Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mulla ei ole vauvamahaa rv 28

Vierailija
02.10.2015 |

Painoa on tullut 12kg mutta einnäy mun kropassa. Lähtöpaino oli 48kg. Oon 157cm. Ihmiset ei usko että olen raskaana. Poitsu liikkuu todella aktiivisesti kaiken aikaa, ultrien mukaan normaalinkokonen. Sf-mitta hieman keskiarvoa pienempi. Ei raskausarpia. Olen syönyt miettimättä ja paljon, siksi kiloja.mutta löysä paita päällä ei mitään näy, tissini on aina olleet isot, kroppaani nähden jättiläiset. Olen hoikka. Tiukassa paidassa pieni kumpu, takaapäin ei mitään. Muita joilla oli pieni maha? Saitteko arpia? Tuliko normaalinkokonen vauva?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli läski. Lihoin 30kg. Ja vuoden aikana 20kg. En jaksa enää liikkua.

Vierailija
2/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotias poikani tuossa nukkuu, kun häntä katon ei kiinnosta että vartaloni on peruuttamattoman pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös pienikokoinen ja suunnilleen noilla samoilla viikoilla ei vielä raskautta huomannut. Maha alkoi sitten kyllä kasvamaan vauhdilla ja viimeisellä viikoilla tuli myös raskausarpia. Paino oli jälkitarkastuksessa 3kg enemmän kuin raskaaksi tullessa :)

Vierailija
4/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Kaikki aina kauhistelee pieniä mahoja vaikka fakta on että suurin osa odottajista on ylipainoisia, jossei ennestään niin raskausta syyttäen ;)!

Vierailija
5/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi pieni maha, olen 170cm ja suht hoikka olin ennen raskautta. Potkut tuntui vatsan päältä vko17. Lantioni on melko leveä ja kohtutaaksepäin kallistunut.
-
Kätilö sanoi synnytystä edeltävällä viikolla, ettei takaa huomaa raskautta. Viikolla 36 tuli muutamia ujoja kysymyksiä, että mahdanko olla raskaana. Oli siis todella pieni vatsa, ei ihmiset sitä huomannut. Itsekkin katsoin kuvia ajalta 2kk ennen synnytystä, vatsani oli huomattavasti pienempi kun nyt jos olen syönyt paljon. Ei meinannut mummo kaupassa uskoa kun totesin lähteväni synnyttämään.
-
Raskausarvet tuli näkyviin synnytyksen jälkeen. Raskausaikana ei ollenkaan näkynyt. Synnytyksessä vatsa hävisi heti. Tietty kiloja oli kertynyt. Vauva oli 3,6kg ja 50cm.

Vierailija
6/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata noilla viikoilla vielä iloita olemattomasta vatsasta, kasvaa sinullekkin kunnon tynnyri. Ja löysö nahka jää kätee. Hahata!

Vierailija
7/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet omena

Vierailija
8/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina tosi pieni maha ihan loppuun asti, viidennessäkin raskaudessa 42-vuotiaana. Olen 171 cm pitkä ja painoa tuli raskauksien aikana vähän, enimmillään 8 kiloa, nuorimmaisesta vain 6 kiloa. Raskausarpia ei tullut yhdessäkään raskaudessa eikä äitiysvaatteita tarvinnut koskaan hankkia. Lapset olivat syntyessään keskikokoisia, pienin 3600 g, isoin 4200 g. Mulla oli kohtu taaksepäin kallellaan, lisäksi olen leveälanteinen ja pitkäselkäinen. Vauvat vain piiloutuivat hyvin mun ruumiinrakenteen takia.

Vierailija
9/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkullani sama juttu loppuun asti, koska taaksepäin kallistunut kohtu.

Vierailija
10/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyt selkä. Mutta silti masua ei näy :(( rv 34. 10kg tullu lisää painoa. Olen huolissani. Tunnen kyllä myös liikkeet

Vierailija
11/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:23"]

Mulla on lyhyt selkä. Mutta silti masua ei näy :(( rv 34. 10kg tullu lisää painoa. Olen huolissani. Tunnen kyllä myös liikkeet

[/quote]

Mistä olet huolissasi?

Vierailija
12/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en näytä raskaana olevalta. Itkenkin sen takia. Vatsa on säälittävä. Ainoastaa lapsen muoto näkyy siinä. Muuten ei mitään. En tiiä kohtuni suunnasta :\ neuvolassa aina kauhistellaan pienuutta.. Syytetään etten syö. Syön kyllä. Onhan painoa tullut hirveesti lisää. Lähinnä levittynyt ettei näy yhessä kohtaa.

Vierailija
13/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tietää jonkun kellä ei ole raskausarpia

Vierailija
14/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kun hikkaa koko maha hytkyy ja se on pieni myös. Rv 27

Vierailija
15/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Hauskaa lukea näin erilaisia kokemuksia omaani verrattuna. Minua on molemmista raskauksista onniteltu viikon 10 tienoilla :). Olen pitkä ja hoikka ja pienirintainen, ja vatsa on molemmissa odotuksissa ollut kerrassaan valtava! Painoa +15kg joka lähti parissa kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
16/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia kaikki C:

Vierailija
17/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:32"]

Kuinka moni tietää jonkun kellä ei ole raskausarpia

[/quote]

Tiedän vain itseni. En näe alastomia naisia koskaan missään, joten en voi tietää muista.

Vierailija
18/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pieneen vatsaani kiinnitettiin huomiota jopa synnärillä, ja siellä luulisi nähdyn monenlaista. Kiloja minulle tuli yli 20 molemmilla kerroilla, turvotusta ympäri kroppaa, ja häipyikin itsekseen nopeasti sitten, ja palasin omaan painooni, 50 kg tuntumaan.
Raskausarpia ei tullut vatsaan, reisissä niitä on ollut nuoresta asti.
Lapset olivat molemmat alle 3 kg.

Vierailija
19/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:23"]

[/quote]

Ihan turhaan olet huolissasi jos vauva liikkuu eikä neuvolassa ole sanottu mitään. Ajattele positiivisia puolia, ainakaan iso vatsa ei ole tiellä.

nimim. tuossa vaiheessa kenkien sitominen oli itselleni hemmetin hankalaa vatsan takia

Vierailija
20/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelin niin paljon raskauden alkupuoliskolla, että vain laihduin, Ihan viime viikoilla paino nousi 2.5 kg lähtöpainoon verrattuna. Kyllä tuttu vanha sairaanhoitaja silti huomasi raskauden jo puolivälissä, vaikka olin väljä toppatakki päällä.