Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

Vierailija
1521/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulisin mielelläni näiltä vanhoja aikoja ja uutteraa äitiä muistelevilta myös miltä se isän arki ja elämä näytti. Voin kertoa omasta puolestani: isä teki töitä metsurina puusavotoilla ympäri maakunnan. Autoa ei ollut joten hän kulki töihin mopedilla, joskus jopa 120 km. Savotoilla toki yövyttiin, joskus jopa kahdesta kolmeen viikkoa, eli ei sitä matkaa ajettu joka päivä. Työt tehtiin urakalla, joten työpäivät olivat pitkiä. Kotona ollessaan hän hoiti korjaustyöt navetassa, kotona ja ulkorakennuksissa. Niitä oli paljon kun vanha talo. Auttoi äitiä kantamalla lehmille ja patoihin vedet pidemmäksikin aikaa, siivosi karsinat. Polttopuut tekivät sedän kanssa yhdessä talkoilla. Heinää tehtiin myös talkoilla naapureiden kanssa, yhdellä oli traktori joka saatiin mukaan kuljettamaan heiniä pellolta. Lumityöt aina kotona ollessaan. Uunien lämmitykset aina. Nauris -ja perunapenkkien hoito. Pienpetoansastus. Metästys. Verkot, rysät, katiskat (valmistus, korjaus ja käyttö). Teurastukset, omat ja naapurin.

Mitä ei koskaan tehnyt oli siivoaminen, ruoanlaitto ja leipominen. Lehmät äiti hoiti pääosin. 

Eli ei ne miehetkään ennen tehneet 8 tunnin työpäivää ja sen jälkeen heittäytyneet sohvalle..

70-luvulla kerrostaloasunnossa minun isäni teki juuri niin. Äiti hoiti kaiken, sohvassa oli isän muotoinen painauma. 

Vierailija
1522/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotitaloudessa tasa-arvoasiat hoituu kyllä ongelmitta, nytkin on vaimoke keittiössä tekemässä minulle tonnikalavoileipää Öyh!

Nyrkin ja hellan välissä parisuhdemuoto on aina toiminut vailla ongelmia ainakin tässä huushollissa. Pääasia, että molemmat tietää roolinsa Öyh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.

Pakko ei ole kenenkään muuttaa yhteen jos hommat ei natsaa.

Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.

Ennenvanhaan se joustaminen meni nimenomaan niin, että nainen jousti, jotta miehellä on kivempaa. Ennen ei käyty valtataisteluita, kun mies voitti aina kuitenkin. Onneksi nykyään on toisin.

Jatkuvasti väitetään, että nykyään naisten elämä on niin paljon parempaa kuin ennen. Väittäjät ovat aina näitä naisia, jotka eivät sitä entisaikaa itse ole kokeneet. Kumma kyllä tilastot valehtevat aina että nykyään naiset ovat vähemmän onnellisia enemmän uupuneita. Mikä lie syynä, ei ainakaan se onnela minkä feminismi on tuonut mukanaan.

Nykyään nainen pystyy valitsemaan. Itse en ainakaan olisi onnellinen, jos elämäni olisi vaan synnyttää lapsia ja puunata kotia ja elää miehen ehdoilla.

Ei se ennenkään ollut noin. Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta naiset saivat ennenkin päättää omasta elämästään. Monet halusivat perheen, äidiksi ja vaimoksi, naisen rooliin. Siis halusivat, itse. Päättivät, itse. Ja olivat siihen tyytyväisiä. Ilman pakkoa siis.

Vierailija
1524/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.

Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.

Ennenvanhaan se joustaminen meni nimenomaan niin, että nainen jousti, jotta miehellä on kivempaa. Ennen ei käyty valtataisteluita, kun mies voitti aina kuitenkin. Onneksi nykyään on toisin.

Jatkuvasti väitetään, että nykyään naisten elämä on niin paljon parempaa kuin ennen. Väittäjät ovat aina näitä naisia, jotka eivät sitä entisaikaa itse ole kokeneet. Kumma kyllä tilastot valehtevat aina että nykyään naiset ovat vähemmän onnellisia enemmän uupuneita. Mikä lie syynä, ei ainakaan se onnela minkä feminismi on tuonut mukanaan.

Nykyään nainen pystyy valitsemaan. Itse en ainakaan olisi onnellinen, jos elämäni olisi vaan synnyttää lapsia ja puunata kotia ja elää miehen ehdoilla.

Oliko sun oma äiti tuollainen? Tai isoäiti? Tai edes kukaan lähipiiriin kuuluva nainen. Jos kyllä niin sitten ehkä ymmärrän mistä tuollainen ajatusmaailma tulee.

Äitini olisi halunnut lukea sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi. Joutui taloussyistä tyytymään apuhoitajan hommiin. Se kadutti häntä. Hän sanoi aina minulle, että tavoittele elämässäsi juuri sitä mitä haluat. Kyllä moni nainen, varmasti mieskin, on joutunut menneisyydessä luopumaan työhön liittyvistä intresseistä talouden ja arjen pyörittämisen vuoksi. Useammin nainen. 

Vierailija
1525/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kokeilu jos 20 vuotta tehtäis niin, että miehet vastaisi perheessä lasten- ja taloudenhoidosta samalla kun käyvät töissä. Naiset kävisi vain töissä ja menisi kavereiden kanssa perjantaina viinille ja viikonloppuna shoppailemaan ja twerkkaamaan, samalla kun mies hoitaa kotia. Katsottaisiin sitten kuinka meni.

Kannatetaan!

Mun onnellisimmat kaverit on muuten kaksi eronnutta äitiä, joilla on exiensä kanssa viikko-viikko systeemi. Eli joka toinen viikko molemmat saavat vuorotellen omaa aikaa ja miehet hoitavat puolet kaikista lasten jutuista silloin kun lapset on heillä, siis ihan kaikista. Ne miehet on molemmat sanoneet kuinka kotiin ja lapsiin liittyvä työmäärä yllätti ja ennen kaikkea se että koko ajan oli jotain mikä piti muistaa hoitaa. Ja mikä härdelli alussa oli kun ei ollut tottunut muistamaan....kun se oli aina ollut  se vaimo joka huolehti ja muisti.

Uskon tämän täysin. Ei ne kotityöt ole itsellä se suurin kivi kengässä hiertämässä, vaikka vituttaakin olla se joka hoitaa niistä 80% (itse en todella ole mitenkään vaativa kodin siisteyden suhteen, mutta pyykkiä on pestävä, ruokaa laitettava ja perusiivoukset tehtävä, eikä mies edes leikkaa ruohoa kesäisin, ja todellakin teen myös lumitöitä). Mutta se, että joutuu itse muistamaan kaikki lapsen asiat, järjestämään lomilla viihdykettä, joustamaan aina omista töistä, suunnittelemaan, sopimaan ja vekslaamaan, ja pitämään huolta arkirytmistä, SE uuvuttaa, eikä se ei tule mitenkään luonnostaan minulta, eikä varmasti monelta muultakaan äidiltä.

Asiasta on toki keskusteltu, mutta puoliso ei jotenkin sisäistä tätä asiaa, ei vaan siis hahmota sitä asioiden määrää joka pitää muistaa ja hoitaa. Näillä siis mennään, ja se on kyllä surullista. 

Ja joo, olisin varmasti voinut valita lapseni isän paremmin, mutta elämä ei aina ole mitenkään yksinkertaista.

Vierailija
1526/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ennenkään ollut noin. Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta naiset saivat ennenkin päättää omasta elämästään. Monet halusivat perheen, äidiksi ja vaimoksi, naisen rooliin. Siis halusivat, itse. Päättivät, itse. Ja olivat siihen tyytyväisiä. Ilman pakkoa siis.

Oliko ennen niin paljon vaihtoehtoja oikeasti? Ihan rehellisesti nyt. Naisten työt olivat huonosti palkattuja suorittavan tason töitä, lasikatto oli todella alhaalla. Jos pääsikin etenemään joutui sietämään seksuaalista häirintää ja vittuilua. Aika nopeasti moni sitten "halusi ihan itse" kotirouvaksi.

Vierailija
1527/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa meistä naisista on nähnyt äitinsä ja muiden lähipiirinsä vanhempien naisten joustavan, joustavan ja joustavan. Se ei kiinnosta ainakaan minua, koska se näyttää harvoin olevan vastavuoroista.

Missähän nää kaikki supernaiset jotka on eläneet hellan ja nyrkin välissä mutta silti kaiken tehneet oikeen on kun en minä itse sellaisia ole elämäni aikana missään nähnyt.

Minun suvussani näitä on paljon. Kaikkeen pystyviä, kaiken hoitavia, lapsilleen omistautuneita naisia. Heitä on sinänsä helppo ihailla, vaikka loputon suorittaminen ja päättymätön puuhastelu ei sinänsä ole minusta mikään erityisen tavoiteltava asia elämässä. Miehensä.... Sohva, ravit, kalastus, telkkari, ralleissa käyminen, sohva, telkkari. 

Ehkä niitä sitten jossain on, ei vaan itselle tule yhtään mieleen vaikka kuinka muistelen. Ne perheet joissa mies on ollut joku vähän juoppo ressukka vätys niin niissä nainenkin on usein ollut vähintäänkin viinaan menevä. Pari yh-äitiä tulee kanssa mieleen ja näille sinällään kaikki kunnia, mutta näissäkin tapauksissa tosiaan on ihmiset kyenneet eroamaan jo useampi vuosikymmen sitten.

Ehkä oon sitten itse syntynyt jotenkin kultalusikka suussa vaikka ihan keskikokoisesta suomalaisesta kaupungista, keskituloisesta perheestä kotoisin.

Vierailija
1528/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mut ku onhan meidän pääministerikin ollut uupunut. Ja voitte olla varmoja et myöhemmin saadaan lehdistä lukea uupumisesta enemmänkin.

Eli oli asetelma MIKÄ TAHANSA: nainen uranainen, joka on dumpannut lähes täysin perheensä (mies kantanut päävastuun lapsesta siitä lähtien kun se oli 1 v) tai näitä kotona olevia "miehenuranmahdollistaja" -naisia, niin aina se on nainen joka on uupuja-uhri.

Ei ketään kiinnosta peen vertaa miltä miehistä tuntuu ja miten ne voi.

On kuitenkin ehkä niin, että täysi ja mielenkiintoinen elämä, oma päätösvalta ja taloudellinen turva on naiselle sen verran tärkeää, että uupumus on sen vähäpätöisempi sivutuote.

Vierailija
1529/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli jättänyt likaiset kalsarit lattialle, jouduin joustamaan polvista ja keräämään ne pyykkikoriin. Uuvuin.

Vierailija
1530/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko koomista vai masentavaa että sun kaltaiset antifeministit on ylensä niitä ainoita jotka näissä langoissa mistään feminismistä ylipäänsä puhuu.

Taitaa kuule olla niin että ihmisistä yli 95% on antifeministejä.  Tämän voi tarkastaa ihan feministipuolueen kannatuksen kautta. 

Öö, millähän kaavalla tämän lasket. Kokonaisväestö - feministipuolueen kannatus on varmaan jotain 99,7% väestöstä mutta ei kai kaikki jotka eivät feministejä äänestä ole antifeministejä. Vai onko kaikki jotka eivät fasimia kannata antifasisteja?

Kerro toki millä kaavalla sinä lasket että antifeministejä olisi vähemmän.

Kyllähän sen näillä palstoillakin huomaa ja omasta tuttuvapiiristä että feministejä on todella vähän, vaikkakin ovat kovia mölyämään. 

Periaatteessa jos sinä et jotakin kannata niin silloinhan et sitä kannata.  Turha siinä on anti termiin takertua.  Anti tarkoittaa vastakkaista.  Eli jos vaihtoehtoja on 2 (puolesta ja vastaan) niin toinen niistä on anti. 

Vierailija
1531/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen jaksaa helposti tehdä töitä 12 tuntia päivässä, oli ne sitten kotona tai muualla. Kotitöissä on vielä se hyvä puoli, että ne voi tehdä oman kaavan mukaan haluamassaan aikataulussa. Jos ei viitsi, se on eri asia. Armottoman väsymyksen saa aikaan tankkaamalla nopeita hiilihydraatteja yli tarpeen ja se kyllä näkyy sitten vaa'alla myös.

Tämä on totta. Mieheni syö heti töistä tultuaan pinon voileipiä ja sitten asettuu sohvalle päiväunille tai selaamaan kännykkää, koska väsyttää. Minä olen syönyt kevyen lounaan ja alan töiden jälkeen puolestaan valmistamaan päiväruokaa, pesemään pyykkiä, tenttaamaan lapsen koealuetta jne. Ruoan jälkeen miestä taas väsyttää ja mulla on täysi työ houkutella häntä mukaan lenkille tai salille. Nukun n 7h yössä, mies 8-9. Ehkä tuossa ruokavaliossa on jotain...

MARTYYYYR! 

Usein miehillä on fyysinen työ joka rasittaa (=nukuttaa).  Etenkin jos työskennellään ulkotiloissa nukutuksen määrä on käsin kosketeltavissa.  

Toki näissä on myös yksilöllisiä eroja, ihmiset kun ovat kaikki erilaisia. 

-raksalla työskentelevä nainen 

Hah, ollaan kuule molemmat ns tietotyöläisiä, minä keskijohdossa, hänellä hieman vähemmän vastuuta työssään. Ihmiset on ilmeisesti vaan ensinnäkin energiatasoltaan erilaisia ja hän on hyvin perinteisestä kodista, jossa nainen oli kotiäiti ja hoiti pientä karjaa ja mies kävi sekalaisissa oikeasti raskaissa töissä osin kotitilalla ja osin kodin ulkopuolella. Ei mun uupumustani silti yhtään vähennä se, että häntä väsyttää. miten se tekee minusta marttyyrin sanoa tosiasiat ääneen?

Valitsitko itse miehesi?   Onko syy miehessä vai peilissä?   

Ehkä sun pitää löysätä nutturaa ja tehdä vähemmän siellä kotona jos kerran uuvuttaa.  Asioilla on tapana järjestyä, mutta jos sun intohimo on siivota kokoajan ja nipottaa kodista niin kyllä varmaan ahdistaa ja uuvuttaa.... eikä pelkästään sinua. 

Teillä luulisi olevan varaa ostaa melko usein ruokaa mukaan ja palkata jopa kotisiivooja silloin tällöin?  Oletko niin pihi ettei pysty vai mikä kiikastaa.  

Ilmeisesti haluat olla mieluummin martyyyyr kun hoitaa asiat järkevästi.  

Ei siivoojan palkkaaminen mitään auta kun kun naiset siivoavat ennen siivoojan tuloa että koti ei näytä niin likaiselta kun herää se ajatus että mitähän tuokin ajattelee kun täällä on niin likaista

Selitin tämän sinulle jo.

Ennen siivoojaa pitää järjestää tavarat paikoilleen, ottaa likaiset lakanat pois, panna peitot ja tyynyt tuulettumaan, laittaa puhtaat astiat kasppiin, tyhjentää likaiset astiat altaasta tiskikoneeseen, kerätä likaiset pyykit ja ylipäätään valmistella se asunto siivousta varten.

Meillä on käynyt siivooja 20 vuotta eri firmoista. Aivan kaikilla sama käytäntö.

Onks tää joku vitsi? Mitä sille siivoojalle edes jää. 

No se kotisiivous.

Imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä, vessojen ja kylppärien pesu, vuodevaatteiden puistelu, vuoteiden sijaus.

Nykyinen siivoojamme myös tarkkoo kaikenlaista pientä, mm pesee lasiovia koska koirat tuppaa räkimäön ne haukkuessaan.

Lopuksi vie kaikki roskat.

Ja sä olet uupunut koska teet mitä? 

Olenko minä sanonut olevani uupunut?😂😂😂

Öööh, mistä sinä täällä siis valitat?  Siitäkö kun kotona on sekaista ja mies sotkee eikä siivoa tarpeeksi?  

Ei uuvuta mutta voi jukra sentään.

En minä valita. Olen vain nyt kuusi kertaa selittänyt sinulle miksi ennen siivoojaa koti pitää siistiä/raivata/järjestää, kun et millään tunnu tajuavan.

ei pidä.   Kyllä siivooja osaa tehdä hommat jos ei osaa niin opettaa.  

Taidat olla aika avuton ja muutenkin vaikea ihminen.  

Kuten sanottu, meillä on käynyt siivoojia useista eri firmoista 20 vuotta. Sen lisäksi on kysytty vuosien saatossa muualtakin tarjouksia.

Voit itsekin kysyä vaikla 20 firmasta oitis ja saat samat tiedot.

Kotisiivoulseen ei kuulu jörjestely/raivaaminen.

eli väität että siivousfirma ei suostu järjestelemään teidän tavaroita jos maksatte siitä erikseen?  

Tuota noin... voin antaa sulle yhteystietoni ja tuun hoitaan homman korvausta vastaan.  

Firmakin löytyy, joka ei tosin ole siivousfirma, mutta sillä ei ole merkitystä kun homma hoituu.  

Siivousfirmat siivoaa. Ei ne halua vastuulleen tavaroiden jörjestelyä.

Juurihan minä tarjouduin homman tekemään.   Tuskin olen ainoa firma joka tuon suostuu tekemään.  

Koska kirjoitetaan sopimus vai etkö sinä haluakaan maksaa että teen tämän työn puolestasi.  

Kirjoitit että se sun firmasi ei ole siivousfirma. Eli todistit ihan itse swn mitå olen taukuttanut sinulle. Olet kyllä tyhmä!!!!😂😂😂😂

Juu, eli siis koska minulla ei ole siivousfirmaa niin oletat että mikään firma ei järjestä tavaroita (raivaa) korvausta vastaan???   

Tiedätkös mitä.... nyt sinulla on sellainen firma tässä.  

Yleensäkin firmat tekevät työsuoritteita korvausta vastaan toki jos kotisiivoukseen ei kuulu raivaaminen niin sitä ei tehdä, mutta jos MAKSAT siitä ERIKSEEN niin se tehdään. 

Koska aloitetaan raivaaminen? 

Kukahan tässä tyhmä on.  

Pistäpä tänne firmasi nimi, niin tiedän, että ikinä missään tilanteessa päädy edes mutkan kautta sen asiakkaaksi.

Vierailija
1532/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko täällä on kerrottu, mitä ne kerrostalossa asuvien "miesten työt" oikein on?

Lapsiperheistä alle 30 % asuu kerrostalossa, et siihen nähden...

Mutta muuten samoja töitä kuin omakotiasujilla pl pihatyöt.

Kodinkoneiden ym. laitteiden kunnostus/huolto, viemäreiden avaukset, autojen huollot, korjaukset, pyörien ym. kulkuneuvojen korjaukset/huollot. Kodin pintaremontit, esim tapetointia, maalausta, laminaatin asennusta. Huonekalujen kokoamista, lamppujen vaihtoa... Mitä milloinkin.

Jos on mökki, siellä riittää hommaa...

Vierailija
1533/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko koomista vai masentavaa että sun kaltaiset antifeministit on ylensä niitä ainoita jotka näissä langoissa mistään feminismistä ylipäänsä puhuu.

Taitaa kuule olla niin että ihmisistä yli 95% on antifeministejä.  Tämän voi tarkastaa ihan feministipuolueen kannatuksen kautta. 

Öö, millähän kaavalla tämän lasket. Kokonaisväestö - feministipuolueen kannatus on varmaan jotain 99,7% väestöstä mutta ei kai kaikki jotka eivät feministejä äänestä ole antifeministejä. Vai onko kaikki jotka eivät fasimia kannata antifasisteja?

Kyllähän sen näillä palstoillakin huomaa ja omasta tuttuvapiiristä että feministejä on todella vähän, vaikkakin ovat kovia mölyämään. 

Periaatteessa jos sinä et jotakin kannata niin silloinhan et sitä kannata.  Turha siinä on anti termiin takertua.  Anti tarkoittaa vastakkaista.  Eli jos vaihtoehtoja on 2 (puolesta ja vastaan) niin toinen niistä on anti. 

Itellä tulee tuosta anti-termistä mieleen juuri se että jotain asiaa vastustetaan niin vahvasti että siihen käytetään runsaasti aikaan. Juuri esimerkkinä antifasistit, eli antifa. Antifeministinä näen ihmisen joka vaikka nettipalstoilla todella aktiviisesti puhuu pahaa feministeinä.

Vierailija
1534/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä sivulla mainittiin lasten kaverisynttärit. Että sekin on sellainen asia, jonka järjestäminen lankeaa naisen vastuulle ja aiheuttaa paineita ja stressiä.

Olen joskus miettinyt, että minun iässäni minun kuuluisi olla naimisissa ja perheellinen, mutta tätä ketjua lukiessani mietinkin, että olen ihan tyytyväinen omaan lapsettomaan sinkkuelämääni. Joudutte siis paapomaan miesvauvaa ja siivoamaan sen jälkiä, hoitamaan kodin lähes täysin ja siinä sivussa käytte töissä. Joudutte myös hoitamaan yhteydenpidon miehen sukulaisiin (koska sosiaalinen vastuu lankeaa aina naiselle) ja vieläpä järkkäämään jotain helvetin kaverisynttäreitä?!? 

Miksi alistutte tuollaiseen pas.kaan?

Joo, sun on parempikin pysyä naimattomana jos kerron pidät muutaman vauva palstan feministin kirjoituksia joinain elämänlankoina.   Sekä perustat elämännäkemyksesi yleistyksiin jotka ei pidä paikkaansa. 

Tämän ukkelin tunnistaa helposti. Tälle feministi= kaikki paha naisissa. On pohjimmiltaan naisvihaaja, koska ei saa pllua.

Onnea tunnististeluistasi.   Olen kylläkin nainen, nainen joka ei todellakaan arvosta feminismiä. 

Väitän että feministit on enemmän ihmisvihaajia kuin ketkään muut.  Minä en tosiaan erittele sukupuolia vaan kaikki ovat ihmisiä tasavertaisina.  Feministit eivät aja tasavertaisuutta ja tekevät vaan haittaa naisille tai oikeastaan koko ympäristölle.

Oletko sinä tällainen "erilainen nainen"? Yksi jätkistä? Miesten kanssa tulee paremmin toimeen? Uniikki lumihiutale? Pick me? 😂

On se näköjään joillekin hirveä uhka, että toinen nainen haluaa olla reilu ja oikeudenmukainen ja tasa-arvoinen.

Newsflash: meitä on aika monta jo. Kasvava joukko.

-eri ei-feministi, joka ei halua omille tyttärilleen feministien uhriutujien vihataakkaa niskoilleen

Oletko sinä kasvattanut tyttäresi niin, että heidän tehtävä on tehdä kaikki kotityöt eikä miehiltä saa vaatia mitään?

Mitäpä kuule luulisit, jos puhutaan tasa-arvosta ja oikeudenmukaisuudesta ja reiluudesta? Heitä villi arvaus, mitä se mahtaa tarkoittaa, ja miten asiat siitä näkökulmasta hoidetaan?

Tässä ketjussa on kyse siitä, kun miehet eivät tee osaansa. Sinun tyttärien puolisot voivat jossain vaiheessa olla sitä mieltä, että on ihan reilua, että nainen tekee kaiken kotona ja mies vähän pyynnöstä auttelee.

Eiköhän se ole sun ongelma jos sun kotona ei tapahdu homma kuten haluat.  Kyllä meidän kotona ollaan tyytyväisiä miehen osuuteen.  

Älä puhu mun suulla ja mun miehestä.  

Ja meillä ei ole mitään kotitöiden jakoa 50-50 vaan minä teen pääsääntöisesti kotityöt ja mies tekee miesten hommat.  

Olen tähän tilanteeseen erittäin tyytyväinen.  

Juu, kerrostalossa niitä miesten hommia riittääkin. Olisi kyllä ollut fiksua pakottaa mies asumaan jonnekin syrjään vanhaan, rempattavaan omakotitaloon, jota pitää lämmittää puilla.

Kertoo susta paljon:   "pakottaa mies asumaan" 

Niin, kun se ei halua asua sellaisessa. Eihän muuten mitään miesten hommia edes ole, jos asuu jossain muualla.

Et tainnut oikein ymmärtää..... 

Terveeseen parisuhteeseen ei kuulu termi "pakottaa" missään muodossa.  

Noh, sinä ja terve parisuhde ei todistetusti onnistu. 

Eipä siinä muuta oikein ole, jos haluaa elää niin, että parisuhteessa nainen tekee naistentyöt ja mies miestentyöt.

Vierailija
1535/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on esim. feministinen hallitusohjelma. Siitä voit päätellä jotain feminismin kannatuksesta tässä maassa.

Vierailija
1536/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edesmenneen äitini yksi kesäinen työpäivä.

Klo 3.00 yöllä,  kun oli vielä kaste ja viileää, hän lämmitti uunin kuumaksi.

Leipoi rieskaa, pullaa ja perunalimppua, lopuksi karjalanpaisti uuniin muhimaan.

Sitten verkkoja kokemaan, meidät  lapset herätettiin muikkuja verkoista päästelemään ja perkaamaan.

Tämän jälkeen äiti meni navettaan ja hoiti lypsämisen ym.

Kohta olikin kiire heinäntekoon, kesäisenä pävänä ei saanut hukata hetkeäkään.

Isä oli tietysti jo klo kolme niittokoneen kanssa pelloilla, että ethtii verkkoja äidin kanssa verkkoja kokemaan.

Me lapset osallistuimme kaikkeen, iumaan ja kisailuun ei ollut aikaa. Pikkusikot oppivat uimaankin, me emme.

Pyykkin äiti pesi käsin, talvella huuhteli avannolla. Pulsaattoripesukone myöhemmin pikkasen helpotti.

Ei äiti valittanut koskaan,  ehdimme häntä onneksi kiittää ja hän tiesi kuinka kunnioitimme ja arvostimme häntä, samoin tietysti isäämme.

Tasa-ervosta emme ehitinee turista.

Testamentissaan isä ja äitin määräsivät, että ainoa poika ja tytöt ovat tasa-arvoisia.

Totta, ennen kodinkoneita ja maatalouskoneita työt olivat aikaavieviä ja raskaita. Ihmiset joutuivat olemaan uutteria, vähän vuodenajasta riippuen.

Tekikö äitisi kodin töiden ohessa vieraalle töitä 40h viikossa +työmatkat? Kesät talvet?

Ja isäsi pelkästään sen 40 h viikossa vieraalle sekä lisäksi kaksi kertaa vuodessa puolen tunnin "miesten homman"?

Peseekö sun pyykit kone vai käsinkö peset?  

Minä käytän pesukonetta pestäkseni sekä omat, että miehen pyykit ja sitten ripustan ne kuivumaan. Sen jälkeen kun olen käyttänyt 9 tuntia päivästäni siihen, että olen vieraalla töissä, jotta voin tuoda kotitalouteen oman nyt 55% ansiotulosta.

Siis kauheeta.... ihanko itse laitat pyykit kuvumaan?   Olen järkyttynyt.  

Sun täytyy olla täysin uupunut. 

En onneksi ole, niin meistä tämän talouden aikuisista sentään toinen jaksaa hoitaa muun muassa ne pyykit, ettei tarvitse likaisissa vehkeissä kulkea.

Voi jukra.   Tiedätkös, jos valittaisit vähemmän täällä internetissä niin sulla ois enemmän aikaa tehdä kotitöitä. 

Mutta kun valittaminen on paljon kivempaa kun kotityöt. 

Ketju on jo niin pitkä, että varmuudella ei pysty sanoon, mut ei tässä ketjussa taida olla nyt juurikaan niitä, jotka olisi sanoneet, että ovat itse uupumusdiagnoosin saaneita äitejä. Ei ne uupuneet täällä notku, vaan itsekin tässä hyvissä voimissa taukoilen työpaikalla.

Täällä keskustelee ihmiset, joilla ei ole uupumuksesta mitään ymmärrystä. Luulevat, että kyse on siitä, että imurointi on rankkaa tms. Voin kertoa: ei ne ole ne itse tehtävät, vaan sellainen yleinen paine ”olenko tarpeeksi hyvä? Olenko tehnyt tarpeeksi? Kelpaanko? Olen surkea, kun on pitkä lista tekemättömiä asioita. Olen huono äiti, työntekijä, tytär ja vaimo (vaikka oikeasti olisi ihan supersuorittaja). ” Se on henkinen tila.

Taustalla unettomuutta, joka kroonistunut esim. vauvavuoden katkonaisten öiden jälkeen. Ehkä joku trauma, esim. käynyt lähellä kuolemaa synnytyksessä. Huolia läheisten terveydentilasta tms. Puuduttavaa saman arkihärdellin toistumista ilman pienintäkään taukoa (mies kyllä saa taukonsa, muttei mahdollista samaa naiselle, että välillä vahtisi lasta tms.). Puhutaan joka tapauksessa suuremmista asioista kuin tiskikoneen tyhjennyksestä.

Vierailija
1537/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ennen niin paljon vaihtoehtoja oikeasti? Ihan rehellisesti nyt. Naisten työt olivat huonosti palkattuja suorittavan tason töitä, lasikatto oli todella alhaalla. Jos pääsikin etenemään joutui sietämään seksuaalista häirintää ja vittuilua. Aika nopeasti moni sitten "halusi ihan itse" kotirouvaksi.

Käy vaikka katsomassa naisten haastatteluja mitä on videoitu, jossa kertovat elämästään entisaikoina. Ei sieltä löydy tuollaista katkeruutta mitä väität naisen elämän olleen ennen. Feministit ovat hyvin onnistuneet vääristämään historian väittämällä riittävän pitkään omia väitteitään. Tietysti maailma oli erilainen ennen ja oli tavallista että naiset eivät käyneet niin paljon töissä tai tietynlaisissa töissä. Älä heti hyppää siihen johtopäätökseen, että kyseessä oli jokin naisiin kohdistunut vaino. Ei miehilläkään ennen ollut elämä samanlaista, vaan se ihannoimasi töissä käyminen saattoi olla miehen terveyden vienyt raskas fyysinen työ kaivoksessa, metsässä tai missä lie. Aika harva meni kravatti kaulassa sikaria polttamaan johonkin toimistoon ja nipistelemään sihteeriä takamuksesta, paitsi feministien puheissa.

Vierailija
1538/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli jättänyt likaiset kalsarit lattialle, jouduin joustamaan polvista ja keräämään ne pyykkikoriin. Uuvuin.

Miksi joustat? Mitä ne sinua siinä häiritsee? Anna nyt miehen säilyttää vaatteitaan missä haluaa äläkä ala määräillä, että likaisten vaatteiden paikka on pyykkikorissa.

Vierailija
1539/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät saaneet kyllä samalla tavalla päättää miten nyt. Vanhanaikaiset sukupuoliroolit olivat vahvoilla, "koska niin vaan kuuluu". Monesti naiset, jotka jäivät omasta halusta sinne kotiin eivätkä lähteneet esimerkiksi luomaan uraa olivat niitä, joita ei liiemmin kotona lapsuudessa kannustettu ja pitivät normaalina elämänä sitä, että naisen työ on se kotona olo ja mies on elättäjä ja perheen pää.

Vierailija
1540/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on esim. feministinen hallitusohjelma. Siitä voit päätellä jotain feminismin kannatuksesta tässä maassa.

Hallitusohjelmaan nyt kirjataan vähän kaikkea sen perusteella mitkä puolueet milloinkin hallituksessa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän