Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä jatkuvasti kavereiden keskeisiä reissuja.. hyväksyisittekö te?

Vierailija
09.04.2022 |

Olen aika loppu tilanteeseen.
Kaikki porukan synttärit vietetään miesporukalla reissuissa, lisäksi harraste yms. reissut. Nämä usean päivän menoja.
Ja usein hänelle ilmoitusluontoisia.

Laskeskelin tuossa, että viimeisen vuoden aikana näitä reissuja ollut ainakin kahdeksan + yksittäiset illanistujaiset päälle.

Olen miettinyt, olenko kohtuuton kun en enää jaksa tätä ja sanon hälle asiasta.
Ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole lapsia niin mielestäni määrä on ok, jos lapsia on (varsinkin useampia) niin kuulostaa aika paljolta. Pohjimmiltaan ehkä kyse siitä että teillä on erilaiset käsitykset vapaa-ajan vietosta, ymmärrän kyllä että se aiheuttaa kitkaa.

Vierailija
22/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei tarkoita ystävien hylkäämistä.

No ei se kyllä tarkoita puolisonkaan hylkäämistä.

Sinulle tarkoittaa hylkäämistä, jos puoliso tapaa ystäviään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, jos reissuilla on kuin sinkkumies ja sinä et vastaavasti pääse mihinkään. Mene itsekin ja katsele tarjontaa. Ei sinunkaan tarvitse nunnana istua.

Vierailija
24/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun tehtävä "hyväksyä" tai olla hyväksymättä toisen aikuisen tekemisiä. Toki vetäisin omat johtopäätökset siitä, jos kumppanini ei viihtyisi seurassani. En minä sellaista parisuhdetta kaipaa.

Vierailija
25/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että reissut on aina monta päivää kestäviä on kyllä mielestäni hieman epäilyttävää, onko mahdollista että mies viettää kaksoiselämää?

Vierailija
26/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat viikonloppubiletykset poikien kesken, kyllä. Viikot töissä ja vapaat kännäämässä ja toipumassa känneistä. Ei siinä yhteistä aikaa ole.

Vierailija
27/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään mitään väliä, mikä on kenenkin mielestä "normaalia" tai "hyväksyttävää". Et voi määrätä toisen ihmisen tekemisiä. Eikä myöskään av-mammojen huutoäänestys voi niitä määrätä.

Jokainen valitsee seuransa ihan itse, joka hetki uudestaan. Itse en haluaisi AP:n kaltaista ihmistä elämääni, eikä hän minua. Hän kuitenkin on niin vajaamielinen, että ei osaa valita omaa seuraansa, vaan kokee onnettomuutta omien valintojensa takia.

Vierailija
28/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Miksi? Koska en ole mustasukkainen kontrollifriikki kuten muut naiset. N24

Vierailija
29/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysynkin teiltä, kuinka paljon miehenne reissaavat kavereidensa kanssa?

Jos saisi vähän tuntumaa siitä, kulkeeko hän edes paljoa.

Nämä siis ovat ihan oikeita reissuja, lähetään päiviksi ryyppäämään laskettelukeskuksiin, pitkin Eurooppaa, jonnekki mökeille yms.

Mielestäni hän kulkee verrattain paljon parisuhteessa eläväksi mieheksi.

Kavereita ei todellakaan tarvitse hylätä, mut kohtuus kai kaikessa.

Vierailija
30/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat viikonloppubiletykset poikien kesken, kyllä. Viikot töissä ja vapaat kännäämässä ja toipumassa känneistä. Ei siinä yhteistä aikaa ole.

Tämä!

Vierailija
31/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereiden kanssa oleminen ei ole puolison hylkäämistä, vaan ihan tervettä ihmissuhteiden hoitamista.

Vierailija
32/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa minä kyllä laitan sen parisuhteen edelle.

Menot ovat yhteisiä. Toki joskus alle kolmikymppisenä oli omiakin menoja, mutta naimisiin mentyä ja vanhempana on kyllä yhdessä ne menot sitten.

Vierailija
33/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap oikeassa. Itse en sietäisi tuollaista. Etsi parempaa seuraa.

Vierailija
34/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksanut. Eikä siis ole kyse siitä etteikö kavereiden kanssa saisi viettää aikaa, vaan kun reissaamiseen ei todellakaan olisi ollut tuossa määrin rahaa. Lopputulos oli että jouduin maksamaan yhteisestä arjesta aina vaan enemmän ja enemmän eikä mihinkään omiin juttuihin tai yhteiseen ollut varaa. Liian pitkään joustin etten ole se ikävä akka joka kieltää kavereiden kanssa olemisen. Kyllä ne tapaamiset pitäisi omien rahojen mukaan miettiä eikä olettaa että kyllä se toinen tämän kuun ruuat maksaa ja elättää lapset kun minä hummaan omat rahani kavereiden kanssa. Samoin pitäisi miettiä että myös se puoliso pääsee sitten saman määrän omien kavereidensa kanssa menemään eikä joudu viemään lapsia isovanhemmille päästäkseen, koska miehellä on kuitenkin joku meno juuri samaan aikaan. Viimeinen pisara tuli lapsen syntymäpäivillä lapsen surua katsoessa, yhdessä miehen kanssa juhlapäivä sovittiin ja kutsut laitettiin ja kuitenkin viime hetkellä sovittu miesporukan laskettelureissu meni edelle. Juhlatarpeita ja lahjaa ostaessani ilmoittaa kassa ettei tilillä ole katetta, mies oli yhteiseltä taloustililtämme maksanut reissunsa ja hissiliput. Siihen loppui se hyväksikäyttö ja se parisuhde, nyt voi mennä kavereidensa kanssa vapaasti, minä en enää vaan taloudellisesti tue sitä. En ennen eroa tajunnutkaan miten tossu olen ollut, nyt jää rahaa lasten kanssakin reissaamiseen ja tekemiseen.

Vierailija
35/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä siis ovat ihan oikeita reissuja, lähetään päiviksi ryyppäämään laskettelukeskuksiin, pitkin Eurooppaa, jonnekki mökeille yms.

No mun miehellä on vastaavia reissuja ehkä pari-kolme vuodessa, baari-iltoja ei juuri koskaan (ei jaksa niitä). Mulla vastaavat menot.

Vierailija
36/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia niin onhan tuo piittaamatonta jättää vaimon hoidettavaksi ja itse reissuta kavereitten kanssa!

Jos perustaa perheen niin kyllä pitää myös kasvaa aikuiseksi ja laittaa oma perhe etusijalle.

Totta kai ystävyyssuhteetkin täytyy hoitaa ja antaa puolisollekin vapaata.

Vierailija
37/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia olet saanut. Ei olisi ok minulle. Jos haluaa mennä viilettää pitkin maailmaa poikaporukassa, kannattaa pysyä sinkkuna.

Kavereiden hylkäämisen ja jatkuvan menemisen väliin mahtuu aika paljon. Omissa suhteissani olen asettanut omat rajani: jos tarve mennä koko ajan johonkin ilman puolisoa on valtava, en puolisona ilmeisesti ole riittävän hyvää seuraa ja ero on järkevin ratkaisu. Niitäkin miehiä on, joiden kanssa ei tarvitse tällaisista asioista vääntää ja voida huonosti, kun tulee kohdelluksi toisarvoisena.

Vierailija
38/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella rajoittavalta kontrollifriikiltä. Kannattaisi mennä itseesi ja miettiä ihan oikeasti miten muuttaa ajatusmaailmaa avoimmaksi. Parisuhde ei tarkoita sitä, että kaverit pitää jättää pois. 

Joku hemmetin raja siinäkin oltava ! Mikä takaa että ovat pelkästään kavereita, eikä naisreissuja joko yksin tai porukalla. Miehethän eivät juorua toisistaan ?

Vierailija
39/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei korona-aikana reissata eikä biletetä. Kun on lähipiiristä kuollut ihmisiä ja sairastanut vaikean muodon, ja puoliso auttaa viikoittain ikäihmisiä jotka ovat hyvin hauraassa kunnossa, niin otamme ihan tosissaan tartuntojen välttämisen. Mutta ennen korona puolisolla oli muutama meno vuodessa. Ehkä max puolikymmentä saunailtaa, pari mökkireissua ja satunnainen futismatka ulkomaille. Lisäksi kävi kylässä kavereillaan jos nyt ei ihan viikoittain niin ehkä kerran-pari kuukaudessa, siis päiväseltään.

Minulla oli työn puolesta matkoja, joten en muista juuri viikonloppuina paljon reissanneeni. Joskus lähdin kaupunkilomalle siksi aikaa kun puoliso oli kavereidensa mökillä ja yhden vähän pitemmän ulkomaanmatkan olen avoliittomme aikana (4 v) tehnyt. Ilman koronaa olisin varmasti tehnyt jo useamman.

Vierailija
40/213 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa taas ihan hirveitä vastauksia suurin osa. Mikä ihmisiä oikein vaivaa.