Te joilla on Nordeassa tili, onko rahanne vielä tilillä?
Tilit on tyhjänä ja pankki selvittää asiaa. Miten tämä on mahdollista?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e80fd3f0-17c4-4a9c-8142-6f98ae4884fb
Kommentit (198)
Ei tule välttämättä moneen päivään rahat takaisin, soitin aspaan ja eivät tiedä meneekö viikonlopun yli. Tiedotteen mukaan vasta tutkivat mistä johtuu, eivät edes korjaa vielä. Ja vika alkanut tänään klo 11 .
Huomattiin seuraavan, aamulla oli saldoa, tänään puoliltapäivin oli muuttunut siten että käyttövara 0.0 sekä
varaussaldossa, eli siis se toissijainen näyttö saldoa, että muka olisi menoja ollut ,mutta mitään ei ollut katevarauksissa maksuja, eikä ollut ohjelmoitu maksujakaan menemäänkään, koska ajan maksut manuaalisesti joka kuukausi vaikka oma työnsä onkin
.
Myöhemmin iltapäivänä tämä kakkostili oli kadonnut kokonaan, ja siitä myöhemmin palautui tuntien päästä, ja kun palautui niin palautui tyhjänä, myös toisesta pankista siirretty summa otti ja hävisi, on yleensä kirjautunut samantien näiden pankkien välillä, aspastakin myönnettiin että pitäisi näkyä heti "normisti".
Eräältä tuttavalta, on kateissa rahaa myös.
Kannattaa ottaa yhteyttä nordeaan tunnistautuneena, ja kertoa suullisesti aspalle sekä pyytää kirjaamaan saldot aspaa ylös, omasta muistista jos mahdollista, tai jos on dokumentti siitä mitä on ollut saldoa eilispäivänä.
kirjaavat ylös rahamäärän joka tileillä pitäisi olla.
Itse jonotin sinne oman ja tuttavani asian johdosta about yli 30 min ennen kuin vastattiin
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rahat sieltä mihinkään katoa.
Meinaat että pankissa rahat on tallessa? Tiedoksi sulle että kun romahdus sattuu kohdalle niin pankki pitää sen mitä sillä on. Ja jos sulla on vielä lainaa siellä niin olet isommassa kusessa. Pankit eivät ole mitään valtion kassakonttoreita vaan bisnestä. Ja sitä bisnestä johdetaan Suomen ulkopuolelta. Mietipä vaan että mistä käsin niitä johdetaan. Sulla on hyvin vähän mahkuja saada edes ääntäsi kuuluviin siinä vaiheessa kun rahat häviää.
Tästä saattaa tulla Nordean asiakkaille joukkopako. Jos rahat menisivät niin minulla menisi vain reilu 4000€. Iso raha mulle, mutta joillain on useampi kymmenen tuhatta tilillä niin pikku summa siihen verrattuna. Olen pikkaisen kauhuissani niiden puolesta joilla isot säästöt tilillä.
Vierailija kirjoitti:
MOSKOVAN PÖRSSIÄ ketuttaa kun SUOMALAISILLA ON RAHAA TILILLÄ.💰💰💰💰💰 🤭...
Jospa ne rahat nyt on Moskovassa. Suomen kansalaiset maksavat Venäjän taideaarteet jotka Suomen valtio niiltä pölli.
Mitkä idıoottien kokoontumisajot täällä. Ne teidän pennit eivät varmasti häviä mihinkään. Jäitä hattuun.
Tämä tiedetään mistä johtuu mutta ei saa ääneen sanoa eikä kertoa.
Ihan normaalilta näyttää, ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä saattaa tulla Nordean asiakkaille joukkopako. Jos rahat menisivät niin minulla menisi vain reilu 4000€. Iso raha mulle, mutta joillain on useampi kymmenen tuhatta tilillä niin pikku summa siihen verrattuna. Olen pikkaisen kauhuissani niiden puolesta joilla isot säästöt tilillä.
Kuulehan,kyllä ne rahat tileille ilmestyy.
Nyt vähän järkeä näihin kirjoituksiin.
Älä provoile oli siellä mutta aivan liian vähän. Palkka on niin pieni hoitoalalla.
Jospa suomalaiset pikkuhiljaa alkavat ymmärtää että kuka suomalaisten asioita loppujen lopuksi määrää. Kovasti puhutaan siitä että Venäjä hyökännyt joskus Suomeen vaikka sotaa muistavia tuskin on kovin montaa hengissäkään enää. Suurin osa ei muista edes Kekkosen ja Koiviston kautta. Ne jotka muistaa tietävät sen että Suomen itsenäisyys on aina ollut kuin veteen piirretty viiva. Periaatteessa itsenäinen, todellisuudessa Venäjä monen toiminnon takana. Miettikääpä hieman...
Vierailija kirjoitti:
Ei se niin nuukaa. Tilillä taitaa olla parisataa, tai siis ainakin oli. Ei pidä pitää tilillä enempää rahaa, kuin on varaa hävitä...
Totta. Ihmiset ovat tuudittautuneet siihen, että kyllä se raha tilillä pysyy. Ei pysy vaan pankit ovat riskisijoituksia ja voivat kaatua hetkenä minä hyvänsä.
Moni ei myös tiedä, että pankilla ei tarvitse olla kuin 20% tileillä olevista rahoista oikeasti eli jos ihmiset nostavat tilinsä tyhjäksi niin vain ensimmäiset saavat rahansa ja muille myydään eioota.
Pankit laskevat sen varaan, että ihmiset eivät nosta tilejään tyhjäksi. Fiksut eivät pidä tilillä rahaa enempää kuin mitä on varaa hävitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan,kyllä ne rahat tileille ilmestyy.
Nyt vähän järkeä näihin kirjoituksiin.
Pää kiinni nordeakyttä. Rahat lähtee tosta vaan. Varkaat.
Dansken kanssa ei oo koskaan ollut tollasta ongelmaa. Ehkä ihan hyvä olla tanskalaisen pankin asiakas tässä maailmantilanteessa...
Mistä täällä kukaan voi tietää, mistä on kyse jos Nordeassakaan ei tiedetä? Jos tuo viesti on totta, että voi mennä viikonlopun yli että rahat palautuvat asiakkaille, niin missä ne nyt sitten ovat, mitä niille rahoille on käynyt? Entä jos tämä on joku vemputus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että pankissa rahat on tallessa? Tiedoksi sulle että kun romahdus sattuu kohdalle niin pankki pitää sen mitä sillä on. Ja jos sulla on vielä lainaa siellä niin olet isommassa kusessa. Pankit eivät ole mitään valtion kassakonttoreita vaan bisnestä. Ja sitä bisnestä johdetaan Suomen ulkopuolelta. Mietipä vaan että mistä käsin niitä johdetaan. Sulla on hyvin vähän mahkuja saada edes ääntäsi kuuluviin siinä vaiheessa kun rahat häviää.
Totta. Viisaat muuttavat rahansa esim. kultaharkoiksi, ne ovat oikeasti olemassa eikä numeroita ruudulla ja niillä on oikea vakaa arvo. Harva tietää, että pankilla ei lain mukaan edes tarvitse olla kuin oliko 20% jos sitäkään siellä säilytettävistä rahoista oikeasti antaa käteisenä eli jos ihmiset nostavat tilinsä tyhjäksi niin vain muutama ensimmäinen saa rahansa. Ne numerot ruudullasi ovat vain numeroita ruudullasi ilman mitään katetta. Jos ostat jotain niillä numeroilla niin se riski siirtyy myyjälle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä täällä kukaan voi tietää, mistä on kyse jos Nordeassakaan ei tiedetä? Jos tuo viesti on totta, että voi mennä viikonlopun yli että rahat palautuvat asiakkaille, niin missä ne nyt sitten ovat, mitä niille rahoille on käynyt? Entä jos tämä on joku vemputus?
Mitkä rahat? Eivät ne ole koskaan olleetkaan muuta kuin numeroita ruudulla. Pankilla on käteisenä ehkä noin 20% niiden numeroiden yhteissummasta jos sitäkään.
Ja numerot ruudulla voivat kadota bittiavaruuteen yhtä helposti kuin palsalta poistettu viesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Viisaat muuttavat rahansa esim. kultaharkoiksi, ne ovat oikeasti olemassa eikä numeroita ruudulla ja niillä on oikea vakaa arvo. Harva tietää, että pankilla ei lain mukaan edes tarvitse olla kuin oliko 20% jos sitäkään siellä säilytettävistä rahoista oikeasti antaa käteisenä eli jos ihmiset nostavat tilinsä tyhjäksi niin vain muutama ensimmäinen saa rahansa. Ne numerot ruudullasi ovat vain numeroita ruudullasi ilman mitään katetta. Jos ostat jotain niillä numeroilla niin se riski siirtyy myyjälle.
Viisaat muuttavat rahansa kryptoksi ja NFT:ksi. Tai Pokemon kortteihin.
Vierailija kirjoitti:
Tilillä on rahaa, mutta etutili näyttää käytetyävissä: 0,00€ mutta saldo näyttää oikean summan. Tuskin mitään rahoja vielä on kadonnut.
Etutili näyttää nollaa. Elämäni säästöt.
Valitus Finanssivalvontaan ja jos rahat ikinä palautuu, niin siirto pois Nordean tililtä.