Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rento ja hauska nainen, "yksi jätkistä", miksi muut naiset on kateellisia?

Vierailija
09.04.2022 |

Olen huomannut että muut naiset kokee minut jotenkin uhkana kun tulen hyvin juttuun miesten kanssa ja heitän rentoa läppää. Miksi?

Kommentit (315)

Vierailija
221/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhempi työkaveri, joka tulee hyvin miesvaltaisesta taustasta, ollaan myös miesvaltaisella alalla. Hän mua alussa varoitti parista kaverista ja asiasta, otin täysin kateutena nuorempaa naista kohtaan, josta työkaverit tykkää. Sain aika karvaasti huomata hänen olleen oikeassa.

Häntä työkaverit kunnioittivat, mutta hänellä oli, miten sen sanoisi, koko ajan niinkun tietty etäisyys näihin miehiin. Oli näyttävä ja vielä 40+ todella vetävä nainen, että silläkin alussa mietin, että miksi mua kadehtii.

Sen jälkeen aloin ilmiötä tarkkailla ja olen tullut tulokseen, että näitä "olen yksi jätkistä"-naisia ärsyttää erityisesti se, jos joku nainen sanoo, että ei ne miesporukat ole yhtään parempia kuin naisporukatkaan. Suuttuvat, jos sanotaan miesten esim. juoruavan yhtä paljon kuin naiset. 

Muistan itsekin hehkuttaneeni ajatuksella, että nyt olen tämmöisen kovan jätkäsakin osana, mutta kuten tämä työkaveri varoitti mua, en oikeasti ollut. En niiden miesten mielestä siis kuitenkaan todella, olin vaan ihan kuin joku maskotti ja just esim. illanistujaisiin mua ei koskaan kutsuttu edes, ellei ne olleet joku sievistelevä tapahtuma. 

Tuli vaan oma kokemus noista edellisistä mieleen.

Vierailija
222/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina vähän säälittää naiset jotka katsovat tarpeelliseksi olla yksi jätkistä sopiakseen porukkaan. 

Minulla on paljon miespuolisia kavereita ja kollegoja, en ole ikinä katsonut tarpeelliseksi olla yksi jätkistä, olen nainen, en mies enkä sukupuoleton tai muunsukupuolinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää, että joku luulee muiden olevan hänelle kateellisia

Aika säälittävää, että joku selittää kuinka säälittävää on jos joku elää omaa elämäänsä

Vierailija
224/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on sellaista "yksi tytöistä" - leveilyä.

Tämä summaa ilmiön osuvasti. Nämä "yksi jätkistä"-naiset ovat sisäistäneet nielemättä sen n a i s v i h a i sen kuvitelman, jonka mukaan on parempi kuulua miesten kuin naisten joukkoon. Miehet kun ovat rehtejä, älykkäitä, suoraselkäisiä, fiksuja ja hyvää seuraa. Naiset taas ovat pinnallisia, tylsiä ja kieroja selkäänpuukottajia.

En tiedä lähteekö tämä ajatusmaailma kotoa vai mistä. Ehkä lapsuudenkodissa isän sosiaaliset kuviot ovat aina menneet äidin vastaavissa ohi, kun mietitään tärkeysjärjestystä?

Mä en ihan oikeasti ymmärrä tätä raivoamista tässäkin keskustelussa. Jos joku nainen tykkää vaikka rassata autoja niin tykkääkö hän silloin enemmän miesten vai naisten jutuista? Se ei tarkoita sitä että ns naiselliset asiat olisivat hänestä välttämättä huonompia, häntä ei vaan välttämättä kiinnosta sisustus ja yms naiselliseksi koetut asiat. 

En puhunut kiinnostuksenkohteista mitään. Nämä pick me girlit (myös ap) ovat niitä, jotka suu vaahdossa mesoavat vähän joka tilanteessa että on hyvä olla yksi jätkistä. "En jaksa puhua pinnallista diipadaapaa ja jauhaa paskaa muista. On kivampaa, kun miesseurassa ollaan rentoja ja rehellisiä ja läppä lentää".

He siis attribuoivat kaikkiin muihin naisiin negatiivisia piirteitä, kuten pinnallisuus, teennäisyys ja petollisuus. Miehet taas ovat reiluja, rentoja ja hauskoja.

Joko tajusit?

Miksi parametrisoit ja funktioit negatiivisia mielleyhtymiä muihin naisiin kehittelemiesi olkiukkojen tukemana? Onko sinulla paha olla? Vaikutat pinnalliselta, teennäiseltä, petolliselta ja katkeralta. Sellainen huokuu laajalle ihmisestä ja työntää älykkäät hyvätapaiset luotasi. Implementoi itsellesi parempi psyyke ja ole vahva, ala oikeaksi naiseksi. Hylkää toksisuutesi.

En muihin naisiin yleisesti, vaan näihin jotka mekkaloivat olevansa "jätkiä", eli ts. parempia kuin muut naiset. Muut naiset pitävät siis sisällään todellakin kaikki muut naiset. Muita jätkiä eivät ole ne toiset naiset samassa sekaporukassa. Itse olen henkilökohtaisesti tuntenut 2 tällaista naista, joten omiin sosiaalisiin kuvioihini ilmiö ei vaikuta.

Sekavasta vastauksesta päätellen kommenttini taisi osua sinuun aika henkilökohtaisesti.

Kyllä se olet sinä joka saat sekavien vastausten kisassa kultamitalin.

ohis

Ok, "ohis" (:D), kerro mikä kohta jäi epäselväksi niin selvennän parhaani mukaan.

Ainakin tuossa lihavoimassani lauseessa syy-seuraussuhde jää aika hämäräksi. 

se sama ohis

Vierailija
225/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä summaa ilmiön osuvasti. Nämä "yksi jätkistä"-naiset ovat sisäistäneet nielemättä sen n a i s v i h a i sen kuvitelman, jonka mukaan on parempi kuulua miesten kuin naisten joukkoon. Miehet kun ovat rehtejä, älykkäitä, suoraselkäisiä, fiksuja ja hyvää seuraa. Naiset taas ovat pinnallisia, tylsiä ja kieroja selkäänpuukottajia.

En tiedä lähteekö tämä ajatusmaailma kotoa vai mistä. Ehkä lapsuudenkodissa isän sosiaaliset kuviot ovat aina menneet äidin vastaavissa ohi, kun mietitään tärkeysjärjestystä?

Mä en ihan oikeasti ymmärrä tätä raivoamista tässäkin keskustelussa. Jos joku nainen tykkää vaikka rassata autoja niin tykkääkö hän silloin enemmän miesten vai naisten jutuista? Se ei tarkoita sitä että ns naiselliset asiat olisivat hänestä välttämättä huonompia, häntä ei vaan välttämättä kiinnosta sisustus ja yms naiselliseksi koetut asiat. 

En puhunut kiinnostuksenkohteista mitään. Nämä pick me girlit (myös ap) ovat niitä, jotka suu vaahdossa mesoavat vähän joka tilanteessa että on hyvä olla yksi jätkistä. "En jaksa puhua pinnallista diipadaapaa ja jauhaa paskaa muista. On kivampaa, kun miesseurassa ollaan rentoja ja rehellisiä ja läppä lentää".

He siis attribuoivat kaikkiin muihin naisiin negatiivisia piirteitä, kuten pinnallisuus, teennäisyys ja petollisuus. Miehet taas ovat reiluja, rentoja ja hauskoja.

Joko tajusit?

Miksi parametrisoit ja funktioit negatiivisia mielleyhtymiä muihin naisiin kehittelemiesi olkiukkojen tukemana? Onko sinulla paha olla? Vaikutat pinnalliselta, teennäiseltä, petolliselta ja katkeralta. Sellainen huokuu laajalle ihmisestä ja työntää älykkäät hyvätapaiset luotasi. Implementoi itsellesi parempi psyyke ja ole vahva, ala oikeaksi naiseksi. Hylkää toksisuutesi.

En muihin naisiin yleisesti, vaan näihin jotka mekkaloivat olevansa "jätkiä", eli ts. parempia kuin muut naiset. Muut naiset pitävät siis sisällään todellakin kaikki muut naiset. Muita jätkiä eivät ole ne toiset naiset samassa sekaporukassa. Itse olen henkilökohtaisesti tuntenut 2 tällaista naista, joten omiin sosiaalisiin kuvioihini ilmiö ei vaikuta.

Sekavasta vastauksesta päätellen kommenttini taisi osua sinuun aika henkilökohtaisesti.

ohis

Ok, "ohis" (:D), kerro mikä kohta jäi epäselväksi niin selvennän parhaani mukaan.

se sama ohis

Ei siinä syy-seuraussuhdetta olekaan. Se oli vastine sille, kun sanoit että karkotan ihmiset läheltäni. "Yksi jätkistä"-mesoajat karkotan varmasti ja tarkoituksella, mutta koska en ole törmännyt kuin kahteen, eivät he ole vaikuttaneet sosiaalisiin piireihini. Ystäviä siis riittää; sellaisia, jotka kohtaavat ihmiset ihmisinä eivätkä genitaalien kantajina.

Comprende?

Vierailija
226/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin pitkään olevani "yksi jätkistä". Koko kouluaikani tytöt kiusasivat minua todella raadollisesti ja tekivät selväksi, että olen ruma ja huono, en osaa mitään ja tyttöjen vaatteetkin näyttävät rumilta päälläni. Sisäistin tämän ja pelkäsin tyttöjä.

Aikuistuessani miehet kuitenkin alkoivat kohdella minua hyvin, jutella kanssani, olla näennäisesti kiinnostuneita asioistani, kutsua minua mukaan paikkoihin ja tapahtumiin. Tottakai sitten ajattelin, että tulen toimeen vain miesten kanssa, vaikka myöhemmin aloinkin hahmottaa, että he pitivät seurastani vain, koska arvelivat pääsevänsä myöhemmin lähempiin tekemisiin.

Noiden miesporukoiden vähäiset naiset tuntuivat jotenkin karttavan minua, minkä nyt ymmärrän: pelkäsin heitä ja vaikutin varmasti haluamattani tylyltä ja etäiseltä. Oikeasti olisin halunnut tutustua juuri noihin naisiin ja olla naisten porukoissa.

Harmillista, että nämä asiat hahmottaa yleensä vasta vuosia jälkeenpäin. Onneksi on koko elämä aikaa opetella ja tulla sinuiksi, ennen kaikkea itsensä kanssa.

Minulle on ihan suoraan sanottu naisten toimesta että olen pelottava ja arvaamaton, enkä toimi ennustettavasti. Miehet yleisesti ottaen ovat tällaisen piirteen kanssa enemmän sinnut, siksi he eivät koe tarvietta kartta minua erilaisuuteni takia.

Se, että miehet "ovat sinut" erilaisten ikävien (sori, sitä nuo ovat) luonteenpiirteiden kanssa, on se, että eivät he välitä. Kaverit on vaan kavereita, heidän kanssa harrastetaan, hengataan ja ryypätään, ja oma elämä esim. vaimon tai sukulaisten tms. kanssa on yksityistä ja ihan eri juttu. Sen vuoksi he eivät piittaa pskaakaan jostain hankalista luonteenpiirteistä, jos muuten hommat sujuu ja on suunnilleen kivaa.

Sitten on ne oikeat ihmiset, pari hyvää ystävää, vaimo, jne, joiden puheista ja teoista oikeasti välitetään. Nämä saavatkin usein ihmetellä, miten loukkaantumisherkkä on se kaveripiirin lupsakka seuramies onkaan.

Naiset on kokonaisvaltaisempia, suuttuvat ja sietävät samoja asioita kaikkien kanssa. Siksi myös suorempia, sillä osoittavat tämän.

Ei pidä paikkaansa. Tiedän tämän koska olen itse nainen joka hyväksyy toiset ihmiset ihmisinä, mutta samalla nianen jota muut naiset eivät hyväksy. Ehkä inulla ei ole tosiaan mieheiä ystävinä, mutta monella muulla on. Se että sinun tuntemasi miehet eivät välitä sinusta kaverina ja ystävänä ei tarkoita etteikö meistä muista välittäisi. Harmi että koet miehet noin tympeiksi. Onneksi itselläni on useita rakastavia miehiä ympärillä <3

Kyllä minulla on paljonkin miehiä ystävinä. Olen kuunnellut miesten juttuja koko elämäni, 3 isoveljeä, serkut ja pienellä kylällä asui vain poikia, joten myös kavereina. Miesvaltainen ala nyt 26 v,

Sen vuoksi tiedänkin, että vain parilta heistä voin odottaa sellaista ystävyyttä, joita minulla muutaman naisen kanssa on. Muut ovat kavereita, joiden kanssa pidetään toki yhtä, käydään harrastuksessa tai töissä, joskus hengaillaan. Mutta hyvin tiedän, että en ole heidän mielessään erityisesti muutoin ja elävät ikään kuin erillistä elämää siitä meidän hengailusta. Kuten teen itsekin. En minä heille soittele, jos mulla murheita on tai tarvin äkillistä apua.

Ja en muuten miesystävieni kanssa rakkaudesta höpöttele tai ajattele heitä minään elämäni rakastavina miehinä. Huh.

Eli ensin miehet mielestäsi eivät pidä naisia kavereina, ja kun sinulle sanotaan että ikävä että sinun kohdallasi näin, meillä muilla on toisin, niin nyt miehet sitten kuitenkin pitävät sinua kaverina. Eipä tähän oikein voi enää mitään sanoa, perus trollailua harrastat :D

Niin siis mulla on miehiä kavereina ja pari miestä ystävänä. Mutta en näitä kavereita etenkään kyllä ikinä ajattele minään "rakastavina miehinä elämässäni", enkä noita ystäviäkään. 

Toisaalta en niin ajattele myös naiskavereista, että he ovat jotain rakastavia naisia mun elämässä. On niin merkillinen kielikuva, että en yhtään osaa liittää sitä ystäviin tai kavereihin, on varattu lähisuvulle ja aviomiehelle.

Vierailija
227/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai muistat katsoa muita naisia sellaisella jännällä sivuilmeellä.

Vierailija
228/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tajusit?

ohis

se sama ohis

Ei siinä syy-seuraussuhdetta olekaan. Se oli vastine sille, kun sanoit että karkotan ihmiset läheltäni. "Yksi jätkistä"-mesoajat karkotan varmasti ja tarkoituksella, mutta koska en ole törmännyt kuin kahteen, eivät he ole vaikuttaneet sosiaalisiin piireihini. Ystäviä siis riittää; sellaisia, jotka kohtaavat ihmiset ihmisinä eivätkä genitaalien kantajina.

Comprende?

Jälleen sekoilet. Minä en ole sanonut mitään läheistesi karkottamisesta, ainosastaan kommentoinut sekavaa ulosantiasi. Ja jos olet kuitenkin törmännyt tuollaisiin omassa elämässäsi, niin kyllähän he jollain lailla ovat vaikuttaneet sinuun. Olisit voinut alkuperäiseen viestiisi lisätä "vain" -sanan, niin merkitys olisi ehkä selvinnyt. Itse en ole törmännyt lainkaan kuvailemasi kaltaisiin ihmisiin, joten ei ollut selvää, onko kaksi vähän vai paljon. 

Vierailija
229/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin haluan tulla kohdelluksi naisena kuin "yhtenä jätkistä".

Tämä jätkämäinen, kovaääninen ja "räväkkä" nainen on se kenen kanssa ei pariuduta mutta joka ehkä kelpaa epätoivoisimmalle sänkyyn hetkeksi (kunhan kaverit ei saa tietää).

Vähänkö noloa!

AP, eivät naiset lainkaan sua kadehdi, mikä olisi syykään. Olet mielestäsi "rento ja hauska", "yksi jätkistä";  kaltaistasi tyyppiä eivät takuulla naiset iahile. Pidä luulosi.

Vierailija
230/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että nämä "yksi jätkistä" naiset ovat itseasiassa niitä, jotka kokevat muut naiset uhkana. Siksi he eivät tule muiden naisten kanssa toimeen, koska ne muut naiset ovat kuin uhka sille, että nainen saa huomiota miehiltä. Siksi hän lyöttäytyy miesten seuraan ja puhuu pskaa muista naisista, että voi kuvitella olevansa parempi, kuin muut naiset. Hän luulee olevansa jotenkin spesiaali, vaikka ei ole... Ainakaan positiivisella tavalla.

Tästä oli redditissä paljon juttua. Siellä mies kysyi, mitkä on varkoitusmerkkejä naisessa ja moni otti nimenomaan tuollaiset naiset esille ja olen ihan samaa mieltä siitä, mitä he siellä sanoivat. Tuollaiset naiset ovat usein draaman keskipisteenä eivätkä tule muiden naisten kanssa toimeen, koska eivät halua jakaa sitä huomiota.

Tämän voin hyvin allekirjoittaa. Mieheni harrastus/kaveripiirissä on juurikin tällainen draamailija. Mm. nosti metakan siitä, kun osa harrastusporukan miehistä kutsui meidät vaimot mukaan mökkireissulle. Ei siis liittynyt mitenkään harrastukseen, eli emme olleet tiellä varsinaisen harrastuksen suhteen. Sitten siellä mökillä ivaili meille, jotka emme halunneet saunoa, että pelkäättekö, että menee tukka pilalle. Yksi miehistä, kalju, joka ei myös saunonut, sanoi aika väsyneellä äänellä, että ei me varmaan sitä. Sai raivarit, kun tein yöllä suolaiseksi palaksi munakasrullan. Päden kuulemma emännäntaidoillani eikä kuulu tämmöisen rennon mökkireissun luonteeseen ja pilaa kaikki. Mieheni nauroi oikeutetusti emännäntaidoilleni...

Ovat kuitenkin harrastaneet monta vuotta, eikä kukaan ole häntä pois ajamassa tai dissaamassa. Ja onkin kuulemma itse harrastuksessa ihan ok ja hyvä. Niinhän siinä sitten on käynyt, että me pinnalliset, kanamaiset naiset emme enää osallistu kovin usein, vaikka pyydetäänkin. Osoitus ilman muuta siitä, että emme ole hyvä jätkiä - ja ainakaan minä en kyllä olekaan!

Vierailija
231/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että nämä "yksi jätkistä" naiset ovat itseasiassa niitä, jotka kokevat muut naiset uhkana. Siksi he eivät tule muiden naisten kanssa toimeen, koska ne muut naiset ovat kuin uhka sille, että nainen saa huomiota miehiltä. Siksi hän lyöttäytyy miesten seuraan ja puhuu pskaa muista naisista, että voi kuvitella olevansa parempi, kuin muut naiset. Hän luulee olevansa jotenkin spesiaali, vaikka ei ole... Ainakaan positiivisella tavalla.

Tästä oli redditissä paljon juttua. Siellä mies kysyi, mitkä on varkoitusmerkkejä naisessa ja moni otti nimenomaan tuollaiset naiset esille ja olen ihan samaa mieltä siitä, mitä he siellä sanoivat. Tuollaiset naiset ovat usein draaman keskipisteenä eivätkä tule muiden naisten kanssa toimeen, koska eivät halua jakaa sitä huomiota.

Tämän voin hyvin allekirjoittaa. Mieheni harrastus/kaveripiirissä on juurikin tällainen draamailija. Mm. nosti metakan siitä, kun osa harrastusporukan miehistä kutsui meidät vaimot mukaan mökkireissulle. Ei siis liittynyt mitenkään harrastukseen, eli emme olleet tiellä varsinaisen harrastuksen suhteen. Sitten siellä mökillä ivaili meille, jotka emme halunneet saunoa, että pelkäättekö, että menee tukka pilalle. Yksi miehistä, kalju, joka ei myös saunonut, sanoi aika väsyneellä äänellä, että ei me varmaan sitä. Sai raivarit, kun tein yöllä suolaiseksi palaksi munakasrullan. Päden kuulemma emännäntaidoillani eikä kuulu tämmöisen rennon mökkireissun luonteeseen ja pilaa kaikki. Mieheni nauroi oikeutetusti emännäntaidoilleni...

Ovat kuitenkin harrastaneet monta vuotta, eikä kukaan ole häntä pois ajamassa tai dissaamassa. Ja onkin kuulemma itse harrastuksessa ihan ok ja hyvä. Niinhän siinä sitten on käynyt, että me pinnalliset, kanamaiset naiset emme enää osallistu kovin usein, vaikka pyydetäänkin. Osoitus ilman muuta siitä, että emme ole hyvä jätkiä - ja ainakaan minä en kyllä olekaan!

Ja varmasti tämäkin nainen on takuuvarma siitä, että hänen elämässään on monia rakastavia miehiä ja laskee sinun miehesi yhdeksi heistä <3!

Vierailija
232/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama täällä, jo työni puolesta olen miesten kassa valta osin, ja kaverit on etupäässä olleet miehiä jo nuoruudesta asti. Vain vahvat naiset, siis henkisesti tarkoitan, ovat kavereina naisista. Jotkut jotenkin pelkää minua, tai suorasukaisuuttani esim. asioista puhuttaessa ja sitä, etten koskaan valhehtele mitään.

Vaikea tietysti sanoa yksittäisen kommentin perusteella, mutta vertaan luontaisesti omaan kokemukseeni vastaavista tilanteista. Tällöin henkilö, joka "puhuu asioista suoraan" ja kokee naiset/ naiset samoin ajattelevana ryhmänä niin on syyllistynyt stereotypiaan. He myös usein oikeuttavat oman huonon käytöksensä ja sosiaalisten taitojen puutteen puhumalla suoraan.

Olen itse usein jopa pervorehellinen, jos asiat koskevat minua, mutta osaan ja olen opetellut asettelemaan sanani diplomaattifiltterin kautta, kun kyse on toiseen henkilöön liittyvästä asiasta. Erityisesti, jos asia on sellainen, mikä liittyy suoraan hänen. Osaan myös olla sanomatta mitään, jos asia ei tai toisen henkilön panos ei liity itseeni millään tavalla.

Vierailija
233/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin haluan tulla kohdelluksi naisena kuin "yhtenä jätkistä".

Tämä jätkämäinen, kovaääninen ja "räväkkä" nainen on se kenen kanssa ei pariuduta mutta joka ehkä kelpaa epätoivoisimmalle sänkyyn hetkeksi (kunhan kaverit ei saa tietää).

Vähänkö noloa!

Vaikutat juuri tällaiselta räväkältä tädiltä kokemuksen ja kommenttisi perusteella.

En todellakaan ole😂 Minulla on miespuolisia ystäviä ollut aina mutta en tuppaudu pubiin enkä poikien iltoihin, en rassaa autoja heidän kanssaan enkä keskustele lätkästä enkä fudiksesta.

Olen naisellinen olemukseltani, parisuhteessa nyt jo 26 ja tiedän että ainakin pari muuta olisi vuosien mittaan ollut kiinnostunut. Nimenomaan parisuhteesta - ei panokaveruudesta.

Ei ole punaista (eikä sinistäkään) kananpersetukkaa, ei tissivakoa tyrkyllä, ei rakennekynsiä eikä 1/2 kiloa pakkelia naamassa. Em ei kyllä töissäkään onnistuisi, joudun pukeutumaan enemmän klassisen tyylikkäästi.

Nauran ja hymyilen kyllä paljon mutten sellaista käheää röökihörötystä

.Tuossa ne selkeimmät erot

Vierailija
234/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ilman mies-nais -asetelmaa tässä on hyvä kuvaus ihmisestä ”jota kaikki muut aina kadehtivat”. Eli eivät vaan jaksa kuunnella sitä jatkuvaa rehentelyä ja vitsikkyydeksi naamioitua muiden ilkkumista. ”Kun mä vaan oon rehellinen ja tykkään sarkasmista”. Vink-vink, huumorintajua voi olla myös niin että nauretaan yhdessä.

Vierailija
235/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin pitkään olevani "yksi jätkistä". Koko kouluaikani tytöt kiusasivat minua todella raadollisesti ja tekivät selväksi, että olen ruma ja huono, en osaa mitään ja tyttöjen vaatteetkin näyttävät rumilta päälläni. Sisäistin tämän ja pelkäsin tyttöjä.

Aikuistuessani miehet kuitenkin alkoivat kohdella minua hyvin, jutella kanssani, olla näennäisesti kiinnostuneita asioistani, kutsua minua mukaan paikkoihin ja tapahtumiin. Tottakai sitten ajattelin, että tulen toimeen vain miesten kanssa, vaikka myöhemmin aloinkin hahmottaa, että he pitivät seurastani vain, koska arvelivat pääsevänsä myöhemmin lähempiin tekemisiin.

Noiden miesporukoiden vähäiset naiset tuntuivat jotenkin karttavan minua, minkä nyt ymmärrän: pelkäsin heitä ja vaikutin varmasti haluamattani tylyltä ja etäiseltä. Oikeasti olisin halunnut tutustua juuri noihin naisiin ja olla naisten porukoissa.

Harmillista, että nämä asiat hahmottaa yleensä vasta vuosia jälkeenpäin. Onneksi on koko elämä aikaa opetella ja tulla sinuiksi, ennen kaikkea itsensä kanssa.

Minulle on ihan suoraan sanottu naisten toimesta että olen pelottava ja arvaamaton, enkä toimi ennustettavasti. Miehet yleisesti ottaen ovat tällaisen piirteen kanssa enemmän sinnut, siksi he eivät koe tarvietta kartta minua erilaisuuteni takia.

Se, että miehet "ovat sinut" erilaisten ikävien (sori, sitä nuo ovat) luonteenpiirteiden kanssa, on se, että eivät he välitä. Kaverit on vaan kavereita, heidän kanssa harrastetaan, hengataan ja ryypätään, ja oma elämä esim. vaimon tai sukulaisten tms. kanssa on yksityistä ja ihan eri juttu. Sen vuoksi he eivät piittaa pskaakaan jostain hankalista luonteenpiirteistä, jos muuten hommat sujuu ja on suunnilleen kivaa.

Sitten on ne oikeat ihmiset, pari hyvää ystävää, vaimo, jne, joiden puheista ja teoista oikeasti välitetään. Nämä saavatkin usein ihmetellä, miten loukkaantumisherkkä on se kaveripiirin lupsakka seuramies onkaan.

Naiset on kokonaisvaltaisempia, suuttuvat ja sietävät samoja asioita kaikkien kanssa. Siksi myös suorempia, sillä osoittavat tämän.

Ei pidä paikkaansa. Tiedän tämän koska olen itse nainen joka hyväksyy toiset ihmiset ihmisinä, mutta samalla nianen jota muut naiset eivät hyväksy. Ehkä inulla ei ole tosiaan mieheiä ystävinä, mutta monella muulla on. Se että sinun tuntemasi miehet eivät välitä sinusta kaverina ja ystävänä ei tarkoita etteikö meistä muista välittäisi. Harmi että koet miehet noin tympeiksi. Onneksi itselläni on useita rakastavia miehiä ympärillä <3[/quote]

Nauroin ääneen. Usko pois, olet siinä mieskaveripiirissäsi ainut jätkä, jotka ajattelee kaveripiiristään, että hänellä on useita rakastavia miehiä ympärillä. Ja kerro ihmeessä tuo seuraavissa ryyppäjäisissä, jonne sua tietty koko ajan kutsutaan, sydänhymiö.

Ei meistä kukaan mikään jätkä ole, ihan ihmisiä vain kaikki, satun vain olemaan ainoa naispuolinen ihminen. Meillä ei myöskään ole mitään ryyppäjäisiä. Taidat elää vähän erilaisissa porukoissa kuin minä.

Joo ollaan varmaan joo eri porukoissa. Kyllä mulle on aina mieskavereiden kanssa kuvioon kuuluneet myös reilut ryyppäjäiset. En tiedä, mitä omissa piireissänne teette, mutta sen tiedän, että mies, joka ei ryyppää kanssasi, on joko absolutisti tai sitten ei-niin-hyvä-kaveri kuin sä kuvittelet.

Jokainen mies, jolla on kavereita ja joka ryyppää, ryyppää kavereidensa kanssa. 

On myös miehiä jotka eivät ryyppää ja hrillä on sekä mies- että naispuolisia ystäviä.

Vierailija
236/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on.

Suuri ero on noiden draama-naisten ja vain naisten välillä on se, että he jotka eivät koe muita naisia uhkana, mutta ovat enemmän miesten kanssa kavereita, tälläiset naiset eivät puhu pskaa muista naisista ja halveksi muita naisia, tai yritä laittaa muita naisia stereotyyppisiin muotteihin. Minulla on esimerkiksi paljon miespuolisia kavereita siitä johtuen, että asioita joita harrastan harrastavat pääasiassa miehet. Ei minulle tulisi mieleenkään kuitenkaan puhua kielteiseen sävyyn naisista tai yleistää kaikkia maailman naisia. Tosin voin kyllä yleistää nuo draamailijat, koska itsekkin olen tavannut muutaman tuollaisen ja heidän ympärillä on AINA draamaa. Ja se draama aina tapahtuu, jos porukkaan yrittää tulla muita naisia.

Vierailija
237/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vanhempi työkaveri, joka tulee hyvin miesvaltaisesta taustasta, ollaan myös miesvaltaisella alalla. Hän mua alussa varoitti parista kaverista ja asiasta, otin täysin kateutena nuorempaa naista kohtaan, josta työkaverit tykkää. Sain aika karvaasti huomata hänen olleen oikeassa.

Häntä työkaverit kunnioittivat, mutta hänellä oli, miten sen sanoisi, koko ajan niinkun tietty etäisyys näihin miehiin. Oli näyttävä ja vielä 40+ todella vetävä nainen, että silläkin alussa mietin, että miksi mua kadehtii.

Sen jälkeen aloin ilmiötä tarkkailla ja olen tullut tulokseen, että näitä "olen yksi jätkistä"-naisia ärsyttää erityisesti se, jos joku nainen sanoo, että ei ne miesporukat ole yhtään parempia kuin naisporukatkaan. Suuttuvat, jos sanotaan miesten esim. juoruavan yhtä paljon kuin naiset. 

Muistan itsekin hehkuttaneeni ajatuksella, että nyt olen tämmöisen kovan jätkäsakin osana, mutta kuten tämä työkaveri varoitti mua, en oikeasti ollut. En niiden miesten mielestä siis kuitenkaan todella, olin vaan ihan kuin joku maskotti ja just esim. illanistujaisiin mua ei koskaan kutsuttu edes, ellei ne olleet joku sievistelevä tapahtuma. 

Tuli vaan oma kokemus noista edellisistä mieleen.

Itse en ainakaan ole koskaan ajatellut että kumpikaan sukupuoli olisi toista huonompi. Fakta vaan on se että toisilla on enemmän tosita sukupuolta olevia kavereita kuin omaa sukupuolta edustavia. Ihmettelen mikä tässä monia niin närästää.

Vierailija
238/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Tiedän tämän koska olen itse nainen joka hyväksyy toiset ihmiset ihmisinä, mutta samalla nianen jota muut naiset eivät hyväksy. Ehkä inulla ei ole tosiaan mieheiä ystävinä, mutta monella muulla on. Se että sinun tuntemasi miehet eivät välitä sinusta kaverina ja ystävänä ei tarkoita etteikö meistä muista välittäisi. Harmi että koet miehet noin tympeiksi. Onneksi itselläni on useita rakastavia miehiä ympärillä <3[/quote]

Nauroin ääneen. Usko pois, olet siinä mieskaveripiirissäsi ainut jätkä, jotka ajattelee kaveripiiristään, että hänellä on useita rakastavia miehiä ympärillä. Ja kerro ihmeessä tuo seuraavissa ryyppäjäisissä, jonne sua tietty koko ajan kutsutaan, sydänhymiö.

Ei meistä kukaan mikään jätkä ole, ihan ihmisiä vain kaikki, satun vain olemaan ainoa naispuolinen ihminen. Meillä ei myöskään ole mitään ryyppäjäisiä. Taidat elää vähän erilaisissa porukoissa kuin minä.

Joo ollaan varmaan joo eri porukoissa. Kyllä mulle on aina mieskavereiden kanssa kuvioon kuuluneet myös reilut ryyppäjäiset. En tiedä, mitä omissa piireissänne teette, mutta sen tiedän, että mies, joka ei ryyppää kanssasi, on joko absolutisti tai sitten ei-niin-hyvä-kaveri kuin sä kuvittelet.

Jokainen mies, jolla on kavereita ja joka ryyppää, ryyppää kavereidensa kanssa. 

Juu, selvästi on eri porukat, meistä kukaan ei ryyppää :D 

Vierailija
239/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "kuin yksi jätkistä" on usein niitä varmoja patjoja. Ja sehän ei haittaa, jos eivät kelpuuttaisin niin helposti varattuja miehiäkin.

Mun puolesta saavat jatkaa jakarin uraa.

"Varmoja patjoja" ne ovat kaikki kunhan vain oikeanlainen karju tulee kuvioihin. Ero on vain siinä kuinka paljon vähemmän tuskallista se tutustumisvaihe "poikatyttöön" on johonkin oikulliseen hermokimppu-primadonnaan verrattuna.

Vierailija
240/315 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on mukavasti herättänyt keskustelua tämä provo. 5/5 provo siis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi