Te joilla on Nordeassa tili, onko rahanne vielä tilillä?
Tilit on tyhjänä ja pankki selvittää asiaa. Miten tämä on mahdollista?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e80fd3f0-17c4-4a9c-8142-6f98ae4884fb
Kommentit (198)
Nordea siirsi IT:et Intiaan kun säästääkseen. Mikä voisi mennä pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla näkyy etutili ja kaikki muutkin tilit ihan normaalisti.
Aivan varmasti kun muilla ei näy. Taidat olla ainoa.
Mun kaikki tilit on näkynyt kokoajan normaalisti. Ei viimeksikään ollut mitään vikaa vaikka muut valitti.
Vierailija kirjoitti:
Nordea siirsi IT:et Intiaan kun säästääkseen. Mikä voisi mennä pieleen?
Jep, eli häiriö alkoi eilen klo 11, niin Intiassa oli jo perjantai ilta ja pojat ei heti jaksaneet tehdä mitään. Siksi vähän kesti.
Ensi viikolla taas seuraavat sekoilut. Nyt on ollut 1.3., 25.3. Ja 8.4. pitkät häiriöt.
Rai rai.
Tänä aamuna rahat näkyivät tilillä. Olen säästänyt asuntoon ja tilillä on aika paljon rahaa. Kävi kyllä mielessä, että miten todistan tililläni olleet rahat, jos katoavat kokonaan.
Siellä näkyvät olevan. Kyllä on vauhkoa sakkia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna rahat näkyivät tilillä. Olen säästänyt asuntoon ja tilillä on aika paljon rahaa. Kävi kyllä mielessä, että miten todistan tililläni olleet rahat, jos katoavat kokonaan.
Olet päässyt koko nykyaikaisen pankkijärjestelmän olemuksen ytimeen. Koko hommahan perustuu lähinnä heikon jään päällä kävelyyn ilman naskaleita ja siihen, että toivotaan jään kestävän. Mitään muuta ei ole tehtävissä.
Digitaalisuus pahensi tuota illuusiota potenssiin 10, kun mistään ei jää mitään fyysistä jälkeä ja varmuuskopiotkin on siirretty - tadaa - pilvipalveluihin.
Joo, pidä vaan rahasi pankissa joka tasaisin väliajoin hävittää ne päiväksi tai pariksi. Pääasia ettei ole vauhko🤣
Mulla on nyt säästöjä, aina ei ole ollut ja kyllä kiinnostaa onko ne rahat mun käytössä, vai onko niin että joka toinen viikko pankki vähän hukkaa niitä. Vaihdan pankkia.
Nordea on nolo.
Mistä johtui saldon " häviäminen"?
Oliko selitys oikeanlainen?
Johdonmukaista.
Ensin häviää Nordean konttorit. Sitten rahat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole mitään käryä näistä pankkien järjestelmistä? Miettikää nyt ite: Siellä pankkien tileillä on kasapäin rikkaidenkin ihmisten rahoja, puhumattakaan nyt siitä, että siellä on isojen yritysten kassavarat. Oikeestiko luulette, että ne rahat voi sieltä noin vaan hävitä? Oikeestiko luulette, että kun verkkopankissa on jotain ongelmaa, että se tarkottaisi että rahat on vaarassa?
Kyllä ne ihmisten tilitiedot on siellä todella järeissä järjestelmissä. Tämä verkkopankki on ihan eri himmeli, eikä sen kenkkuilut tarkoita sitä, että siellä tietokannoissa, missä tilitietoja säilytetään, olisi yhtään mitään ongelmaa. Kyllä ne oikeat tiedot on niin hyvässä turvassa, ettei ne tiedot ihan helpolla pääse tuhoutumaan.
Kiitos. Järjen ääni täällä.
Ziisus miten tyhmiä ihmiset on 🙈
Minun rahoja ei lahjoiteta ainakaan Ukrainaan!
Sotikoot omat sotansa ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtui saldon " häviäminen"?
Oliko selitys oikeanlainen?
Eli ole selvitystä. Tää on ihan normaalia Nordeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole mitään käryä näistä pankkien järjestelmistä? Miettikää nyt ite: Siellä pankkien tileillä on kasapäin rikkaidenkin ihmisten rahoja, puhumattakaan nyt siitä, että siellä on isojen yritysten kassavarat. Oikeestiko luulette, että ne rahat voi sieltä noin vaan hävitä? Oikeestiko luulette, että kun verkkopankissa on jotain ongelmaa, että se tarkottaisi että rahat on vaarassa?
Kyllä ne ihmisten tilitiedot on siellä todella järeissä järjestelmissä. Tämä verkkopankki on ihan eri himmeli, eikä sen kenkkuilut tarkoita sitä, että siellä tietokannoissa, missä tilitietoja säilytetään, olisi yhtään mitään ongelmaa. Kyllä ne oikeat tiedot on niin hyvässä turvassa, ettei ne tiedot ihan helpolla pääse tuhoutumaan.
Kiitos. Järjen ääni täällä.
Ziisus miten tyhmiä ihmiset on 🙈
Mutta kun olennaisin kysymys tässä onkin, että mitä hyötyä niistä tilillä olevista rahoista on jos niihin ei pääse käsiksi? Ei se kassakaapissa jököttävä kultaharkkokaan paljoa auta jos numeroyhdistelmä on unohtunut.
Kauheeta! Tilini ovat eri pankissa mutta ei kai se mikään lohdutus tai tae voi näinä aikoina olla. Olen kerran nähnyt kun omassa pankissani (jossa käyn äärimmäisen harvoin) ladottiin tiskillä karsea määrä seteleitä Herra X:lle. Oikeesti niiden latomiseen meni tosi paljon aikaa! Korot olivat silloin jo nollilla.
Se tilanne tuli mieleeni kun tämä maailma vaihtui toiseen ja mikään ei enää ole niin kuin ennen. Ja rupesin ajattelemaan että jos nostan koko säästötilin puskurirahaston. Missä ihmeessä sitäkään paperimäärää säilyttäisi? Upottaisi muovisangossa kukkapenkkiin? Mites talvella pääsis kassakaapille, on kahden metrin kinos kukkapenkin päällä?
Nykyaika. Kyllä onkin elämä helppoa. Tekniikka ja kaikki systeemit ihmisen apuna. Sukanvarsi saa olla tyhjänä ja on siten helpompi kävellä, kun ei massi hierrä reisiä. Not.
Putler on tehnyt tilisiirron suomalaisten tileiltä omaan taskuunsa.
Kyllä ne rahat siellä tilillä ovat, vaikka palvelunestohyökkäystä onkin pukannut.
Edellä sanottu koski niitä, joilla on oikeasti rahat suomalaisella Nordean tilillä. Sen sijaan ruplasaataviaan peräävät peräkammarinpojat ja Nevajoen rantojen miehet ja naiset, jotka täällä yrittävät hämmentää keskustelua, voivat etsiä muualta palkkaa tekemästään "työstä".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne rahat siellä tilillä ovat, vaikka palvelunestohyökkäystä onkin pukannut.
Edellä sanottu koski niitä, joilla on oikeasti rahat suomalaisella Nordean tilillä. Sen sijaan ruplasaataviaan peräävät peräkammarinpojat ja Nevajoen rantojen miehet ja naiset, jotka täällä yrittävät hämmentää keskustelua, voivat etsiä muualta palkkaa tekemästään "työstä".
Hämmenna ihan keskenäsi. Olen palkastani säästänyt etutilille minulle ihan suuren summan. Nyt ne rahat lähtevät muihin pankkeihin. Ei tällaista jaksa.
Taas näyttää säästötilit (ASP ja Joustotalletus) Nordean mobiilipankissa nollaa. On tää perseestä.
Ilmoitin jo rahoitustarkasvirastolle ja ja kysyin että päteekö talletussuoja kun ja jos Nordea taas kohta sekoilee.
Lisäksi teen finanssivalvontaan ilmoituksen toistuvista häiriöistä. Se kertoo siitä että Nordea itsekin tietää, että heidän järjestelmässään on heikkouksia, mutta eivät laita rahaa sen korjaamiseen. Se yritykseltä tietoinen valinta ja valinnan hinnan maksavat asiakkaat.