Mihin laitat laukkusi nainen?
Usein erilaisissa tilaisuuksissa olen nähnyt, kuinka nainen pistää käsilaukkunsa lattialle tuolin jalkojen viekkuun.
Itse en koskaan laita laukkuani lattialle missään paikassa. Jo äitini on tämän opettanut minulle, että nainen ei saa laittaa laukkuaan lattialle. Onhan se tietysti hygieniankin vuoksi parempi pitää laukkunsa sylissä tai pistää se naulakkoon tai pöydälle/tuolin selkämykselle roikkumaan.
Kommentit (24)
Ison laukun laittaisin kyllä lattialle jalkojen väliin, mutta pientä laukkua, jota yleensä kannan ravintolareissuilla, pidän sylissä.
En ikinä laita laukkuani lattialle missään
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]
Usein erilaisissa tilaisuuksissa olen nähnyt, kuinka nainen pistää käsilaukkunsa lattialle tuolin jalkojen viekkuun.
Itse en koskaan laita laukkuani lattialle missään paikassa. Jo äitini on tämän opettanut minulle, että nainen ei saa laittaa laukkuaan lattialle. Onhan se tietysti hygieniankin vuoksi parempi pitää laukkunsa sylissä tai pistää se naulakkoon tai pöydälle/tuolin selkämykselle roikkumaan.
[/quote]
Mä sitten inhoan tällaisia sääntöjä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]
[/quote]
Mä sitten inhoan tällaisia sääntöjä.
[/quote]
Oletko mies ?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"] Usein erilaisissa tilaisuuksissa olen nähnyt, kuinka nainen pistää käsilaukkunsa lattialle tuolin jalkojen viekkuun. Itse en koskaan laita laukkuani lattialle missään paikassa. Jo äitini on tämän opettanut minulle, että nainen ei saa laittaa laukkuaan lattialle. Onhan se tietysti hygieniankin vuoksi parempi pitää laukkunsa sylissä tai pistää se naulakkoon tai pöydälle/tuolin selkämykselle roikkumaan. [/quote] Mä sitten inhoan tällaisia sääntöjä. [/quote] Oletko mies ?
[/quote]
En ole, musta tuollaiset "äiti opetti, että naisten ei pidä sitä tai tätä" joutavat roskikseen.
Ruokaravintolassa viereiselle penkille jos se on tyhjä. Lattialle jos ei ole.
Bussissa ja muissa kulkuvälineissä pidän aina sylissä, ainoastaan matkalaukku lattialle.
Missään tilaisuuksissa en ole käynyt aikoihin, mutta eiköhän sellasissa tulisi pidettyä kädessä/sylissä.
Yleensä valitsen laukun, jossa pitkä hihna ja voin ripustaa sen ylleni. Jos tämä ei onnistu, laitan sen syliini lautasliinan alle. En mielelläni laita tuolin selkämykseen, siitä on helppo varastaa.
Kätevintä on siis varustautua helppokäyttöisellä, pitkähihnaisella laukulla joka on pieni.
Pissikset nostavat Vuittonit pöydälle. SE on pahempaa kuin lattialle laskeminen.
Ongeelmallista se vähän on. Tuolin selkänojalle laitettu laukku on tarjolla varkaille. Sylissä laukku pysyy huonosti eikä isompi laukku siihen mahdukaan. Pöydällä laukku vie tilaa. Lattia on likainen. Maailma on edelleen tarkotettu vain niille, jodien seuraneiti kantaa tavaroita.
Isoa laukkua pidän lattialla. Näin myös työpaikalla (toimistotyö, oma työpiste), jossa pidän laukkua lattialla työpöydän alla. Pientä ilta-/juhlalaukkua pidän sylissä.
Mulla ei ole laukkua, pidän tavarat taskussa.
Käsilaukkukoukku on näppärä kapistus, suosittelen.
Mitäpä se haittaa siellä pohjalla? Eiköhän tuolla logiikalla kakkaa ole ihan kaikkialla.
Käytän laukkukoukkua. Sen saa siis pöydän reunaan kiinni ja siihen voi iskeä sitten laukun niin ei ole lattialla eikä ravintolassa pöydällä
Ihmettelin äidin opetusta siitä että laukkua ei laiteta koskaan lattialle, kunnes näin mihin kuntoon takkini selkämys meni kun pidin reppua aina lattialla. Jätin sitten reput ja siirryin käsilaukkuun, enkä ikinä laita sitä lattialle. Nehän menevät kauheaan kuntoon ja epäsiistiksi, ja sitten likaavat vaatteeni tai sen tuolin jolle sen lasken. Joten mieluummin sitten pöydällekin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:09"]
Jos laittaa laukun lattialle, kävelee raha pois.
[/quote]
Onko näin? No hitto siksikö mää oon aina persaukinen..=)
Jätän laukut kauppaan. Lompakko, puhelin ja avaimet mahtuu taskuun eikä tarvitse tällaisilla ongelmilla vaivata päätään :)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:58"]
Jätän laukut kauppaan. Lompakko, puhelin ja avaimet mahtuu taskuun eikä tarvitse tällaisilla ongelmilla vaivata päätään :)
[/quote] Sulla ei sitten muuta kannettavaa ole mukanasi. Ei mun laukussa kannettavat tavarat vaan taskuihini mahdu. Kyllä mulla pitää olla laukku, jossa voin kuljettaa meikin ehostusta varten puuterirasian, huulipunan jne.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:44"]
Käsilaukkukoukku on näppärä kapistus, suosittelen.
[/quote] Mistä noita käsilaukkukoukkuja saa ostettua? En ole kuullutkaan ikinä, enkä nähnytkään ihan tavistavarataloissakaan.
AP.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:47"]
Mitäpä se haittaa siellä pohjalla? Eiköhän tuolla logiikalla kakkaa ole ihan kaikkialla.
[/quote] No totta hitossa se haittaisi, sillä usein pidän laukkuani sylissäni, esim. autossa istuessani, jos en itse aja. Eikä sen nyt tarvitse olla koiran kakkaa vaan yleensä lattialla on kengistä kantautuvaa likaa.
Jos laittaa laukun lattialle, kävelee raha pois.