Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemallani miehellä ei ole yhtään sarkasmin tajua, ottaa kaiken kirjaimellisesti ja suutahtaa "valehtelusta" esim. sanoin vitsillä keränneeni viime vuonna ainakin 500 litraa mustikoita yhtenä päivänä

Vierailija
11.04.2022 |

Meni ihan vakavaksi ja alkoi inttää, miten muka sain niin paljon pyörän kyydissä kulkemaan, miksi valehtelen. Päivittelin kerran, kuinka serkkuni on idiootti kun oli lähtenyt humalassa auton rattiin. Sanoin, että serkulla ei nykyään ole aivoja enää ollenkaan. "Älä jauha pas kaa, ei kukaan voi elää ilman aivoja" Samalla serkulla on myös aina pakottava tarve kertoa milloin menee tarpeilleen. Kerran lohkaisin "No kiitos, en olis voinut elää ilman tuota tietoa" Myöhemmin alkoi vängätä siitä, miksi se tieto oli ollut minulle niin tärkeä.

Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies.

Kommentit (624)

Vierailija
201/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asperger tapaukset on kuin vetäisi kivirekeä perässään. Opiskeluaikoinani luokallani oli juuri tällainen tyttö, joka otti kaiken aina kirjaimellisesti. Ja jos joku kertoi jonkun vitsin tai hauskan kommelluksen, niin tälle assi-tytölle piti kertoa tämä sama tarina toistamiseen, koska ei ymmärtänyt sitä tai pysynyt kärryillä. Ja sen jälkeen saattoi jäädä vielä analysoimaan asiaa, että miten noin voi käydä ym.

Vierailija
202/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen joka "inhoaa turhaa paskanjauhantaa" tuskin kannattaa treffeillä käydä. Varmaan löytyy joku soveliaampikin pariutumistapa tällaisille henkilöille.

Yllätytkö, jos kerron että maailmassa on myös fiksuja ihmisiä, jotka ei jauha turhaa paskaa? Ei treffailu ole mikään paskanjauhajien yksinoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin assperger oireisena, mutta ihan älykkäänä silti tuun huutelemaan.

Että hyvänä vuotena on täysin mahdollista kerätä 10 ämpärillistä, eli 500 litraa mustikkaa päivässä 🙄

Onpas isot ämpärit sulla: 50 litraa. Yleensä ne on noin 10 litraisia eli niitä 50 kpl. Kukaan ei pysty niin paljon keräämään päivässä.

Vierailija
204/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nyt näyttää siltä, että täällä on yksi tai kaksi tykittämässä näitä assijuttuja, tehtailemassa yläpeukkuja ja pitkittämässä typerää ketjua, jossa leimataan kaikki täysjärkisemmät aspergeriksi. Vaikuttaa hieman pakkomieleiseltä, mutta ihan vapaasti, jos se teidän ahdistustanne lievittää.

Vierailija
205/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kaksi idioottia on kohdannut toisensa.

Vierailija
206/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen joka "inhoaa turhaa paskanjauhantaa" tuskin kannattaa treffeillä käydä. Varmaan löytyy joku soveliaampikin pariutumistapa tällaisille henkilöille.

Yllätytkö, jos kerron että maailmassa on myös fiksuja ihmisiä, jotka ei jauha turhaa paskaa? Ei treffailu ole mikään paskanjauhajien yksinoikeus.

Mitä järkeä treffeille on mennä, jos ei yhtään kiinnosta puhua niitä näitä? Helvetin raskastahan sellainen on, ellei sitten ole "assitakuu" myös treffikumppanista.

Vierailija
207/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvää huumoriahan tuo on, mutta on silti mautonta mollata toista vain siksi, että hän ei tajua kaikkea mitä me normot tajuamme.

Empatia on ilmaista 😊🌞

Empatia on valtaosin näyttelemistä.

Vierailija
208/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että savolaisille ja karjalaisille on ominaista liioittelu puheessa. Esim. Hämeessä, Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa sitä pistetään typeränä kehuskeluna.

Vierailija
209/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä treffeille on mennä, jos ei yhtään kiinnosta puhua niitä näitä? Helvetin raskastahan sellainen on, ellei sitten ole "assitakuu" myös treffikumppanista.

"Niitä näitä" puhuminen ei ole sama asia kuin paskanpuhuminen. Small talk on sellanen sivistyneen ihmisen tapa jutella uuden tuttavuuden kanssa, mutta jos selittää suu vaahdossa "mä keräsin 500 kiloa mustikoita ja mun serkulla ei ole aivoja!" on paskanjauhamista. 

Edelleen; fiksut ja täysjärkiset ihmiset ei ole aspergereita. Eikä ne paskanpuhujat mitään "normaaleita".

Vierailija
210/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanpuhujien kokoontumisajoissa on sit varmaan oltava joku keh ari takuu.

Vierailija
211/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ei ole haukkua toisia paskanpuhujiksikaan.

Vierailija
212/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on as-piirteitä ja viljelen tuollaisia "liioittelu"-kommentteja usein (viljelen, ehhehe). Ongelma on nimenomaan niin päin, ettei neurotyypilliset tajua noita huumoriksi. Mikähän diagnoosi heillä on...? Tosikkomainen suomalaisuus ehkä? :)

Ehkä käytät niitä jotenkin poikkeuksellisella tavalla/tilanteissa? Voitko kertoa pari esimerkkiä ja missä tilanteessa sanottu? Kyllähän tuollaiset pitäisi normaalisti tajuta. Tietty neurotyypillisiä tosikkoja myös löytyy.

Olen eri, mutta veikkaisin, että kyse on ensimmäisestä olettamastasi. Minulla ADHD-"potilaana" ongelmana on impulsiivisuus. Möläytän "vitsinä" milloin mitäkin, loukkaavaakin, vaikka sisimmässäni tiedän, että olisi kannattanut pitää turpa kiinni. Onneksi pystyn hillitsemään tätä niin, etten esimerkiksi työpaikalla harrasta tätä. Mutta vaimo joutuu kärsimään. :( 

Vierailija
213/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, muttei minun tarvitse paskapuhetta myöskään kuunnella, vai mikä minut velvoittaisi?

Vierailija
214/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiskis niiskis, haukuin toisia ja ne haukku takas, kyllä nyt väärin tehtiin!

Vierailija
215/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetään sitten sanaa jälkeenjäänyt, on osuvampi nimityskin.

Vierailija
216/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas taitaa mennä mustikoita sieraimiin muutamalla

Vierailija
217/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen havainnut, että savolaisille ja karjalaisille on ominaista liioittelu puheessa. Esim. Hämeessä, Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa sitä pistetään typeränä kehuskeluna.

Ei ole sattumaa, että Itä-Suomesta tulee parhaat myyjät. Ja että jotkut myyjät tuntuvat puhuvan "feikkisavoa" ihan vain myyntiä edistääkseen.

Vierailija
218/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas taitaa mennä mustikoita sieraimiin muutamalla

Muttakun assi assi ja burgeri!! Ne ei usko että ne on sellasia!

Vierailija
219/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvää huumoriahan tuo on, mutta on silti mautonta mollata toista vain siksi, että hän ei tajua kaikkea mitä me normot tajuamme.

Empatia on ilmaista 😊🌞

Empatia on valtaosin näyttelemistä.

Kelle on ja kelle ei. Kumpaan ryhmään sinä kuulut? Näytteletkö empatiaa paljonkin? Yllättääkö sua että jotkut meistä ovat oikeasti empaattisia ja näyttävät pääasiassa aitoja tunteita?

Vierailija
220/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niintä näitä joo mutta koska olen treffeillä tutustumassa oletan toisen puhuvan totta, enkä keksivän juttuja.

Hauskaa voi olla vaikka ihan asiallisesti asioista keskustellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä