Miten pystytte paljastamaan heikkouksianne toiselle?
Itse olen huomannut että (lähes) aina joku läväyttää sen heikkouden päin kasvoja sopivassa tilanteessa.
Yksi ainoa ihminen taitaa olla sellainen jonka en tiedä kertoneen asioitani eteenpäin.
En uskalla enää avautua. Enkä varsinkaan ihastua. Elämä on raskasta.
Kommentit (28)
en minäkään ymmärrä kysymystä.
heikkoudet tietää ne jotka pn olleet paikalla niiden ilmetessä...en minä porukassa a tekemääni hölmöilyä mene seuraavana päivänä kertomaan porukkaan b, sen porukan kanssa mulla on ihan toiset jutut.
Nyt kun oikeen miettii koko 40-vuotista elämäänsä, niin kukaan ei tunne sitä kokonaan...oli lapsuuden/nuoruudenkaveri, opiskeluaikana tavattu hyvä ystävä (hän tuntee mut parhaiten) ja nykyinen mies....muut on olleet lyhytaikaisempia tuttavuuksia ja äiti tai veli ei tiedä mun elämästä sitäkään vähää.
Olis kyllä aika spookya jos nuo 3 luottoihmistä pääsisi yhdistämään tietonsa.
Naisille (ystäville) helposti. Miehillekin pystysi, jos eivät vetäisi mattoa aina jalkojen alta. Ei tarvitse liittyä edes avautumisiin, mutta on vaikea luottaa, kun tulee kylmää rättiä naamalle tasaisin väliajoin eri asioista.
En minäkään halua kertoa muille edes pienistä vastoinkäymisistä. En kerro koskaan mitään negatiivista miehestäni. En kerro asunko omistus- vai vuokrataloissa, en mielelläni anna edes osoitetta jos ei ole pakko. Lasten vaikeuksia vähättelen ja tai peittelen. Joskus paljastan asioita paljon sen jälkeen kun ne ovat tapahtuneet ( esim. Lähiomaisen kuolema). En paljasta miten hankalaa tai tosi hankalaa on elämä vähäisillä tukiverkoilla ja ajoittain hyvin vähäisillä rahoilla.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:06"]
Heikkouksiani? Nyt en ymmärrä...
[/quote]
Tyhmä mikä tyhmä
[/quote]No niin. Taitaa sanat nyt kääntyä sua vastaan.
Minä saan juuri hyvää mallia tästä asiasta tuttavalta, joten yritän oppia siitä. Hyviä pointteja on teilläkin ollut.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:04"]En paljastakaan. Minun on hyvin vaikea puhua mitään aidosti negatiivista itsestäni. Toiset tulkitsevat sen itserakkaudeksi, mutta se johtuu huonosta itsetunnosta ja ajatuksesta, että minulle halutaan kuitenkin vain pahaa.
[/quote]
Mulla jokseen sama.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:31"]
Siksi että se on nopein ja tehokkain keino suojata itseään, luoda hyvä kontakti hyviin tyyppeihin ja tehdä ne inhottavat tyypit aseettomiksi. Kun ihminen on tietoinen heikkouksistaan ja ilmaisee sen, häntä ei voi enää sen asian suhteen puukottaa selkään tai kiristää tai ohjailla. Vain ne heikkoudet, mitä ihminen häpeää ja yrittää salailla, ovat hyviä aseita toisen ihmisen pompotteluun. Avoimuus hälventää häpeän. Ja toisaalta avaa keskusteluyhteyden toiseen ihmiseen, niin että siinä voi kasvaa ja kehittyä. Kun tietää millainen toinen on, ymmärtää, ja kun keskusteluyhteys on avattu, ei ihmissuhteisiin pääse kertymään sellaista turhanpäiväistä kuonaa.
Kaikilla on heikkouksia, ei niiden kieltämiseen kannata käyttää energiaa vaan niitten kanssa työskentelemiseen.
[/quote]
Vau. Erittäin hyvin puhuttu, rouva siellä! Kiitos tästä järjen ja tunteen äänestä.
[/quote]
Oli kyllä tosi hyvin kirjotettu! Huokuu hyvä itsetunto, ihminen jolla on heikko itsetunto ei tähän kovin helposti ehkä pysty valitettavasti :/
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:47"]
Kyllä ne heikkoudet näkyvät joks tapauksesssa, vaika kuinka peittelisi. Eivätkä vain läheisille, vaan kaikille. Siksi peittely on turhaa ja paljastaminen tavallaanvain kertoo, että kyllä, minä tiedän itsekin tämän ja voin elää sen kanssa.
[/quote]
Tämä on totta ja juuri siihen en kykene. Minun heikkouksiani ei ole kukaan koskaan hyväksynyt, joten en anna muille sitä nautintoa, että voisivat mässäillä niillä. Vaikka ne näkyisivätkin niin niin kauan kun en ole kertonut niitä en ole antanut mitään lupaa puhua niistä en minulle enkä selän takana. Jos joku puhuu (ellei puhu pelkästään ymmärtävään sävyyn) niin on alhainen paska ja ansaitsee tuomioni. Nih.