Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kitisette "fitnessbuumista", herätkää!

Vierailija
04.10.2015 |

Siinä että yhä useampi ihminen on alkanut pitää huolta terveydestään ei ole mitään pahaa. Päinvastoin, se on ainoastaan hyvä asia, jossa vain sohvaperuna näkee jotain negatiivista... Heitähän se ärsyttää, että joku oikeasti näkee vaivaa oman terveytensä eteen... Kateutta se on! Keksitään sitten kaikenlaisia tekosyitä, joista typerimpiä on "fitness on pinnallista" SIINÄ ETTÄ PITÄÄ KEHOSTAAN HUOLTA EI OLE MITÄÄN PINNALLISTA! Teennäistä totuuden vääristelyä... Lihaksissa ei ole mitään epäluonnollista. Päinvastoin sohvalla makoilu ja sipsien mussutus on epäluonnollista. Ihminen on luotu liikkumaan!!

Jos tämä loukkasi, katso peiliin!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fitnessillä ole terveyden kanssa mitäään tekemistä, sehän on ihan puhdasta kehon- ja kauneudenpalvontaa. Normaalissa kunnostaan  ja terveydestään huolehtimisessa sen sijaan ei ole mitään vikaa vaan se on päinvastoin järkevää. Keho on työkalu, eikä koriste-esine.

Vierailija
42/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kaynyt koskaan kuntosalilla, mielestani siella on ahdistava ilmapiiri kun pumpataan ja hinkataan samoja liikkeita tunnista toiseen. Mielestani fitness-buumi on myos naurettava ilmio, yhtakkia pitaakin kukkoilla kaikkialle trikoissa, syoda trendituotteita ja ladata persekuvia nettiin.

Tama ei tee minusta sohvaperunaa. Jo kymmenisen vuotta sitten treenasin taistelulajeja 5-6 kertaa viikossa, nyttemmin olen aloittanut pyorailyn, ratsastuksen, tankotanssin ja joogan. Tanaan pyorailin 100 (sata) kilometria kauniissa ulkoilmassa. Urheilulajini eivat ehka ole mediaseksikkaita, mutta harrastan niita itseni vuoksi enka hehkuttaakseni omaa erinomaisuuttani muulle maailmalle. Tasta syysta fitnessbuumilaiset kahden kuukauden liikuntahistorialla tokkivat. Seuraavan trendin tullessa salit tulevat taas tyhjenemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee. En oo sohvaperuna, vaikka ylipainoa on 20kg. :D

Vierailija
44/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan lukeudun sohvaperunaksi, kun en käy salilla vaan käyn vain kerran päivässä lenkillä, mutta kerron sohvaperunan näkemyksen :D minusta mikään urheilulaji mikä menee pakkomielteen puolelle ei ole tervettä. Muutaman jakson katsoin esim sitä fitnesspäiväkirja ohjelmaa ja siinä nämä mimmit, jotka ei joulupöydässä voinut yhtä pullaa syödä.. huh. Mutta fitnessiäkin voi tehdä terveesti niinkun juuri äsken mainitussa ohjelmassa venla, jouluna teki mieli karkkia niin ajettiin huoltsikalle hakemaan namia. Pakonomainen ruokavalion ja treeniohjelman noudattaminen menee mielestäni jo sairauden puolelle. Vähän niinkuin anoreksiassa pakonomaisesti vahditaan syömistä.

Vierailija
45/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap olet käynyt museossa, taidenäyttelyssä, teatterissä, oopperassa, viulukonsertossa, big bandin konsertissa? Ai et ole käynyt, vähänkö on sivistymätöntä ja olet huono ihminen kun et niin tehnyt.

Fitness-intoilu menee yli ja se menee siinä kohti yli, kun muu liikunta, kuin salilla käyminen ei kelpaa. Se menee myös siinä kohtaa yli, kun vaihtoehtoina on sohvaperuna tai salilla käyminen. Sen sohvaperunan elämässä saattaa olla paljon enemmän sisältöä kuin sinun.

Vierailija
46/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottu (ja minkä aloittajakin varmasti tietää..), fitnessbuumilla ei ole mitää tekemistä terveyden kanssa. Fitness on jälleen yksi trendi, jonka avulla saadaan ihmiset ostamaan asioita, joita hei eivät ennen tienneet tarvitsevansa. Täytyy olla erivärisiä trikoita ja toppeja ja takkeja ja hiuspantoja ja lenkkareita ja kävelykenkiä ja jumppakenkiä ja salikenkiä ja talvilenkkareita ja maastojuoksukenkiä ja paljasjalkakenkiä ja juoksuvöitä ja urheilualushousut ja kompressiovaattet ja olkavarsitelineet kännyköille jne jne jne. Ja täytyy syödä protskurahkaa ja energiapatukoita ja prostkupirtelöitä ja proteiinipatukoita ja proteiinileipää ja erilaisia superfoodeja (= erilaisia siemeniä, kuivattuja kasviksia jne, joille mainosfirmat ovat keksineet antaa kyseisen raflaavan nimen, oikeastihan noissa ei ole mitään erityisen superia vaan syömällä halvalla ja arkisesti lanttua ja auringonkukansiemeniä ja kaalia ja silakoita jne ruokavalio olisi ihan yhtä super..).

Lisäksi kellään oikeasti kovakuntoisella ei ole fitness-kroppaa. Nuoret ja typerät uskovat, että heidän pitäisi näyttää samalta kuin joku kymmenien tuhansien hintaisilla varaosilla, tarkkaan opetelluilla poseerauksilla ja kuvankäsittelyllä luotu fitnessbimbo. Katsokaapa vaan jumppaohjaajia, joogaohjaajia, tanssijoita, eri lajien urheilijoita, akrobaatteja...eipä näytä kukaan fitnekseltä. 

Vastenmielinen trendi, huijata ihmisiltä rahat pois mielikuvilla terveellisyydestä.

Vierailija
47/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice story. Can I eat it?

Vierailija
48/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin on tervettä vetää jotain hirveitä rääkkidieettejä, liikkua kuin eläin ja juoda vielä päälle viiniä että olis mahdollisimman kuiva?

Vierailija
49/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kateellinen tulee kohta heittämään vasta-"argumentteja" :DDD

ap

Vierailija
50/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitness kuntoiluelämäntapana on hyvä mutta nuo kilpailijat on irvokkaita.

Vierailija
51/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:44"]

Joku kateellinen tulee kohta heittämään vasta-"argumentteja" :DDD

ap

[/quote]

Eipä taida olla kovasti kiinnostusta, vaikka teit ihan näin rajun aloituksen :(

Vierailija
52/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:46"]Fitness kuntoiluelämäntapana on hyvä mutta nuo kilpailijat on irvokkaita.
[/quote]
Kilpailijoissa ei ole muuta vikaa kuin kisa "look", joka on jäätävän ruma. Ne biksut ja meikit, hyi helvetti!

Vierailija
53/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pidän itsestäni huolta: syön terveellistä monipuolista ruokaa, lenkkeile, nostelen painoja kotonani pari kertaa viikossa, käyn kerran viikossa uimassa. Mulla on normaali vartalo johon olen tyytyväinen. Ei ole tarvetta pupeltaa pelkkää kaurapuuroa, rahkaa ja proteiinipatukoita. Eikä myöskään trimmata vartaloani "täydelliseksi" salilla roikkumalla ja peilailemalla itseäni peilistä miettien onko perseessäni juuri oikeanlainen täydellinen kaari. Olen terve ja liikunnallinen, olen onnellinen.

Vierailija
54/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö fitness elämäntapa ole eri asia kuin itsestään huolehtiminen? Eihän kukaan pysty olemaan huippu -urheilija lopun ikäänsä koska se on ihmiskropalle luonnotonta toimintaa, eihän normaali liikkuja ole vähän väliä sairaana ja joku paikka kropasta säpäleinä ja sairaslomalla niin kuin huippu-urheilijat järjestään ovat. Fitness taitaa olla vähän samanlaista kehon rääkkäystä, ei kehosta huolta pitämistä.

Vierailija
55/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasta "fitness" tulee vaan mieleen sellaiset tyhjäpäiset silikonibimbot. En voi sille mitään! :D Mutta kyllä itsekin kannatan ja kehotan asiakkaitani terveelliseen elämään, tietysti kohtuullisesti. Laadukasta perusruokaa ja sopiva määrä liikuntaa. That's it. T. Koulutettu hieroja ja tuleva pt

Vierailija
56/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:50"]

No mä pidän itsestäni huolta: syön terveellistä monipuolista ruokaa, lenkkeile, nostelen painoja kotonani pari kertaa viikossa, käyn kerran viikossa uimassa. Mulla on normaali vartalo johon olen tyytyväinen. Ei ole tarvetta pupeltaa pelkkää kaurapuuroa, rahkaa ja proteiinipatukoita. Eikä myöskään trimmata vartaloani "täydelliseksi" salilla roikkumalla ja peilailemalla itseäni peilistä miettien onko perseessäni juuri oikeanlainen täydellinen kaari. Olen terve ja liikunnallinen, olen onnellinen.

[/quote]

Hyvä. Olethan kuitenkin tietoinen että nämä sohvaperunat eivät nostele painoja eivätkä käy uimassa? ja kyllä siellä salilla voi käydä uimisen ohessa...

ap

Vierailija
57/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin salitreenit 15v. sitten ja olen "tikissä" kunnossa näin päälle kolmekymppiseksi kahden lapsen äidiksi, mutta en mä silti lähde faceen tai instaan ottamaan selfietä tai belfietä ja jaa jokaista fitnesslinkkiä, kuvaa ruokiani, päivitä päivän ohjelmaa jne., se on NOLOA!! Hävettää kavereiden puolesta jotka tätä harrastavat. 'Kel onni on se onnen kätkeköön'!

Vierailija
58/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:50"]

[/quote]

Hyvä. Olethan kuitenkin tietoinen että nämä sohvaperunat eivät nostele painoja eivätkä käy uimassa? ja kyllä siellä salilla voi käydä uimisen ohessa...

ap
[/quote]

Enköhän mä itse tiedä parhaiten onko siellä salilla käyminen tarpeellista vai ei? Ja mun tapauksessa sanoisin, että ei. On mulla muitakin harrastuksia joihin panostan mieluummin kuin salilla käymiseen.

Vierailija
59/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:54"]

[/quote]

ap

[/quote]

Oletko ap tietoinen, että mitään noista asioista ei ole pakko tehdä jos ei halua? 

Vierailija
60/66 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:54"]

[/quote]

ap

[/quote]

Oletko ap tietoinen, että mitään noista asioista ei ole pakko tehdä jos ei halua? 

[/quote]

Mutta silloin on huono ihminen.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä