Auttakaa mua! Olen kassana suuressa marketissa..
ja haluaisinkin nyt tietää, että kummasta tyylistä sinä pidät enemmän:siitä että tavarat vedetään reippaasti lukijan läpi, näin ollen sinun täytyy olla pakkaamisessa reippaampi vaiko tavarat vedellään rauhassa ja hissukseen lukijasta, jolloin on sellainen kiireetön tunnelma kassalla??? Antakaa vinkkiä!
Kommentit (12)
Eli käsittelet tavaroita hellävaraisesti ja pistät esim. jugurttipurkit siihen tiskin sivuun.
Kyllä niillä asiakkailla menee ennemmin hermo siinä jonottamisessa...
Kassoilla usein on nykyään tapana vaan kiskaista se luottokortti sanomatta kiitosta.
ja monesti mietin, että mitähän ne asiakkaat tykkää. Mitkä muut asiat teitä ärsyttää?? :)
Ärsyttää hidastelutyyli, kun hihnan päässä joutuu odottamaan tavaroita. Parempi saada ostokset nopsaan hihnan toiseen päähän niin pakkaaminenkin sujuu nopeammin.
Tai jos kassa näyttää siltä että olisi mieluummin jossain muualla. Tai jos minulle tulee tunne että häiritsen kassaa kun menen ostoksineni kassalle. Tietysti pitää reippaasti tervehtiä :) Niin eikä saa jauhaa purkkaa....
Mutta uskomatonta, että joillakin on. :( ap
Mutta älä eittele tavaroita (no hihnallahan ne menevät), minua ärsyttää kun asiakkaat (eivät kassat yleensä) heittävät ruokaa korista/kärrystä hihnalle, leivätkin väärinpäin. Ruokaa pitää kunnioittaa, sitä en aina ja kaikkialla välttämättä ole
mun edellä oli joku hiukan hitaammalla kulkeva tyyppi, kaikki kesti, ostosten laittaminen hihnalle, maksaminen, ihan koko show. kassaneiti palveli todella iloisesti ja sydämellisesti eikä ilmeen puolikkaallakaan viestinyt että saisi toimia vähän ripeemmin. ja kun mun vuoro viimein tuli niin ei todellakaan vieläkään elehtinyt mitään tyyliin anteeksi nyt, ei pyöritellyt silmiään tms. niinkuin moni vastaavassa tilanteessa tekisi. ihan mahtava asiakaspalvelija! (huomaan itsekin ettei tilanne noin kirjoitettuna vaikuta erityisen mahtavalle. kyse olikin siitä hengestä joka siinä välittyi, että asiakas kerrallaan ja jokaiselle sama kohtelu)
joo, tykkään itsekin reippaasta mutta hosumattomasta tyylistä. lisäksi mun mielestä on kivaa jos kassa hiukan vahtii miten tavarat lähtee kassan ohi kuljettuaan menemään, etti maidot kaatuile tms. kivaa on myös jos kassa ojentaa muovipussin jos oon siellä kaukana pakkailemassa.
ja mun mielestä on kiva juttu semmoinen jos joku ostaa sätkävehkeet, että kassa sujauttaa rizla-pakkauksen sen puru-pussin liepeen alle (ja sanoo asiakkaalle että laitan rizlat tänne ettei huku matkalla). se on niin pikkuinen ja kevyt että hukkuu helposti.
eivätkä ihmiset joudu jonoissa turhaan odottelemaan. Sitäpaitsi nopea työskentely antaa kassasta ja samalla koko kaupasta reippaan ja tehokkaan kuvan.
tai jopa laulun luritusta. Pelastaisi pahankin päivän. Osaatko sinä ap laulaa? Hyviä kappalevalintoja olisivat mm.
Aikuinen nainen
Sininen ja valkoinen
Rentun ruusu
Säkkijärven polkka (vihellettynä)
Sukkula Venukseen
" Laitan tämän vurstin tänne, ettei eksy isännän suuhun."
ja mun mielestä on kiva juttu semmoinen jos joku ostaa sätkävehkeet, että kassa sujauttaa rizla-pakkauksen sen puru-pussin liepeen alle (ja sanoo asiakkaalle että laitan rizlat tänne ettei huku matkalla). se on niin pikkuinen ja kevyt että hukkuu helposti.
[/quote]
Ärsyttää kassat jotka hidastelee, ihan kuin tekisivät kiusaa.