Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa
Kommentit (2041)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kokeilu jos 20 vuotta tehtäis niin, että miehet vastaisi perheessä lasten- ja taloudenhoidosta samalla kun käyvät töissä. Naiset kävisi vain töissä ja menisi kavereiden kanssa perjantaina viinille ja viikonloppuna shoppailemaan ja twerkkaamaan, samalla kun mies hoitaa kotia. Katsottaisiin sitten kuinka meni.
Kannatetaan!
Mun onnellisimmat kaverit on muuten kaksi eronnutta äitiä, joilla on exiensä kanssa viikko-viikko systeemi. Eli joka toinen viikko molemmat saavat vuorotellen omaa aikaa ja miehet hoitavat puolet kaikista lasten jutuista silloin kun lapset on heillä, siis ihan kaikista. Ne miehet on molemmat sanoneet kuinka kotiin ja lapsiin liittyvä työmäärä yllätti ja ennen kaikkea se että koko ajan oli jotain mikä piti muistaa hoitaa. Ja mikä härdelli alussa oli kun ei ollut tottunut muistamaan....kun se oli aina ollut se vaimo joka huolehti ja muisti.
Uskon tämän täysin. Ei ne kotityöt ole itsellä se suurin kivi kengässä hiertämässä, vaikka vituttaakin olla se joka hoitaa niistä 80% (itse en todella ole mitenkään vaativa kodin siisteyden suhteen, mutta pyykkiä on pestävä, ruokaa laitettava ja perusiivoukset tehtävä, eikä mies edes leikkaa ruohoa kesäisin, ja todellakin teen myös lumitöitä). Mutta se, että joutuu itse muistamaan kaikki lapsen asiat, järjestämään lomilla viihdykettä, joustamaan aina omista töistä, suunnittelemaan, sopimaan ja vekslaamaan, ja pitämään huolta arkirytmistä, SE uuvuttaa, eikä se ei tule mitenkään luonnostaan minulta, eikä varmasti monelta muultakaan äidiltä.
Asiasta on toki keskusteltu, mutta puoliso ei jotenkin sisäistä tätä asiaa, ei vaan siis hahmota sitä asioiden määrää joka pitää muistaa ja hoitaa. Näillä siis mennään, ja se on kyllä surullista.
Ja joo, olisin varmasti voinut valita lapseni isän paremmin, mutta elämä ei aina ole mitenkään yksinkertaista.
Jep, ex on lähdössä naisystävänsä ja lapsen kanssa ulkomaanmatkalle kesällä. Ei saa hoidettua lapselle uutta passia. Arvaatteko kuka hoitaa :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.
Pakko ei ole kenenkään muuttaa yhteen jos hommat ei natsaa.
Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.
En tiedä onko koomista vai masentavaa että sun kaltaiset antifeministit on ylensä niitä ainoita jotka näissä langoissa mistään feminismistä ylipäänsä puhuu.
Taitaa kuule olla niin että ihmisistä yli 95% on antifeministejä. Tämän voi tarkastaa ihan feministipuolueen kannatuksen kautta.
Öö, millähän kaavalla tämän lasket. Kokonaisväestö - feministipuolueen kannatus on varmaan jotain 99,7% väestöstä mutta ei kai kaikki jotka eivät feministejä äänestä ole antifeministejä. Vai onko kaikki jotka eivät fasimia kannata antifasisteja?
Kerro toki millä kaavalla sinä lasket että antifeministejä olisi vähemmän.
Kyllähän sen näillä palstoillakin huomaa ja omasta tuttuvapiiristä että feministejä on todella vähän, vaikkakin ovat kovia mölyämään.
Periaatteessa jos sinä et jotakin kannata niin silloinhan et sitä kannata. Turha siinä on anti termiin takertua. Anti tarkoittaa vastakkaista. Eli jos vaihtoehtoja on 2 (puolesta ja vastaan) niin toinen niistä on anti.Meillä on esim. feministinen hallitusohjelma. Siitä voit päätellä jotain feminismin kannatuksesta tässä maassa.
Jos nyt puhutaan kuitenkin vaikka tästä langasta, niin harvan naisen muistan feminismistä täällä puhuneen mutta sen sijaan joku puhuu feminismiä vastaan lähes joka sivulla. En nyt usko että te ikinä tuota paasaamistanne lopetat, kunhan vaan sanon että minulle joka en ole feministi se on hiton rasittavaa. Olen esimerkiksi seurannut erästä striimiä netistä pidemmän aikaa, eikä siellä ole koskaan näkynyt ketään puhuvan feminismistä tai valittavan mistään sen striimin sisällöstä. Kuitenkin eräs päivä sinne tuli joku huutelemaan kovaan ääneen siitä kuinka feministit haluaisivat senkin striimin sulkea ja varmaan repivät tälläkin hetkellä hiuksia päästään sen olemassaolon vuoksi.
Feminismiltä sais paljon paremmin olla rauhassa ilman teitä aktiivisia antifeministihörhöjä. Ei mulla muuta.
Niin, tunnustaudun kyllä itse feministiksi, ja niin tunnustautuu moni muukin tässä maassa. Siitä kertoo myös hallitusohjelma, jossa linjataan tämän kansakunnan arvoja ja tavoitteita. Se oli pointtini.
No feministejä nyt on niin joka junaan ettei sillä ole sinällään mitään merkitystä koko aatteella. Tärkeämpää on kuinka se aate ilmenee.
Voithan sinä siirrellä maalitolppaa mihin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.
Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.
En tiedä onko koomista vai masentavaa että sun kaltaiset antifeministit on ylensä niitä ainoita jotka näissä langoissa mistään feminismistä ylipäänsä puhuu.
Taitaa kuule olla niin että ihmisistä yli 95% on antifeministejä. Tämän voi tarkastaa ihan feministipuolueen kannatuksen kautta.
Öö, millähän kaavalla tämän lasket. Kokonaisväestö - feministipuolueen kannatus on varmaan jotain 99,7% väestöstä mutta ei kai kaikki jotka eivät feministejä äänestä ole antifeministejä. Vai onko kaikki jotka eivät fasimia kannata antifasisteja?
Kyllähän sen näillä palstoillakin huomaa ja omasta tuttuvapiiristä että feministejä on todella vähän, vaikkakin ovat kovia mölyämään.
Periaatteessa jos sinä et jotakin kannata niin silloinhan et sitä kannata. Turha siinä on anti termiin takertua. Anti tarkoittaa vastakkaista. Eli jos vaihtoehtoja on 2 (puolesta ja vastaan) niin toinen niistä on anti.Meillä on esim. feministinen hallitusohjelma. Siitä voit päätellä jotain feminismin kannatuksesta tässä maassa.
Hallitusohjelmaan nyt kirjataan vähän kaikkea sen perusteella mitkä puolueet milloinkin hallituksessa on.
Jostain syystä siellä nyt sitten on feminismi eikä antifeminismiä. Mutta varmaan se on joo ihan vahingossa sinne pullahtanut.
Johtuu varmaan "loistavasta" viisikosta ja sosialistipuolueista jotka nuoleskelevat kaikkea sairasta.
Onneksi sentään hallitusohjelmasta ei silti mitään feminismisontaa sinällään löydy vaikka tuollainen woke termi sinne on upotettukin.
Toisekseen normaalien ihmisten mielestä femismi on sitä että naiset on tasa-arvoisia kuten nykyisin ovat. Feminismien mielestä juuri mikään ei ole hyvin.
Mietis itse että kumpaa feminismiä tuo hallitusohjelman kirjaus tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt puhutaan kuitenkin vaikka tästä langasta, niin harvan naisen muistan feminismistä täällä puhuneen mutta sen sijaan joku puhuu feminismiä vastaan lähes joka sivulla. En nyt usko että te ikinä tuota paasaamistanne lopetat, kunhan vaan sanon että minulle joka en ole feministi se on hiton rasittavaa. Olen esimerkiksi seurannut erästä striimiä netistä pidemmän aikaa, eikä siellä ole koskaan näkynyt ketään puhuvan feminismistä tai valittavan mistään sen striimin sisällöstä. Kuitenkin eräs päivä sinne tuli joku huutelemaan kovaan ääneen siitä kuinka feministit haluaisivat senkin striimin sulkea ja varmaan repivät tälläkin hetkellä hiuksia päästään sen olemassaolon vuoksi.
Feminismiltä sais paljon paremmin olla rauhassa ilman teitä aktiivisia antifeministihörhöjä. Ei mulla muuta.
Niin, tunnustaudun kyllä itse feministiksi, ja niin tunnustautuu moni muukin tässä maassa. Siitä kertoo myös hallitusohjelma, jossa linjataan tämän kansakunnan arvoja ja tavoitteita. Se oli pointtini.
No feministejä nyt on niin joka junaan ettei sillä ole sinällään mitään merkitystä koko aatteella. Tärkeämpää on kuinka se aate ilmenee.
Voithan sinä siirrellä maalitolppaa mihin haluat.
Ihan vaan katson ihmisiä jotka itseään feministeiksi julistavat ja kuinka he käyttäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusohjelmaan nyt kirjataan vähän kaikkea sen perusteella mitkä puolueet milloinkin hallituksessa on.
Jostain syystä siellä nyt sitten on feminismi eikä antifeminismiä. Mutta varmaan se on joo ihan vahingossa sinne pullahtanut.
Johtuu varmaan "loistavasta" viisikosta ja sosialistipuolueista jotka nuoleskelevat kaikkea sairasta.
Onneksi sentään hallitusohjelmasta ei silti mitään feminismisontaa sinällään löydy vaikka tuollainen woke termi sinne on upotettukin.
Toisekseen normaalien ihmisten mielestä femismi on sitä että naiset on tasa-arvoisia kuten nykyisin ovat. Feminismien mielestä juuri mikään ei ole hyvin.
Minä olen sitä mieltä ettei tuollaisella kirjauksella ole yhtään mitään merkitystä ennenkuin se näkyy käytännön päätöksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko täällä on kerrottu, mitä ne kerrostalossa asuvien "miesten työt" oikein on?
Lapsiperheistä alle 30 % asuu kerrostalossa, et siihen nähden...
Mutta muuten samoja töitä kuin omakotiasujilla pl pihatyöt.
Kodinkoneiden ym. laitteiden kunnostus/huolto, viemäreiden avaukset, autojen huollot, korjaukset, pyörien ym. kulkuneuvojen korjaukset/huollot. Kodin pintaremontit, esim tapetointia, maalausta, laminaatin asennusta. Huonekalujen kokoamista, lamppujen vaihtoa... Mitä milloinkin.
Jos on mökki, siellä riittää hommaa...
No puretaanpas tähän noita miesten töitä
- kodinkoneiden huolto/kunnostus: hyvin harva mies osaa korjata kodinkoneita. Jos ne menee rikki, soitetaan huoltoon eikä soittaja ole mies. Miehet nyt eivät putsaa pyykkikoneen nukkasihtiä tai pese liesituulettimen kestosuodatinta.
- viemäreiden avaukset: mikä tuossa on miesten homma? Miten viemäri edes menee tukkoon, jos käyttää säännöllisesti viemäriraetta?
- autojen huollot: harvalla on hallia auton huoltoa varten. Renkaiden vaihdon yhteydessä on kiva seurata, onko kaikki asiakkaat naisia. Ei ole. Kuka tahansa osaa tankata, tarkistaa öljyt ja rengaspaineet, lisätä pissapojan nestettä, käyttää autoa katsastuksessa.
- pyörien huolto: helppo homma tehdä itse tai viedä pyöräkorjaamoon.
- kodin pintaremontit: ne me ollaan tehty yhdessä, edellisestä kerrasta on reilusti yli 10 vuotta
- huonekalujen kokoaminen: mitä ihmettä? Kerran 30 vuoteen? Siinäkin on hyvä olla toinen käsipari.
- lamppujen vaihto: älä viitsi olla naurettava. Unohdit sulakkeiden vaihdon.
- mökin hankinta on vapaaehtoista.
Uuh, onpa miehillä rankkaa. Miten ne reppanat oikein jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se on tosiaan ilmennyt mm. kansalaisvapauksien ja elinkeinon harjoittamisen rajoittamisena ja Suomen talouden romahtamisen edistämisenä "vihreällä siirtymällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen jaksaa helposti tehdä töitä 12 tuntia päivässä, oli ne sitten kotona tai muualla. Kotitöissä on vielä se hyvä puoli, että ne voi tehdä oman kaavan mukaan haluamassaan aikataulussa. Jos ei viitsi, se on eri asia. Armottoman väsymyksen saa aikaan tankkaamalla nopeita hiilihydraatteja yli tarpeen ja se kyllä näkyy sitten vaa'alla myös.
Tämä on totta. Mieheni syö heti töistä tultuaan pinon voileipiä ja sitten asettuu sohvalle päiväunille tai selaamaan kännykkää, koska väsyttää. Minä olen syönyt kevyen lounaan ja alan töiden jälkeen puolestaan valmistamaan päiväruokaa, pesemään pyykkiä, tenttaamaan lapsen koealuetta jne. Ruoan jälkeen miestä taas väsyttää ja mulla on täysi työ houkutella häntä mukaan lenkille tai salille. Nukun n 7h yössä, mies 8-9. Ehkä tuossa ruokavaliossa on jotain...
MARTYYYYR!
Usein miehillä on fyysinen työ joka rasittaa (=nukuttaa). Etenkin jos työskennellään ulkotiloissa nukutuksen määrä on käsin kosketeltavissa.
Toki näissä on myös yksilöllisiä eroja, ihmiset kun ovat kaikki erilaisia.-raksalla työskentelevä nainen
Hah, ollaan kuule molemmat ns tietotyöläisiä, minä keskijohdossa, hänellä hieman vähemmän vastuuta työssään. Ihmiset on ilmeisesti vaan ensinnäkin energiatasoltaan erilaisia ja hän on hyvin perinteisestä kodista, jossa nainen oli kotiäiti ja hoiti pientä karjaa ja mies kävi sekalaisissa oikeasti raskaissa töissä osin kotitilalla ja osin kodin ulkopuolella. Ei mun uupumustani silti yhtään vähennä se, että häntä väsyttää. miten se tekee minusta marttyyrin sanoa tosiasiat ääneen?
Valitsitko itse miehesi? Onko syy miehessä vai peilissä?
Ehkä sun pitää löysätä nutturaa ja tehdä vähemmän siellä kotona jos kerran uuvuttaa. Asioilla on tapana järjestyä, mutta jos sun intohimo on siivota kokoajan ja nipottaa kodista niin kyllä varmaan ahdistaa ja uuvuttaa.... eikä pelkästään sinua.Teillä luulisi olevan varaa ostaa melko usein ruokaa mukaan ja palkata jopa kotisiivooja silloin tällöin? Oletko niin pihi ettei pysty vai mikä kiikastaa.
Ilmeisesti haluat olla mieluummin martyyyyr kun hoitaa asiat järkevästi.Ei siivoojan palkkaaminen mitään auta kun kun naiset siivoavat ennen siivoojan tuloa että koti ei näytä niin likaiselta kun herää se ajatus että mitähän tuokin ajattelee kun täällä on niin likaista
Selitin tämän sinulle jo.
Ennen siivoojaa pitää järjestää tavarat paikoilleen, ottaa likaiset lakanat pois, panna peitot ja tyynyt tuulettumaan, laittaa puhtaat astiat kasppiin, tyhjentää likaiset astiat altaasta tiskikoneeseen, kerätä likaiset pyykit ja ylipäätään valmistella se asunto siivousta varten.
Meillä on käynyt siivooja 20 vuotta eri firmoista. Aivan kaikilla sama käytäntö.
Onks tää joku vitsi? Mitä sille siivoojalle edes jää.
No se kotisiivous.
Imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä, vessojen ja kylppärien pesu, vuodevaatteiden puistelu, vuoteiden sijaus.
Nykyinen siivoojamme myös tarkkoo kaikenlaista pientä, mm pesee lasiovia koska koirat tuppaa räkimäön ne haukkuessaan.
Lopuksi vie kaikki roskat.
Ja sä olet uupunut koska teet mitä?
Olenko minä sanonut olevani uupunut?😂😂😂
Öööh, mistä sinä täällä siis valitat? Siitäkö kun kotona on sekaista ja mies sotkee eikä siivoa tarpeeksi?
Ei uuvuta mutta voi jukra sentään.En minä valita. Olen vain nyt kuusi kertaa selittänyt sinulle miksi ennen siivoojaa koti pitää siistiä/raivata/järjestää, kun et millään tunnu tajuavan.
ei pidä. Kyllä siivooja osaa tehdä hommat jos ei osaa niin opettaa.
Taidat olla aika avuton ja muutenkin vaikea ihminen.Kuten sanottu, meillä on käynyt siivoojia useista eri firmoista 20 vuotta. Sen lisäksi on kysytty vuosien saatossa muualtakin tarjouksia.
Voit itsekin kysyä vaikla 20 firmasta oitis ja saat samat tiedot.
Kotisiivoulseen ei kuulu jörjestely/raivaaminen.
eli väität että siivousfirma ei suostu järjestelemään teidän tavaroita jos maksatte siitä erikseen?
Tuota noin... voin antaa sulle yhteystietoni ja tuun hoitaan homman korvausta vastaan.
Firmakin löytyy, joka ei tosin ole siivousfirma, mutta sillä ei ole merkitystä kun homma hoituu.
Siivousfirmat siivoaa. Ei ne halua vastuulleen tavaroiden jörjestelyä.
Juurihan minä tarjouduin homman tekemään. Tuskin olen ainoa firma joka tuon suostuu tekemään.
Koska kirjoitetaan sopimus vai etkö sinä haluakaan maksaa että teen tämän työn puolestasi.Kirjoitit että se sun firmasi ei ole siivousfirma. Eli todistit ihan itse swn mitå olen taukuttanut sinulle. Olet kyllä tyhmä!!!!😂😂😂😂
Juu, eli siis koska minulla ei ole siivousfirmaa niin oletat että mikään firma ei järjestä tavaroita (raivaa) korvausta vastaan???
Tiedätkös mitä.... nyt sinulla on sellainen firma tässä.
Yleensäkin firmat tekevät työsuoritteita korvausta vastaan toki jos kotisiivoukseen ei kuulu raivaaminen niin sitä ei tehdä, mutta jos MAKSAT siitä ERIKSEEN niin se tehdään.
Koska aloitetaan raivaaminen?
Kukahan tässä tyhmä on.Pistäpä tänne firmasi nimi, niin tiedän, että ikinä missään tilanteessa päädy edes mutkan kautta sen asiakkaaksi.
Sinä ymmärsit nyt väärin. OIi tarkoitus että tarjoan firmallani apua ihmiselle joka ei ollut sitä raivaamiseen saanut kun kuulemma yksikään firma ei tälläistä apua tarjonnut.
Nyt kun minä tarjoan kyseistä palvelua niin täältä toitotetaan että missään tapauksessa ei haluta asiakkaaksi.
Olen ymmälläni. Onko nyt ongelma se että naiset tahtovat väkisinkin raivata näitä miesten jättämiä tavaroita jotta voivat uhriutua. Miksi tarjota palvelua jota ei sitten halutakaan kun uhriutuminen on kivempaa.Ei kun se johtuu siitä, että olet raivopäinen vttupää.
Tarjoan silti sitä siivouspalvelua jossa tavarat raivataan, joten turha väittää ettei sitä mikään firma tarjoisi. Pus pus. ja miljoona pusua lisää. oikein sovinistinen kielari. Lääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se on tosiaan ilmennyt mm. kansalaisvapauksien ja elinkeinon harjoittamisen rajoittamisena ja Suomen talouden romahtamisen edistämisenä "vihreällä siirtymällä".
No sieltä tuli taas antifeminististä paasausta. Kaikki ikävä nähdään feminismin syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. No sitten täällä ihan turhaan joka päivä valitetaan siitä, miten hallitus on feminismillään tuhonnut tämän yhteiskunnan, jos sitä ei näy hallitusohjelmasssakaan muuta kuin terminä. Kumman paljon siitä täällä huudellaan, ollakseen niin vähäpätöinen kirjaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan se joustaminen meni nimenomaan niin, että nainen jousti, jotta miehellä on kivempaa. Ennen ei käyty valtataisteluita, kun mies voitti aina kuitenkin. Onneksi nykyään on toisin.
Jatkuvasti väitetään, että nykyään naisten elämä on niin paljon parempaa kuin ennen. Väittäjät ovat aina näitä naisia, jotka eivät sitä entisaikaa itse ole kokeneet. Kumma kyllä tilastot valehtevat aina että nykyään naiset ovat vähemmän onnellisia enemmän uupuneita. Mikä lie syynä, ei ainakaan se onnela minkä feminismi on tuonut mukanaan.
Nykyään nainen pystyy valitsemaan. Itse en ainakaan olisi onnellinen, jos elämäni olisi vaan synnyttää lapsia ja puunata kotia ja elää miehen ehdoilla.
Oliko sun oma äiti tuollainen? Tai isoäiti? Tai edes kukaan lähipiiriin kuuluva nainen. Jos kyllä niin sitten ehkä ymmärrän mistä tuollainen ajatusmaailma tulee.
Äitini olisi halunnut lukea sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi. Joutui taloussyistä tyytymään apuhoitajan hommiin. Se kadutti häntä. Hän sanoi aina minulle, että tavoittele elämässäsi juuri sitä mitä haluat. Kyllä moni nainen, varmasti mieskin, on joutunut menneisyydessä luopumaan työhön liittyvistä intresseistä talouden ja arjen pyörittämisen vuoksi. Useammin nainen.
Naiset joutuivat ja joutuvat edelleen. Miehen ura edellä mennään aina. Naiset tekevät uraa, minkä ehtivä, kpska vastuulastenhoidosta ja kodista on naisella.
Hankkikaa , naiset, kunnon ammatti ja se ura, ja mies joka teker 1/2 kotihommista, ja ottaa vastuun lapsista ja antaa myös teidän tehdä uraa. Kotiäitiys on hieno asia, mutta ei kannata jäädä kotiin, jos mies ei maksa sinulle palkkaa siitä. Liian monta tapausta olen nähnyt, joissa vaimo on ollut kotirouva, ja avioero yullut,kun öapset on isoja. Siinä on vaimo jäänyt puolle paljaille ilman työtä, ammattia ja uraa.
Omien lasten hoitaminen on uuvuttavaa orjuutta, kaupan kassalla jököttäminen on ihanaa vapautta.
Sehän riippuu siitä, mistä maksetaan palkkaa. Pärjäätkö sinä täysin tulottomana?
Woketus ja intersektionaalinen feminismi on syöpä, joka heikentää erityisesti naisten elämänlaatua, vaikka he kuvittelevat päinvastaista. Ihan sama miten onnettomaksi heidän elämä muuttuu, niistä teeseistä ja uskomuksista ei luovuta, vaan syöksytään aina vain syvemmälle suohon. Tietty joukko naisista ei ole tuohon kiihko-uskontoon tullut mukaan ja ihmettelevät sivusta katsoen mistä kohkataan, kun heillä on asiat ihan hyvin eikä ole mitään ongelmaa ja ovat saaneet elää ihan vapaasti, tehdä uraa siinä missä miehetkin ja tavoitella omia unelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko täällä on kerrottu, mitä ne kerrostalossa asuvien "miesten työt" oikein on?
Lapsiperheistä alle 30 % asuu kerrostalossa, et siihen nähden...
Mutta muuten samoja töitä kuin omakotiasujilla pl pihatyöt.
Kodinkoneiden ym. laitteiden kunnostus/huolto, viemäreiden avaukset, autojen huollot, korjaukset, pyörien ym. kulkuneuvojen korjaukset/huollot. Kodin pintaremontit, esim tapetointia, maalausta, laminaatin asennusta. Huonekalujen kokoamista, lamppujen vaihtoa... Mitä milloinkin.
Jos on mökki, siellä riittää hommaa...
No puretaanpas tähän noita miesten töitä
- kodinkoneiden huolto/kunnostus: hyvin harva mies osaa korjata kodinkoneita. Jos ne menee rikki, soitetaan huoltoon eikä soittaja ole mies. Miehet nyt eivät putsaa pyykkikoneen nukkasihtiä tai pese liesituulettimen kestosuodatinta.
- viemäreiden avaukset: mikä tuossa on miesten homma? Miten viemäri edes menee tukkoon, jos käyttää säännöllisesti viemäriraetta?
- autojen huollot: harvalla on hallia auton huoltoa varten. Renkaiden vaihdon yhteydessä on kiva seurata, onko kaikki asiakkaat naisia. Ei ole. Kuka tahansa osaa tankata, tarkistaa öljyt ja rengaspaineet, lisätä pissapojan nestettä, käyttää autoa katsastuksessa.
- pyörien huolto: helppo homma tehdä itse tai viedä pyöräkorjaamoon.
- kodin pintaremontit: ne me ollaan tehty yhdessä, edellisestä kerrasta on reilusti yli 10 vuotta
- huonekalujen kokoaminen: mitä ihmettä? Kerran 30 vuoteen? Siinäkin on hyvä olla toinen käsipari.
- lamppujen vaihto: älä viitsi olla naurettava. Unohdit sulakkeiden vaihdon.
- mökin hankinta on vapaaehtoista.
Uuh, onpa miehillä rankkaa. Miten ne reppanat oikein jaksaa?
ihan hyvin jaksetaan, kiitos vaan. Eikös tutkimus kertonutkin että suomalaiset naiset on uupuneita kun eivät jaksa laittaa pyykkiä kuivuun uupumatta, kuten ulkomaalaiset lajitoverinsa.
Pusuja miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen jaksaa helposti tehdä töitä 12 tuntia päivässä, oli ne sitten kotona tai muualla. Kotitöissä on vielä se hyvä puoli, että ne voi tehdä oman kaavan mukaan haluamassaan aikataulussa. Jos ei viitsi, se on eri asia. Armottoman väsymyksen saa aikaan tankkaamalla nopeita hiilihydraatteja yli tarpeen ja se kyllä näkyy sitten vaa'alla myös.
Tämä on totta. Mieheni syö heti töistä tultuaan pinon voileipiä ja sitten asettuu sohvalle päiväunille tai selaamaan kännykkää, koska väsyttää. Minä olen syönyt kevyen lounaan ja alan töiden jälkeen puolestaan valmistamaan päiväruokaa, pesemään pyykkiä, tenttaamaan lapsen koealuetta jne. Ruoan jälkeen miestä taas väsyttää ja mulla on täysi työ houkutella häntä mukaan lenkille tai salille. Nukun n 7h yössä, mies 8-9. Ehkä tuossa ruokavaliossa on jotain...
MARTYYYYR!
Usein miehillä on fyysinen työ joka rasittaa (=nukuttaa). Etenkin jos työskennellään ulkotiloissa nukutuksen määrä on käsin kosketeltavissa.
Toki näissä on myös yksilöllisiä eroja, ihmiset kun ovat kaikki erilaisia.-raksalla työskentelevä nainen
Hah, ollaan kuule molemmat ns tietotyöläisiä, minä keskijohdossa, hänellä hieman vähemmän vastuuta työssään. Ihmiset on ilmeisesti vaan ensinnäkin energiatasoltaan erilaisia ja hän on hyvin perinteisestä kodista, jossa nainen oli kotiäiti ja hoiti pientä karjaa ja mies kävi sekalaisissa oikeasti raskaissa töissä osin kotitilalla ja osin kodin ulkopuolella. Ei mun uupumustani silti yhtään vähennä se, että häntä väsyttää. miten se tekee minusta marttyyrin sanoa tosiasiat ääneen?
Valitsitko itse miehesi? Onko syy miehessä vai peilissä?
Ehkä sun pitää löysätä nutturaa ja tehdä vähemmän siellä kotona jos kerran uuvuttaa. Asioilla on tapana järjestyä, mutta jos sun intohimo on siivota kokoajan ja nipottaa kodista niin kyllä varmaan ahdistaa ja uuvuttaa.... eikä pelkästään sinua.Teillä luulisi olevan varaa ostaa melko usein ruokaa mukaan ja palkata jopa kotisiivooja silloin tällöin? Oletko niin pihi ettei pysty vai mikä kiikastaa.
Ilmeisesti haluat olla mieluummin martyyyyr kun hoitaa asiat järkevästi.Ei siivoojan palkkaaminen mitään auta kun kun naiset siivoavat ennen siivoojan tuloa että koti ei näytä niin likaiselta kun herää se ajatus että mitähän tuokin ajattelee kun täällä on niin likaista
Selitin tämän sinulle jo.
Ennen siivoojaa pitää järjestää tavarat paikoilleen, ottaa likaiset lakanat pois, panna peitot ja tyynyt tuulettumaan, laittaa puhtaat astiat kasppiin, tyhjentää likaiset astiat altaasta tiskikoneeseen, kerätä likaiset pyykit ja ylipäätään valmistella se asunto siivousta varten.
Meillä on käynyt siivooja 20 vuotta eri firmoista. Aivan kaikilla sama käytäntö.
Onks tää joku vitsi? Mitä sille siivoojalle edes jää.
No se kotisiivous.
Imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä, vessojen ja kylppärien pesu, vuodevaatteiden puistelu, vuoteiden sijaus.
Nykyinen siivoojamme myös tarkkoo kaikenlaista pientä, mm pesee lasiovia koska koirat tuppaa räkimäön ne haukkuessaan.
Lopuksi vie kaikki roskat.
Ja sä olet uupunut koska teet mitä?
Olenko minä sanonut olevani uupunut?😂😂😂
Öööh, mistä sinä täällä siis valitat? Siitäkö kun kotona on sekaista ja mies sotkee eikä siivoa tarpeeksi?
Ei uuvuta mutta voi jukra sentään.En minä valita. Olen vain nyt kuusi kertaa selittänyt sinulle miksi ennen siivoojaa koti pitää siistiä/raivata/järjestää, kun et millään tunnu tajuavan.
ei pidä. Kyllä siivooja osaa tehdä hommat jos ei osaa niin opettaa.
Taidat olla aika avuton ja muutenkin vaikea ihminen.Kuten sanottu, meillä on käynyt siivoojia useista eri firmoista 20 vuotta. Sen lisäksi on kysytty vuosien saatossa muualtakin tarjouksia.
Voit itsekin kysyä vaikla 20 firmasta oitis ja saat samat tiedot.
Kotisiivoulseen ei kuulu jörjestely/raivaaminen.
eli väität että siivousfirma ei suostu järjestelemään teidän tavaroita jos maksatte siitä erikseen?
Tuota noin... voin antaa sulle yhteystietoni ja tuun hoitaan homman korvausta vastaan.
Firmakin löytyy, joka ei tosin ole siivousfirma, mutta sillä ei ole merkitystä kun homma hoituu.
Siivousfirmat siivoaa. Ei ne halua vastuulleen tavaroiden jörjestelyä.
Juurihan minä tarjouduin homman tekemään. Tuskin olen ainoa firma joka tuon suostuu tekemään.
Koska kirjoitetaan sopimus vai etkö sinä haluakaan maksaa että teen tämän työn puolestasi.Kirjoitit että se sun firmasi ei ole siivousfirma. Eli todistit ihan itse swn mitå olen taukuttanut sinulle. Olet kyllä tyhmä!!!!😂😂😂😂
Juu, eli siis koska minulla ei ole siivousfirmaa niin oletat että mikään firma ei järjestä tavaroita (raivaa) korvausta vastaan???
Tiedätkös mitä.... nyt sinulla on sellainen firma tässä.
Yleensäkin firmat tekevät työsuoritteita korvausta vastaan toki jos kotisiivoukseen ei kuulu raivaaminen niin sitä ei tehdä, mutta jos MAKSAT siitä ERIKSEEN niin se tehdään.
Koska aloitetaan raivaaminen?
Kukahan tässä tyhmä on.Pistäpä tänne firmasi nimi, niin tiedän, että ikinä missään tilanteessa päädy edes mutkan kautta sen asiakkaaksi.
Sinä ymmärsit nyt väärin. OIi tarkoitus että tarjoan firmallani apua ihmiselle joka ei ollut sitä raivaamiseen saanut kun kuulemma yksikään firma ei tälläistä apua tarjonnut.
Nyt kun minä tarjoan kyseistä palvelua niin täältä toitotetaan että missään tapauksessa ei haluta asiakkaaksi.
Olen ymmälläni. Onko nyt ongelma se että naiset tahtovat väkisinkin raivata näitä miesten jättämiä tavaroita jotta voivat uhriutua. Miksi tarjota palvelua jota ei sitten halutakaan kun uhriutuminen on kivempaa.Ei kun se johtuu siitä, että olet raivopäinen vttupää.
Tarjoan silti sitä siivouspalvelua jossa tavarat raivataan, joten turha väittää ettei sitä mikään firma tarjoisi. Pus pus. ja miljoona pusua lisää. oikein sovinistinen kielari. Lääh.
En minä ole tuota palvelua ollut vailla ja vaikka olisinkin, en sinun firmalta sitä ottaisi. Pidä vaan se hiivainen kielesi suussasi, yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi- palstahullu saa kohta orkut😂🤣😅😆😁😄😃🙂😃😄😁😆😅🤣😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset uskoisivat tasa-arvoon, lopettaisivat he miehistä valittamisen ja uhriutumisen. Jos olette yhtä vahvoja niin miksi kaikki on muka miehen käsissä ja samalla vastuu siitä miten asiat menevät?
Jos olette sitä mieltä että miehet estävät naisten etenemisen uralla tms. niin miksi ette perusta itse niitä firmoja ja etene itse omissa yrityksissä ilman mitään miesten estelyitä? Kyllä asia on niin että naiset ovat hyviä keksimään tekosyitä ja siirtämään vastuuta pois itseltään. Jos olette yhtä kykeneviä kuin miehet niin lopettakaa miesten toimista valittaminen ja toimikaa, tehkää oma elämänne ihan itse.[/quot
Miksi te miehet ette tee 1/2 kotihommista? Hoida lapsianne? Tue vaimojanne?
Miksi vielä ihmettelette, kun naiset eivät halua pariutua tai perustaa perhettä?
Ei neitimäinen tossukka, joka pyrkii joka pikku asiassa "tasa-arvoon" edes kiihota naisia, elämässä pitää olla myös sitä maskuliinisuuden ja feminiinisyyden polariteettia. Haluatko että naisista ja miehistä tulee yhtä monotonista sukupuolineutraalia massaa? Hyi h*lvetti, oksettaa jo ajatuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset asettava vaatimustasot.
Naiset pyrkivät vaatimustasoon.
Naiset tuskastuvat kun vaatimustasoa ei tavoiteta.
Naiset alkavat nalkuttamaan miehille.
Eli naiset aiheuttavat itse ongelman ja sitten he syyttävät siitä miehiä. Miksi kotitöissä naisten vaatimustasoa tavoitellaan, miksi miehen vaatimustasoa ei? Se on ihan selvää että kotitöissä miehillä vaatimustaso on paljon matalemmalla kuin naisilla.
Jos mies olisi perheen pää niin silloin ei kotitöistä riideltäisi koskaan ja parisuhteet voisivat paremmin 😊Ja miehen vaatimustaso olisi varmaan sellainen, että asutaan paskan keskellä, lapset syötettäisiin ja puettaisiin miten sattuu eikä mitään asioita hoidettaisi kunnolla. Ei olisi puhtaita pyykkejä ja tiskit olisivat altaassa monta viikkoa likaisena. Tiedän yhdenkin perheenisän, joka ostaa kaupasta itselleen vain kaljaa, vaikka pitäisi lapsikin syöttää. En kyllä ymmärrä miten tällaisille miehille annetaan edes mahdollisuus.
Monien naisten vaatismustaso tuntuu aivan tavalliselta eli koti on suhteellisen siisti, jääkaapissa on ruokaa, lapset syötetään ja lasten asiat hoidetaan ajallaan. Pyykit pestään ja astiat pestään, kun likaantuvat. Kumma jos ei tähän pysty.
Naisten on turha kitistä kuinka on rankkaa kun itse vaatii asioita. Kukaan ei kuole jos on hieman pölyistä, on tiskejä tai laikasia vaatteita. Ainoa ongelma mikä tulee on se ajatus naisen mielessä että mitähän muutkin ajattelevat
Mutta kun lopulta ne pölyt ja tiskit on kuitenkin hoidettava, eikö?
Ihmettelen suuresti tuota kuvitelmaa, että vaikkapa se pyykin määrä jotenkin vähenee jos niitä pesee harvoin. Ei ei, ei se vähene, vaan sitten peset vaan vaatteiden loputtua useamman koneen peräjälkeen ja kiroilet kuivatustilan puutetta.
Tai siivoaminen olisi jotenkin vähemmän työlästä jos antaa ensi tulla huolella sotkuista. No ei muuten ole, helpoin ja vähiten työllistävä tapa siivota on olla sotkematta ensinkään eli raivata jälkensä heti. Tätä ei munkaan mies ymmärrä, että kun järjestellään tavarat paikoilleen ja pyyhkästään pöydältä murut jne niin selvitään vartin viikkosiivouksella. Mutta ei, kun pitää ensin 2 viikkoa paskoa joka paikka ja sitten kun ei enää kestä katsella tehdään tunnin suursiivous. jonka jälkeen siistiä on päivän ja taas alkaa sotku kertymään, kunnes taas 3 viikon päästä raivokas suursiivous... Tämäkö se sitten on hienoa ja rentoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisellä sivulla mainittiin lasten kaverisynttärit. Että sekin on sellainen asia, jonka järjestäminen lankeaa naisen vastuulle ja aiheuttaa paineita ja stressiä.
Olen joskus miettinyt, että minun iässäni minun kuuluisi olla naimisissa ja perheellinen, mutta tätä ketjua lukiessani mietinkin, että olen ihan tyytyväinen omaan lapsettomaan sinkkuelämääni. Joudutte siis paapomaan miesvauvaa ja siivoamaan sen jälkiä, hoitamaan kodin lähes täysin ja siinä sivussa käytte töissä. Joudutte myös hoitamaan yhteydenpidon miehen sukulaisiin (koska sosiaalinen vastuu lankeaa aina naiselle) ja vieläpä järkkäämään jotain helvetin kaverisynttäreitä?!?
Miksi alistutte tuollaiseen pas.kaan?
Miksi sinä uskot kaiken, mitä murto-osa naisista (vihaiset, turhautuneet, epäreilut, parisuhteistaan
epäonnistuneet naiset) sanovat? Etkö kyseenalaista? Etkö tutki kiinnostuneena, miten asiat todellisuudessa ovat? Miksi haluat rajoittaa itseäsi katkerien ihmisen kertomusten perusteella? Taidat kuulua itsekin viiteryhmään?Hetkinen, miten minä nyt muka rajoitan itseäni? Olen sinkku ja lapseton, koska elämä nyt vain on mennyt näin. Joskus olen ajatellut jääneeni jostain paitsi, mutta näitä juttuja lukiessa sekä lähipiirin elämää seuratessa toteankin, että oma elämäni on ihan ok.
Sanoin vähän ikävästi lasten kaverisynttäreistä, koska - anteeksi vain - lasten juhlien järjestäminen kuulostaa minusta äärimmäisen epäkiinnostavalta. Toki ymmärrän, että lapsille synttärit ja sensellaiset voivat olla tärkeitä.
Ihmettelin vain tätä suomalaisen kulttuurin piirrettä, että nainen on vetovastuussa lähes kaikesta kotiin ja perheeseen liittyvästä. Hyvä, että asiasta keskustellaan.
- tuo, jolle vastasit
Rajoitat monellakin tapaa, kun uskot sontaa, etkä ole kiinnostunut ollenkaan kuinka asiat oikeasti ovat. Haluat valikoida sinulle sopivat, vihaideologiaasi sopivat palat ja se on sun oikeutesi toki. Mutta älä väitä, että se on totuus tästä yhteiskunnasta, se on vaan älyllisesti epärehellistä.
Ai siis jos toteaa, että monessa perheessä on epäreilu työnjako eikä perhe-elämä houkuta itseä - tämänkö toteaminen on ihan VIHAideologiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. No sitten täällä ihan turhaan joka päivä valitetaan siitä, miten hallitus on feminismillään tuhonnut tämän yhteiskunnan, jos sitä ei näy hallitusohjelmasssakaan muuta kuin terminä. Kumman paljon siitä täällä huudellaan, ollakseen niin vähäpätöinen kirjaus.
Itseasiassa ei valiteta siitä miten hallitus on feminismillään tuhonnut vaan sitä että tuhoa tehdään surkeilla päätöksillä ja ennen kaikkea päättämättömyydellä. Hallitusohjelmassa mainittu feminismi ei ole teko. Tai toki jos kaikki hallituksen teot johtuvat siitä kirjauksesta niin sitten voimme laittaa kaiken pahan feminismin piikkiin.