Tapailemallani miehellä ei ole yhtään sarkasmin tajua, ottaa kaiken kirjaimellisesti ja suutahtaa "valehtelusta" esim. sanoin vitsillä keränneeni viime vuonna ainakin 500 litraa mustikoita yhtenä päivänä
Meni ihan vakavaksi ja alkoi inttää, miten muka sain niin paljon pyörän kyydissä kulkemaan, miksi valehtelen. Päivittelin kerran, kuinka serkkuni on idiootti kun oli lähtenyt humalassa auton rattiin. Sanoin, että serkulla ei nykyään ole aivoja enää ollenkaan. "Älä jauha pas kaa, ei kukaan voi elää ilman aivoja" Samalla serkulla on myös aina pakottava tarve kertoa milloin menee tarpeilleen. Kerran lohkaisin "No kiitos, en olis voinut elää ilman tuota tietoa" Myöhemmin alkoi vängätä siitä, miksi se tieto oli ollut minulle niin tärkeä.
Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies.
Kommentit (624)
Vauvapalstan modet ne vaan on ihan täpinöissään kun keksivät näin hianon aiheen jutustella! On ihan samaa tasoa kun moden aloittamat parföömikeskustelu ja sano terveiset ihailemallesi tyypille.
Ja joooo! Satamäärin "ihan oikeita vauvapalstan seuraajia" on ihan varmasti näitä kommentoimassa.
Sehän tässä on se kaikkein hauskin juttu. Vai mitä moteraattorit!
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstan modet ne vaan on ihan täpinöissään kun keksivät näin hianon aiheen jutustella! On ihan samaa tasoa kun moden aloittamat parföömikeskustelu ja sano terveiset ihailemallesi tyypille.
Ja joooo! Satamäärin "ihan oikeita vauvapalstan seuraajia" on ihan varmasti näitä kommentoimassa.
Sehän tässä on se kaikkein hauskin juttu. Vai mitä moteraattorit!
Luuletko oikeasti, että tätä palstaa moderoidaan jotenkin? Koittakaa nyt jo käsittää, että poistot ovat automaattisia ja perustuvat sanafiltteriin ja ilmiantoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten hirveän raskaita aloittajan kaltaiset ihmiset, joiden puhetta kuunnellessa täytyy olla hiukan varuillaan, kun ei aina tiedä, mikä on niin kutsuttua vitsiä ja mikä ei. Ihan asiallisenkin puheenaiheen ollessa kyseessä. Ja kun nämä "läpät" ovat yleensä hauskoja vain kertojansa mielestä.
Normaali ihminen ymmärtää kyllä milloin joku vitsailee ja milloin ei. Jos sinulla on vaikeuksia lukea toisten käyttäytymistä niin onhan se varmasti raskasta.
Jotkut on vaan niin huonoja kertomaan vitsejä tai muuten vaan ovat niin epähauskoja, ettei todellakaan tiedä milloin vitsaillaan. Tai sitten tietää, mutta ne jutut on niin tyhmiä, ettei halua lähteä siihen mukaan.
Tästä juuri huomaa, miten vaikea assin on ymmärtää, mitä huumori ylipäätään on. Lähes koskaan se ei ole "vitsien kertomista" siinä mielessä, että se olisi joku erillinen tarina, jolla on alku ja loppu. Se on erottamaton osa muuta kommunikaatiota, eikä sen ole aina edes tarkoitus konkreettisesti naurattaa. Tämä tosiasia menee selvästi yli hilseen todella monelta tässä ketjussa.
Ap:n tyylinen liioitteleva puhetyyli ei ole huumoria. Hyvä kommunikaatio on yhtä aikaa asettumista toisen asemaan ja samalla myös itseään haastavaa ja toteuttavaa ilmaisua. Huumori samoin vaatii älyä.
Olen samaa mieltä. Vaatii älyä tajuta se mitä aloittaja kertoo.
Minä ymmärrän häntä aivan hyvin. Ja moni muu. Mies on todella puuduttava jankkaaja ja tosikko.
Ihmettelen sitä miten moni muu ei tajua yhtään.
Tuota 500 litraakin on päivitelty ja laskettu ihan tosissaan eestaas kymmeniä kertoja täällä.
Ai kymmeniä vai. Älä valehtele. Etkö osaa laskea. Se 23 kertaa. (Hatusta vedetty luku, tosikot älkää vaivautuko).Siis ap:n tarinan ymmärtäminen ”vaatii älyä”? Mikä kohta siinä on mielestäsi erityistä ajatustyötä vaativaa tai intellektuellia?
Kysyn siis toisinpäin: onko älykästä alkaa luulla eikö aloittajan serkulla ole aivoja?
Puhuin lähinnä sosiaalisesta älykkyydestä.
On totta, että jotkut todella älykkäät ihmiset ovat oikeasti älykkäitä tai sanotaan todella viisaita. Mutta heiltä saattaa puuttua sosiaalinen älykkyys. Jäävät miettimään jotain pikkuasiaa. Esimerkiksi onko joku asia pilkulleen oikein. Tai eivät ymmärrä muuta kuin asiakeskustelua.
Kuten joku kertoi, että sanoi tuttavalleen, että täytyy tavata joskus joku päivä niin hän alkoin vaativasti tuijottaa ja tentata, että vai joku päivä, mikä päivä, joskus vai.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
On aika raskasta, kuten aloittajakin sanoi, jos täytyy koko ajan miettiä mitä puhuu, ettei keskustelu mene ihan oudoille linjoille ja ohi varsinaisen aiheen. Tai jää jankkaamaan paikoilleen johonkin olemattomaan pikkuasiaan.
Kumpi silloin on sosiaalisesti älykäs? Tämä ehkä liioitteleva tai värikäs keskustelija vai huumorintajuton tosikko tai muuta kuin asiakieltä ja täysin pilkulleen oikein menevää puhetta ymmärtävä.Esimerkiksi kaunokirjallisuudessa käytetään hyvinkin vertailevaa kieltä ja käytetään värikkäitä kielikuvia. Samoin elokuvissa ja teatterissa jne. Suomessahan on vanhoja vertauksia ja kansansatuja. Puhutaan ketusta tai jäniksestä, mutta myös vertauksena johonkin muuhun.
Jos ihminen on täysin mielikuvitukseton tai täysin asiallinen on hyvin vaikea tulla toimeen erilaisten ihmisten ja elämysten kanssa tässä maailmassa.
Hyvä mielikuvitus ja eläytymiskyky jopa leikkimielisyys on eräs ominaisuus useilla lahjakkailla taiteilijoilla.Puhut nyt rinnakkain monesta eri asiasta. Et kai tosissasi vertaa kulttuurin älykkäitä kielikuvia, ja ap:n kielellisesti liioittelevaa puhetyyliä (jota hän nimittää ”sarkasminsi”) keskenään?
Niin puhuinkin. Ihan tarkoituksella.
Tyhmähän se mies on jos ei tajua, ettei kukaan pysty keräämään tuollaista määrää mustikoita.
Satiinkohan tästä uusi ikuisuusketju sen tilalle, jossa kuulemma kymmenen vuotta pähkäiltiin, miten riisiä keitetään. :D Vuonna 2032 joku vielä kirjoittaa tulistuneena täällä, että "ei ollut yhtään hauska tuo aivojuttu, onko pakko valehdella?!?!!11!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä paljon asseja inttämässä, miten eivät ymmärrä koko asiaa ja että ihan tyhmää sanoa miljoona jos tarkoittaa kymmentä. Varsin kuvaavaa.
Olisiko sinusta siis oikein jos uusi pomosi sanoisi, että palkkasi on tuhansia euroja kuussa, mutta oikeasti tarkoittaisi satasia ja se tuhansia oli vain"vitsi"?
Minuakin alkoi ihmetyttämään, että miten joku voi kuljettaa 500 kiloa mansikoita polkupyörällä tai edes jaksaa kerätä tuon määrän.
Miten sinusta on verrattavissa tilanne, jossa joku epämuodollisesti kertoo marjankeräysreissustaan vs. pomo kertoo palkkasi? Onko oikeasti näin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät näe eroa näiden tilanteiden ja näissä tapahtuvan viestinnän välillä, ja miksi toisessa tilanteessa täsmällisyys ei ole tärkeää, mutta toisessa on? Ai niin ja luulisi sinun ehtana assburgerina muistavan, että aloituksessa oli puhe 500 litrasta mustikoita, ei mansikoita.
Kiitos aloittajalle, valaisee todella lukea näitä kommentteja. Olen monesti ollut ihan ulalla, anteeksi kielikuva, jossain ketjussa miten ihmeessä tämäkin kommentti on edes tähän asiaan mahdollinen.
Niin käsittämättömiä vertauksia tai ajatuksenjuoksuja joillain on. Onko todella noin vaikeaa tai mahdotonta esimerkiksi erottaa epämuodollinen keskustelutyyli virallisesta tyylistä.
En voi kuin pöyristyä miten jotkut ihmiset pärjäävät työpaikallaan.
Tai okeastaan kuinka monilla täytyy olla suuria vaikeuksia.Työpaikoista puheen ollen, siellähän nämä tosiaan ovat erityisen ratkiriemukasta seuraa (huom autistit: tarkoittaa, että eivät ole). Yksi kollegani on ihan selvästi näitä, ja tekee ihan päättömiä oletuksia välillä. Menin joskus vitsillä sanomaan, että enhän mä töistäni mitään tiedä, kun olen edennyt tehtävään reittä pitkin. Eiköhän tämä sitten levittänyt juttua sen jälkeen tosiasiana ihan pöyristyneenä, että miten voi olla näin.
Olen autisti ja minua loukkaa se että te "normaalit" ihmiset koette tarpeelliseksi haukkua meitä autisteja siksi että teillä on käsittämättömiä oletuksia autismista.
Nykypäiväähän se tosiaan on nimitellä ihmisiä autisteiksi. Ei kuitenkaan uutta että diagnooseja käytetään loukkaamisen ilosta.
Mä en ymmärrä tuon työpaikkasi henkilön käytöstä, enkä sen paremmin sinunkaan.
Minä myös kiinnitin huomiota tähän, että ketjussa todella moni suoraan ivailee autisteja tai esittää heidät ainakin negatiivisessa tai virheellisessä valossa. En ole itse autisti, mutta minua ärsyttää tällainen kyökkipsykologisointi ja tuomitseminen. Mutta tällainen tämä av on. Suuri osa ”normaaleista” ihmisistä on täällä melko yksinkertaista porukkaa.
Minusta sen sijaan on kummallista vaatia, että ihmiset eivät saisi edes anonyymisti ja yleisellä tasolla todeta, että monet autistit ovat aika raskasta seuraa, kuten tästä ketjustakin hyvin näkee. En minä sitä sille äärimmäisen raskaalle tuttavalleni ilmoita, koska ei se mitään auta, mutta netissä on täysin normaalia jakaa tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex aviomies oli tuollainen, erottiin kun oltiin 45+ iässä.
Ei ymmärtänyt mitään vitsejä eikä sarkasmia. Otti kaiken kirjaimellisesti. Se paheni vuosi vuodelta . Huusi että olen ilkeä ja paha nainen kun tuollaisilla vakavilla asioilla ”leikin”. Ei ymmärtänyt yhtään jos kerroin että sarkasmiahan tämä.
Kerran huusi että ”se tuntuu mun iholla”. Eli kun olin just heittänyt jonkun kevyen vitsin.
Parisuhteita on kuollut huonon ja ilkeän huumrin vuoksi
Palstan kestolangalla ollaan naimisissa pellemiehen kanssa ja haukutaan pellemiehiä. Pitäisiköhän näille "ainaski 500 litraa mustikoita warppina poimin" -pellenaisille olla oma keskustelunsa?
Ap:llä eli Outilla on jutut muutenkin aika sekavat
Noh, mies voi olla vähän tosikko, mutta ap ei vaikuta penaalin terävimmältä.
Silloin tällöin sarkasmi ja huumori ok mutta en ymmärrä sellaista, että koko ajan pitää puhua mitä sattuu, sitten ei oikeasti tiedä mikä on totta ja mikä vitsiä.
Yleensä suhteiden alkuvaiheissa kannattaa myös tunnustella sitä toisen huumorintajua varovasti ja pitkään, se voi olla hyvinkin erilaista kuin itsellä.
Ai että mä nauroin. Tämän päivän paras. " ilman tuota tietoa en voisi elää." aivoton Serkku. Ehe, ehe.Kyllä meillä ainakin nauretaan hyville jutuille vaikka olisi kuinka liioteltu lukuja. Sehän on ihan normaalia perjatai-iltapivän vitsailua tyäpaikallakin. Pidetään vähän hauskaa viikon päätteeksi, odotellaan viikonlopun alkamista. Ja keitetään vielä lähtökahvit hulvattomien juttujen päälle. Ei kai tosikot osallistu, he näkevät jutut irstaina. He eivät meiltä saa sitten vakinaista työtä. Oma joukko tykkää irrotella ilman outoja tosikkoja, saattavat olla jotain " seksipoliiseja".
Tässäkin ihan täyttä faktaa linnuista, puhelimista, rakennuksista ja lääkkeistä. Juuri tällaista on kiva kuunnella aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso sai houkuteltua kalaan viime kesänä. Hän sai ahvenia yli kaksikymmentä järvestä mato-ongella. Kun naapurimökin asukas rannassa tiedusteli miten minulla meni niin tuumasin että tulihan niitä toista tuhatta. Sen jälkeen nauroimme kaikki jutulle sillä minun surkeuteni kalastuksessa jo tiedossa. Kaloilla joku hälytysjärjestelmä jolla tiedottavat mikä minun onkeni.
Itse kokisin todella raskaaksi tuollaisen ihmisen jonka ap kuvaili. Parisuhdetta en ajattelisi henkilön kanssa kun jo nyt pitää miettiä mitä voi sanoa hänen seurassaan. Saisi suuttua muussa seurassa tai olla suuttumatta.
Kaloilla hälytysjärjestelmä :-O En ole koskaan ennen kuullutkaan, mutta onneksi netissä oppii kaikenlaista. Kyllä luonto on ihmeellinen :D
Kai täällä nyt on oikeus olla omaa mieltään huumorista. Aika monella on lähipirissä tosikko tyypejä joita pitää sietää vaikka ei ilman perhettä välittäisi lähipiiriinssään pitää. Aina unohdan että siskostani tuli niin raskas tyyppi naituaan miehen joka on työtön, kotidiktaattori. sovinisti. kielitaidoton, kouluttamaton ulkomaalainen. Oma valinta ei enää häntä mikään naurata. Aina ikäviä uutisia ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Satiinkohan tästä uusi ikuisuusketju sen tilalle, jossa kuulemma kymmenen vuotta pähkäiltiin, miten riisiä keitetään. :D Vuonna 2032 joku vielä kirjoittaa tulistuneena täällä, että "ei ollut yhtään hauska tuo aivojuttu, onko pakko valehdella?!?!!11!"
Riisiä keitetään sillä tavalla kuin Lähi-idästä tulleet hädänalaiset pallerot keittää sitä suomalaisille tyttöystävilleen, joita ne rakastaa aidosti ja pyyteettömästi. :)
Tyhmä ei tajua olevansa tyhmä ja luulee muitakin naurattavan idioottiset jutut
Lainaus
Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies. Lainaus loppuu.
Tunnen. Ovat vailla mielikuvitusta, usein ns. mammanpoikia, joita äiti on pomottanut joka paikassa.
Jätä ihmeessä, muuttuu vain pahemmaksi. Kohta alkavat iänikuiset puujalkavitsit, joita luulee älykkäiksi jutuiksi. Sellaiselta puuttuu ns. sosiaalinen kyky.
Ihmettelen, että kirjoittajat alkavat kertoa aivan muista asioista kuin oli kyse. Mikä teitä vaivaa, oletteko muuten vaan epäonnistuneita, ja kiukuttelette aivan suotta ja tyhjästä. Lopettakaa ja vähä äkkiä!!!!!
Miten ihmeessä te olette päätyneet yhteen?
Niin, olisihan se täydellistä, jos voisin ilkeillä, törppöillä ja tolloilla sekä meluta ottamatta muita huomioon.