Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ikimuistoiset synttärit lapselle"-kerjääminen somessa

Vierailija
05.10.2015 |

Nyt on pakko avautua, kun joka paikassa pomppii esiin nämä kaikenmaailman pienet Liisa-Petterit ja Markku-Inkerit, joiden vanhemmat ovat ihan FB:ssä/Somessa ottaneet asiakseen vuodattaa oikein tunteisiin vetoavan(?) surku-parku-sepostuksen siitä, miten toivovat lapselleen maailman parhaat synttärit.

Kuvio on useimmiten se, että varaa itsellä ei ole lapselle mitään järjestää, lapsia perheessä enempi ja vähempi, ei töitä, ADHD:ta, mahdollisesti yh-äiti, ei kavereita jne.

Mulla lähinnä ärsyttää tällaiset; Jos sitä hankitaan iso mukulalauma, niin kyllä sitä pitää tajuta idiootimmankin, että ei ne lapset ilmaisia ole. Peruselintasoon menee jo sievoinen summa, saati sitten jos haluaa laumalleen kustantaa jotain erityisempää.

Minä ja mieheni ollaan molemmat töissä. Vakuutukset on sille varalle, että terveys menee. Säästöön on tungettu rahaa siihen malliin, että vaikka jompi kumpi vaikka kuolisikin, jouduttaisiin työttömäksi jne, niin ei tulisi heti rahanpuute vastaan. Ja lapsia on "vain" kaksi 5v ja 1v. Tällä hetkellä ei ole enempään resursseja, myöhemmin ehkä yksi lisää. Kahteen lapseen (myös siihen vilkkaampaan esikoiseen) on aikaa panostaa ja harrastaa. Ei tarvitse sen takia mennä ADHD-diagnoosia vinkumaan, kun syy löytyy kotioloista, rutiinin ja varhaisen ohjauksen puutteesta, kun persaukiset (yh-)vanhemmat eivät yksinkertaisesti repeä jokaiselle lapselleen niin paljon kuin pitäisi.

Fakta on, että itselläni ei tunnu siltä, että tällä hetkellä kolmanteen lapseen olisi edes varaa, kun ottaa huomioon tarhamaksut jne. Sitten korkeintaan kun esikoinen menee kouluun.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kiehui, kun kyseisellä sivulla luin Ida-Amanda 1v synttäri-ilmoituksen. Äiti taisi täyttää itse tänä vuonna 17 eikä ole käynyt ysiluokkaakaan loppuun. Jos on niin tiukkaa, niin miksi järjestää 1v synttärit? Todennäköisesti sukulaiset ostavat lapselle jotain ja tarjoavat pullakaffet jos kylään sattuu?

Ja jos ei, on hän yksin lapsen kanssa niin en itse ymmärrä miksi pitää juhlia, lapsi itse ei isompana muista ja itselleni en lähtisi kakkua leipomaan edes. Kivaahan se on järjestää, kakkuaineet eivät tosin maltaita maksa :)

Osa niistä on asiallisia ja omasta mielestäni aiheellisia, mutta on surullista kun siitä on tullut ilmaisen tavaran kerjäyskanava :(

Vierailija
2/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nio.... oon vaan niin kyllästynyt näihin nimiväännöksiin tyyliin Pertti-Irmeli, että en jaksanut lukea loppuun. 

Voisitteko keksiä jotain uutta näiden hullunhauskojen Kerttu-Jormien sijaan? Kun ei yhtään hauskaa 15 vuoden jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:31"]Nio.... oon vaan niin kyllästynyt näihin nimiväännöksiin tyyliin Pertti-Irmeli, että en jaksanut lukea loppuun. 

Voisitteko keksiä jotain uutta näiden hullunhauskojen Kerttu-Jormien sijaan? Kun ei yhtään hauskaa 15 vuoden jälkeen. 
[/quote]

Nico-Jannica

Vierailija
4/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:31"]

Nio.... oon vaan niin kyllästynyt näihin nimiväännöksiin tyyliin Pertti-Irmeli, että en jaksanut lukea loppuun. 

[/quote]

Mulla naurattaa aina englannin väännökset eniten, mm. semen demon, crotchfruit, fuck trophy, pussy dropping jne.

Ja sitten muut äitiyteen liittyvät sanat niin kuin mombie (yhdistelmä zombie ja mom, sopii), daddict, diaper sniffer, vasshole (yhdistelmä sanasta asshole ja vagina, meinaa synnytyksessä repeämistä), sun muut tuollaiset.

Vierailija
5/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:31"]Nio.... oon vaan niin kyllästynyt näihin nimiväännöksiin tyyliin Pertti-Irmeli, että en jaksanut lukea loppuun.  Voisitteko keksiä jotain uutta näiden hullunhauskojen Kerttu-Jormien sijaan? Kun ei yhtään hauskaa 15 vuoden jälkeen.  [/quote] Nico-Jannica

[/quote]

Hjördis-Syphilia

Vierailija
6/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAAN KAI RAKASTAA LAPSIANI, VAIKKEN OLE YHTÄ RIKAS KUIN SINÄ?

VAIKKA EI OLE NIIN HYVÄ TYÖ KUIN SINULLA?

OLET VALINNUT RAHAN TÄRKEIMMÄKSI ARVOKSI ELÄMÄSSÄSI, MINULLE SE EI OLE NUMERO YKSI.

MIKSI MUUTEN SINUA HARMITTAA, AJATTELE, JOKU SINUA RIKKAAMPI AJATTELEE SAMOIN SINUSTA KUN MAKSAA ENEMMÄN VEROJA KUIN SINÄ?

-MIHIN RAJA VEDETÄÄN?

MIKSI ET AUTTAISI SUOMALAISIA KÖYHIÄ LAPSIPERHEITÄ, MUTTA TAHDOTTE MAAHAN LUKUTAIDOTTOMIA ULKOLAISIA ELÄTTEJÄ TUHOAMAAN YHTEISKUNTAMME?

OLETTE SAIRAITA, "KAIKEN OIKEIN" MIELSTÄNNE TEKEVÄT.

Vierailija
7/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny huura.

Vierailija
8/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no mäkin oon köyhä, mutta oon aina saanut synttärit järjestettyä lapselleni. Jestas sentään.

Vierailija
9/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:11"]

OLET VALINNUT RAHAN TÄRKEIMMÄKSI ARVOKSI ELÄMÄSSÄSI, MINULLE SE EI OLE NUMERO YKSI.

MIKSI MUUTEN SINUA HARMITTAA, AJATTELE, JOKU SINUA RIKKAAMPI AJATTELEE SAMOIN SINUSTA KUN MAKSAA ENEMMÄN VEROJA KUIN SINÄ?

-MIHIN RAJA VEDETÄÄN?

MIKSI ET AUTTAISI SUOMALAISIA KÖYHIÄ LAPSIPERHEITÄ, MUTTA TAHDOTTE MAAHAN LUKUTAIDOTTOMIA ULKOLAISIA ELÄTTEJÄ TUHOAMAAN YHTEISKUNTAMME?

[/quote]

Sulla jäi caps lock päälle. Ja tulihan ne mamutkin sieltä pilaamaan sun lapsen synttärit.

Vierailija
10/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Voihan se olla, että siinä vaiheessa kun lapset on hankittu on ollutkin hyvä elintaso, mutta se asia on voinut sitten myöhemmin muuttua. Tänä päivänä ei ole mikään ihme jos toinen tai molemmat vanhemmat ovat työttömiä.

Vierailija
11/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minua surettaa nuo kerjäykset.. minusta abortinvastustajien kuuluisi kustantaa noille kaikille aina ne synttärit, kun kerran syntyminen on niin arvokasta.

Vierailija
12/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. SAAN KAI RAKASTAA LAPSIANI, VAIKKEN OLE YHTÄ RIKAS KUIN SINÄ?

2. VAIKKA EI OLE NIIN HYVÄ TYÖ KUIN SINULLA?

3. OLET VALINNUT RAHAN TÄRKEIMMÄKSI ARVOKSI ELÄMÄSSÄSI, MINULLE SE EI OLE NUMERO YKSI.

4. MIKSI MUUTEN SINUA HARMITTAA, AJATTELE, JOKU SINUA RIKKAAMPI AJATTELEE SAMOIN SINUSTA KUN MAKSAA ENEMMÄN VEROJA KUIN SINÄ?

-MIHIN RAJA VEDETÄÄN?

[/quote]

En ole ap, mutta hänen kanssaan niin samoilla linjoilla että vastaan.

1.Lapset eivät elä pelkästä rakkaudesta. Ja jos rakkaus on rahaa tärkeämpää, niin miksi on tärkeää saada heille kalliit HopLop-synttärit kalliine lahjatoiveineen (näin läpileikkaus noiden lahjoitusvonkujien listasta).

2. Työasiat kannattaa yleensä järkätä johonkin suuntaan ennen lapsia, jos jää lapsin jälkkeen työttömäksi niin sillehän ei tietty mitään voi. Silloin tosin elellään niukemmin, eikä juuri silloin järjestellä lapsille "parhaita synttäreitä ikinä!", niitä voinee harkita sitten kun talous on taas kunnossa. Köyhälläkin on varmasti varaa pistää pari euroa kakkutarpeiseen ja pyytää lähisukulaisia/ lapsen pari kaveria kaffellen ja mehulle.

3. Tämä on mielenkiintoinen. Nimittäin että sanotaan, että on laittanut muut asiat rahan sijasta etusijalle, mutta kuitenkin halutaan sitä mikä maksaa eniten. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.

4. Veronmaksu ja kerjäys eivät ole toisiinsa rinnastettavissa.

Vierailija
13/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-MIHIN RAJA VEDETÄÄN?

[/quote]

Mun tuttavapiirissä niille laiskimmille on raha kaikista tärkeintä, aina pitää olla käsi ojossa joka suuntaan ja saada muilta rahaa, eikä itse tarvis tehdä mitään. Halveksutaan muita "rahan-ahneita" ahkeria ihmisiä, jotka tekevät kaikkensa, että tulisivat omillaan toimeen. Jos ei ole töitä yhdessä paikassa, muuttavat sitten toiseen, jossa on. Eivät jää odottamaan vain kelan/sossun apuja.

Vierailija
14/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-MIHIN RAJA VEDETÄÄN?

[/quote]

Miten rahan kerjäys ja lapsien rakastaminen liittyy toisiinsa?

Rakastan minäkin lastani yli kaiken, mutta ei tulisi mieleenkään vinkua avustuksia, vaikka olemmekin tällä hetkellä "köyhiä". Aion tehdä leipomukset itse, eikä niihin montaa kymppiä mene. Lisäksi lahjakin on hankittu, löysin netistä 25 euroa halvemmalla kuin kaupan hyllyssä olisi.

Toinen lapsi on tulossa, ja tiedostan, ettemme voi enempää lapsia tässä taloustilanteessa tehdä.

Vierailija
15/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne lapset ennenkin selvinneet ilman synttäreitä.
Jos lapsi on vielä alle kouluikäinen, ei synttäreiden tartte kovin kummoiset olla. Kahvia ja jotain pientä makeaa ja suolaista tarjottavaa, kenties se kakkukin. Vieraiksi vain mummot ja papat, kummit ja tädit/sedät.

Vierailija
16/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäis kertoa julkisesti, että kukaan kutsumistani vieraista "ei päässyt". Onkohan syy joku muu, en minäkään aikuisena ihmisenä lähtisi jonkun törpön bileisiin, jos ne ei kiinnosta. Miksi lapsien pitäisi? Enkä liioin ole pakotettu kutsumaan koko naapurustoa omiin pirskeisiini - miksi ihmeessä sitä vaaditaan päiväkotilapsilta? Eikö tarkoitus ole viettää omanlaiset juhlat, eikä miellyttää kaikkia, vaikkapa sitä päiväkotiryhmän käytöstavattominta pikkunarsistia.

Vierailija
17/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa saitissa vituttaa kaikki. Vanhempien elämänhallinnan puutteen lisäksi vituttaa vieläpä tuo tykkäyshuoraaminen, jota saitilla harjoitetaan. Kumpikaan edellä mainittu ei ole tietenkään lasten vika ja sympatiat erityisesti kaikille joilla elämäntilanne on muuttunut sairauden tai potkujen takia. Loput taas sitten voisivat miettiä niitä jo yhdessä postauksessa mainittuja omia valintoja kun "SE [RAHA] EI OLE NUMERO YKSI". Elä valintasi kanssa ja hyväksy se tosiasia, että teidän perheessä ei sitten ole niitä kaikkia samoja asioita kuin "muissa". Muistathan myös tämän rahan tärkeydyttömyyden kun seuraavan kerran tukia leikataan ja pidäthän suusi sitten myös kiinni.  

Vierailija
18/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:30"]

Tuossa saitissa vituttaa kaikki. Vanhempien elämänhallinnan puutteen lisäksi vituttaa vieläpä tuo tykkäyshuoraaminen, jota saitilla harjoitetaan. Kumpikaan edellä mainittu ei ole tietenkään lasten vika ja sympatiat erityisesti kaikille joilla elämäntilanne on muuttunut sairauden tai potkujen takia. Loput taas sitten voisivat miettiä niitä jo yhdessä postauksessa mainittuja omia valintoja kun "SE [RAHA] EI OLE NUMERO YKSI". Elä valintasi kanssa ja hyväksy se tosiasia, että teidän perheessä ei sitten ole niitä kaikkia samoja asioita kuin "muissa". Muistathan myös tämän rahan tärkeydyttömyyden kun seuraavan kerran tukia leikataan ja pidäthän suusi sitten myös kiinni.  

[/quote]

Paradoksaalista on, että juurikin nuo jotka julistavat ettei raha ole heille tärkeää, ovat kuitenkin etunenässä haluamassa niitä hinnakkaita asioita.

Olihan joskus ilmoituksissa nyyhkytarinaa, miten pieni lapsi (oli 1-2 -vuotias) on saanut tähän mennessä kaiken käytettynä kun ei ole varaa muuhun ollut ja nyt haluaisi viimein saada vaatteita tms. uutena.

Meillä kyllä olisi varaa ostella pian syntyvälle lapselle asioita pitkälti uutena, mutta mitä järkeä siinä on? Kirppikseltä löytyi iso säkki täysin käyttökelpoisia vaatteita tulevalle tenavalle, eikä maksanut melkein mitään. Siihen lisäksi muita kirppislöytöjä, hintahaarukka 0,20 - 2€ per vaate. 

Pinnikset ja vaunutkin saatiin lainaan, menevät sitten meiltä takaisin lainaajalle kun pentu kasvaa niistä ulos.

Ja säästöä syntyy. Pistän mielummin syrjään ne säästyneet rahat, niin ei tarvitse yllärilaskuja itkeä.

Vierailija
19/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten näiden teinien synttäreihin rahan kerjääminen. Kuinka monen teini muka muutenkaan järjestää enää mitään lastenkutsuja?! Eivät ainakaan omani edes halunneet enää tuon ikäisinä. 

Vierailija
20/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:20"]

Niin. Voihan se olla, että siinä vaiheessa kun lapset on hankittu on ollutkin hyvä elintaso, mutta se asia on voinut sitten myöhemmin muuttua. Tänä päivänä ei ole mikään ihme jos toinen tai molemmat vanhemmat ovat työttömiä.

[/quote]

Näinkin juuri. En olisi koskaan äidiksi tullessani voinut uskoa, että minusta tulee vielä joskus työtön yh.. En tosin kerjää missään mitään, vaan näillä resursseilla mennään mitä on. Inhottaa vaan tuo ajatus, että kaikki työttömät yksinhuoltajat olisivat jotain tiettyä "tiedätte kyllä mitä" tyyppiä. Mutta niinhän nykyään ajatellaan pelkistä työttömistäkin. Ihan tosta vaan joku 500 000 ihmistä päättäneet ryhtyä laiskoiksi.. Entiset Nokialaisetkin hoksasivat, että onhan se paljon kivempaa maata kotona sohvalla työssäkäyvien halveksittavana muutomalla satasella kuussa (kun ansiosidonnainen loppuu) kun tehdä palkkatyötä jota osaa, josta saadulla palkalla voi ehkä jopa nauttia elämästä ja tuntea itsensä yhteiskunnan normaaliksi jäseneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi