Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte lenkkeillä?

Vierailija
30.09.2015 |

Siis ei kunnon puolesta, vaan kun se on niin yksitoikkoista? Reittejä ei ole loputtomiin, jos kotiovelta lähtee. Mitä ajattelette lenkillä? Eiks koskaan tule tylsää? Haluaisin periaatteessa olla lenkkeilevä ihminen, mutta se käveleminen ilman päämäärää puuduttaa jo kun kävelen toista kertaa samaa lenkkiä. Mikä lenkkeilystä tekee nautinnollista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:53"]

Vitsi miten ihanalta saatte lenkkeilyn kuulostamaan :) Onkohan joku täällä harrastusta aloittaessaan ollut sitä mieltä että tylsää on, mutta sittemmin ihastunut? Olis kiva kuulla myös että millaset ajatukset ja havainnot on muuttaneet mielen. Voiko lenkkeilystä opetella nauttimaan vai tuleeko se vaan jos on tullakseen?

-ap

[/quote]

Kyllä voi opetella. Voit muutenkin harjoitella enemmän tietoista läsnäoloa. Kiinnitä huomiota tietoisesti kaikkeen mitä ympärillä tapahtuu, miltä ilma tuntuu ja tuoksuu, mitä näet ja kuulet ja tunnet, miten sun kroppa liikkuu ja mitä siinä tapahtuu kun liikut. Tuollainen harjoittelu voimistaa aisteja, ja antaa paljon hyvänolon tunnetta. Sen avulla oppii myös nauttimaan hetkistä ilman kiireen ja tylsyyden tuntua, kun tajuaa että just tämä hetki on hyvä, ja tässä hetkessä tapahtuu koko ajan paljon, ilman mitään keinotekoisia viihdekonsoleita ja älykännyköitä.

Toivon että opit, luulen että se tekisi sulle hyvää! Hauskaa harjoittelua!

Vierailija
22/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:58"]

Vitsi miten ihanalta saatte lenkkeilyn kuulostamaan :) Onkohan joku täällä harrastusta aloittaessaan ollut sitä mieltä että tylsää on, mutta sittemmin ihastunut? Olis kiva kuulla myös että millaset ajatukset ja havainnot on muuttaneet mielen. Voiko lenkkeilystä opetella nauttimaan vai tuleeko se vaan jos on tullakseen?

-ap

[/quote]

Kyllä voi opetella. Voit muutenkin harjoitella enemmän tietoista läsnäoloa. Kiinnitä huomiota tietoisesti kaikkeen mitä ympärillä tapahtuu, miltä ilma tuntuu ja tuoksuu, mitä näet ja kuulet ja tunnet, miten sun kroppa liikkuu ja mitä siinä tapahtuu kun liikut. Tuollainen harjoittelu voimistaa aisteja, ja antaa paljon hyvänolon tunnetta. Sen avulla oppii myös nauttimaan hetkistä ilman kiireen ja tylsyyden tuntua, kun tajuaa että just tämä hetki on hyvä, ja tässä hetkessä tapahtuu koko ajan paljon, ilman mitään keinotekoisia viihdekonsoleita ja älykännyköitä.

[/quote]

Luulen kanssa että se tekisi hyvää. Oon just sellanen tyyppi jolla on aina naama kiinni näytössä tai toisessa. Saat ton kuulostamaan ihan mahtavalta. Tänään voisin aloittaa harjoittelun! Kiitos hyvistä neuvoista ja inspiraatiosta. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen vain 45 min lenkkejä. Se on ihan maks. Sitä pidemmillä (ja jo tuossakin ajassa) alkaa kyllästyä koko touhuun. Joku musiikkilaite mukaan ja hyvää musaa täysillä, niin kyllä siinä aika kulkee kohtuullisesti.

Vierailija
24/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap:n kans ihan sama kokemus. En saa siitä lenkkeilystä (kävelen) oikein mitään irti, kun se on niin tylsää. Ajattelen vain aina, että olisinpa jo kotona. Musiikkia en tykkää samalla kuunnella, kun en kuule sitten ympäristöä ja jos on liian menevä kappale, niin alkaa vain tanssittaan ja en saa itseäni pidettyä aloilla. Varmaan vähän adhd vikaa.... :)

Vierailija
25/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:58"]

-ap

[/quote]

[/quote]

Luulen kanssa että se tekisi hyvää. Oon just sellanen tyyppi jolla on aina naama kiinni näytössä tai toisessa. Saat ton kuulostamaan ihan mahtavalta. Tänään voisin aloittaa harjoittelun! Kiitos hyvistä neuvoista ja inspiraatiosta. 

-ap

[/quote]

Kiva jos pystyin olemaan avuksi!

Vierailija
26/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:03"]

Mulla on ap:n kans ihan sama kokemus. En saa siitä lenkkeilystä (kävelen) oikein mitään irti, kun se on niin tylsää. Ajattelen vain aina, että olisinpa jo kotona. Musiikkia en tykkää samalla kuunnella, kun en kuule sitten ympäristöä ja jos on liian menevä kappale, niin alkaa vain tanssittaan ja en saa itseäni pidettyä aloilla. Varmaan vähän adhd vikaa.... :)

[/quote]

Mä oon kanssa tosi huono kuuntelemaan musiikkia. En voi kuunnella sitä edes bussissa istuessa, häiritsee etten kuule ympäristöä. Ulkona jäisin varmaan auton alle kun oon niin tottunut luottamaan kuulooni kaikessa. :D Saitko sä tästä ketjusta mitään irti? Mun mielestä toi fyysinen meditointi -idea joka monella tuntui olevan kuulosti tosi tavoittelun arvoiselta. 

-ap

Vierailija
27/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:03"]

Juoksen vain 45 min lenkkejä. Se on ihan maks. Sitä pidemmillä (ja jo tuossakin ajassa) alkaa kyllästyä koko touhuun. Joku musiikkilaite mukaan ja hyvää musaa täysillä, niin kyllä siinä aika kulkee kohtuullisesti.

[/quote]

Mikä sut saa lähtemään lenkille kerta toisensa jälkeen? :)

-ap

Vierailija
28/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelua samalle reitillekin saa vaikka kuinka. Joskus voi ottaa mukaan puhelimen ja kuunnella vaikka Spotifystä jonkun uuden cd:n, joskus jättää puhelimen kotiin ja nauttia siitä, että on puheluiden ja sähköpostien ulottumattomissa seuraavan tunnin ajan. Voit ladata RunKeeperin tai SportsTrackerin tms. sovelluksen, joka tallentaa nopeutesi ja juoksureittisi ja asettaa itsellesi tavotteita (5km alle puoleen tuntiin tai 10km alle tuntiin / juosta seuraava kilometri mahdollisimman nopeasti tms...), joskus tykkään vain lähteä lenkille miettimättä aikaa tai reittiä, juosta kaikkia kummallisia metsäpolkuja ja pikkuteitä edes takas, kääntyä just sinne kuin sillä hetkellä huvittaa (vaikka missä on kaunis auringonvalo tai puut kauniin keltaisia) ja olla miettimättä tuleeko lenkistä järkevä ympyrä tai kestoltaan 5, 10 vai 20 km. :)

Kestää aikansa ennen kuin juoksusta tulee nautinnollista ja vielä kauemmin ennen kuin siitä tulee tapa. Mutta jos jatkat sitä vaikka kuukauden, voin luvata että olet kohta koukussa!

Vierailija
29/29 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tällä hetkellä lenkit max 45 minuuttia ja aina musiikkia mukana. Olen tässä kyllä pyöritellyt ideaa, että ottaisin pidemmän tavoitteen, mutta vielä en ole aloittanut. Joskus tulevaisuudessa olisi ihan  mielenkiintoista kokeilla riittääkö rahkeet esimerkiksi puolimaratonille. Mulla juokseminen tuli painonpudotuksen myötä kuvioihin. Ensin vain kävelin lenkkejä ja kun olin tiputtanut joku 20 kiloa alkoi tulla ajatus, että voisi tehdä jotain raskaampaakin liikuntaa. Toisaalta rahaa on tällä hetkellä vähän, joten ajattelin, että investoin juoksukenkiin.

Aloitin ihan nollakunnosta ja jollain netistä löytyneellä vitosen ohjelmalla. Sen vedin läpi ja nyt olen ihan itsekeni vähän venyttänyt lenkkejä siitä vitosesta aina ylöspäin. Yleensä juoksen joka toinen päivä tai minimissään 3krt viikossa. Olen ottanut sen jo tavaksi. Sanon samaa kuin kirjottaja 29, että noin reilun kuukauden jälkeen on jo koukussa. Kuuntelen musiikkia ja mietin ihan omia juttujani. Ihan lentelen toisissa sfääreissä ja nollaan pääni. Uudelleen saa lähtemään se tottumus sekä se ihana olo, joka juostessa tulee. Saan juoksemalla endorfiinit hyrräämään tehokkaammin kuin esimerkiksi salilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän