Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ilkeät äitipuolet

Vierailija
02.10.2015 |

Huh, sain tarpeekseni toisessa keskustelussa. Naiset ilmeisesti niin mustasukkaisia ja kateellisia miestensä lapsista ja ex-puolisoista. Omalla lapsellani perheessä isäpuoli joka on aina kohdellut lastani kuin omaansa. Meillä yksi yhteinenkin lapsi.
En voisi olla miehen kanssa, joka kohtelisi lastani huonosti, lapset ovat tärkeämpiä aina kuin mies.
En voi mitenkään tajuta miehiä, jotka antavat uuden puolison pilata välit omiin lapsiinsa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:33"]

Mitä pahaa on siinä, että antaa tilaa isälle ja lapselle viettää aikaa yhdessä. Ei kai se nyt huonosti kohtelua ole, jos äitipuoli silloin viettää enemmän aikaa muualla, kun isällä ja lapsella kerrankin sitä aikaa on.

Teillä taitaa se isäpuoli olla mukana siinä päivittäisessä arjessa mukana. Joka toisen viikonlopun vanhenmuudessa se suhde siihen äitipuoleenkin on ohuempi.

[/quote]

Eräässä ketjussa tosiaan juuri tästä sitä kritiikkiä tuli rajuiten, kun äitipuoli ei sitä suhdetta siihen lapseen luo. Äitien on hirveän vaikea ymmärtää sitä, että se oma lapsi ei olekaan kaikille se jonka ympärillä se elämä pöyrii vaikka lapsi heidän elämään kuuluukin. 

Vierailija
22/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:35"]Minkä takia se ilkeä on useimmiten ÄITIpuoli? Toki niitä hirviöitä on isäpuolinakin, mutta monesti tällaista ikävää hylkimistä on nimenomaan näiden äitipuolien puolelta. Tiedän parikin tapausta, joissa isä on katkaissut välinsä kokonaan entisiin lapsiinsa, kun on ottanut uuden puolison. Sitä ennen ovat olleet ihan hyviä ja osallistuvia eroisiä. En vaan käsitä... [/quote] Tää on hirveetä. Lapset kertakäyttötavaraa joillekkin.

[/quote]

Eikö olekin järkyttäävää, että ihanne maailmaa ei ole?! Mutta onneksi lapsille riittää yksi kyllin hyvä vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Itse olen "äitipuoli" miehen lapsille, ja yksi yhteinen lapsi. Jos mies olisi vähentänyt aikaansa lasten kanssa minun takiani niin olisi saanut ukko kenkää ajat sitten. Meillä on kyllä terveet välit miehen exän kanssa mikä kyllä helpottaa asioita, lapsille vaan tehtiin alussa selväksi että minä en ole korvaamassa heidän äitiään mitenkään, mutta meidän kodissamme on meidän säännöt ja aikuisia totellaan. Lapset ovat olleet ihania alusta asti ja tosi rakkaita myös minulle.

Vierailija
24/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:35"]Minkä takia se ilkeä on useimmiten ÄITIpuoli? Toki niitä hirviöitä on isäpuolinakin, mutta monesti tällaista ikävää hylkimistä on nimenomaan näiden äitipuolien puolelta. Tiedän parikin tapausta, joissa isä on katkaissut välinsä kokonaan entisiin lapsiinsa, kun on ottanut uuden puolison. Sitä ennen ovat olleet ihan hyviä ja osallistuvia eroisiä. En vaan käsitä... [/quote] Tää on hirveetä. Lapset kertakäyttötavaraa joillekkin.

[/quote]

Eikö olekin järkyttäävää, että ihanne maailmaa ei ole?! Mutta onneksi lapsille riittää yksi kyllin hyvä vanhempi.

[/quote]

Niinhän sitä voisi luulla ja näin voi asian itsellensä selittää. Mutta todellisuudessa vanhemman hylkäämisestä jää aina jälki lapseen. Tokihan sitä moni PÄRJÄÄ ilman toista vanhempaa. Mutta moni myöskään ei.

Vierailija
25/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuossa ketjussa kritiikkiä. 

Olen korostanut, että ole lapsille ystävällinen, kunnioitan heitä, ja en hanna heidän satuttaa itseään. Teen heille ruokaa, ja keskustelenkin heidän kanssaan esim ruokapöydässä. 

Mutta kun kerroin, että en suostu neuvottelemaan lapsen äidin kanssa hoitamisesta, en hoida heitä, en ulkoiluta, en vie harrastuksiin, en viihdytä, vaan voin olla ko viikonlopun vaikka ulkomailla - niin tämä tekee minnusta ILKEÄN äitipuolen???

mistä laphtien ystävällinen, mutta hieman vetäytyvä käytös on ollut "ilkeää"?

Vierailija
26/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut kritiikkiä, kun en suostunut ilmaiseksi lapsenvahdiksi viikonloppuna, jolloin sekä miehellä että eksällään oli menoa. Eksän mielestä minun olisi pitänyt ottaa lapsi vahdittavakseni, koska olisin joka tapauksessa yhteisen lapsemme kanssa. Eksälle piti taivuttaa todella pitkästä rautalangasta, että minulla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa heidän lastaan, ja nyt mä sitten olenkin se ilkeä ämmä. Aivan kuin mä olisin joku piika tässä huushollissa!

Vierailija
27/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:45"]

Niinhän sitä voisi luulla ja näin voi asian itsellensä selittää. Mutta todellisuudessa vanhemman hylkäämisestä jää aina jälki lapseen. Tokihan sitä moni PÄRJÄÄ ilman toista vanhempaa. Mutta moni myöskään ei.

[/quote]

Kautta aikojen on kuitenkin kasvanut terveita aikuisia yhdenkin vanhemman perheissa. Lapsi ei osaa kaivata poissaolevaan, jos siitä ei tehdä numeroa. Eikä lapsi ole oikeastaan koskaan tarvinnut kahta vanhempaa, jos on psyykkisesti saatavilla oleva ja rakastava vanhempi. 

Vierailija
28/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:17"]

Miksi alapeukut? Onko teillä puolisot tärkeämmät kuin lapset? En ymmärrä..

[/quote]

Kyllä puoliso on minulle tärkeämpi kuin hänen lapsensa.

[/quote]
Ja lapset ovat hänelle tärkeämpiä kuin sinä.

Vierailija
29/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:17"] Miksi alapeukut? Onko teillä puolisot tärkeämmät kuin lapset? En ymmärrä.. [/quote] Kyllä puoliso on minulle tärkeämpi kuin hänen lapsensa.     [/quote] Ja lapset ovat hänelle tärkeämpiä kuin sinä.

[/quote]

Se on ihan totta ja siitä olenkin ylpeä miehestäni!

Vierailija
30/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:51"]

Olen korostanut, että ole lapsille ystävällinen, kunnioitan heitä, ja en hanna heidän satuttaa itseään. Teen heille ruokaa, ja keskustelenkin heidän kanssaan esim ruokapöydässä. 

Mutta kun kerroin, että en suostu neuvottelemaan lapsen äidin kanssa hoitamisesta, en hoida heitä, en ulkoiluta, en vie harrastuksiin, en viihdytä, vaan voin olla ko viikonlopun vaikka ulkomailla - niin tämä tekee minnusta ILKEÄN äitipuolen???

[/quote]

Se tekee sinusta ilkeän, kun et anna äidin määritellä millainen äitipuoli olet. Kuten ovat isätkin kelvottomia isejä, kun he eivät anna äidin määritellä sinä isyyttä. Äideistä tulee kuin pikkulapsia, joilta on viety kaikki lelut ja karkit, jos kaikki ei mene niin kuin he haluavat.

Vierailija
31/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hirveä äitipuoli. Meillä meni melko huonosti mieheni kanssa niin kauan kuin hänen lapsensa olivat meillä joka toinen viikonloppu. Miehen ex suunnitteli valmiiksi meidänkin viikonloput, laittoi oikein aikataululistan lasten mukaan, mihin kaikkialle heitä kuskataan ja mitä heillä on ohjelmassa viikonlopun ajaksi. Kun ilmoitimme, että se ei käy, meillä on omia suunnitelmia lasten kanssa, nousi hirveä haloo. Tuli itkuraivaripuheluita, kiristystä ym. ja mieheni lapset lähtivät siihen myös (kannustettuna?) mukaan.

Lopulta aloin tekemään omia suunnitelmia omien lasteni kanssa, esim. lähdin niiden kanssa mökille jos näin oli suunniteltu ja mieheni jäi kotiin kuskaamaan ja passaamaan omiaan. Lopulta mieheni kyllästyi palvelemaan exäänsä ja ilmoitti tälle, että tästä lähtien me teemme omat suunnitelmamme ja joka toinen viikonloppurumba loppuu. Pari seuravaa vuotta meni vaihtelevasti, mutta koko ajan miehen exän kanssa riidellen. Miehen exän mielestä minä tietysti olin se hankala, kun en lähtenyt hänen aikataululistoihin mukaan. Joten näin musta tuli se ilkeä äitipuoli. Tänä päivänä mieheni lapset asuvat jo omillaan ja tilanne on rauhoittunut kun meistä kummankaan ei tarvitse enää pitää yhteyttä mieheni exään ja voimme sopia tapaamiset suoraan näiden aikuisten lasten kanssa.

Vierailija
32/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:17"] Miksi alapeukut? Onko teillä puolisot tärkeämmät kuin lapset? En ymmärrä.. [/quote] Kyllä puoliso on minulle tärkeämpi kuin hänen lapsensa.     [/quote] Ja lapset ovat hänelle tärkeämpiä kuin sinä.

[/quote]

Minun mieheni sanoo, että minä olen hänen elämänsä tärkein ihminen. Ei se silti tee hänestä huonoa isää. 

Vierailija
33/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:02"]

Mä olen hirveä äitipuoli. Meillä meni melko huonosti mieheni kanssa niin kauan kuin hänen lapsensa olivat meillä joka toinen viikonloppu. Miehen ex suunnitteli valmiiksi meidänkin viikonloput, laittoi oikein aikataululistan lasten mukaan, mihin kaikkialle heitä kuskataan ja mitä heillä on ohjelmassa viikonlopun ajaksi. Kun ilmoitimme, että se ei käy, meillä on omia suunnitelmia lasten kanssa, nousi hirveä haloo. Tuli itkuraivaripuheluita, kiristystä ym. ja mieheni lapset lähtivät siihen myös (kannustettuna?) mukaan.

Lopulta aloin tekemään omia suunnitelmia omien lasteni kanssa, esim. lähdin niiden kanssa mökille jos näin oli suunniteltu ja mieheni jäi kotiin kuskaamaan ja passaamaan omiaan. Lopulta mieheni kyllästyi palvelemaan exäänsä ja ilmoitti tälle, että tästä lähtien me teemme omat suunnitelmamme ja joka toinen viikonloppurumba loppuu. Pari seuravaa vuotta meni vaihtelevasti, mutta koko ajan miehen exän kanssa riidellen. Miehen exän mielestä minä tietysti olin se hankala, kun en lähtenyt hänen aikataululistoihin mukaan. Joten näin musta tuli se ilkeä äitipuoli. Tänä päivänä mieheni lapset asuvat jo omillaan ja tilanne on rauhoittunut kun meistä kummankaan ei tarvitse enää pitää yhteyttä mieheni exään ja voimme sopia tapaamiset suoraan näiden aikuisten lasten kanssa.

[/quote]

hyvin toimittu!

Vierailija
34/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne lapseni äitipuolta ollenkaan. Hoidan lapsen asiat vain isän kanssa. Äitipuolen olen nähnyt kerran, vaikka ovat olleet jo vuosia yhdessä. Eikä mua kiinnosta häneen mitään suhteita luoda, tiedän että hän kohtelee lastani hyvin tämän ollessa heillä.

Vierailija
35/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy ilkeä äitipuoli, eli minä. Toisaalta meiltä löytyy myös ilkeä isä, ilkeä äiti ja ilkeä isäpuoli. Me kun ei anneta lapselle periksi niin hirviöitähän me ollaan koko konkkaronkka. Muutenkin neljän aikuisen perheessä väkisin syntyy konflikteja. Välillä saatetaan haukkua toisia, käyttäytyä tyhmästi mutta minä en ainakaan uusperhettäni vaihtaisi pois. :)

Vierailija
36/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:09"]

Meiltä löytyy ilkeä äitipuoli, eli minä. Toisaalta meiltä löytyy myös ilkeä isä, ilkeä äiti ja ilkeä isäpuoli. Me kun ei anneta lapselle periksi niin hirviöitähän me ollaan koko konkkaronkka. Muutenkin neljän aikuisen perheessä väkisin syntyy konflikteja. Välillä saatetaan haukkua toisia, käyttäytyä tyhmästi mutta minä en ainakaan uusperhettäni vaihtaisi pois. :)

[/quote]

ei meillä mitään konflikteja synny kuin oman ex-puolison kesken korkeintaa. Siksi ei kannata aolmia suhteita ja vaihtaa puhelinnumeoita niiden äitipuolien kanssa. Kun jokainen hoitaa omat asiansa, ei synny konfliktejakaan.

Vierailija
37/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:51"]

[/quote]

Juuri niin. Ei niitä exän lapsia minunkaan mielestä tarvitse ruveta rakastamaan. Riittää, että tekee tehtävänsä eli hoitaa ruuan, puhtauden ja muut perustarpeet. Mulla vielä vaikuttaa se, että exä on koko ajan laatimassa meidän perheelle sääntöjä ja nalkuttaa sitten lapsilleen, että aina meillä tehdään väärin. Lapset sitten tivaavat meiltä, miksi meillä tehdään väärin. Se ei sais vaikuttaa, mutta kyllä se vaikuttaa mun ja lasten suhteisiin.

Vierailija
38/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:09"]

[/quote]

ei meillä mitään konflikteja synny kuin oman ex-puolison kesken korkeintaa. Siksi ei kannata aolmia suhteita ja vaihtaa puhelinnumeoita niiden äitipuolien kanssa. Kun jokainen hoitaa omat asiansa, ei synny konfliktejakaan.

[/quote]

Meillä on erilainen tapa hoitaa asioita. Pyrimme toimimaan mahdollisimman tiiviinä yksikkönä ja samalla elämään omaa elämää. Meillä on myös lapsi, jota tämä mieheni lapsen äiti satunnaisesti hoitaa jos tarve tulee! Kamalaa! Heillekkin on tulossa lapsi, jota me vastavuoroisesti aiomme hoitaa. Miehen ex ja hänen uusi mies ovat myös lapsemme kummeja! 

Meillä kaikki joustavat ja kunnioittavat toisiaan. Vaikka välillä saatetaankin ottaa yhteen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan