Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metsät on pullollaan puolukkaa ja tänään kaupassa

Vierailija
04.10.2015 |

yhellä naisella oli kolme pakkausta valmista puolukkavispipuuroa kärryssään. !

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:09"]

Pk-seudulla ei ole puolukkaa. Itse olen todennut.

[/quote]

Sä mitään ole todennut. Nuuksion pohjoispuolen metsät vihdintielle asti, Uutelan ja Sipoonkorven seudut ja Tuusulan mäntykankaat olen tänä kesänä käynyt ristiin rastiin, ja puolukkaa on kohtalaisesti. Mustikkaa oli hyvin paljon. Sienistä tatteja heikosti, kantarelleja paljon. Suppilovahveroita tulee kohtalaisesti, niitä on ollut jo pari viikkoa.

t. suunnistaja  
[/quote]

Viime viikolla ei juuri puolukkaa löytynyt ainakaan Vantaan ja Sipoon rajametsistä eikä Sotungin metsistä. Autottomana en viitsinyt Nuuksioon asti lähteä. Kahtena päivänä vietin yhteensä n. 12 tuntia metsissä vaellellen. Mukavaa oli toki, sain paljon hyviä valokuvia ja sieniä löytyi jonkun verran. Puolukoita ei niin paljon, että niistä olisi kannattanut vispipuuroakaan keitellä.

Vierailija
42/46 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olisi erityisesti työttömille hyvä työmaa, samalla tulisi hyötyliikuntaa.

Kyllä menisin marjoja poimimaan jos pääsisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat puolukkapaikat pääkaupunkiseudulla olivat tänä syksynä Espoon- Kirkkonummen ja Vihdin järviylängöllä. Ja siellä mäkien lakiosien auringonpuoleiset sivut. Kosteammillakin paikoilla puolukan ovat taineet lahmata mustikanpoimijat, tänä vuonna mustikkaa kun oli hyvin sellaisillakin kangasmailla joissa on sekä mustikan- että puolukanvarpuja, mutta mustikanvarpuihin ei tule normaalivuosina kunnolla marjoja.

Hyvä marjavuosi joka tapauksessa.

Vierailija
44/46 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih! Ajatteles. Metsät ois riistaa pullollaan ja silti jollain oli tänään marketissa kolme pakettia jauhelihaa kärryssään!

Vierailija
45/46 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:48"]

Nih! Ajatteles. Metsät ois riistaa pullollaan ja silti jollain oli tänään marketissa kolme pakettia jauhelihaa kärryssään!

[/quote]

Puolukoita saa kerätä ilman lupia mutta metsästykseen pitää hommata esim. aselupa yms. Vaikeeta.

Vierailija
46/46 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä metsässä mitään ole. Turhaan sinne menette.

Minä voin sitten kuukauden päästä käydä täällä kertomassa mikä oli tämän vuoden saalis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän