Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirena laitettu, mitä odotettavissa?

Vierailija
02.10.2015 |

Keskiviikkona laitettiin hormonikierukka ja nyt odotan mitä tulee tapahtumaan. Asennus oli helppo juttu. Ei sattunut vaan tuntui ainoastaan hetken epämukavalta, kuin vähän normaalia kovemmalta kuukautiskivulta. En ole synnyttänyt. Asennuspäivänä keskiviikkona alavatsaa vihlaisi kuukautiskivun tyyppisesti välillä, mutta sen jälkeen ei ole tuntunut miltään. Vuotoa on vielä, mutta ei normaalista kk-vuodosta poikkeavaa (kierukka laitettiin kk-vuodon alussa kun siihen löytyi lääkäriaika). Mirenan käyttäjät, kommentteja?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi tarkoitus laittaa Mirena jälkitarkastuksen yhteydessä ja tämä aihe kiinnostaa itseäkin. Kuulemma usein vuodot vähenevät tai jopa loppuvat 6kk sisään ja tämä kuulostaa mahtavalta; omat kuukautiseni kun kestävät 6-7 päivää, joista 4 päivää on kuin härän kurkusta - eli kuukautiskuppi on pahimmillaan puolen tunnin sisällä täynnä ja vuotaa ja isoin tamponikoko falskaa samassa ajassa. Yöt menee samassa asennossa nukkuen tai muuten on sänky veressä kun mikään side ei riitä. Todella v-maiset menkat ja kierto yleensä vain 25 päivää. Mistä muuten kuukautisia tietää sitten odotella Mirenan kanssa? Pitääkö välttää vaaleita housuja ja kantaa aina sidettä laukussa, vai voiko niiden tulon ennakoida jostain?

Vierailija
22/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä finninaamoilla ja lihoneilla kenties kuukautiset taustalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:32"]Onko teillä finninaamoilla ja lihoneilla kenties kuukautiset taustalla?
[/quote]

*runsaat

Vierailija
24/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. vuosi menossa samalla kierukalla. Ei kuukautisia seitsemään vuoteen. Ei kipuja, ei raskautta

Vierailija
25/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen puoli vuotta vuosi miten sattui, mutta sen jälkeen menkat loppuivat. Nyt ilman menkkoja jo 16 vuotta ja mikä parasta auttaa endometrioosikipuihin, joten ei ole niitäkään. 

Vierailija
26/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tiputteli pari kuukautta. Pari viikkoa-kuukausi laitosta tulin hyvin ärtyneeksi, ehkä jopa suorastaan raivopääksi. Eikä mulla edes ollut mitään syytä ja senkin tiesin. Silti kaikki otti pattiin ja teki mieli purra mieheltä pää irti ja karjua lapsille pää punaisena. Vaati todella tahdonvoimaa olla tekemättä noita. Onneks tätä kesti vain pari viikkoa, sitten mieli tasaantui. Rinnat oli pari kuukautta isommat ja kipeät, sitten sekin helpotti. Vuoto pysyi ekat kolme kiertoa ihan normaalina sitten alkoi nouketa ja nyt kuukautisia ei ole enää ollenkaan. Yhä edelleen välillä naamaan tulee iso finni. Mutta mikä parasta ja toivottua, helvetilliset kuukautiskivut häipyivät ja voin taas elää normaalia elämää :)

Vierailija
27/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut ollenkaan. Oli lähes vuoden, 80% ajasta vuoti, tuli yksi kohtutulehduskin, välillä ovulaatio- ja menkkakivut oli sellaisia että ei voinut edes liikkua kun vihloi munasarjoja, kohtua, lantiota ja reisiä. En tiedä, oliko kierukan syytä vai ihan vaan synnytyksen jälkeen muuttunut, mutta hankkiuduin eroon siitä.

Vierailija
28/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotettavista kuukautisten vähenemistä tai poisjääntiä. Ja ihana lapsivapaa elämä. Tuskin mitään sen kummempaa.

Vierailija
29/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vähän tiputteli, sittemmin kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois. Ei sivuvaikutuksia, ei mielialan heittelyä. Ihana ehkäisytapa, sopinut mulle loistavasti.

Ainoa että ekalla viikolla ne narut hiersivät miestä yhdynnässä, mutta sittemmin ne ovat pehmenneet eikä ongelmaa enää ole.

Vierailija
30/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta lähes jatkuvaa tiputtelua. Sen jälkeen säännölliset niukat kuukautiset.

Vierailija
31/37 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa puolitoista vuotta Mirena kokeiltu, en oikein tiedä mitä mieltä olen. Joo, lisää lapsia ei ole tullut, mutta vuodan ihan miten sattuu, ihme välivuotoja. Lisäksi luulen, ettei se ole ihan siellä missä sen kuuluisi olla. Vihlaisee välillä ja pyöräillessä ja moottoripyörän kyydissä istuessa olen huomannut todella epämiellyttävää tunnetta syvällä sisälläni. Siis sellainen tunne, kuin koko kierukka tunkeutuisi ulos kohdunnapukasta. Hyi helkkari. Seksissä tuntuu vähän samalta, että kierukka on melaa vastassa ja se runnoo ja sattuu.

Vierailija
32/37 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:38"]7. vuosi menossa samalla kierukalla. Ei kuukautisia seitsemään vuoteen. Ei kipuja, ei raskautta
[/quote]
Ei kyllä taida olla enää ehkäisytehoakaan siinä kierukassa:D
[/quote]

Vsrmasti on vielä 7 vuoden jälkeen, jos 5 luvataan. Näissä pelataan varman päälle.

Vierailija
33/37 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Muakin kiinnostaa. Asetus ei jännitä, mutta vähän mietityttää minkälaisia vaikutuksia sillä on. Hyvät vaikutuksethan on ihan mahtavat, sivuvaikutukset ei niinkään...

Vierailija
34/37 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat jäi kokonaan pois. Tilalle tuli n kerran kuussa ihan jäätävän isot ontelofinnit ja niistä kaikista arvet. Ennen mulla oli ihana kuulas iho. Oon käyttänyt jo 500 eur arpien hoitoon ja ainakin toinen mokoma vielä menee plastiikkakirurgille. Kiva.

Jos sulle tulee iho-ongelmia, suosittelen poistattamaan kierukan heti!

Vierailija
35/37 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vuosi paljon ensimmäiset 3kk koko ajan. Aioin jo ottaa pois mutta sitten alkoi vähän laantua. Nyt ollut kohta 1,5 vuotta ja kuukautiset tulevat edelleen mutta paljon niukempina kuin ennen. Otin kierukan ensisijaisesti ehkäisyyn mutta toiveissa oli myös saada älyttömän runsaat kuukautiset kuriin. Nyt ne kestävät 3-4 päivää joista vain yhtenä vuotaa vähän enemmän, ennen 8 päivää kuin saavista kaatamalla. Joten ajan kanssa ihan hyvä. Olen myös kai lihonut hieman, mutta voi johtua varmaan muustakin.

Vierailija
36/37 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:38"]7. vuosi menossa samalla kierukalla. Ei kuukautisia seitsemään vuoteen. Ei kipuja, ei raskautta
[/quote]
Ei kyllä taida olla enää ehkäisytehoakaan siinä kierukassa:D

Vierailija
37/37 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Kierukka laitettiin viikko sitten ja sen jälkeen on ollut jatkuvaa vuotoa. Ei nyt ämpärikaupalla, mutta ihan kunnon kuukautisvuotoa, johon tarvitsee siteen. Vielä ei ole hermot menneet, mutta veikkaan, että jos tää vielä jatkuu viikon, pari (kuten on hyvin mahdollista), niin alan ärsyyntyä toden teolla. Tällä menolla kyllä ihan hyvä ehkäisy kun en viitsi seksiä harrastaa :)

Laitto oli ok, vähän epämukavaa. Kuukautiskipuja muistuttavia kipuja oli ekoina päivinä, mutta nyt nekin ovat ohi. Eli kun olo pysyisi tällaisena ja vuoto lakkaisin niin olisin oikein tyytyväinen!