Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystytte paljastamaan heikkouksianne toiselle?

Vierailija
02.10.2015 |

Itse olen huomannut että (lähes) aina joku läväyttää sen heikkouden päin kasvoja sopivassa tilanteessa.

Yksi ainoa ihminen taitaa olla sellainen jonka en tiedä kertoneen asioitani eteenpäin.

En uskalla enää avautua. Enkä varsinkaan ihastua. Elämä on raskasta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljastakaan. Minun on hyvin vaikea puhua mitään aidosti negatiivista itsestäni. Toiset tulkitsevat sen itserakkaudeksi, mutta se johtuu huonosta itsetunnosta ja ajatuksesta, että minulle halutaan kuitenkin vain pahaa.

Vierailija
2/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se riski vaan täytyy ottaa jos haluaa päästä toista ihmistä lähelle... Ei sekään ole mitään elämisen arvoista elämää jos pitää ympärillään kauheita suojamuureja, ainakaan minun kokemukseni mukaan. Ja jos sattuu, niin sitten sattuu. Ei maailma siihen kaadu, paitsi ehkä vähäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkouksiani? Nyt en ymmärrä...

Vierailija
4/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:06"]

No, se riski vaan täytyy ottaa jos haluaa päästä toista ihmistä lähelle... Ei sekään ole mitään elämisen arvoista elämää jos pitää ympärillään kauheita suojamuureja, ainakaan minun kokemukseni mukaan. Ja jos sattuu, niin sitten sattuu. Ei maailma siihen kaadu, paitsi ehkä vähäksi aikaa.

[/quote]

En pysty päästämään ketään lähelle, en ole KOSKAAN päästänyt. En tajua, mitä hyötyä siitä on? 

2

Vierailija
5/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkouksiani? Nyt en ymmärrä...

[/quote]

Tyhmä mikä tyhmä

Vierailija
6/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:07"]

[/quote]

En pysty päästämään ketään lähelle, en ole KOSKAAN päästänyt. En tajua, mitä hyötyä siitä on? 

2

[/quote]

Onhan se vapauttavaa olla avoin niistä heikkouksistaan, ei tarvitse peitellä niitä...

Vierailija
7/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkouksia harvemmin kykenee peittelemään jos ne liittyvät suoraan itseensä.

Vierailija
8/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavissaan, mistä heikkouksista te puhutte, mitkä on niin kovin salaisia ettei niistä voi puhua? Ahtaan paikan kammo? Neulomisvimma? Homopelko? 

Heitä ap ihan esimerkin vuoksi yksi, me ei kerrota kellekään.

Vierailija
9/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:18"]

Vakavissaan, mistä heikkouksista te puhutte, mitkä on niin kovin salaisia ettei niistä voi puhua? Ahtaan paikan kammo? Neulomisvimma? Homopelko? 

[/quote]

Mee nyt näsäviisas teini vittuun siitä, tämä keskustelu on aikuisille...

Vierailija
10/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:18"]

[/quote]

Mee nyt näsäviisas teini vittuun siitä, tämä keskustelu on aikuisille...

[/quote]

Vai onko heikkoutenasi vaikeus vastata asiallisesti kysymyksiin?

Vierailija
11/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että se on nopein ja tehokkain keino suojata itseään, luoda hyvä kontakti hyviin tyyppeihin ja tehdä ne inhottavat tyypit aseettomiksi. Kun ihminen on tietoinen heikkouksistaan ja ilmaisee sen, häntä ei voi enää sen asian suhteen puukottaa selkään tai kiristää tai ohjailla. Vain ne heikkoudet, mitä ihminen häpeää ja yrittää salailla, ovat hyviä aseita toisen ihmisen pompotteluun. Avoimuus hälventää häpeän. Ja toisaalta avaa keskusteluyhteyden toiseen ihmiseen, niin että siinä voi kasvaa ja kehittyä. Kun tietää millainen toinen on, ymmärtää, ja kun keskusteluyhteys on avattu, ei ihmissuhteisiin pääse kertymään sellaista turhanpäiväistä kuonaa. 

Kaikilla on heikkouksia, ei niiden kieltämiseen kannata käyttää energiaa vaan niitten kanssa työskentelemiseen.

Vierailija
12/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystykään. Niin monta kertaa luottamus petetty, että tein jo kymmenen vuotta sitten päätöksen olla luottamatta. Pinnallista liibalaabaa, kahvilla käyntiä ja kevyttä jutustelua voin harrastaa, mutta sisimpääni en enää avaa. Ikinä.

Vierailija
13/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:31"]

Siksi että se on nopein ja tehokkain keino suojata itseään, luoda hyvä kontakti hyviin tyyppeihin ja tehdä ne inhottavat tyypit aseettomiksi. Kun ihminen on tietoinen heikkouksistaan ja ilmaisee sen, häntä ei voi enää sen asian suhteen puukottaa selkään tai kiristää tai ohjailla. Vain ne heikkoudet, mitä ihminen häpeää ja yrittää salailla, ovat hyviä aseita toisen ihmisen pompotteluun. Avoimuus hälventää häpeän. Ja toisaalta avaa keskusteluyhteyden toiseen ihmiseen, niin että siinä voi kasvaa ja kehittyä. Kun tietää millainen toinen on, ymmärtää, ja kun keskusteluyhteys on avattu, ei ihmissuhteisiin pääse kertymään sellaista turhanpäiväistä kuonaa. 

Kaikilla on heikkouksia, ei niiden kieltämiseen kannata käyttää energiaa vaan niitten kanssa työskentelemiseen.

[/quote]

Vau. Erittäin hyvin puhuttu, rouva siellä! Kiitos tästä järjen ja tunteen äänestä.

Vierailija
14/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:07"]

[/quote]

2

[/quote]

Onhan se vapauttavaa olla avoin niistä heikkouksistaan, ei tarvitse peitellä niitä...

[/quote]

Miten niitä peitellään? Mä en ainakaan koe peitteleväni mitään :O  anna jokin esimerkki, ehkä peittelen huomaamattani.

Vierailija
15/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan turhaa tuo viimeiseksi mainittu on, ihminenhän tulee hyväksyä sellaisena kuin hän on. Ja itsensäkin pitää hyäksyä sellaisena kuin on. Näinhän aina opetetaan. 

Vierailija
16/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella avoin, mulla ei ole salaisuuksia ollenkaan. Jotenkin helpottavaa, ei tarvii pelätä että joku nyt puukottaisi selkään tai juoruisi asiani muille, koska ei tosiaan ole mitään juoruttavaa.

Vierailija
17/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:38"]

Mä olen todella avoin, mulla ei ole salaisuuksia ollenkaan. Jotenkin helpottavaa, ei tarvii pelätä että joku nyt puukottaisi selkään tai juoruisi asiani muille, koska ei tosiaan ole mitään juoruttavaa.

[/quote]

Mutta on sulla kai heikkouksia? 

Vierailija
18/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne heikkoudet näkyvät joks tapauksesssa, vaika kuinka peittelisi. Eivätkä vain läheisille, vaan kaikille. Siksi peittely on turhaa ja paljastaminen tavallaanvain kertoo, että kyllä, minä tiedän itsekin tämän ja voin elää sen kanssa.

kaikista asioista en silti itsekään puhu kovin avoimesti. Kun lapseni sairastui, en kertonut kenellekään, vaikka se vaikutt työntekooni vuosikausia, ja vaikka vaikutuksen varmasti näki, ja jotkut varmaan ihmettelivät, miksi tein vajaita päiviä viikolla ja paikkasin vikonloppuisin. Jonkun selityksen ne asialle varmasti keksivät, en edes halua tietä, minkä. 

Ja se, että hyväksy itwensä sellaisena kuin on, ei missään nimessä tarkoita, etteikö iihmisen Pitöisi silti yrittää aina kehittyä.

Vierailija
19/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:36"]

[/quote]

Ihan turhaa tuo viimeiseksi mainittu on, ihminenhän tulee hyväksyä sellaisena kuin hän on. Ja itsensäkin pitää hyäksyä sellaisena kuin on. Näinhän aina opetetaan. 

[/quote]

Se, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, ei tarkoita etteikö yrittäisi kehittyä. Ihmisenä kasvaminen juuri lähtee siitä hetkestä, kun myöntää että tää on mun heikko kohta, tästä en pääse ikinä erilleen mut voin koettaa kasvaa niin että tästä on mahdollisimman vähän vahinkoa itselleni ja muille. Tietoisuuden mukana tulee aina vastuu. 

12

Vierailija
20/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään paljasta. Koskaan. Ystäväni koki juuri eron, abortin ja pahoinpitelyn. Olin kyllä tukena, mutten voinut kertoa omista, samanlaisista kokemuksista vieläkään. Olisi ollut niin helppoa sanoa, että "minä tiedän, olen kokenut tuon", en halunnut.

Minä tiedän ystävieni tragediat, mutta omiani en halua/voi/pysty/halua/halua/halua raottaa edes tässä tilanteessa. 

Miksi näin, en tiedä, kertokaa mullekin joku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi