Bmi 17,5 ja lääkäri kirjannut tietoihin normaalipainoinen
Eikö ole vähän outoa? Hänellä oli tiedossa pituus (165) ja paino (47) ja kirjannut potilastietoihin että normaalipainoinen.
Eikai bmi 17,5 voi olla normipainoinen? 🤔
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten BMI on heti alipainon merkki, mutta jos se näyttääkin ylipainoa niin heti tulee jos minkälaista selitystä miten BMI ei ole oikea mittari.
No tässä helpottaa jos tietää noiden BMI-rajojen taustat. Nuo rajat tulevat maailman terveysjärjestöltä ja aiemmin normaalin alaraja oli BMI 20. Sitä laskettiin kuitenkin BMI 18,5 koska joissain Aasian maissa oli paljon hyvin siroja terveitä ihmisiä jotka olis usein bmi 20 alle. Toisin sanoen tuo 18,5 on todella matala alaraja.
BMI 18,5 alle kun mennään niin terveysongelmat ja kuolleisuus kasvaa ihan räjähtäen. Esim. BMI 15-16 on jo sairaalahoitokunto. Vastaavaa terveyden täydellistä romahtamista ei liity lievään ylipainoon, vaan ylipainon haitat lisääntyy vähitellen.
painetaan saman verran mutta olen pari cm lyhyempi😂 hassua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoahan tuo on.
Miksi lääkäri seuraa painoasi?Seuranta on nuoruusvuosien syömishäiriöoireilun vuoksi. Oireilua on ollut taas hieman ja siksi seuranta.
Ja tosiaan itsestäni on kyse. Otin tuon normaalipaino-kommentin tosi raskaasti, koska olen laihtunut melkein 10 kiloa enkä koe voivani fyysisesti hyvin 😔 Tulkitsen tuon niin että näytän isommalta kuin mitä olen.
Niin että olisi pitänyt antaa sulle tunnustusta siitä että olet onnistunut laihduttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoahan tuo on.
Miksi lääkäri seuraa painoasi?Seuranta on nuoruusvuosien syömishäiriöoireilun vuoksi. Oireilua on ollut taas hieman ja siksi seuranta.
Ja tosiaan itsestäni on kyse. Otin tuon normaalipaino-kommentin tosi raskaasti, koska olen laihtunut melkein 10 kiloa enkä koe voivani fyysisesti hyvin 😔 Tulkitsen tuon niin että näytän isommalta kuin mitä olen.
Ilmeisesti näytät sopusuhtaiselta. Jos lääkäri on normiksi painoindeksisi tulkinnut, sitten olet normi. Haluat olla anorektikon näköinen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on BMI 17 ja lääkärit ja muut aina sanoneet, että paino on ihan hyvä. Mulla ei siis paino vaihtele ikinä, kun murrosikä aikoinaan loppui niin tähän painoon jäin.
Minulla, aikuisella naisella, bmi myös 17; kirjattu "solakka nainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoahan tuo on.
Niin että olisi pitänyt antaa sulle tunnustusta siitä että olet onnistunut laihduttamaan?
Idiootti.
Oletko kuullut että joskus kannattaisi olla vaan hiljaa?
Mä olin joskus 47 kiloa ja pituutta 162.
Itse ainakin voin tosi huonosti ja olin heikkona, vaikka olikin vain lievää alipainoa. Multa näkyi suonet ja kylkiluut, ei varmaan muidenkaan mielestä kovin nättiä. Tunnollisesti päivittäin tunti treeniä vaikka en olisi syönyt mitään pariin päivään. Kaikki fyysiset voimat meni siihen ja henkiset kantimet oli heikoilla myös, olin tajuttoman masentunut ja alituiseen väsynyt. Ylikunto vei yöunet, joka vaan pahensi tilannetta.
Miten sä ap nukut? Saatko lepoa lainkaan tarpeeksi?
Jos ruokaa on vaikea saada alas, niin voisitko hommata vaikka proteiini/palautusjuomia ja jotain pähkinöitä naposteltavaksi jotka menis ns huomaamatta alas, vai tulisiko siitä isompi stressi?
Painon ei kannata antaa mennä liian alas senkään takia, ettei elimistö iske kumeja päälle ja kun joskus taas saat syötyä normaalisti niin se nappaa nopeasti kaiken menetetyn korkoineen takasin.
Itse lihoin tuosta 47 kilosta kymmenen kiloa ylöspäin kuudessa viikossa kun aloin seurustelemaan ja miehen kanssa syömään normaalisti, se paino ei meinnannutkaan sit laskea enää millään.
Tsemppiä, älä kuuntele ilkeilyjä!
Painaessani 42 kg painooni ei kiinnitetty lääkärissä huomiota, koska minulla oli edelleen jättitissit. Pituutta 172 cm. En siellä painon takia käynytkään. Miksi alipainosta pitäisi mainita jos käy muiden vaivojen vuoksi lääkärissä?
Monesti lääkärit ei välitä alipainosta. Kirjattu on "Hoikka nainen". 170/48
Vierailija kirjoitti:
Bmi 16,6, merkittävä alipaino.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin voin tosi huonosti ja olin heikkona, vaikka olikin vain lievää alipainoa. Multa näkyi suonet ja kylkiluut, ei varmaan muidenkaan mielestä kovin nättiä. Tunnollisesti päivittäin tunti treeniä vaikka en olisi syönyt mitään pariin päivään. Kaikki fyysiset voimat meni siihen ja henkiset kantimet oli heikoilla myös, olin tajuttoman masentunut ja alituiseen väsynyt. Ylikunto vei yöunet, joka vaan pahensi tilannetta.Miten sä ap nukut? Saatko lepoa lainkaan tarpeeksi?
Jos ruokaa on vaikea saada alas, niin voisitko hommata vaikka proteiini/palautusjuomia ja jotain pähkinöitä naposteltavaksi jotka menis ns huomaamatta alas, vai tulisiko siitä isompi stressi?Painon ei kannata antaa mennä liian alas senkään takia, ettei elimistö iske kumeja päälle ja kun joskus taas saat syötyä normaalisti niin se nappaa nopeasti kaiken menetetyn korkoineen takasin.
Itse lihoin tuosta 47 kilosta kymmenen kiloa ylöspäin kuudessa viikossa kun aloin seurustelemaan ja miehen kanssa syömään normaalisti, se paino ei meinnannutkaan sit laskea enää millään.Tsemppiä, älä kuuntele ilkeilyjä!
Sinulla oli anoreksia. Älä vertaa itseäsi normaalisti hoikkiin naisiin. Sitä voi syödä hyvin ja liikkua ja paino silti pysyy alipainon puolella ilman "sivuoireita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi 16,6, merkittävä alipaino.
Siis merkittävä alipaino, samalla pituudella merkittävä ylipaino olisi 88kg ylöspäin. Siitä varmaan sanottaisiin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin voin tosi huonosti ja olin heikkona, vaikka olikin vain lievää alipainoa. Multa näkyi suonet ja kylkiluut, ei varmaan muidenkaan mielestä kovin nättiä. Tunnollisesti päivittäin tunti treeniä vaikka en olisi syönyt mitään pariin päivään. Kaikki fyysiset voimat meni siihen ja henkiset kantimet oli heikoilla myös, olin tajuttoman masentunut ja alituiseen väsynyt. Ylikunto vei yöunet, joka vaan pahensi tilannetta.Miten sä ap nukut? Saatko lepoa lainkaan tarpeeksi?
Jos ruokaa on vaikea saada alas, niin voisitko hommata vaikka proteiini/palautusjuomia ja jotain pähkinöitä naposteltavaksi jotka menis ns huomaamatta alas, vai tulisiko siitä isompi stressi?Painon ei kannata antaa mennä liian alas senkään takia, ettei elimistö iske kumeja päälle ja kun joskus taas saat syötyä normaalisti niin se nappaa nopeasti kaiken menetetyn korkoineen takasin.
Itse lihoin tuosta 47 kilosta kymmenen kiloa ylöspäin kuudessa viikossa kun aloin seurustelemaan ja miehen kanssa syömään normaalisti, se paino ei meinnannutkaan sit laskea enää millään.Tsemppiä, älä kuuntele ilkeilyjä!
Sinulla oli anoreksia. Älä vertaa itseäsi normaalisti hoikkiin naisiin. Sitä voi syödä hyvin ja liikkua ja paino silti pysyy alipainon puolella ilman "sivuoireita".
Ja ap kertoo syömisiriöoireilusta ja kehonkuvan vääristymästä.
Luetaanko täällä laisinkaan ketjuja joihin tullaan huutelemaan?
Nykyään olen ihan normaalisti syövä ja liikkuva hoikka nainen. Oman taustan takia osaan aika hyvin samaistua ja lukea häiriön oireita, vaikka sitä ei suoraan heti kerrotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri on sinut punninnut ja tietää painoindeksisi, niin sit lääkäri ei sit tiedä mikä on normaalipaino. Alipainoa tuo on.
Onko oireilu pahastikin päällä?
Tuo ei varmaan auttanut? Miten sä voit?Ei auttanut😔 Oireilua on ollut noin vuoden verran , ei mitään todella rajua mutta jonkin verran syömisen rajoittamista ja pakonomaista painon/kaloreiden/mittojen seuraamista. Kehonkuvani on vähän vääristynyt ja tunnen itseni oikeasti usein lihavaksi ja pyöreäksi, joten sen kuuleminen että olen nyt normaali tarkoittaa että en voi lopettaa syömisen rajoittamista koska silloin lihon. Olen kolmikymppinen eli en enää edes nuori.
Eli tiedät itsekin olevasi syömishäiriöinen. Nyt kerrot sen lääkärille ja menet osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin noin kuin mulla teini-iässä. ”Anorektisen laiha” vaikka mulla ei ollut mitään anoreksiaan viittaavaakaan, tuo sana sit kulki kauan mukana. Tuolloin just tuo 170/48 ja oli vielä kauan.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainohan tuo on.
Alipainoahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Painaessani 42 kg painooni ei kiinnitetty lääkärissä huomiota, koska minulla oli edelleen jättitissit. Pituutta 172 cm. En siellä painon takia käynytkään. Miksi alipainosta pitäisi mainita jos käy muiden vaivojen vuoksi lääkärissä?
kyse ei ollut muu vaiva vaan syömishäiriö ja paino ja pituus oli lääkärin tiedossa. Ei varmaan tarvikaan mainita jos meet lekuriin vaikka ihottuman tai kurklukivun takia mutta tämä eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri on sinut punninnut ja tietää painoindeksisi, niin sit lääkäri ei sit tiedä mikä on normaalipaino. Alipainoa tuo on.
Onko oireilu pahastikin päällä?
Tuo ei varmaan auttanut? Miten sä voit?Ei auttanut😔 Oireilua on ollut noin vuoden verran , ei mitään todella rajua mutta jonkin verran syömisen rajoittamista ja pakonomaista painon/kaloreiden/mittojen seuraamista. Kehonkuvani on vähän vääristynyt ja tunnen itseni oikeasti usein lihavaksi ja pyöreäksi, joten sen kuuleminen että olen nyt normaali tarkoittaa että en voi lopettaa syömisen rajoittamista koska silloin lihon. Olen kolmikymppinen eli en enää edes nuori.
Eli tiedät itsekin olevasi syömishäiriöinen. Nyt kerrot sen lääkärille ja menet osastolle.
luuleeko joku että osastolle vaan mennään? 😅 Se on ihan viimesijainen hoitokeino.
Normaalipainohan tuo on.