Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammattiryhmä voisi mielestäsi kiristää vyötä?

Vierailija
01.10.2015 |

Nyt kun vuorotyöläisten lisät ovat turvassa, millä ammattiryhmällä olisi mielestäsi jotain sellaista mistä voisi säästää? Mua ihmetyttää, että opettajat ovat vissiin yli kolme kuukautta vuodesta palkallisella lomalla, vaikka tekemistä todellakin riittäisi vaikka millä mitalla kesäisinkin. Oikeastihan sitä kesälomaa ei taida ollakaan kuin neljä viikkoa, sitten kuusi viikkoa ollaan muuten vaan täydellä palkalla kotona. Musta se on väärin tässä taloustilanteessa. Opettajia on Suomessa paljon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:57"]

Wuhuu! Opettajavihaa yritetty jälleen saada keskusteluun. Ihanaa, että vastaajat kuitenkin ovat olleet tosi fiksuja. 

Wuhuu. Tästähän ei saa koskaan puhua. Miksi ei? Kukaan ei väitä, että opettajien työ olisi helppoa, hyvin palkattua tai kivaa. Siinä ei kuitenkaan ole mitään niin erityislaatuista, että tarvittaisiin kolmasosa vuodesta lomaa. Puhutaan siis niistä lomista. Vai eikö niistä saa puhua?

Siispä uskaltaudun (opettaja) vastaamaan. Olen samaa mieltä yhden edellisen vastaajan kanssa, ylisuuret eläkkeet pienemmiksi. Muuten en kannata eläkkeiden leikkaamista. Lääkäreiden toimenpidemaksut kanssa leikkurin alle. Bonuksilla kikkailu seis, pidetään palkka palkkana. 

[/quote]

[/quote]

Saa puhua, kyllä. Mutta menee aina juupas-eipäs-opettajat-eivät-ymmärrä-muiden-työn-rankkuutta-keskusteluksi. Olen tosiaan itse opettaja ja minulle loma on liian pitkä. Palautumiseen menee aikaa, kyllä, mutta olisin valmis tekemään jotain kesällä. Teinkin ennen lasten syntymään kesätöitä, keikkaa eräässä yrityksessä, nyt hoidan lapset kesällä kotona. Ja ymmärrän sen, että vaikka työni on kuormittavaa, on se sitä myös monella muulla ammattiryhmällä. 

Mutta. Täällä on Kononen kertaan selitetty opettajan palkkaksen historia. Yhdeksän kuukauden palkka on jaettu kahdelletoista. Jos siis työtä lisättäisiin (kesäkeskeytystä lyhennettäisiin), tulisi palkan kasvaa samassa suhteessa. Palkka-alea haluatte siis opettajille? Ei se ihan niin voi mennä. 

Vierailija
22/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kesäSTÄ pitäisi sitten maksaa myös palkkaa. Nythän kesällä maksettava pslkka on tienattu jo talvella.
Sopii minulle.
Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! On siis moneen kertaan selitetty... 

T. 22

Vierailija
24/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:14"]Siitä kesäSTÄ pitäisi sitten maksaa myös palkkaa. Nythän kesällä maksettava pslkka on tienattu jo talvella.
Sopii minulle.
Ope
[/quote]
Aivan.
Entäs veronpalautukset, pitäisikös niistä maksaa vielä 40%veroa?

Vierailija
25/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää mennä tähän halpaan. Nimenomaan tätähän hallitus toivoo, että porukat tappelee keskenään. Näin niitä on helppo johtaa.
Hajoita ja hallitse, nääs!

Vierailija
26/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:15"]

Oho! On siis moneen kertaan selitetty... 

T. 22

[/quote]

Kononen oli kiva :)

Vierailija
27/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana toivoisin, että palattaisiin siihen, että palkkaa saisi vain työkuukausilta (mutta vuosipalkka olisi sama kuin nyt). Olisi tavallisen talliaisenkin helppo ymmärtää, mistä on kyse, ja akateemisten ihmisten luulisi osaavan sen verran suunnitella talouttaan.

Vierailija
28/28 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:46"]Vaikka ay-pomot.
[/quote]
Juu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä