Kela vitkuttelee päätöksen teossa
Nyt on kolme viikkoa mennyt jo.
Laskuja rästissä.
Miksi näin?
Kehen otan yhteyttä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Miten löydän esimiehen kelasta?
Kelan sivuilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä päätöksen? Ehkä kannattaisi ensin ottaa yhteyttä sinne kelaan.
Toimeentulotuki. Olen soittanut jo kolme kertaa.
Kelan on tehtävä päätös toimeentulotuesta seitsemän arkipäivän aikana. Kokemukseni mukaan myös tekevät, ei ole kertaakaan mennyt yli tuon ja aikas monta vuotta olen noitakin lappuja lähetellyt sinne.
Jotenkin en usko että koko aloitus on totta.
On totta. Aina aiemmin kaikki on mennyt hyvin ja asiallisesti. Nyt ei.
En voi siis valittaakaan kun päätöstä ei ole tehty.
Suomessa on ainakin SATATUHATTA avointa työpaikkaa! Mene tienaamaan elantosi ihan itse!
Monta vuotta lähetellyt lappuja kelaan. Just ja joo. Toimeentulotuen saisi lopettaa ja asumistuen. Eiköhän työt alkaisi maittaa.
Maksa ne laskut. Tai järjestä lisää maksuaikaa. Älä tee uusia laskuja ennen kuin saat rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksa ne laskut. Tai järjestä lisää maksuaikaa. Älä tee uusia laskuja ennen kuin saat rahaa.
Näin on.
Ota yhteyttä itseesi, siellä se vika yleisimmin on.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Missä ap kertoi olevansa työtä vieroksuva? Jos jää esim. työttömäksi, ei uutta paikkaa hetkessä löydy. Ihan outo juttu sulle nykyajan työttömyys? Kaikille ei ole duunia, hyväksy se, ennen kuin kehotat ketään "menemään töihin". Minne muuten mennään tuosta noin vain töihin?
Pari vuotta sitten kela maksoi ylimääräistä 50e kun olivat käsitelleet ttt-hakemusta liianpätkään. Niillä on työvoimapula edelleenkin ja hakemukset käsitellään tulojärjestyksessä ja käsittely alkaa liitteiden saavuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Missä ap kertoi olevansa työtä vieroksuva? Jos jää esim. työttömäksi, ei uutta paikkaa hetkessä löydy. Ihan outo juttu sulle nykyajan työttömyys? Kaikille ei ole duunia, hyväksy se, ennen kuin kehotat ketään "menemään töihin". Minne muuten mennään tuosta noin vain töihin?
Ei niin minnekään josta palkan saisi. Jos on yli 55v niin jotain vastikkeellisia l. palkattomia puuhia tarjoillaan, pakotetaan, jotta tilastot kaunistuisivat ja kunta välttyisi valtion sakoilta, mitään hyötyähän niistä ei oikeasti ole. Kun työtä ei ole niin sitä ei ole.
Eihän kolme viikkoa vielä mitään 😂
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta lähetellyt lappuja kelaan. Just ja joo. Toimeentulotuen saisi lopettaa ja asumistuen. Eiköhän työt alkaisi maittaa.
Kyllä, Herra Aho, tehän halusitte matalapalkkaisia ammatteja ja matalapalkkareservin. Palkalla pitäisi pystyä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranmaksu on vakava paikka pieneläjälle.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ainakin SATATUHATTA avointa työpaikkaa! Mene tienaamaan elantosi ihan itse!
Työtä jonka palkalla ei elä, eivät kelpaa edes m0niosaajille.
Vierailija kirjoitti:
𝓥𝓲𝓮𝓵𝓪̈𝓴𝓲𝓷 𝓷𝔂𝓴𝔂𝓶𝓪𝓲𝓵𝓶𝓪𝓼𝓼𝓪 𝓸𝓷 𝓽𝓾𝓸𝓵𝓵𝓪 𝓽𝓪𝓿𝓪𝓵𝓵𝓪 𝓪𝓳𝓪𝓽𝓽𝓮𝓵𝓮𝓿𝓲𝓪 𝓲𝓱𝓶𝓲𝓼𝓲𝓪̈.
𝓔𝓷 𝓸𝓵𝓲𝓲𝓼𝓲 𝓾𝓼𝓴𝓸𝓷𝓾𝓽 𝓸𝓵𝓮𝓿𝓪𝓷.
Näkymätön käsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranmaksu on vakava paikka pieneläjälle.
En mä sitä, mutta monesti on eri hakemuksissa mennyt viikko- ja kuukausikaupalla. Toimeentulotuessa ei lain mukaan voi niin pitkään venyttää.
Kela on kyllä tehostanut kiusaamista viime aikoina
qwerty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
𝓥𝓲𝓮𝓵𝓪̈𝓴𝓲𝓷 𝓷𝔂𝓴𝔂𝓶𝓪𝓲𝓵𝓶𝓪𝓼𝓼𝓪 𝓸𝓷 𝓽𝓾𝓸𝓵𝓵𝓪 𝓽𝓪𝓿𝓪𝓵𝓵𝓪 𝓪𝓳𝓪𝓽𝓽𝓮𝓵𝓮𝓿𝓲𝓪 𝓲𝓱𝓶𝓲𝓼𝓲𝓪̈.
𝓔𝓷 𝓸𝓵𝓲𝓲𝓼𝓲 𝓾𝓼𝓴𝓸𝓷𝓾𝓽 𝓸𝓵𝓮𝓿𝓪𝓷.
Valitettavasti, hyväosaiset eivät ymmärrä.
Kelan on tehtävä päätös toimeentulotuesta seitsemän arkipäivän aikana. Kokemukseni mukaan myös tekevät, ei ole kertaakaan mennyt yli tuon ja aikas monta vuotta olen noitakin lappuja lähetellyt sinne.
Jotenkin en usko että koko aloitus on totta.