Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären kaveri (kasvissyöjä-perheestä) nyrpistelee meillä

Vierailija
03.10.2015 |

ruuillemme vaikkei hän edes syö meillä. Joskus jotain välipalakeksiä saa ottaa mutta luonnollisesti en ala hänen mukaansa ruokaa valmistaa

Tytöt ovat 7-vuotiaita. Hänen on määrä odottaa oman tyttöni huoneessa ruokailun ajan, jos on silloin kylässä. Kuitenkin on tullut kurkkimaan mitä meillä on ruokana ja nyrpistelee nenäänsä. Kysynyt tytöltäni mm. "etkö sä tiedä että tuo on ollut oikea eläin"

Tänään meni kuitenkin liian pitkälle. Meillä oli kananrintaa ja tämä tuli pöydän viereen kurkistelemaan ja teki "yökkäys-ääniä" Silloin käskin kotiin.

Ottaisinko vanhempiin yhteyttä?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:51"]

Joku aika sitten kauppakeskuksen lähettyvillä oli muutama ihminen tupakalla. Ohi kulki hyvin pukeutunut pariskunta ja heidän, arviolta 5-vuotias poikansa teki oksennusliikkeitä, piti nenästään kiinni ja puhisi kovaan ääneen: Yök, yök tupakoitsijoita!

Vanhemmat eivät reagoineet mitenkään, josta päättelin, että lapsi on kotona keskusteluin kannustettu moiseen käytökseen. Tuntui tosi pahalta, niin lapsen kuin näiden tupakkataukoa viettäneidenkin puolesta.

[/quote]

Mä en kans ymmärrä tuota, miksi jotkut kasvattavat lapsensa noin huonosti, se on varmaan joo tosi söpöä, kun pikkuinen poika yökkäilee tupakoinnille, tai pikkutyttö yökkää jollekin kanaruoalle.

Mutta tajuaako nuo vanhemmat, että niiden lapset antavat vain tosi huonosti kasvatetun kuvan itsestään, ja tulevat myöhemmin kohtaamaan ongelmia sen kanssa, että eivät osaa edes perustapoja käytöksen suhteen.

Täälläkin oli joskus se ketju missä joku mamma selitti ylpeänä, että hänen poika alkaa aina yökkäilemään ja selittämään kovalla äänellä pahasta hajusta tupakoitsijan lähellä. Ei varmaan mamma tajua, että ihmiset vain ajattelee sen ja sen lapsen olevan jotain lievästi vammaisia noilla käytöstavoilla.

Vierailija
2/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:41"]Vanhempien aivopesu on ollut tehokasta tässä lapsosessa.

Kasvissyönti aiheuttaa aivoissa omahyväisyystumakkeen liikakasvua ja se pakottaa kasvissyöjät julistamaan omaa erinomaisuuttaan aina ja kaikkialla.

Samalla he toki ovat omasta mielestään hyvinkin suvaitsevaisia.
[/quote]
Kaverin isällä oli tapana pilkata minua kasvissyönnistä kun olin pieni. Mitähän lihansyönti sitten aiheuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:41"]Vanhempien aivopesu on ollut tehokasta tässä lapsosessa. Kasvissyönti aiheuttaa aivoissa omahyväisyystumakkeen liikakasvua ja se pakottaa kasvissyöjät julistamaan omaa erinomaisuuttaan aina ja kaikkialla. Samalla he toki ovat omasta mielestään hyvinkin suvaitsevaisia. [/quote] Kaverin isällä oli tapana pilkata minua kasvissyönnistä kun olin pieni. Mitähän lihansyönti sitten aiheuttaa?

[/quote]

Se aiheuttaa mätätumakkeen liikasvua ja se pakottaa lihansyöjät bingoamaan kasvissyöjiä täältä ikuisuuteen luullen aina olevansa jotenkin ainutlaatuisia bingoissaan.

Tuossa on noi bingot ja ihan oikeasti jokainen kasvissyöjä on kuullut noi noin miljoona kertaa...

http://farm6.static.flickr.com/5295/5436306123_aace8c89c4_o.jpg

Vierailija
4/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi pohtia toista ruokamaailmaa edustavan lapsen käytöstä ja ottaako yhteys lapsen vanhempiin vai ei.

Vierailija
5/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:07"]Naudan maksassa rautaa 8mg/100g, lehtikaalissa 1,5mg/100g. Parsakaalissa 0,7mg/100g, pinaatissa 2,7mg/100g. Huomatkaa erot myös imeytymisessä, hemirauta imeytyy huomattavasti tehokkaammin ihmiselimistöön kuin nonhemirauta. Kaikki noudattakoon mitä dieettiä haluavat mutta epätieteelliset väittämykset ja sun muut potaskat voisi jättää pois.
[/quote]
No, mä esim. syön parsakaalta, linssejä, täysjyväleipää isoja määriä joka päivä.
Kuinka moni syö satoja grammoja naudanmaksaa joka päivä, ja kuinka nopeasti sillä saa A- vit myrkytyksen, siinä mietittävää, jos haluat olla tieteellinen....
[/quote]

Näin. Maksa on myrkkypommi. Sisältää liikaa a-vitamiinia plus ympäristömyrkkyjä.
[/quote]

Luulijat luulkoon tietäjät tietää... Mikä on teidät saanut uskomaan noin epäloogiseen paskaan? Hermohan tässä menee kun ihan sama mikä maa ja kansallisuus suurin osa kasvisyöjistä ja vegaaneista on pseudotieteeseen uskovia hörhöjä. Olen itse vegetaristi mutta ymmärrän realiteetit. Voi Jeesus. Se, että jokin ruokavalio on eettisesti ns. Parempi ei tee sinusta parempaa ihmistä eikä kasvisruokavaliosta välttämättä sitä terveellisintä. Eiköhän ihmisen luonnollisesta sekaruokavaliosta kerro se, että eläintuotteet on ainoa luonnollinen tapa saada esimerkiksi B12 vitamiinia? Että hemirauta imeytyy raudoista parhaiten? Että koko ihmislajin evoluution kannalta lihan syönti on ollut avain asemassa aivojen koon kartuttamisessa? Moderni ihminen selviää onnekseen vegaani dieetillä jos osaa rakentaa sen oikein. Se ei ole automaattisesti kaikille paras tai edes mahdollinen.
[/quote]

Olen sekasyöjä mutta vältän maksaa myrkkyjen ja a-vitamiinin vuoksi.
[/quote]

Sama mulla. Raskaana olen ja sekasyöjä olen ja lääkäri neuvonut välttämään maksaa liian a-vitamiinin ja ympäristömyrkkyjen vuoksi
[/quote]

Sivistäkää itseänne... http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00021
[/quote]

Eviran ja neuvolan ohje on edelleen että raskaana olevan olevan ja pikkulasten pitää välttää maksaa/syödä erittäin kohtuudella!!

Vierailija
6/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:38"]

Mitäs tyttäresi on vastannut kun kaverinsa kyselee entisestä oikeasta eläimestä? Tarkoitus ei ole aukoa päätä, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen.

[/quote]

"Ihan mielenkinnosta kyselen.."

Haista paska, olet vittuilemassa.

Se vain että rakkaat "t"-paikanhakijasikin syövät lihaan ja mm kivittävät koiria.

Se, että porkkanatkin on "ihan oikeita vihanneksia".

Se että "kasvissyöjä-äitisi ei ymmärrä, että kasvava lapsitarvitsee kaikki aminohapotkin, mitä lihasta saa kun niitä ei ole kasvikunnan tuotteissa eikä elimistömme itse niitä valmista".

jne

ps Yleensä kun katsoo näitä kasvis-makro-mikro-vegaaneja, niin väsyneen näköisiä laihoja ja heikkoja ihmisiä ovat. Kiukkuisia ja valittavat aina jostakin. On muiden rasismi kun eivät anna paitaa päältään pakkasella ja toisten liberalismi, syövät lihaa perkele..

Vierailija
8/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tyttären kaveri on typerä kakara, nirppanokka! Mun kotiin semmosella ei olisi mitään asiaa! :D

Vierailija
9/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:07"]Naudan maksassa rautaa 8mg/100g, lehtikaalissa 1,5mg/100g. Parsakaalissa 0,7mg/100g, pinaatissa 2,7mg/100g. Huomatkaa erot myös imeytymisessä, hemirauta imeytyy huomattavasti tehokkaammin ihmiselimistöön kuin nonhemirauta. Kaikki noudattakoon mitä dieettiä haluavat mutta epätieteelliset väittämykset ja sun muut potaskat voisi jättää pois. [/quote] No, mä esim. syön parsakaalta, linssejä, täysjyväleipää isoja määriä joka päivä. Kuinka moni syö satoja grammoja naudanmaksaa joka päivä, ja kuinka nopeasti sillä saa A- vit myrkytyksen, siinä mietittävää, jos haluat olla tieteellinen.... [/quote] Näin. Maksa on myrkkypommi. Sisältää liikaa a-vitamiinia plus ympäristömyrkkyjä. [/quote] Luulijat luulkoon tietäjät tietää... Mikä on teidät saanut uskomaan noin epäloogiseen paskaan? Hermohan tässä menee kun ihan sama mikä maa ja kansallisuus suurin osa kasvisyöjistä ja vegaaneista on pseudotieteeseen uskovia hörhöjä. Olen itse vegetaristi mutta ymmärrän realiteetit. Voi Jeesus. Se, että jokin ruokavalio on eettisesti ns. Parempi ei tee sinusta parempaa ihmistä eikä kasvisruokavaliosta välttämättä sitä terveellisintä. Eiköhän ihmisen luonnollisesta sekaruokavaliosta kerro se, että eläintuotteet on ainoa luonnollinen tapa saada esimerkiksi B12 vitamiinia? Että hemirauta imeytyy raudoista parhaiten? Että koko ihmislajin evoluution kannalta lihan syönti on ollut avain asemassa aivojen koon kartuttamisessa? Moderni ihminen selviää onnekseen vegaani dieetillä jos osaa rakentaa sen oikein. Se ei ole automaattisesti kaikille paras tai edes mahdollinen. [/quote] Olen sekasyöjä mutta vältän maksaa myrkkyjen ja a-vitamiinin vuoksi. [/quote] Sama mulla. Raskaana olen ja sekasyöjä olen ja lääkäri neuvonut välttämään maksaa liian a-vitamiinin ja ympäristömyrkkyjen vuoksi [/quote] Sivistäkää itseänne... http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00021 [/quote] Eviran ja neuvolan ohje on edelleen että raskaana olevan olevan ja pikkulasten pitää välttää maksaa/syödä erittäin kohtuudella!!

[/quote]

Toi maksaa syövä jankkaaja on luultavasti karppi, ne ahmii maksaa ja uskoo saavansa siitä jotain supervoimia.

Jankkaustyyli sopisi myös karppiin, ja noi sen kirjoitusvirheet ( ketoosi heikentää aivotoimintaa).

Vierailija
10/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan syönti KIELLETTY raskausaikana (maksapihvit, maksakastike jne) maksamakkaraa voi hieman syödä.

Vierailija
12/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:38"]

Mitäs tyttäresi on vastannut kun kaverinsa kyselee entisestä oikeasta eläimestä? Tarkoitus ei ole aukoa päätä, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen.

[/quote]

"Ihan mielenkinnosta kyselen.."

Haista paska, olet vittuilemassa.

Se vain että rakkaat "t"-paikanhakijasikin syövät lihaan ja mm kivittävät koiria.

Se, että porkkanatkin on "ihan oikeita vihanneksia".

Se että "kasvissyöjä-äitisi ei ymmärrä, että kasvava lapsitarvitsee kaikki aminohapotkin, mitä lihasta saa kun niitä ei ole kasvikunnan tuotteissa eikä elimistömme itse niitä valmista".

jne

ps Yleensä kun katsoo näitä kasvis-makro-mikro-vegaaneja, niin väsyneen näköisiä laihoja ja heikkoja ihmisiä ovat. Kiukkuisia ja valittavat aina jostakin. On muiden rasismi kun eivät anna paitaa päältään pakkasella ja toisten liberalismi, syövät lihaa perkele..

[/quote]

Aika ironista, että selität kasvissyöjien olevan kiukkuisia valittajia, ja itse kirjoitat kiukkuisen kilometrin valituksen tänne.

Vai etkö huomannut ironiaa :D

Vierailija
13/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:45"]Eikö hesarissa ollut vähän aikaa sitten juttu, että lapsille saisi syöttää lihaa ainoastaan kerran viikossa?

Sitä suurempi määrä menee jo enemmän vahingollisen puolelle..

-sekasyöjä
[/quote]

Jep. Lihansyönti on epäterveellistä, epäekologista ja epäeettistä.
Terveisin sekasyöjä koska olen heikko...

Vierailija
15/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:07"]Naudan maksassa rautaa 8mg/100g, lehtikaalissa 1,5mg/100g. Parsakaalissa 0,7mg/100g, pinaatissa 2,7mg/100g. Huomatkaa erot myös imeytymisessä, hemirauta imeytyy huomattavasti tehokkaammin ihmiselimistöön kuin nonhemirauta. Kaikki noudattakoon mitä dieettiä haluavat mutta epätieteelliset väittämykset ja sun muut potaskat voisi jättää pois. [/quote] No, mä esim. syön parsakaalta, linssejä, täysjyväleipää isoja määriä joka päivä. Kuinka moni syö satoja grammoja naudanmaksaa joka päivä, ja kuinka nopeasti sillä saa A- vit myrkytyksen, siinä mietittävää, jos haluat olla tieteellinen.... [/quote] Näin. Maksa on myrkkypommi. Sisältää liikaa a-vitamiinia plus ympäristömyrkkyjä. [/quote] Luulijat luulkoon tietäjät tietää... Mikä on teidät saanut uskomaan noin epäloogiseen paskaan? Hermohan tässä menee kun ihan sama mikä maa ja kansallisuus suurin osa kasvisyöjistä ja vegaaneista on pseudotieteeseen uskovia hörhöjä. Olen itse vegetaristi mutta ymmärrän realiteetit. Voi Jeesus. Se, että jokin ruokavalio on eettisesti ns. Parempi ei tee sinusta parempaa ihmistä eikä kasvisruokavaliosta välttämättä sitä terveellisintä. Eiköhän ihmisen luonnollisesta sekaruokavaliosta kerro se, että eläintuotteet on ainoa luonnollinen tapa saada esimerkiksi B12 vitamiinia? Että hemirauta imeytyy raudoista parhaiten? Että koko ihmislajin evoluution kannalta lihan syönti on ollut avain asemassa aivojen koon kartuttamisessa? Moderni ihminen selviää onnekseen vegaani dieetillä jos osaa rakentaa sen oikein. Se ei ole automaattisesti kaikille paras tai edes mahdollinen. [/quote] Olen sekasyöjä mutta vältän maksaa myrkkyjen ja a-vitamiinin vuoksi. [/quote] Sama mulla. Raskaana olen ja sekasyöjä olen ja lääkäri neuvonut välttämään maksaa liian a-vitamiinin ja ympäristömyrkkyjen vuoksi [/quote] Sivistäkää itseänne... http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00021 [/quote] Eviran ja neuvolan ohje on edelleen että raskaana olevan olevan ja pikkulasten pitää välttää maksaa/syödä erittäin kohtuudella!!

[/quote]

Toi maksaa syövä jankkaaja on luultavasti karppi, ne ahmii maksaa ja uskoo saavansa siitä jotain supervoimia.

Jankkaustyyli sopisi myös karppiin, ja noi sen kirjoitusvirheet ( ketoosi heikentää aivotoimintaa).
[/quote]

Voi vittu

Vierailija
16/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikku tyttö enä tuollaisen jälkeen sattuisi lipsumaan meille niin kysyisin että oletko sinä kana kuin sinulla on tuollainen rinta?...sinusta saisi hyvän ruoan tehty kuin olet tuollainen kana. Kwäkwäkwäk

Vierailija
17/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:41"]Vanhempien aivopesu on ollut tehokasta tässä lapsosessa. Kasvissyönti aiheuttaa aivoissa omahyväisyystumakkeen liikakasvua ja se pakottaa kasvissyöjät julistamaan omaa erinomaisuuttaan aina ja kaikkialla. Samalla he toki ovat omasta mielestään hyvinkin suvaitsevaisia. [/quote] Kaverin isällä oli tapana pilkata minua kasvissyönnistä kun olin pieni. Mitähän lihansyönti sitten aiheuttaa?

[/quote]

Se aiheuttaa mätätumakkeen liikasvua ja se pakottaa lihansyöjät bingoamaan kasvissyöjiä täältä ikuisuuteen luullen aina olevansa jotenkin ainutlaatuisia bingoissaan.

Tuossa on noi bingot ja ihan oikeasti jokainen kasvissyöjä on kuullut noi noin miljoona kertaa...

http://farm6.static.flickr.com/5295/5436306123_aace8c89c4_o.jpg

[/quote]

Kyllä tämän keskustelun perusteella (ja muutenkin kokemusten perusteella) ennemminkin kasvissyöjät eivät suvaitse muiden ruokavalioita ja kokevat tarvetta valistaa muita 'oikeammista näkemyksistään'.

Nykyisin kasvissyönti on kuitenkin tosi yleistä, ja sekasyöjät eivät ihmettele kuullessaan jonkun olevan kasvissyöjä.

Vierailija
18/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vanhempiin yhteyttä vaan en ottaisi sisälle vähään aikaan. Sitten uusi yritys myöhemmin.

Vierailija
20/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin yhteyttä vanhempiin. Osaisivat keskustella lapsensa kanssa toisten tapojen kunnioittamisesta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan