesta, että Cagen isän iso-isovanhemmat olivat kotoisin Italiasta, ja ilmeisesti tämä sitten teki Cagesta itsestään tarpeeksi italialaisen esittämään italialaista elokuvassakin. En ehkä tuossa vaiheessa kehtaisi kutsua itseäni italialaiseksi. Mun molemmat mummot on Karjalasta enkä pidä itseäni yhtään karjalaisenakaan.
Joo tämä on selvästi (valkoisille) amerikkalaisille tärkeä juttu, olen itsekin törmännyt.
Mutta minusta muiden sukujen alkuperät ovat oikeasti mielenkiintoisia keskustelunaiheita. Yhdysvaltojen tapaisessa sulatusuunikulttuurissa pitäisin itsekin mielenkiintoisena tietona, missä keskustelukumppanini juuret ovat. Kyllä mua kiinnostaa Suomessakin, onko kaverien suku lähtöisin Pohjanmaalta, Kallaveeltä, Petroskoista vaiko Bonnista.