ilkeät äitipuolet
Huh, sain tarpeekseni toisessa keskustelussa. Naiset ilmeisesti niin mustasukkaisia ja kateellisia miestensä lapsista ja ex-puolisoista. Omalla lapsellani perheessä isäpuoli joka on aina kohdellut lastani kuin omaansa. Meillä yksi yhteinenkin lapsi.
En voisi olla miehen kanssa, joka kohtelisi lastani huonosti, lapset ovat tärkeämpiä aina kuin mies.
En voi mitenkään tajuta miehiä, jotka antavat uuden puolison pilata välit omiin lapsiinsa.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:51"]
Minä sain tuossa ketjussa kritiikkiä.
Olen korostanut, että ole lapsille ystävällinen, kunnioitan heitä, ja en hanna heidän satuttaa itseään. Teen heille ruokaa, ja keskustelenkin heidän kanssaan esim ruokapöydässä.
Mutta kun kerroin, että en suostu neuvottelemaan lapsen äidin kanssa hoitamisesta, en hoida heitä, en ulkoiluta, en vie harrastuksiin, en viihdytä, vaan voin olla ko viikonlopun vaikka ulkomailla - niin tämä tekee minnusta ILKEÄN äitipuolen???
mistä laphtien ystävällinen, mutta hieman vetäytyvä käytös on ollut "ilkeää"?
[/quote]
Ei se olekaan, jos et änkeä asumaan niiden lasten kotiin (kyllä, myös etäisän koti on lasten koti). Mikäli päätät muuttaa sinne, hyväksyt samalla lapset perheenjäseniksi ja käyttäydyt heitä kohtaan sen mukaisesti. Kakkua ei voi syödä ja säästää, eli joko olet ulkona tai sisällä. Tai sitten todellakin olet ilkeä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:51"]
Minä sain tuossa ketjussa kritiikkiä.
Olen korostanut, että ole lapsille ystävällinen, kunnioitan heitä, ja en hanna heidän satuttaa itseään. Teen heille ruokaa, ja keskustelenkin heidän kanssaan esim ruokapöydässä.
Mutta kun kerroin, että en suostu neuvottelemaan lapsen äidin kanssa hoitamisesta, en hoida heitä, en ulkoiluta, en vie harrastuksiin, en viihdytä, vaan voin olla ko viikonlopun vaikka ulkomailla - niin tämä tekee minnusta ILKEÄN äitipuolen???
[/quote]
Ei se olekaan, jos et änkeä asumaan niiden lasten kotiin (kyllä, myös etäisän koti on lasten koti). Mikäli päätät muuttaa sinne, hyväksyt samalla lapset perheenjäseniksi ja käyttäydyt heitä kohtaan sen mukaisesti. Kakkua ei voi syödä ja säästää, eli joko olet ulkona tai sisällä. Tai sitten todellakin olet ilkeä.
[/quote]
Meillä tämä on ihan meidän kaikkien koti. Silti mun ei tarvitse olla täällä 24/7 palvomassa mieheni lasta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:02"]
Mä olen hirveä äitipuoli. Meillä meni melko huonosti mieheni kanssa niin kauan kuin hänen lapsensa olivat meillä joka toinen viikonloppu. Miehen ex suunnitteli valmiiksi meidänkin viikonloput, laittoi oikein aikataululistan lasten mukaan, mihin kaikkialle heitä kuskataan ja mitä heillä on ohjelmassa viikonlopun ajaksi. Kun ilmoitimme, että se ei käy, meillä on omia suunnitelmia lasten kanssa, nousi hirveä haloo. Tuli itkuraivaripuheluita, kiristystä ym. ja mieheni lapset lähtivät siihen myös (kannustettuna?) mukaan.
Lopulta aloin tekemään omia suunnitelmia omien lasteni kanssa, esim. lähdin niiden kanssa mökille jos näin oli suunniteltu ja mieheni jäi kotiin kuskaamaan ja passaamaan omiaan. Lopulta mieheni kyllästyi palvelemaan exäänsä ja ilmoitti tälle, että tästä lähtien me teemme omat suunnitelmamme ja joka toinen viikonloppurumba loppuu. Pari seuravaa vuotta meni vaihtelevasti, mutta koko ajan miehen exän kanssa riidellen. Miehen exän mielestä minä tietysti olin se hankala, kun en lähtenyt hänen aikataululistoihin mukaan. Joten näin musta tuli se ilkeä äitipuoli. Tänä päivänä mieheni lapset asuvat jo omillaan ja tilanne on rauhoittunut kun meistä kummankaan ei tarvitse enää pitää yhteyttä mieheni exään ja voimme sopia tapaamiset suoraan näiden aikuisten lasten kanssa.
[/quote]
Eli siis teillä ollessaan lapset eivät pääse harrastuksiinsa, kisoihin, sovittuihin kaveritapaamisiin tai syntymäpäiville, koska äitipuoli ei kestä, että lapsellakin on aikataulu joka pitää ottaa huomioon? Kuka sen aikataulun pitäisi ajantasalla, jos ei äiti?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:51"] Minä sain tuossa ketjussa kritiikkiä. Olen korostanut, että ole lapsille ystävällinen, kunnioitan heitä, ja en hanna heidän satuttaa itseään. Teen heille ruokaa, ja keskustelenkin heidän kanssaan esim ruokapöydässä. Mutta kun kerroin, että en suostu neuvottelemaan lapsen äidin kanssa hoitamisesta, en hoida heitä, en ulkoiluta, en vie harrastuksiin, en viihdytä, vaan voin olla ko viikonlopun vaikka ulkomailla - niin tämä tekee minnusta ILKEÄN äitipuolen??? mistä laphtien ystävällinen, mutta hieman vetäytyvä käytös on ollut "ilkeää"? [/quote] Ei se olekaan, jos et änkeä asumaan niiden lasten kotiin (kyllä, myös etäisän koti on lasten koti). Mikäli päätät muuttaa sinne, hyväksyt samalla lapset perheenjäseniksi ja käyttäydyt heitä kohtaan sen mukaisesti. Kakkua ei voi syödä ja säästää, eli joko olet ulkona tai sisällä. Tai sitten todellakin olet ilkeä. [/quote] Meillä tämä on ihan meidän kaikkien koti. Silti mun ei tarvitse olla täällä 24/7 palvomassa mieheni lasta.
[/quote]
Palvomisen ja tuon sinun "en tee sitä enkä tätä"-listauksesi välissä on vielä aika paljon variaatioita tarjolla. En minäkään palvo omia tai vieraiden lapsia 24/7, mutta ei minulle tuota minkäänlaista ongelmaa lukea heille satuja, viedä pihalle tai kuskata harrastuksiin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:51"] Minä sain tuossa ketjussa kritiikkiä. Olen korostanut, että ole lapsille ystävällinen, kunnioitan heitä, ja en hanna heidän satuttaa itseään. Teen heille ruokaa, ja keskustelenkin heidän kanssaan esim ruokapöydässä. Mutta kun kerroin, että en suostu neuvottelemaan lapsen äidin kanssa hoitamisesta, en hoida heitä, en ulkoiluta, en vie harrastuksiin, en viihdytä, vaan voin olla ko viikonlopun vaikka ulkomailla - niin tämä tekee minnusta ILKEÄN äitipuolen??? mistä laphtien ystävällinen, mutta hieman vetäytyvä käytös on ollut "ilkeää"? [/quote] Ei se olekaan, jos et änkeä asumaan niiden lasten kotiin (kyllä, myös etäisän koti on lasten koti). Mikäli päätät muuttaa sinne, hyväksyt samalla lapset perheenjäseniksi ja käyttäydyt heitä kohtaan sen mukaisesti. Kakkua ei voi syödä ja säästää, eli joko olet ulkona tai sisällä. Tai sitten todellakin olet ilkeä. [/quote] Meillä tämä on ihan meidän kaikkien koti. Silti mun ei tarvitse olla täällä 24/7 palvomassa mieheni lasta.
[/quote]
Palvomisen ja tuon sinun "en tee sitä enkä tätä"-listauksesi välissä on vielä aika paljon variaatioita tarjolla. En minäkään palvo omia tai vieraiden lapsia 24/7, mutta ei minulle tuota minkäänlaista ongelmaa lukea heille satuja, viedä pihalle tai kuskata harrastuksiin.
[/quote]
Sorry, vastasin tähän ketjuun sanomatta, etten ole se, jolle kommentin osoitit.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:17"]
Ilkeät ja katkerat exät synnyttävät ilkeitä äitipuolia. Ei kukaan ilkeile ilman syytä. Sieltä taustalta löytyy exän fiddumainen käytös. Todennäköisesti exä vaikeuttaa uuden perheen elämää minkä kerkiää. Syöttää omalle lapselleen valheita isän uudesta yms. Sitten kun aivopesty lapsipuoli kasvaa äitinsä aivopesussa ja alkaa levittää äitinsä katkeruutta omaan ympäristöönsä, soppa on valmis.
[/quote]
Meillä se oli äitipuoli joka syötti minulle valheita omasta äidistäni, ja haukkui tätä minkä ehti. Oma äitini ei äitipuoltani haukkunut.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:51"]Minä sain tuossa ketjussa kritiikkiä.
[/quote]
Sä toimit täysin oikein, minun mielestäni. Meillä on miehen kanssa samanlainen diili ja täällä todellakin riittää, että on ystävällinen ja katsoo tarvittaessa perään.
Jossain vaiheessa olin miehen ex-vaimon kanssa enemmän yhteistyössä, koska kuvittelin sen helpottavan asioita (toisin kävi). Edelleen hän laittaa mulle välillä viestiä, jotka käsittelee sitä, miten olen hänen mielestään toiminut väärin. Enää en vastaa niihin, koska oikeasti stressaan todella paljon siitä, että vaikka miten teen, se on aina päin persettä kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:02"]
Mä olen hirveä äitipuoli. Meillä meni melko huonosti mieheni kanssa niin kauan kuin hänen lapsensa olivat meillä joka toinen viikonloppu. Miehen ex suunnitteli valmiiksi meidänkin viikonloput, laittoi oikein aikataululistan lasten mukaan, mihin kaikkialle heitä kuskataan ja mitä heillä on ohjelmassa viikonlopun ajaksi. Kun ilmoitimme, että se ei käy, meillä on omia suunnitelmia lasten kanssa, nousi hirveä haloo. Tuli itkuraivaripuheluita, kiristystä ym. ja mieheni lapset lähtivät siihen myös (kannustettuna?) mukaan.
Lopulta aloin tekemään omia suunnitelmia omien lasteni kanssa, esim. lähdin niiden kanssa mökille jos näin oli suunniteltu ja mieheni jäi kotiin kuskaamaan ja passaamaan omiaan. Lopulta mieheni kyllästyi palvelemaan exäänsä ja ilmoitti tälle, että tästä lähtien me teemme omat suunnitelmamme ja joka toinen viikonloppurumba loppuu. Pari seuravaa vuotta meni vaihtelevasti, mutta koko ajan miehen exän kanssa riidellen. Miehen exän mielestä minä tietysti olin se hankala, kun en lähtenyt hänen aikataululistoihin mukaan. Joten näin musta tuli se ilkeä äitipuoli. Tänä päivänä mieheni lapset asuvat jo omillaan ja tilanne on rauhoittunut kun meistä kummankaan ei tarvitse enää pitää yhteyttä mieheni exään ja voimme sopia tapaamiset suoraan näiden aikuisten lasten kanssa.
[/quote]
Kyllä meillä olisi lapset (ja isäkin) laittanut vastaan, jos äitipuolen kanssa olisi viikonloppuna pitänyt lähteä mökkeilemään vaikka harrastuksen kisat oli juuri sinä viikonloppuna ja kalliit lisenssitkin maksettu.
Mä tein juuri päätöksen, etten ole enää miesystäväni lasten lapsenvahti aina, kun miehellä on töitä yms. Emme siis asu samassa paikassa, mutta olemme olleet yhdessä vuosia.
Totesin, että minulle riittää yhdessäolo miehen ja lasten kanssa... en ole miehen poissaollessa lapsenvahti.
Ja vielä alapeukku. No niin se vaan on. Lapset on omia, puolisot voi vaihtua.
Erilainen mielipide = kateellinen
Miksi alapeukut? Onko teillä puolisot tärkeämmät kuin lapset? En ymmärrä..
Ilkeät ja katkerat exät synnyttävät ilkeitä äitipuolia. Ei kukaan ilkeile ilman syytä. Sieltä taustalta löytyy exän fiddumainen käytös. Todennäköisesti exä vaikeuttaa uuden perheen elämää minkä kerkiää. Syöttää omalle lapselleen valheita isän uudesta yms. Sitten kun aivopesty lapsipuoli kasvaa äitinsä aivopesussa ja alkaa levittää äitinsä katkeruutta omaan ympäristöönsä, soppa on valmis.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:17"]
[/quote]
Kyllä puoliso on minulle tärkeämpi kuin hänen lapsensa.
äitipuoli voi olla ilkeä tai ei, samoin exä voi olla paha tai ei, ei näitä asioita voi yleistää. Moni äitipuoli on erittäin hyvä ja tärkeä bonuslapsilleen, ja moni exä pystyy antamaan äitipuolelle oman roolinsa lapsen elämässä ja näin luomaan olosuhteet, joissa lapsella ja äitipuolella on mahdollisuus luoda hyvät välit.
Niin, ja jotkut isät pystyvät näkemään lapsensa parhaan ja toimvatkin niin, toiset taas syystä tai toisesta eivät siihen kykene. Ei tätäkään voi yleistää.
Mitä pahaa on siinä, että antaa tilaa isälle ja lapselle viettää aikaa yhdessä. Ei kai se nyt huonosti kohtelua ole, jos äitipuoli silloin viettää enemmän aikaa muualla, kun isällä ja lapsella kerrankin sitä aikaa on.
Teillä taitaa se isäpuoli olla mukana siinä päivittäisessä arjessa mukana. Joka toisen viikonlopun vanhenmuudessa se suhde siihen äitipuoleenkin on ohuempi.
Minkä takia se ilkeä on useimmiten ÄITIpuoli?
Toki niitä hirviöitä on isäpuolinakin, mutta monesti tällaista ikävää hylkimistä on nimenomaan näiden äitipuolien puolelta. Tiedän parikin tapausta, joissa isä on katkaissut välinsä kokonaan entisiin lapsiinsa, kun on ottanut uuden puolison. Sitä ennen ovat olleet ihan hyviä ja osallistuvia eroisiä. En vaan käsitä...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:17"]
[/quote]
Kyllä puoliso on minulle tärkeämpi kuin hänen lapsensa.
[/quote]
No tietenkin noin päin, tarkoitan omia lapsia.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:35"]Minkä takia se ilkeä on useimmiten ÄITIpuoli?
Toki niitä hirviöitä on isäpuolinakin, mutta monesti tällaista ikävää hylkimistä on nimenomaan näiden äitipuolien puolelta. Tiedän parikin tapausta, joissa isä on katkaissut välinsä kokonaan entisiin lapsiinsa, kun on ottanut uuden puolison. Sitä ennen ovat olleet ihan hyviä ja osallistuvia eroisiä. En vaan käsitä...
[/quote]
Tää on hirveetä. Lapset kertakäyttötavaraa joillekkin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:32"]Mä tein juuri päätöksen, etten ole enää miesystäväni lasten lapsenvahti aina, kun miehellä on töitä yms. Emme siis asu samassa paikassa, mutta olemme olleet yhdessä vuosia.
Totesin, että minulle riittää yhdessäolo miehen ja lasten kanssa... en ole miehen poissaollessa lapsenvahti.
[/quote]
Hyvä päätös! Vaikka hoitaisitkin lasta, niin silti saisit siitä paskaa niskaan, aina on joku rutisemassa.