Olen rento ja hauska nainen, "yksi jätkistä", miksi muut naiset on kateellisia?
Olen huomannut että muut naiset kokee minut jotenkin uhkana kun tulen hyvin juttuun miesten kanssa ja heitän rentoa läppää. Miksi?
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
sama täällä, jo työni puolesta olen miesten kassa valta osin, ja kaverit on etupäässä olleet miehiä jo nuoruudesta asti. Vain vahvat naiset, siis henkisesti tarkoitan, ovat kavereina naisista. Jotkut jotenkin pelkää minua, tai suorasukaisuuttani esim. asioista puhuttaessa ja sitä, etten koskaan valhehtele mitään.
Näin. Juuri tällainen ylemmyydentunto ja muiden naisten haukkuminen aina jossain vaiheessa tulee läpi näiltä yksi jätkistä naisilta. Ja tuo suorapuheisuus yleensä tarkoittaa sitä, ettei ole mitään sosiaalista tilannetajua ja perustelee sillä lähinnä vaan muiden ihmisten lyttäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he eivät vain tykkää sinusta? Usein "yksi jätkistä" naiset katsovat muita naisia alaspäin.
Tässähän se vastaus tuli heti. Eli muut naiset luulevat että nainen joka osaa olla rennosti miesten seurassa jotenkin halveksii heitä. Taustalla siis muiden naisten epävarmuus kun eivät itse osaa olla rentoja.
Naiset ovat kateellisia pääasiassa ulkonäöstä.
"Yksi jätkistä"- ja "hyvä jätkä" - naisissa on kyse kehittymättömyydestä. Se on jo klisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka käyttäydyt toisia naisia kohtaan? Toivottavasti samalla tavalla kuin miehiä kohtaan. Henkilökohtaisesti otan rennosti naisseurassa ja jos joutuisin yhtäkkiä miehien keskelle, yrittäisin kai saada jonkinlaista tukea porukan toiselta naiselta.
Sehän kertoi jo toisessa viestissä: laukoo "rehellisiä" kommentteja täysin tilannetajuttomasta ja sosiaalisista säännöistä ja käytöstavoista riippumatta, Vaikea silti uskoa, että valtaosa miehistäkään tuollaista jaksaa, mutta varmaan jotkut töksäyttelijät voivat viihtyä kaltaisessaan seurassa.
Seurustelin joskus tuollaisen "rehellisen" miehen kanssa. Se tarkoitti ettei voinut pitää mölyjä mahassaan asioista joita ei ihan oikeasti tarvitse sanoa ääneen koska siitä ei ole mitään hyötyä, sillä vain loukkaa ilman syytä. Mutta kun hän halusi olla "rehellinen".
Vierailija kirjoitti:
Luulet olevasi yksi jätkistä, muttet ole.
Olet molempien sukupuolten oudoksuma.
Mitä sinä horiset?
Aapee on oma itsensä. Ei kaikki hyljeksi jotakuta yhtä ihmistä.
Ihan outoa jorinaa on aloituskin…samaa sarjaa kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
sama täällä, jo työni puolesta olen miesten kassa valta osin, ja kaverit on etupäässä olleet miehiä jo nuoruudesta asti. Vain vahvat naiset, siis henkisesti tarkoitan, ovat kavereina naisista. Jotkut jotenkin pelkää minua, tai suorasukaisuuttani esim. asioista puhuttaessa ja sitä, etten koskaan valhehtele mitään.
Joo, niin olen minäkin työni puolesta ja olisi vihonviimeistä olla joku yksi jätkistä. Se ei todellakaan ole mikään kohteliaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vai haukutko huomaamattasi muita naisia? Jos pidät hauskuutta ja rentoutta miesten ominaisuutena, joka poikkeuksellisesti löytyy myös sinusta, niin ei ihme jos muut ei oikein tykkää. Eihän se tosin kateutta ole.
Toinen on myös, että oletko luonnonllinen? Jollain naisilla on sellaista, että naisten seurassa ollaan normalisti ja kun paikalle tulee miehiä, heitetään jalat haara-asentoon, avataan kaljapullo hampailla ja kysytään römeällä äänellä että miten ois änärimatsi? Esittämisestä ei pidä kukaan.
Tää on mainio!
Jos sua ap muut naiset inhoaa "yhtenä jätkistä", todennäköisesti oot miesseurassa huomionkipeä ja omistushaluinen niistä miehistä. Ei kukaan sua siksi inhoa että oot niin rento ja hyvä tyyppi.
Olen ollut töissä miesvaltaisella alalla vuosia. Tulen toimeen sekä miesten että naisten kanssa.
Easygoing ja hauskakin, mutta ei minusta miestä ole tullut.
Edellisessä työpaikassani (ei kovin iso firma) olin "yksi jätkistä". Juttelin ihan normaalisti jokapäiväisistä asioista, en ollut kiinnostunut intiimistä kanssakäymisestä (ja toisin päin). Olin ihan oma itseni.
Ne muut naiset yrittivät iskeä näitä miehiä, puhuivat lakkaamatta muodista, hiuksista, rusketuksesta yms temppareista. (ei yhtään mun juttuni)
Sanoisin, että "yksi jätkistä" olo riippuu myös ihan yhteisöstä, missä on ja elää.
Kukaan ei ole sulle kade. Sulla on päässä vikaa kun sellassia kuvittelet
Säälien ne sinua katsovat, kun yrität niin epätoivoisesti bondata miesten kanssa, joita ei voisi vähempää seurasi kiinnostaa.
0/5
Aika vähän on sellaista "yksi tytöistä" - leveilyä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän. Ns. tavisnaiset eivät jotenkin osaa tai uskalla olla omia itsiään miesseurassa, ehkä ovat niin ultraheteroita, etteivät pysty vapautuneesti puhumaan mistään jos miehiä on paikalla. Mene tiedä. Itse olen suorapuheinen ja aika provosoivakin, toki älyllisesti, en niinkään rasvaisilla jutuilla, vaikka nekin taittuvat tarvittaessa, ja naiset ei tällaisesta tykkää. Miehillä on parempi huumorintaju ja toleranssi vähän oudompiakin juttuja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Säälien ne sinua katsovat, kun yrität niin epätoivoisesti bondata miesten kanssa, joita ei voisi vähempää seurasi kiinnostaa.
0/5
Se on siinä.
No mut haittaaks se sua itseäs ap? Onko sydän sykkyrällä?
Mä olen vähän samanlainen. Eli jos nyt yleensä ystävystyisi isosta joukosta 7/10 niin mä todennäköisesti voisin ystävystyä vain 1/10 tuosta joukosta. Ei hirveästi itseäni haitannut. On ollut ystäviä, enkä ole hirveästi ole kaivannut mitään kanalaumaa ympärille.
Vähän turha analysoida luuleeko se olevansa "yksi jätkistä" tai luuleeko se jotain muuta. Moni voi luulla niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassani (ei kovin iso firma) olin "yksi jätkistä". Juttelin ihan normaalisti jokapäiväisistä asioista, en ollut kiinnostunut intiimistä kanssakäymisestä (ja toisin päin). Olin ihan oma itseni.
Ne muut naiset yrittivät iskeä näitä miehiä, puhuivat lakkaamatta muodista, hiuksista, rusketuksesta yms temppareista. (ei yhtään mun juttuni)
Sanoisin, että "yksi jätkistä" olo riippuu myös ihan yhteisöstä, missä on ja elää.
Jes, tässä taas yksi-jätkistä-nainen ei malta olematta vähän haukkumatta muita naisia.
Huomasitteko, että yllä nainen, joka myös oli työskennellyt miesvaltaisella alalla ja ei kuvaillut itseään yhdeksi jätkistä vaan sanoi tulevansa toimeen niin miesten kuin naistenkin kanssa, EI kokenut tarvetta haukkua muita naisia?
Eli kyllä nämä yksi jätkistä naiset ihan omalla halveksunnallaan muita naisia kohtaan karkottavat ne toiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he koe sinua uhkana. He eivät halua viettää kanssasi aikaa, sillä suhtaudut heihin alentuvasti jostain syystä.
Mikään ei ole rasittavampaa seuraa kuin nainen joka elää ka hengittää sitä ajatusta, että on "yksi jätkistä". Mullakin on enemmän miehiä kavereina kuin naisina, mutta se asia on minulle hyvin neutraali.
Veikkaan, että erittäin harvoilla on miehiä naisina.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän on sellaista "yksi tytöistä" - leveilyä.
Tämä summaa ilmiön osuvasti. Nämä "yksi jätkistä"-naiset ovat sisäistäneet nielemättä sen n a i s v i h a i sen kuvitelman, jonka mukaan on parempi kuulua miesten kuin naisten joukkoon. Miehet kun ovat rehtejä, älykkäitä, suoraselkäisiä, fiksuja ja hyvää seuraa. Naiset taas ovat pinnallisia, tylsiä ja kieroja selkäänpuukottajia.
En tiedä lähteekö tämä ajatusmaailma kotoa vai mistä. Ehkä lapsuudenkodissa isän sosiaaliset kuviot ovat aina menneet äidin vastaavissa ohi, kun mietitään tärkeysjärjestystä?
En tiedä miten rento nainen suhtautuu, mutta tiedän miten "olen yksi jätkistä ja muut naiset kadehtivat"-nainen suhtautuu.