Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis auto, mutta muuten eletään nuukaillen. Miksi?

Vierailija
02.10.2015 |

Tiedän yhden tutun pariskunnan. Kallis auto 30ke, mutta muuten elevät nuukaillen. Ostavat halpoja tuotteita kaupasta (rainbow,Pirkka etc,) Televisiona 32" vanha taulutelevisio jne. En ymmärrä. Miksi ostaa kallista autoa jos muuten pitää elää nuukaillen??

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:14"]

Meillä on talo 300 neliön juurivalmistunut omakotitalo 700 000€, auto 50 000€. Tulot minulla 40 000€/v, miehellä 90 000€/v. Sekä talosta että autosta on lainaa. Ostamme aina halvinta mahdollista vessapaperia, ostamme halpisleipää, muistakin tuotteista halvimpia mahdollisia merkkejä. Vaatteet ostamme aina alennuksesta -50-70%. Emme käy ravintoloissa, ja käytämme minimaalisen vähän rahaa palveluihin, vain pakolliset. Tällä tavoin saamme jopa säästöön n. 2000€/kk. Koen, että kalliimman merkin ostamisessa ja palveluista maksaessa raha häviää ilmaan - mieluummin säästän, ja investoin säästetyt rahat esim. ylimääräiseen asuntoon, joka taas tuottaa perheellemme lisää rahaa.

[/quote] Mihin te sitä rahaa niin paljon tarvitsette sitten?
[/quote]

Toiset ehkä ajattelevat eläkepäiviin asti, jolloin on vihdoin aikaa tehdä mitä huvittaa jos on varaa?

Vierailija
22/26 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 90% halpoja autoja. Siltikin kaikki niistä ovat kalliita hankittaessa. Seuraavan auton haen Eestistä. Onneksi EU laittaa Suomen verokurimuksen polvilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:14"] Meillä on talo 300 neliön juurivalmistunut omakotitalo 700 000€, auto 50 000€. Tulot minulla 40 000€/v, miehellä 90 000€/v. Sekä talosta että autosta on lainaa. Ostamme aina halvinta mahdollista vessapaperia, ostamme halpisleipää, muistakin tuotteista halvimpia mahdollisia merkkejä. Vaatteet ostamme aina alennuksesta -50-70%. Emme käy ravintoloissa, ja käytämme minimaalisen vähän rahaa palveluihin, vain pakolliset. Tällä tavoin saamme jopa säästöön n. 2000€/kk. Koen, että kalliimman merkin ostamisessa ja palveluista maksaessa raha häviää ilmaan - mieluummin säästän, ja investoin säästetyt rahat esim. ylimääräiseen asuntoon, joka taas tuottaa perheellemme lisää rahaa. [/quote] Mihin te sitä rahaa niin paljon tarvitsette sitten? [/quote] Toiset ehkä ajattelevat eläkepäiviin asti, jolloin on vihdoin aikaa tehdä mitä huvittaa jos on varaa?

[/quote]

Sitähän ei tiedä mitä eläkepäivinä huvittaa tehdä ja mitä pystyy tekemään.

Vierailija
24/26 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi Pirkan tai Rainbown ostaminen on nuukailua. Ne on samoja tuotteita kuin muutkin mutta halpisbrändillä ja hinnalla. Itse en ymmärrä merkistä maksamista. Ihan vilpittömästi kysyn, mitä väliä minkä merkkisiä tuotteita kaupasta ostaa?

Vierailija
25/26 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autohan voi olla joko kallis ostaa tai käyttää, siihen uppoava rahamäärä on vaatimustasosta riippuen kuitenkin lähes vakio. On mielekästä painottaa vähä rahallisuutensa asioihin joita arvostaa.

Vierailija
26/26 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on hevonen, minulla on auto. En välitä kalliista vaatteista, en merkkilaukuista. Ruoka on välttämätön paha, en myöskään katsele telkkaria. En kaipaa isoa hienoa asuntoa, koska en ole koti-ihmisiä. Mutta rakastan ajaa hyvää, mutkatonta autoa. En tiedä miksi, mutta minulle se on se juttu, harrastus sanoisin. Ei mikään statussymboli tai tulotason merkki muita varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä