Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemallani miehellä ei ole yhtään sarkasmin tajua, ottaa kaiken kirjaimellisesti ja suutahtaa "valehtelusta" esim. sanoin vitsillä keränneeni viime vuonna ainakin 500 litraa mustikoita yhtenä päivänä

Vierailija
11.04.2022 |

Meni ihan vakavaksi ja alkoi inttää, miten muka sain niin paljon pyörän kyydissä kulkemaan, miksi valehtelen. Päivittelin kerran, kuinka serkkuni on idiootti kun oli lähtenyt humalassa auton rattiin. Sanoin, että serkulla ei nykyään ole aivoja enää ollenkaan. "Älä jauha pas kaa, ei kukaan voi elää ilman aivoja" Samalla serkulla on myös aina pakottava tarve kertoa milloin menee tarpeilleen. Kerran lohkaisin "No kiitos, en olis voinut elää ilman tuota tietoa" Myöhemmin alkoi vängätä siitä, miksi se tieto oli ollut minulle niin tärkeä.

Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies.

Kommentit (624)

Vierailija
181/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ass-ihmisten kanssa on hieman vaikea kommunikoida. Naapurin 15 v ass-lapsi kävi virpomassa vielä illalla kun kaikki muut naapuruston lapset olivat jo käyneet. Olin varannut lapsille jotain tikkareita ja ostanut vain kaupasta erilaisia sen kummemmin sisältöä katsomatta.

Annoin sitten tälle lapselle palkaksi pari tikkaria ja hän alkaa väittelemään, että "tämä toinen on salmiakkia enkä minä tykkää siitä". Sanoin että valitettavasti nyt ole muutakaan, kun en itse syö karkkia, eikä vain ole mitään annettavaa. Lapsi vain jankkaa, että mutta kun hän ei tykkää. Ehdotin, että voihan hän vaikka antaa sen kotona sisaruksilleen tai vanhemmilleen, kun hänellä kuitenkin näyttää jo olevan korillinen muutakin karkkia. Lapsi alkaa pohtimaan, että hän ei kyllä ole varma, että tykkääkö äitikään ja mitenhän se isä. Tässä vaiheessa sanoin, että en valitettavasti voi pohtia nyt enempää, kun olen lähdössä koirien kanssa lenkille. En tiedä, että kuinka kauan keskustelu olisi vielä jatkunut ja miten minun olisi tullut toimia "oikein".

Vierailija
182/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lue, mitä tarkoittaa sarkasmi eli Wikipedia:

Sarkasmi on purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus. Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua. Sarkasmilla ilmaistaan kielteistä ja arvostelevaa asennetta tiettyä henkilöitä tai tapahtumaa kohtaan.

Tunsin yhden kerran tällaisen tyypin, joka oli hoitotyössä, niin hänen ns. "huumori sarkasmi" oli valehdella, ettei meille hoitajille anneta kyniä kirjoittamiseen, kun ollaan niin köyhiä. Niin vanhus soittaa tämän jälkeen yritykseen ja kysyy, että eikö teillä ole kyniä? Ketä tällainen huumori palvelee, kuin vain sitä, joka heittää ilmaan tämän sarkasmin? Kuka tässä nyt siis nauraa? 

ps. ap: Hyvä huumori on sellaista, että voi nauraa itselleen ja tilannekomiikalle. Hyvä huumori ei ikinä loukkaa toisia, vaan saada muut ihmiset hyvälle tuulelle ja nauramaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni näköjään pystyy elämään ilman aivoja

Niin näyttää tällä palstalla....ettei ole mielikuvitusta....luetaan kuin piru raamattua. 

Ap:lle sanoisin, että jos parisuhteessa ei voi yhtään vinoilla,  harrastaa sarkasmia, ei ole sanaleikkien tai  vitsailun ymmärrystä, niin älä hitto vie jatka tapailua. Elämä tuollaisen ihmisen kanssa käy  sinulle raskaaksi ja ilottomaksi. Ei ole sinunlaisesi ihminen.  Pilkunvääntäjien ja tosikkojen pitää löytää toinen pilkunvääntäjä ja tosikko, näin se vaan on. Ainakin oma puolisoni nauttii kun heitän pientä vinoilua, sarkasmia ym. Nauru tekee elämästä kivempaa. 

N52 v. 

Vierailija
184/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Kylläpä täällä otetaan tosissaan ap:n jutut ja väitetään jopa valehtelijaksi. Ei kannata arvostella juttuja, jos ei tiedä että missä kontekstissa ne on esitetty.

Kävin itsekin eräänä syksynä mustikassa ja naapuri sattui pihalle lähtiessä ja tullessa. Olin toikkaroinut metsässä yli kolme tuntia, monta kilometriä ja tulin kotiin hikisenä ja ihan itikoiden puremia täynnä. Olin saanut kokonaiset 5 dl mustikoita. Naapuri kyseli, että sainko minkä verran saalista ja huikkasi hänelle "50 litraa" ja kävelin taloa kohti kevyen ämpärin kanssa. Huusin perään, että *ei kun 0.50 litraa oikeasti ". Aivan hyvin olisin voinut käyttää 500 litraa, kun tarkoitus oli itsekin naureskella olemattomalle saaliille.

No tuohan oli ihan erilainen ja aidosti lakonisuudessaan hauska heitto jonka kuulija jo äänensävystäkin ymmärtää vitsiksi.

Ei voi edes verrata noihin ap:n juttuihin.

500 litraa on täysin mahdoton jopa Thaimaan poimijoille ja jokainen normaali ihminen ymmärtää asian vitsiksi. 

Onhan se mahdoton. Mutta voi Suomessa olla ihmisiä jotka eivät ole koskaan itse poimineet mustikoita. Mistä silloin voi tietää? Tosin ap:n muut esimerkit selvensivät, että tässä tapauksessa ei ole siitä kyse.

En ole koskaan poiminut mustikan mustikkaa. Osaan kuitenkin hahmottaa, että 500 litraa mustikoita on todella paljon. Varsinkin kun viestiin yhdistää kontekstuaaliset vihjeet, on epätodennäköistä, ettenkö olisi ymmärtänyt mistä on kyse ilman sen kummoisempaa analysointia.

On vaarana että tästä tulee monen sivun jankutus, mutta vastaan nyt kerran. Kun ei ole tehnyt jotakin työtä, sen suoritusnopeutta on mahdotonta arvioida. Esim puolukkaa voi kerätä tuplasti nopeammin kuin mustikkaa. Et kuitenkaan tiedä tätä eroa ilman kokemusta vaan marjan poimiminen on marjan poimimista. Et voi insinöörimäisesti järkeillä tätä, vaan se vaatii joko tietoa tai kokemusta.

Minä nimenomaan en "järkeile insinöörimäisesti", koska pelkkä intuitio riittää. Hyvä huumorintaju perustuu nopeaan hoksaamiseen, joka on usein lähes esitietoista eli intuitiivista.

Vierailija
185/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä? 

Itsekin sanon usein esim "huh huh olen tehnyt miljoona asiaa tänään" tai "voisin syödä kokonaisen hevosen" tms. Ihan normaalia puheen värittämistä. Normaali ihminen tajuaa kyllä että ap oli poiminut niin paljon mustikoita että se tuntui kuin olisi poiminut 500 litraa. Ja jos ei tajua niin ainahan voi kysyä "ai ihan oikeasti poimit niin paljon?" eikä jäädä inttämään.

Tämä.  Juuri näin.  Ihmettelen näitä kommentteja täällä, jotka syyllistävät nyt ap:ta "liioittelusta" ja tyhjän puhumisesta.  Koska puhekielemmehän vilisee näitä ilmaisuja ja ne jokainen normaali ihminen ymmärtää vain puheen värittämiseksi.  

Jo tuo edellä kirjoittamani lausekin sisältää ko. ilmaisutavan.  "Puhekieli vilisee näitä ilmaisuja."  Joku voi tietenkin alkaa inttää tuosta vilisemisestä, että mitä se tarkoittaa tuossa yhteydessä.  Mutta näin me kuitenkin puhumme.

Ilmaisu "sataa kaatamalla" on myös yksi esimerkki.  Itse asiassahan koskaan ei sada niin, että vettä kaatuu jostain pilvestä suoraan maahan, vaan se tulee aina pisaroina, tulee sitä sitten paljon tai vähän.

On olemassa ihmisiä, joille tällaiset ilmaisut voi olla ylivoimaisia ymmärtää.  He käsittävät kaiken kirjaimellisesti.  Jokin oireyhtymä on pakko olla taustalla.  Pikkulapsi voi ihmetellä, miten joku voi sanoa vaikka, että töitä on niin paljon, että ne kaatuu päälle.  Varttuessaan hän oppii, että on olemassa kielikuvia ja puheen väritystä, ja osaa suhteuttaa asiat oikein.  

Minäkin tunnen yhden ihmisen, jolle tällainen värittynyt puhe on jokseenkin mahdotonta kuultavaa.  Hän todellakin alkaa väitellä ja inttää asioista,  mikä on toisille hirveän rasittavaa ja luultavasti hänelle itselleenkin vaikeata.  Hän tuijottaa puhujaa tiukasti kuunnellessaan ja tarttuu heti puheeseen, jos siinä tulee esille tällainen kielikuva tai värityynyt ilmaisu.  Hän on todella hankala ihminen ja epäilen vahvasti jotain oireyhtymää.  Esim. kerran tavatessamme sanoin hänelle, että mennään tässä jonain päivänä kahville yhdessä, niin saamme jutella kunnolla kun nyt ei ehdi.  Hän tuijotti minua kiinteästi ja sanoi, että ai siis jonain päivänä?  Meinaatko, että mennään kahville vain niin kuin jonain päivänä, ei väliä, milloin?  Että ihan jonain päivänä vaan?  Hän jotenkin ihan kuin kiihtyi, mikä on hänelle tyypillistä. 

Hän on ollut samassa työpaikassa kanssani ja muistan että hänen kanssaan piti sielläkin puhua hyvin varovaisesti, ettei hän tartu johonkin epäolennaiseen, mikä saa hänet sitten kuohuksiin.

En jaksaisi millään, jos kumppaninani olisi tuollainen henkilö.  Pieninä annoksina menee, mutta elämänkumppaniksi ei kelpaa. 

Rajansa kaikella ja myös puheen värittämisellä. Mikään ei ole raskaampaa kun tyyppi joka pulputtaa kuin papupata omista tekemisistään ja suurin osa siitäkin puheesta on tuollaista joutavaa läpätystä ja muka-nokkelaa kikkailua.

Minä en pälpätä kuin papupata, mutta osaan kertoa asioita värikkäästi. Saatan sanoa, että

- Mä oon ihan poikki

- mä oon ihan rättiväsynyt

- mulla on varmaan miljoona rakkoa jaloissa näitten kenkien takia

-  tolla ruokamäärällä ruokkisi koko armeijan

- mä oon ihan täys, en syö enää IKINÄ

- pakko imuroida, täällä on hiekkaa kuin Saharassa

- se oli aika kallis, varmaan 16 500 miljoonaa euroa

- tuntuu, että vois syödä ämpärillisin raejuustoa, on se niin hyvää!

- ihan sikakylmää ulkona

Kaikki tuttavat, kaverit, sukulaiset, perhe yms. ymmärätävät tälläistä puhetta ja se on myös heille ihan normaalia puhumista. Eihän noita värikkäitä ilmaisuja joka lauseessa käytetä, eikä ne todellakaan ole tarkoitettu vitsiksi, joille pitää nauraa. 

En kestäisi AP:n miestä. Jos joskus tapaan tuollaisen oudon hyypiön, olisin kyllä aika hämmentynyt: pitääkö minun oikeasti selittää tuolle tyypille, että "Tarkoitin, että vatsani on nyt juuri ruokailun jälkeen täynnä ja minulle ei tule varmaankaan loppuillasta enää nälkä. Jos söisin nyt lisää, minulle tulisi jo huono olo." Tämän kaiken normaali ihminen toteaa sanomalla: "Huh, huh. Mä en syö enää ikinä!"

Vierailija
186/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi on purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus. Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua. Sarkasmilla ilmaistaan kielteistä ja arvostelevaa asennetta tiettyä henkilöitä tai tapahtumaa kohtaan.

Tunsin yhden kerran tällaisen tyypin, joka oli hoitotyössä, niin hänen ns. "huumori sarkasmi" oli valehdella, ettei meille hoitajille anneta kyniä kirjoittamiseen, kun ollaan niin köyhiä. Niin vanhus soittaa tämän jälkeen yritykseen ja kysyy, että eikö teillä ole kyniä? Ketä tällainen huumori palvelee, kuin vain sitä, joka heittää ilmaan tämän sarkasmin? Kuka tässä nyt siis nauraa? 

ps. ap: Hyvä huumori on sellaista, että voi nauraa itselleen ja tilannekomiikalle. Hyvä huumori ei ikinä loukkaa toisia, vaan saada muut ihmiset hyvälle tuulelle ja nauramaan. 

Jaa. South Park on esimerkiksi hyvä juuri siksi, että kaikkea ja kaikkia loukataan tasapuolisesti.

Vierailija
187/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten hirveän raskaita aloittajan kaltaiset ihmiset, joiden puhetta kuunnellessa täytyy olla hiukan varuillaan, kun ei aina tiedä, mikä on niin kutsuttua vitsiä ja mikä ei. Ihan asiallisenkin puheenaiheen ollessa kyseessä. Ja kun nämä "läpät" ovat yleensä hauskoja vain kertojansa mielestä.

Siis sä otat todesta tuollaiset esim. ap:n kaltaiset heitot, kuin että "serkulla ei ole aivoja", "en olisi voinut elää ilman tietoa siitä milloin serkku menee kakalle" tai että "keräsin yhtenä päivänä 500 L mustikoita". Nämä on siis sellaisia heittoja, jotka aivan ehdottomasti on faktaa? Eli myös sinun serkku voisi elää ilman aivoja? Ja kertoohan se järkikin, että 500L/päivä mustikoita on kyllä aika hurja vietnamilaisenkin kerätä vaikka hakoja ovatkin!

Tietenkään nuo väitteet eivät ole totta, mutta en käsitä miksi pitää länkyttää tuollaista paskaa. Ei tyoeryyksien latelu ole kenestäkään huvittavaa.

Vierailija
188/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ass-ihmisten kanssa on hieman vaikea kommunikoida. Naapurin 15 v ass-lapsi kävi virpomassa vielä illalla kun kaikki muut naapuruston lapset olivat jo käyneet. Olin varannut lapsille jotain tikkareita ja ostanut vain kaupasta erilaisia sen kummemmin sisältöä katsomatta.

Annoin sitten tälle lapselle palkaksi pari tikkaria ja hän alkaa väittelemään, että "tämä toinen on salmiakkia enkä minä tykkää siitä". Sanoin että valitettavasti nyt ole muutakaan, kun en itse syö karkkia, eikä vain ole mitään annettavaa. Lapsi vain jankkaa, että mutta kun hän ei tykkää. Ehdotin, että voihan hän vaikka antaa sen kotona sisaruksilleen tai vanhemmilleen, kun hänellä kuitenkin näyttää jo olevan korillinen muutakin karkkia. Lapsi alkaa pohtimaan, että hän ei kyllä ole varma, että tykkääkö äitikään ja mitenhän se isä. Tässä vaiheessa sanoin, että en valitettavasti voi pohtia nyt enempää, kun olen lähdössä koirien kanssa lenkille. En tiedä, että kuinka kauan keskustelu olisi vielä jatkunut ja miten minun olisi tullut toimia "oikein".

Toimit ihan oikein. Ymmärtämätön aikuinen olisi alkanut (toivottavasti vasta lapsen lähdettyä) tuhista "huonoista käytöstavoista".

Vierailija
189/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten hirveän raskaita aloittajan kaltaiset ihmiset, joiden puhetta kuunnellessa täytyy olla hiukan varuillaan, kun ei aina tiedä, mikä on niin kutsuttua vitsiä ja mikä ei. Ihan asiallisenkin puheenaiheen ollessa kyseessä. Ja kun nämä "läpät" ovat yleensä hauskoja vain kertojansa mielestä.

Siis sä otat todesta tuollaiset esim. ap:n kaltaiset heitot, kuin että "serkulla ei ole aivoja", "en olisi voinut elää ilman tietoa siitä milloin serkku menee kakalle" tai että "keräsin yhtenä päivänä 500 L mustikoita". Nämä on siis sellaisia heittoja, jotka aivan ehdottomasti on faktaa? Eli myös sinun serkku voisi elää ilman aivoja? Ja kertoohan se järkikin, että 500L/päivä mustikoita on kyllä aika hurja vietnamilaisenkin kerätä vaikka hakoja ovatkin!

Tietenkään nuo väitteet eivät ole totta, mutta en käsitä miksi pitää länkyttää tuollaista paskaa. Ei tyoeryyksien latelu ole kenestäkään huvittavaa.

Pyörryitkö kun sinulle sanottiin, että olet tyhmä kuin saapas?

Vierailija
190/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä? 

Nimenomaan. Kuulostaa aika typerältä edes väittää tollasta. Tulee olo, et pitää toista ihan idioottina.

Miten niin väittää? Kysehän on ilmiselvästi vitsistä, ja jos ei absurdia huumoria tai sarkasmia ymmärrä, se on tosikon kuulijan ongelma.

Huoh ei sarkasmi ole ainoa huumorin laji. Mäkään en pidä sarkasmista sillä voi aina kaikki selittää jos joutuu kuseen on sellainen pakoreitti vätyksille. Sarkasmi huumori on yksinkertaisten huvi.

Sarkasmihuumori (joka tosiaan on yhdyssana) on tutkitusti nimenomaan älykkäiden ihmisten huumoria. Tyhmempi kun ei sitä ymmärrä, kuten tästäkin ketjusta käy hyvin ilmi. (Ja ei, en yritä väittää, että asperger-ihmiset olisivat tyhmiä.)

Paitsi että tässä esitetyt väittämät eivät olleet sarkasmia alkuunkaan.

T. Sarkasmimestari.

Vierailija
191/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan lue sinä, mitä kaikkea tarkoittaa huumori:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Huumori

Vierailija
192/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyikö tuohon mustikkavitsiin jotain tilannetta, johon se sopisi siihen hetkeen? Vai muuten vaan heitit yhtäkkiä tuollaisen vitsin? Joku edellä kertoi niistä kaloista, kun naapuri siitä kysyi heidän tullessaan kalasta.

Kaveri on kova marjastamaan ja on innoissaan marjasaalistaan. Siihen voisin heittää, että joo mieki keräsin viime vuonna yhtenä päivänä 500 litraa mustikoita. Kyllä oli hyvä päivä.

Vierailija
193/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Kuulostaa aika typerältä edes väittää tollasta. Tulee olo, et pitää toista ihan idioottina.

Miten niin väittää? Kysehän on ilmiselvästi vitsistä, ja jos ei absurdia huumoria tai sarkasmia ymmärrä, se on tosikon kuulijan ongelma.

Huoh ei sarkasmi ole ainoa huumorin laji. Mäkään en pidä sarkasmista sillä voi aina kaikki selittää jos joutuu kuseen on sellainen pakoreitti vätyksille. Sarkasmi huumori on yksinkertaisten huvi.

Sarkasmihuumori (joka tosiaan on yhdyssana) on tutkitusti nimenomaan älykkäiden ihmisten huumoria. Tyhmempi kun ei sitä ymmärrä, kuten tästäkin ketjusta käy hyvin ilmi. (Ja ei, en yritä väittää, että asperger-ihmiset olisivat tyhmiä.)

Paitsi että tässä esitetyt väittämät eivät olleet sarkasmia alkuunkaan.

T. Sarkasmimestari.

Sarkasmi"mestari" ei koskaan heittäisi noin köykäistä väitettä kontekstia tuntematta.

Vierailija
194/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörryitkö kun sinulle sanottiin, että olet tyhmä kuin saapas?

Kummankaan teistä jutut eivät ole a) sarkastisia b) hauskoja c) läheskään niin älykkäitä kuin itse kuvittelette

Vierailija
195/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkään ei ole sukupuolijuttu, vaan yksilökohtaista. Osa ihmisistä on huumorintajuttomia, toiset taas vitsailevat kaikeasta epäsopivastakin. Useimmat ovat sitten jotain tuolta väliltä.

Vierailija
196/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin assperger oireisena, mutta ihan älykkäänä silti tuun huutelemaan.

Että hyvänä vuotena on täysin mahdollista kerätä 10 ämpärillistä, eli 500 litraa mustikkaa päivässä 🙄

Pohdinkin tätä määrää jo aiemmin toisessa kirjoituksessani, mutta siis mun matikkani mukaan, kun ämpärillinen on n. 10 litraa, niin 10 ämpärillistä on vasta 100 litraa ja siis n. 50 ämpärillistä on sen 500 litraa. Sitä tuolla laskeskelin jo, että saisi kerätä n. 3,7 ämpärillistä tunnissa jos lasketaan että on mustikassa vaikka 14 tuntia, niin ei ole oikein enää realistinen suoritus

Vierailija
197/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ass-ihmisten vastakohta tits-ihmiset?

Vierailija
198/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on as-piirteitä ja viljelen tuollaisia "liioittelu"-kommentteja usein (viljelen, ehhehe). Ongelma on nimenomaan niin päin, ettei neurotyypilliset tajua noita huumoriksi. Mikähän diagnoosi heillä on...? Tosikkomainen suomalaisuus ehkä? :)

Ehkä käytät niitä jotenkin poikkeuksellisella tavalla/tilanteissa? Voitko kertoa pari esimerkkiä ja missä tilanteessa sanottu? Kyllähän tuollaiset pitäisi normaalisti tajuta. Tietty neurotyypillisiä tosikkoja myös löytyy.

Vierailija
199/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää vähän tuo mustikkajuttu. Miten olisit pystynyt muka kuljettamaan noin paljon mustikoita?

Vierailija
200/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on yksinkertaisin huumorin muoto. Onneksi maailma on täynnä ihmisiä joidenka huumori on monimutkaisempaa ja sata kertaa hauskempaa. Kuin lapselliset heitot. Hei kato tuolla menee haukka. Haha se olikin varis. Oikeestaan kaikki sarkasmin viljelijät pitäisi merkata hiha merkein et tunnistaa lapsen. Ettei lapsiin vahingossa seekaannu. Kun sarkastiset on 6 vuotiaan tasolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän