Te joilla on Nordeassa tili, onko rahanne vielä tilillä?
Tilit on tyhjänä ja pankki selvittää asiaa. Miten tämä on mahdollista?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e80fd3f0-17c4-4a9c-8142-6f98ae4884fb
Kommentit (198)
Kyberiä kyberiä kohta romahtaa järjestelmät vain kulta ja kylmä käteinen kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole mitään käryä näistä pankkien järjestelmistä? Miettikää nyt ite: Siellä pankkien tileillä on kasapäin rikkaidenkin ihmisten rahoja, puhumattakaan nyt siitä, että siellä on isojen yritysten kassavarat. Oikeestiko luulette, että ne rahat voi sieltä noin vaan hävitä? Oikeestiko luulette, että kun verkkopankissa on jotain ongelmaa, että se tarkottaisi että rahat on vaarassa?
Kyllä ne ihmisten tilitiedot on siellä todella järeissä järjestelmissä. Tämä verkkopankki on ihan eri himmeli, eikä sen kenkkuilut tarkoita sitä, että siellä tietokannoissa, missä tilitietoja säilytetään, olisi yhtään mitään ongelmaa. Kyllä ne oikeat tiedot on niin hyvässä turvassa, ettei ne tiedot ihan helpolla pääse tuhoutumaan.
Mieti itse miten haavoittuvaisessa järjestelmässä kansalaisten varat ovat. Jos sinulla on vaikka suurempi summa, esimerkiksi 50000e, Nordean joustotilillä ja sitten huomaat että tilin saldo on nollilla ja kaikki tilitapahtumat pyyhkiytyneet pois. Miten todistat sen että tilillä pitäisi olla säästöjä kun kaikki todistusaineisto on sähköisenä Nodealla? Ei enää ole vastakirjoja joista voi osoittaa että tämän verran on tililläni rahaa.
Pakko sanoa tämä. Avattiin joustotili ( korkoprosentti 3-4%)
No tiliä eikä rahoja näkynyt. Mahdoton vääntö, että sai näkymään.
Virkailija puhelimessa tuumi: kyllä ne siellä on vaikkei niitä näy. Mutta jos haluat näkyviksi, niin onnistuu:O
Onnistui! Puoli tuntia piti odottaa!
Mutta miksi rahat eivät näkyneet alunalkaen automaattisesti.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei ne rahat ole hävinneet vaikka saldo hetken aikaa näyttäisi nollaa. Itsellä näytti Joustotili aiemmin tänään nollaa mutta nyt on taas oikea saldo näkyvissä.
Minulla ei toiminut Nordean kortti ulkomailla. Eli joko saldo oli nollilla tai sitten tiliin ei saatu yhteyttä.
Juu. Mutta kun ei näkynyt edes koko tiliä. Eli juuri avattua joustotiliä!
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mutta kun ei näkynyt edes koko tiliä. Eli juuri avattua joustotiliä!
Kaikki tilit eivät välttämättä näy verkkopankissa, vaan tili pitää laittaa näkymään siellä. Ei siinä ole mitään kummallista.
Tunti sitten maksoin 14000e laskun ihan normaalisti.
Kyllä vielä ainakin eilen oli toistakymmentä tonnia ja maanantaina KeVa laittaa taas muutaman tonnin lisää.
Niin, ei ne rahat sieltä mihinkään kadonnut ole, vaikka näyttäisi nollaa.
Huutiiistaaaa :D Kannattiko ulkoistaa kaikki toiminta Intiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole mitään käryä näistä pankkien järjestelmistä? Miettikää nyt ite: Siellä pankkien tileillä on kasapäin rikkaidenkin ihmisten rahoja, puhumattakaan nyt siitä, että siellä on isojen yritysten kassavarat. Oikeestiko luulette, että ne rahat voi sieltä noin vaan hävitä? Oikeestiko luulette, että kun verkkopankissa on jotain ongelmaa, että se tarkottaisi että rahat on vaarassa?
Kyllä ne ihmisten tilitiedot on siellä todella järeissä järjestelmissä. Tämä verkkopankki on ihan eri himmeli, eikä sen kenkkuilut tarkoita sitä, että siellä tietokannoissa, missä tilitietoja säilytetään, olisi yhtään mitään ongelmaa. Kyllä ne oikeat tiedot on niin hyvässä turvassa, ettei ne tiedot ihan helpolla pääse tuhoutumaan.
Mieti itse miten haavoittuvaisessa järjestelmässä kansalaisten varat ovat. Jos sinulla on vaikka suurempi summa, esimerkiksi 5
Kuka nyt jättää tulostamatta tiliotteensa?? Ono järkee. Joka kuuhan ne tiliotteet tulee sinne verkkopankkiin.N eon tarkotettu tulostettavaksi.
Minä olen ihmetellyt jo vuosia miksi kenelläkään on enää tiliä nordeassa tai Osuuspankissa, niin usein ihmiset ovat nälissään kun tämän tästä jää kaikki toimimatta
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia te pidätte tilejänne noissa pankeissa, joista tulee jatkuvalla syötöllä, että on häiriöitä, tilit näyttävät nollaa, palvelut katkeavat? Nordea, Op ja Danske otsikoissa tämän tämä. Mulla tilit yksityisessä säästöpankissa, ikinä ollut mitään häikkää, verkkopankki sulki vain ennalta ilmoitettuina huoltoaikoina.
Sitten maksan luottokortilla (Nordealla Masteri) josta menee heti maksu tililtä kun aukeavat vaikka 30 päivää olisi korotonta maksuaikaa. Tai otan S-Pankin kortin ja maksan sillä. Jos sekään ei onnistu niin sitten heidän tarjoamalla Visan luottokortilla jossa menee automaattisesti tililtä se mitä olen käyttänyt ja ehdot ihan samat kun edellä Nordean kortissa.
Tämähän ei suinkaan ole ensimmäinen kerta, kun rahat katoaa Nordean asiakkaiden tileiltä.
Eikö mikään valvova viranomainen puutu tähän? Minne ne rahat häviää, keinotteleeko Nordea niillä? Vie luottamusta koko pankkijärjestelmään, kun rahat voi vaan pyyhkiytyä mystisesti pois.
Vierailija kirjoitti:
Huutiiistaaaa :D Kannattiko ulkoistaa kaikki toiminta Intiaan?
Aiheuttaa kyllä lievää huutopihinää tuo pajeeetitoiminta nordealla :D
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei suinkaan ole ensimmäinen kerta, kun rahat katoaa Nordean asiakkaiden tileiltä.
Eikö mikään valvova viranomainen puutu tähän? Minne ne rahat häviää, keinotteleeko Nordea niillä? Vie luottamusta koko pankkijärjestelmään, kun rahat voi vaan pyyhkiytyä mystisesti pois.
Oletko ikinä kuullut teknisestä häiriöstä? Ei ne rahat minnekään häviä, vaan teknisen vian vuoksi saldo näyttää väärää. Huoh.
Kuulemma hävinneet rahat voi saada takaisin, ainakin osittain.