Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ok, ei nosteta hoitajien palkkaa. Miten ratkaisemme hoitajapulan?

Vierailija
09.04.2022 |

Tähän toivoisin asiallista keskustelua! Onko jollakin hyviä, toteuttamiskelpoisia ehdotuksia? Tarvitaan sekä nopeasti vaikuttavia toimenpiteitä ( työvoimapula on tässä ja nyt!) sekä pitkän aikavälin ratkaisuja.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voisivat alkaa arvostamaan hoitajamiehiä yhtä paljon kuin lääkärimiehiä pariutumismarkkinoilla.

Ei kannusta miehiä hakeutumaan alalle jos nettideiteissä lopetetaan keskustelut heti kun mies kertoo olevansa hoitaja. Pieni palkka ja vielä sen tuoma selibaatti..

Vierailija
2/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laskea paljonko pulasta johtuu huonosta johtamisesta ja turhasta saikuttelukulttuurista.

Ratkaista ylläolevat ja sitten kaivaa kuvetta virkoihin, joita tarvitaan x määrä.

Mutta ei suoraan lisäämään virkoja. Jotenkin hävettää naisena että naisvaltainen ala ja johtaminen ihan ala-arvoista - emmekö osaa mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetaan lisää. Ja varmistetaan että koulutetaan motivoituneita. Koulutuspaikkoihin on tunkua, mutta mihin ne jää koulutuksen ja työelämän välissä?

Vierailija
4/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutetaan lisää. Ja varmistetaan että koulutetaan motivoituneita. Koulutuspaikkoihin on tunkua, mutta mihin ne jää koulutuksen ja työelämän välissä?

Miten koulutetaan, kun hakijoita ei ole.?? 

Vierailija
5/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ensialkuun alasta pitäisi etsiä positiivisia asioita. Ei se ole ihme ettei porukka hae, kun koko alasta kuuluu pelkkää valitusta alalla olevilta.

Toinen: ei kiusata uusia ja harjoittelijoita niin että lopettavat ennenkuin oikeastaan ehtivät aloittaa

Kolmas: paneudutaan työkulttuuriin: johtamiseen, työilmapiiriin ym.

Ei se auta vaikka palkka olis 10 000e/kk jos työolot on mitä on. Ei kukaan jaksa millään palkalla umpumyrkyllisessä työympäristössä.

Vierailija
6/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentämällä hoitoa ja kohdistamalla sitä tehokkaammin.

Vierailija
7/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te palkankorotusten vastustajat menette itse kouluttautumaan hoitajiksi.  Palkkahan on teille sopiva, ja olette innokkaita, motivoituneita, osaavia hoitsuja, jopa jo ilman koulutustakin kommenteistanne päätellen. Oikein ihannehoitajia. 

Vierailija
8/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi laskea paljonko pulasta johtuu huonosta johtamisesta ja turhasta saikuttelukulttuurista.

Ratkaista ylläolevat ja sitten kaivaa kuvetta virkoihin, joita tarvitaan x määrä.

Mutta ei suoraan lisäämään virkoja. Jotenkin hävettää naisena että naisvaltainen ala ja johtaminen ihan ala-arvoista - emmekö osaa mitään?

Mä olen naisvaltaisessa työssä (en hoitaja) ja en ihmettele yhtään. Meillä on tuota ihan samaa kuin sairaaloissa. Sellainen kiusaajaklikki, joka savustaa uudet ulos. Pomo selviää vähemmällä kun antaa näille kaiken myöden. Nyt vaihtui pomo ihmiseen joka erotti klikin, niin alkoivat tätä pomoa kiusata ihan kaikella tavalla millä keksivät. Olin itse äitiyslomalla vähän aikaa sitten ja sijainen oli aivan loppuunpalanut parissa kuukaudessa juuri tuon kiusaamisen takia.

Naisvaltaisille aloille pitäisi saada miespomot tai sitten sellainen todella todella jämäkkä ja reilu nainen joka ei hätkähdä tuosta kiusaamisesta.

Vierailija
9/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te palkankorotusten vastustajat menette itse kouluttautumaan hoitajiksi.  Palkkahan on teille sopiva, ja olette innokkaita, motivoituneita, osaavia hoitsuja, jopa jo ilman koulutustakin kommenteistanne päätellen. Oikein ihannehoitajia. 

Se palkankorotus kun ei ratkaise yhtäkään hoitoalan ongelmaa. Palkka ei ole syy siihen että porukka ei jaksa.

Vierailija
10/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hoitaja pulan? Työssäkäyntitilaston tiedoissa hoitajien ahdinko ei ainakaan näy.

Vierailija
11/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaa kohtaan ihmisillä on edelleen motivaatiota, mutta ei välttämättä sitä kohtaan mitä se todellinen työ on.

Vierailija
12/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistetaan että töissä saa ansaitsevaa arvostusta ja että ei ole liian stressaavaa. Turhaa johtamista vähemmäksi ja lisää vastuuta hoitajille siitä miten hommat tehdään. Esimiehen pitäisi aina olla entinen hoitaja eikä joku joka tulee suoraan koulunpenkiltä. Palkkoja voi hyvinkin korottaa mutta tehdä se palveluvuosien mukaan. Moni jäisi alalle kun pitempää palvelusta arvostettaisin myös rahallisesti.

Vierailija
13/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten koulutetaan, kun hakijoita ei ole.?? 

Väitätkö, että sairaanhoitajaopiskelijoiksi pääsee 100 % hakijoista?

Vierailija
14/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se palkankorotus kun ei ratkaise yhtäkään hoitoalan ongelmaa. Palkka ei ole syy siihen että porukka ei jaksa.

Mikä siihen mielestäsi on syynä että porukka ei jaksa hoitotyössä?

Vierailija
15/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että hoitajat itse valittavat koko ajan, ei edesauta yhtään asiaa. Olen töissä yhdessä Suomen yliopistosairaaloista (en hoitajana) ja siellä kyllä osa hoitajista (niistä koronahoitajistakin!!) sanoo, että työ on oikeasti mukavaa, eikä ollenkaan sellaista, mitä media antaa jatkuvasti ymmärtää.

Vierailija
16/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään kehitysapua 100000 miljardiin ja tuodaan kauneimmat naiset kaukomailta tänne sairaanhoitajakoulutukseen.

Lisätään myös pankkitukea, korruptiota ja tilataan 1000 miljardilla oletettu sukupuolineutraaleja liikennemerkkejä. Lisää korruptio Palkkiovirkoja

20 000 € kk-liksalla.

Suomalialaisille tavistallaajille sanotaan että teidän etujen edustaminen on haitallista, olette rikkaruohoja ja loisia yms.

Eläköön Klopalismi! Millään ei ole mitään väliä.

Atomisotakin on vain Hyvää Bisnestä.

Jes!! ;)

Vierailija
17/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On äärestä naiivia kuvitella, että palkkaa nostamalla saadaan tekijöitä näihin alan ongelma virkoihin. Jos sieltä tuntuvia korotuksia tulee minä ainakin hakeudun alan helppoihin virkoihin ja lopetan vuorotyöt.

Vierailija
18/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen naisvaltaisessa työssä (en hoitaja) ja en ihmettele yhtään. Meillä on tuota ihan samaa kuin sairaaloissa. Sellainen kiusaajaklikki, joka savustaa uudet ulos. Pomo selviää vähemmällä kun antaa näille kaiken myöden. Nyt vaihtui pomo ihmiseen joka erotti klikin, niin alkoivat tätä pomoa kiusata ihan kaikella tavalla millä keksivät. Olin itse äitiyslomalla vähän aikaa sitten ja sijainen oli aivan loppuunpalanut parissa kuukaudessa juuri tuon kiusaamisen takia.

Naisvaltaisille aloille pitäisi saada miespomot tai sitten sellainen todella todella jämäkkä ja reilu nainen joka ei hätkähdä tuosta kiusaamisesta.

Samaa mieltä. Mä olin vähän aikaa tilitoimistossa töissä ja paloin parissa kuukaudessa loppuun siinä kanakulttuurissa. Pitää päästä nokkimaan uusia ja kotkottamaan omaa erinomaisuuttaan.

Vierailija
19/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajetaan terveydenhuoltoa alas osittain. Ei enää erikoissairaanhoitoa yli 80-vuotiaille. Se on hemmetin kallista hoitoa elinkaarensa viime metreillä olevaan ihmiseen. 

Vierailija
20/141 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia kaikille sairaille.      tai paras olisi jos kaikille halukkaille olisi jokin kivuton eutanoimis tapa, missä menee vaan illalla nukkumaan ja aamulla ei herää.        Vähentäisi liikenne onnettomuuksia myös toi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi