Kuinka monella on oikeasti 28 päivää pitkä kuukautiskierto?
Miten sulla? Minun kierrot 28-38 päivää. Aina tuolta väliltä mutta ei koskaan mikään tietty vaan vaihtelee joka kuukausi..
Kommentit (30)
Mulla 27-31, mutta lähes aina 28-29. Eli lähelle keskiarvoa osuu...
Kiertoni on 25-32 päivää. Sovelluksen mukaan pituus on keskimäärin 28,5 päivää 3,4 päivän vaihtelulla.
Hyvin suurella osalla säännöllisesti, vielä suuremmalla osalla keskimääräisesti.
T. Kätilö
Mulla. Nuorempana mulla oli pcos ja kuukautiset tulivat ehkä kerran vuodessa. Keltarauhashormonilääkityksen ja e-pillereiden avulla sekin saatiin aikanaan korjattua ja siitä asti, n.20-vuotiaasta eteenpäin, kuukautiseni ovat olleet tasan 28 päivää. Aina. Olen myös raskautunut helposti ja ekan raskauteni arvasin heti, kun kuukautiseni olivat pari tuntia myöhässä.
Minulla oli siitä lähtien kun alkoivat 12v iässä sen 27-28vrk (jopa synnytyksien, 2kpl, jälkeen olleet heti säännölliset alettuaan 4-5vkoa synnytyksestä vaikka täysimetin) kunnes alkoivat n.1v sitten lyhentyä ollen n.25-27pv ja nyt sitten Koronan myötä muuttuivat niin, että Koronassa tulivat 4pv.myöhässä ja nyt ed kierto jäi kokonaan välistä, olisi pitänyt alkaa 12pv sitten.
Oletan, että sairastamani Korona syynä tähän, saattaa tietty olla vaihdevuosiasiakin, mutta jotenkin en sitä syytä vielä niele, vaikka olenkin 46v.
Mulla on ollut Kierto sen 28 päivää tosi tarkasti siitä asti kun menkat alkoivat. Nyt on muuttunut kun vaihdevuodet tekevät tuloaan. Tosi harvoin mitään muutoksia aikaisemmin.
7 lisää vielä, että raskautuminen ollut helppoa, kumpikin lapsi sai alkunsa ns 1.yrityskierrosta ja toisen kohdalla äm oli vieläpä ainoa maidonlähde, koska kakkonen sai ns luvan tulla esikoisen ollessa reilut 8kk.
-7-
Minulla oli tasan 28 päivää.. Saatoin ihan tunnin tarkkuudella sanoa koska kuukautiset alkaa. Tämän vuoden puolella alkoi vaihdevuodet ja nyt kierto on 21 päivää.
Minulla on ollut aina, siitä asti kun kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana. Ja käsittääkseni suurimmalla osalla on. Nyt lähestyvät vaihdevuodet ovat vähän sekoittaneet rytmiä, välillä on lyhyempi, välillä pidempi. N. 49v.
Minulla on keskimääräinen kierto 23 päivää. Vuoden aikana on ollut 21 - 30 päivää eli vaihtelua on.
Mulla on 27-29 pv. Yleensä pitkiä kausia hyvin säännöllinen kierto, mutta kun sitten tulee päivän ”epäsäännöllisyys” keho vaikuttaa olevan hetken täysin sekaisin. :D
Kuukautiseni alkoivat 13-vuotiaana ja vielä 20-vuotiaanakaan ne eivät olleet lähimainkaan säännöllistyneet. Kierto heitteli pahimmillaan 20-40 pv välillä, keskimäärin varmaan 25-35 pv. Viimein kyllästyin ja aloitin hormonaalisen ehkäisyn ettei tarvinnut niin isoa osaa kuusta varmuuden vuoksi käyttää sidettä koska ei voinut ikinä tietää milloin kuukautiset alkavat. Nykyään on hormokierukka eikä ole kuukautisia ollenkaan. Ihanaa!
Mulla on myös, ollut jo monta vuotta. Nuorempana oli pitempi kierto, 30-33 päivää.
N41
Mulla on prikulleen 28 päivää. Ollu siitä asti kun kuukautiset alkoivat 80-luvulla.
Kuinka yleinen on 19-22 päivän kierto (vuotopäivät laskettu mukaan)?
Aika pitkät vuodot vastaajilla. Niillä naisilla joiden kanssa olin monta vuotta vuosivat yleensä 4-7 päivää. Ei ne bloody hell päivät ole helppoja miehillekkään. Nainenkin on kuitenkin aikuinen ihminen. Sanoinkin yhdelle mitä jos minä välillä kiukuttelisin joka saamarin kuukausi muutaman päivän.
Halutkin on sellaisia että ei ne katso aikaa. Ihan hirveää huutoa kun yritin vuodon aikaan saada jotain toimintaa. Ne meriselitykset on oma lukunsa. Yritä ymmärtää kun niiden aikana olen vaikea. Siitä tulikin veikeä juttu. Yritän jos tulet puoleksi vastaan.
Mitä sä sillä tarkoitat? Sulla on kaksi kättä ja suu. Päättele itse loput. Harvoin sitä tapahtui mutta tajusi kuitenkin mitä vihjasin.
28-33 päivää.