Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bmi 17,5 ja lääkäri kirjannut tietoihin normaalipainoinen

Vierailija
09.04.2022 |

Eikö ole vähän outoa? Hänellä oli tiedossa pituus (165) ja paino (47) ja kirjannut potilastietoihin että normaalipainoinen.

Eikai bmi 17,5 voi olla normipainoinen? 🤔

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoahan tuo on.

Miksi lääkäri seuraa painoasi?

Vierailija
2/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lääkäri katsoi kokonaisuutta. Että vaikuttaa sopivalta painosta huolimatta.

Mua ei joskus ole edes punnittu ja lääkäri on kirjoittanut että olen hentorakenteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä. Aikuisella tuo lasketaan "normaalia alhaisemmaksi painoksi". Normipainon alaraja on bmi 18,5.

Vierailija
4/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vain katsoo ulkonäköä. Minutkin on kirjattu normaalipainoiseksi ja bmi oli silloin 28

Vierailija
5/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lääkäri katsoi kokonaisuutta. Että vaikuttaa sopivalta painosta huolimatta.

Mua ei joskus ole edes punnittu ja lääkäri on kirjoittanut että olen hentorakenteinen.

Minä painoin vähän päälle pari kymppisenä 48 kg ja olen 168 cm pitkä. En olut anorektisen näköinen, koska olen hyvin siroluinen. Eli BMI ei kerro totuutta välttämättä kummassakaan päässä, ei alhaisessa, eikä myöskään korkealla silloin, kun kyseessä on lihaksikas henkilö. Koko BMI joutaisi jo roskakoppaan, tämän on lääkärit todenneet useaan otteeseen ja monessa maassa.

Vierailija
6/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painoindeksi on 28, kun se saisi olla maksimissaan 25. Silti mun tietoihin ei kirjattu "ylipainoinen". En saanut edes suullisesti mainintaa asiasta. Ehkä syynä se, että olen muuten täysin terve. Mikään ei vaivaa fyysisesti, ja verikokeiden tuloksissa ei ollut mitään moitittavaa. Kaikki mahdolliset arvot oli raameissaan.

Ehkä sulla ap sama. Eli vaikka olet alipainoinen, niin olet muuten terve ja hyvinvoiva. Niinkuin minäkin. :)

Vierailija
7/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on BMI 17 ja lääkärit ja muut aina sanoneet, että paino on ihan hyvä. Mulla ei siis paino vaihtele ikinä, kun murrosikä aikoinaan loppui niin tähän painoon jäin.

Vierailija
8/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkäri kirjoitti kerran 'laihahko' ja bmi oli silloin 16 :D Ei noista aina tiedä mitä niiden päässä liikkuu.Älä välitä.

Vierailija
9/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kysymyksessä ap:n teini-ikäinen lapsi vai ap itse? Monilla teineillä on alhaisempi painoindeksi, koska ovat vielä kehittyvässä iässä.

Vierailija
10/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tosiaankaan kerro kenestä on kysymys. Jostain syystä kommentoijat olettavat, että hän puhuu itsestään.

Vierailija
11/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alipainoahan tuo on.

Seuranta on nuoruusvuosien syömishäiriöoireilun vuoksi. Oireilua on ollut taas hieman ja siksi seuranta.

Vierailija
12/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu paljon lääkäristä ja mistä syystä potilas on tullut. Minun potilaskertomukseen oli kirjoitettu useamman kerran että hoikka, hoikkarakenteinen kun bmi 19, mutta olin tutkittavana syystä johon ylipaino vaikuttaisi rankasti joten ehkä siksi oli tärkeää painottaa asiaa. Ei punnittu.

Vierailija
13/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alipainoahan tuo on.

Seuranta on nuoruusvuosien syömishäiriöoireilun vuoksi. Oireilua on ollut taas hieman ja siksi seuranta.

Ja tosiaan itsestäni on kyse. Otin tuon normaalipaino-kommentin tosi raskaasti, koska olen laihtunut melkein 10 kiloa enkä koe voivani fyysisesti hyvin 😔 Tulkitsen tuon niin että näytän isommalta kuin mitä olen.

Vierailija
14/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kirjoitti. Olen 182cm pitkä ja painan 61 kiloa. sanoin kyllä että oon aina ollut tällänen.

Vierailija
15/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on sinut punninnut ja tietää painoindeksisi, niin sit lääkäri ei sit tiedä mikä on normaalipaino. Alipainoa tuo on.

Onko oireilu pahastikin päällä?

Tuo ei varmaan auttanut? Miten sä voit?

Vierailija
16/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri on sinut punninnut ja tietää painoindeksisi, niin sit lääkäri ei sit tiedä mikä on normaalipaino. Alipainoa tuo on.

Onko oireilu pahastikin päällä?

Tuo ei varmaan auttanut? Miten sä voit?

Ei auttanut😔 Oireilua on ollut noin vuoden verran , ei mitään todella rajua mutta jonkin verran syömisen rajoittamista ja pakonomaista painon/kaloreiden/mittojen seuraamista. Kehonkuvani on vähän vääristynyt ja tunnen itseni oikeasti usein lihavaksi ja pyöreäksi, joten sen kuuleminen että olen nyt normaali tarkoittaa että en voi lopettaa syömisen rajoittamista koska silloin lihon. Olen kolmikymppinen eli en enää edes nuori.

Vierailija
17/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekin entinen syömishäiriöinen ja syömisen rajoittaminen ja liika liikkuminen pukkaa edelleen herkästi päälle stressitilanteissa.

Onko sulla elämässä nyt muuta huolta ja stressiä jonka takia oireilet? Mitä niille voisi tehdä?

Lääkäri on jokatapauksessa nyt väärässä. Onko sulla ollut hoitosuhde häneen vai oliko uusi?

Ei kuulosta sopivalta hoitamaan sinua. On vaikeaa, mutta koita toistaa itsellesi että lääkäritkin erehtyy ja lääkärin kirjaus on nyt väärin.

Vasta oli keskustelua tuosta kehonkuvan vääristymästä https://www.vauva.fi/keskustelu/4598666/onnistun-viimein-laihtumaan-en-…

Vierailija
18/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten BMI on heti alipainon merkki, mutta jos se näyttääkin ylipainoa niin heti tulee jos minkälaista selitystä miten BMI ei ole oikea mittari.

Vierailija
19/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kirjataan aina habituksrltani hoikaksi, vaikka olen 157 cm ja 48 kg, eli ihan normaalipainoinen. Olen ollut tätä koko aikuisikäni. Olen kyllä siroluinen ja paljon liikuntaa harrastava . Syömiset kysellään aina

Vierailija
20/39 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itsekin entinen syömishäiriöinen ja syömisen rajoittaminen ja liika liikkuminen pukkaa edelleen herkästi päälle stressitilanteissa.

Onko sulla elämässä nyt muuta huolta ja stressiä jonka takia oireilet? Mitä niille voisi tehdä?

Lääkäri on jokatapauksessa nyt väärässä. Onko sulla ollut hoitosuhde häneen vai oliko uusi?

Ei kuulosta sopivalta hoitamaan sinua. On vaikeaa, mutta koita toistaa itsellesi että lääkäritkin erehtyy ja lääkärin kirjaus on nyt väärin.

Vasta oli keskustelua tuosta kehonkuvan vääristymästä https://www.vauva.fi/keskustelu/4598666/onnistun-viimein-laihtumaan-en-…

Kiitos tuesta ❤️ Elämässä on tosiaan ollut stressiä etenkin työasioiden suhteen, ja muitakin suruja ja huolia viime aikoina. Reagoin itsekin stressiin helposti syömishäiriöoireilulla.

Kyse oli uudesta lääkäristä (psykiatri) jonka kanssa ei ole hoitosuhdetta. Mietin haluanko vaihtaa jatkoa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi