Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei suostu uskomaan, että minua ei kiinnosta ”perinteiset naisten jutut”?

Vierailija
08.04.2022 |

Ollaan naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Jo seurustelun alussa tein miehelle selväksi, että en ole sellainen, joka vastaisi ”perinteistä naiskuvaa”. Eli minua ei kiinnosta tyttökaverin luona järjestetyt tyttöjen illat, parvekekukkien istuttaminen, sukulaisnaisten kanssa puhelimessa höpöttely, jatkuva kodin laittaminen ja sisustelu, kauneudenhoitoillat, anopin kanssa loputtomat kahvittelut vauvanvaatteista ja käsitöistä jutellen jne. Saatte varmaan kiinni ideasta. Vaan olen aika päinvastainen ihminen. Enkä tarkoita nyt että olisin jotenkin erilainen kuin muut naiset, vaan että en yhtään vastaa tuollaista naiskuvaa. Rehellisesti en edes tiedä vastaako sitä naiskuvaa monikaan nainen Suomessa.

Olin siinä käsityksessä että mies ymmärsi, että en ole tuollainen, ja luulin että hän ihan näkikin sen minun tekemisistä ja olemisista. Mutta nykyään asiasta tulee jatkuvaa väärinkäsitystä ja mies tuntuu usein pettyvän kun minua ei voisi vähempää kiinnostaa olla tuollainen. Minkähän takia hän edes minun kanssa halusi naimisiin ja perheen… Miksi ei seurusteluaikana kertonut, että hän ei hyväksykään minua sellaisena, että en vastas tuota naiskuvaa? Vai sekosiko hän jotenkin lapsen saamisesta ja kuvitteli että muutun perinteiseksi sukurakkaaksi kodinhengettäksi, joka viettää päivänsä mammakerhoissa ja mamma-vaunukävelyillä? En todellakaan muuttunut, miksi olisin. Jatkuvaa skismaa tulee tästä aiheesta nyt kotona :( .

Kommentit (611)

Vierailija
1/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet äiti nyt ja sinun pitää sopeutua perhe- ja emännänvelvollisuuksiisi ja niiden kunnialliseen hoitamiseen. On syytä sinun tehdä perustavaa laatua oleva asennemuutos nyt, ja alkaa elää kunnollisella tavalla! Ei mies jaksa tuollaista uniikkia lumihiutaletta maailman tappiin katsella.

Vierailija
2/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se mies sulta nyt odottaa? Että kävisit tyttöjen illoissa? Istuttaisit kukkia? Kaffittelisit anopin kanssa? Miten se ilmaisee ettei ole suhun tyytyväinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet halunnut perustaa perheen, jos olet noin äitiydenvastainen? 

Vierailija
4/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet halunnut perustaa perheen, jos olet noin äitiydenvastainen? 

Miten niin äitiydenvastainen?

Ap

Vierailija
5/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sun miehelle on sillä vietätkö aikaasi jossain mammakerhossa?

Onko sillä joku säätö ja haluaa sinut pois asunnosta?

Vierailija
6/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan samanlainen!

Ei kiinnosta pätkääkään jotkut pitkät juorupuhelut ja tupperikutsut!

Mutta mies ei ole kyllä ikinä valittanut tästä, enkä ymmärrä miksi sun mies valittaa.

Mitä se siis haluaa? Ja miksi sille on niin tärkeää että sä istuisit jossain mammakerhossa? Hänhän voi itse mennä johonkin perhekerhoon jos haluaa :)

Vierailija
7/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä se mies sulta nyt odottaa? Että kävisit tyttöjen illoissa? Istuttaisit kukkia? Kaffittelisit anopin kanssa? Miten se ilmaisee ettei ole suhun tyytyväinen?

Tuollaisia esimerkiksi. Ja että hankkisin jotain mammakavereita joiden kanssa höpöttelisin mammajuttuja. En tajua mitä sitä edes kiinnostaa mitä ystävieni kanssa puhun (ystäväni ovat sekä naisia että miehiä, osalla on lapsia mutta kukaan ei ole yhtään ”mammahenkinen” emmekä puhu lasten asioista juurikaan vaan ihan muista). Mies tuo minulle lahjaksi jotain ompelukoneita jne (saanut jostain, esim äidiltään käytetyn hyväkuntoisen) ja loukkaantuu kun en olekaan kiinnostunut yhtäkkiä ompelusta. Mies valittaa minulle kun en ole perinteinen nainen, ilmaisee eri tavoin pettymystään. Ap

Vierailija
8/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppi nyt pettynyt, kun et soittele sille vai mitä ihmettä?

Vierailija
9/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen (paitsi tykkään sisustaa, mutta siinäkin mun maku on aika epätavallinen, esim. tykkään laitella eläinten luita vitriinikehyksiin ja seinälle...) ja ei ole ikinä ollut kellekään ongelma. En minä tajua miksi ihminen ei saisi tehdä asioita joista se tykkää, oli sitten vanhempi tai lapseton. 

Vierailija
10/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan samanlainen!

Ei kiinnosta pätkääkään jotkut pitkät juorupuhelut ja tupperikutsut!

Mutta mies ei ole kyllä ikinä valittanut tästä, enkä ymmärrä miksi sun mies valittaa.

Mitä se siis haluaa? Ja miksi sille on niin tärkeää että sä istuisit jossain mammakerhossa? Hänhän voi itse mennä johonkin perhekerhoon jos haluaa :)

Heh. Sanoin miehelle että mene itse sinne mammakerhoon ja mammakävelylle jos ne sinulle niin tärkeitä on, kyllä ne mammat sinne yhden miehen mukaan ottaa jos kauniisti pyydät. Loukkaantui. Ap

Vierailija
11/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis teet?

Kerroit millaisena kuvittelet miehesi sinun olevan, mutta et kerro millainen olet?

Jospa mies ei haluaisikaan perinteistä pullantuoksuista kodin hengetärtä, vaan häntä mättää uskottomuutesi, tatuointiharrastuksesi, prosenttijengin jäsenyytesi?

Millainen siis olet?

Vierailija
12/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ihme tyyppi se miehesi.

Kuulostaa että haluaa pistää pystyyn jotkut perinteisen perheen kulissit jossa mamma touhuaa mammajuttuja ja mies sitten miesjuttuja, tai mitä nyt haluaakaan. Ehkä jotain lapsuusnostalgiaa.

Vierailija
13/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole tuollainen mutta anoppi on. Voi kuinka monta kertaa olen joutunut toistamaan anopille etten ole eläissäni kutonut sukkia tai tumppuja tai ommellut vaatteita. Eikä kiinnosta oppiakaan.

Vierailija
14/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kuuloinen tarina. Ja me sentään elettiin kaksin ennen lapsia 10 vuotta, että ei voi siihenkään vedota, että ei tuntenut mua. Mutta sama homma siis täällä, mun pitäisi olla ihan liekeissä jostain pihakukkien istuttelusta: "kun minusta olisi niin kiva kun olisi kukkia".. no herra on hyvä istuttelee, eihän se en ihmeempää ole.  Kaikki lasten asiat pitäisi olla mun ongelma, kun hän varaa lapselle vaikka jonkun lääkärin (mikä jo sinällään on pieni ihme) kesken koulupäivän, mun asia on ilmoittaa se koululle. Hän toivoo, että suku/ ystävät tulisi kylään, kenen tulisi hoitaa kutsumiset, siivoamiset, ruuanlaitot, kattamiset ja poiskorjaamiset? Joo, ei miehen tietenkään. Jossain vaiheessa vaan lopetin, nyt kutsun tasan ne, kenet itse haluan nähdä ja hoidan tarjoilut, jos mies haluaa tavata jonkun, ihan siitä vaan hoitamaan. Ja siis ennen kuin joku tulee tänne itkemään mitään mistään lompakkoloisesta, ihan samalla lailla ollaan päivätöissä, tulot suurinpiirtein samat. Kotona olen ollut kolmen lapsen takia yhteensä 4 vuotta ja viimeisestä kotiäiti pätkästä on nyt 12.5v aikaa..

Vierailija
15/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia asioita mies muuten touhuaa yleisesti?

Vierailija
16/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei munkaan miestä ole tuollaiset haitannu että en ole osallistunut mammakerhoihin tai muuta, sen sijaan joitain muita ehkä sitten on haitannut sitäkin enemmän.

Vierailija
17/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pitäisi aina muistaa vilkuttaa ja nostaa kytkintä, heti kun nainen sanoo ettei ole perinteinen nainen.

Vierailija
18/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans "epänainen" joka mieluummin ajaa kuorma-autoa kuin istuttelee mitään puskia.. Haluaisin joskus lapsen,mutta tiedän etten ole yhtään perinteinen äiti ihminen ja kouluttaisin lasta kuin koiraa (jotka ovat kyllä SM tasolla tottelevaisuudessa)😁 en meikkaa enkä pukeudu naisellisesti koskaan.

Ihme jos mieheltäsi on mennyt ohi että olet sellainen mitä olet olit äiti tai et..

Vierailija
19/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vain menisit sinne mammakerhoon, kuten muutkin äidit? Kyllä sinä sinne ajan myötä sopeudut.

Vierailija
20/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei ole tuollainen mutta anoppi on. Voi kuinka monta kertaa olen joutunut toistamaan anopille etten ole eläissäni kutonut sukkia tai tumppuja tai ommellut vaatteita. Eikä kiinnosta oppiakaan.

Minä taas olen, huonosti, koulun käsityötunneilla. Siinä missä moni tuntui helposti hallitsevan nuo taidot, minulta se vaati kauheaa ponnistelua että sain edes jonkinlaiset rumat tumput neulottua.

Samoin minulle on ehdotettu sairaanhoitajaksi ryhtymistä selvästi vain sukupuolen perusteella, sillä minua tunteva tajuaisi tuon olevan huono ehdotus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme