Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko psykoosissa muistaa kaiken tapahtuneen?

Vierailija
04.10.2015 |

Tuli vain mieleen. Voiko?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei voi muistaa,

mutta en ole lääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muistaa.

Vierailija
4/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
5/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, minut raahattiin mielivaltaisesti 16-vuotiaana mielisairaalaan ja väitettiin että olin psykoosissa. Totuus oli ettei vanhempani hallinneet minua mutta perhetukikeskukset oli täynnä. Mitkähän ilmeet heillä olisi kun tietäisivät että muistan joka hetken "psykoosistani" mikä lukee papereissani.

Ap

Vierailija
6/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun läheinen muistaa, mutta muistaa erilailla. Siis muistaa tekonsa ja tapahtumat, mutta niitä värittää se psykoosin aikainen ajatusvääristymä.

Vierailija
7/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen sukulainen ei edes myönnä olleensa psykoosissa, vaikka oli pihalla kuin lumiukko. Ero käytöksessä oli huomattava, kun psykoosilääkkeillä alkoi hoidossa toipumaan.

Ei tajua, että olisi ollut edes sairas, ihmetteli vaan, että miksi hänet on hoitoon viety.

Vierailija
8/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu kirjoitti psykoosistaan kirjan. Eniten jäi mieleen se kun kirjoitti että psykoosin jälkeen masentaa kun elämä ei ollutkaan todellisuudessa sellaista kuin psykoosissa. Hän kuvitteli mm olevansa eräs uskonnollinen henkilö jolla oli suuri tehtävä jne.

Vierailija
9/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/10 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei psykoosi muistia tuhoa, joten kyllä muistaa. Psykoosissa ajattelu vääristyy, joten jälkikäteen voi olla hieman  hämmentävää muistella ja vaikea ymmärtää omaa senhetkistä ajattelua. Kaiken kyllä muistaa, niin tapahtumnat kuin omat ajatuksetkin. Samoin läheisten reaktiot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän