Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kamalaa olla todella lyhyt. Siis ALLE 160 cm.

Vierailija
04.10.2006 |

Minusta olisi. Eikä vaatteitakaan varmaan löytyisi paitsi joltain lastenosastolta. Mieluummin olen 170 cm ja hoikka.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos sinun valintoihisi eivät alitajuiset seikat vaikuta, mutta tässä kuitenkin tutkimustietoa netistä kopsattuna (en saanut linkitettyä):

Pituus on työntekijälle rahanarvoinen etu

Mika Lahdensivu

Julkaistu 22.10.2003 kello: 07:05

Pitkät ihmiset ansaitsevat läpi elämänsä lyhyitä ihmisiä paremmin, Floridan yliopistossa valmistunut tutkimus paljastaa: tuuman tuoma lisä vuotuisessa palkassa on jopa 789 dollarin luokkaa. Tuhansien ihmisten tutkimusaineisto koostuu yhdysvaltalaisista ja briteistä.

Pituudella on merkitystä työelämässä, myös rahassa mitattuna. Aiheesta Floridan yliopistossa tehty tutkimus perustuu laajaan, tuhansia ihmisiä tarkastelevaan aineistoon, jota Yhdysvaltain ohella on kerätty Britanniasta. Tutkimushankkeen tulokset on tarkoitus esitellä yksityiskohtaisesti keväällä Journal of Applied Psychology -julkaisussa.

Tutkimuksesta julkaistujen ennakkotietojen mukaan pituuden ja palkan yhteys on tuntuva. Vuositasolla tuuman hinnaksi voi laskea keskimäärin 789 dollaria, tutkimusta johtanut professori Timothy Judge laskee. Pituuden ohella tutkimuksessa kerrotaan otetun huomioon niin aineistoon kuuluvien ihmisten sukupuoli kuin painokin.

Pituudella on painoarvoa

Työntekijän pituus nähtiin tutkimuksessa seikaksi, joka selvästi liittyi esimerkiksi esimiesten arvioihin siitä, miten tehokas hänen alaisensa oli. Toisaalta pituudella näytti olevan yhteytensä myös objektiivisiin menestyksen merkkeihin, kuten henkilökohtaisiin saavutuksiin myyntityössä - ikään kuin asiakkaat ostaisivat mieluiten pitkiltä myyjiltä.

Tutkimus toistaa osin aiemmin esitettyjä arvioita, joiden mukaan pitkiä ihmisiä saatetaan pitää uskottavampina johtohahmoina ja näkee vastaavan seikan vaikuttavan myös myyntineuvotteluissa pitkän osapuolen eduksi. Toisaalta pituus nähdään edulliseksi myös itsetunnon kannalta, mikä sekin edesauttaa menestymistä työssä.

Professori Judgen mukaan jos pituudella on se sosiaalinen status, jollaiseksi tutkijat sen uskovat, syy esimerkiksi pitkän autokauppiaan menestykseen on selvä: pituus pönkittää hänen auktoriteettiasemaansa.

Myyntityön ja johtoportaan ohella pituus havaittiin edulliseksi myös luonteeltaan vähemmän sosiaalisissa työtehtävissä, kuten esimerkiksi ohjelmoinnissa. Myynti- ja johtotehtävissä pituuden painoarvo oli kuitenkin selkeästi suurin.

Lyhyestä presidentistä on pitkä aika

Professori Judge tukee tutkimuksensa tuloksia myös historiallisin faktoin: Yhdysvalloissa on valittu keskivertomiestä lyhyempi presidentti hänen mukaansa viimeksi sata vuotta sitten, ja silloinkin William McKinley sai lehdistössä ivallisen " little boy" -leiman.

Floridan yliopiston lehdistötiedotteessa tutkimusta kommentoiva Iowan yliopiston professori Sara Rynes puolestaan muistuttaa pituuden palvonnan kyseenalaisesta seuraamuksesta: yhä useammat vanhemmat ovat kiinnostuneet mahdollisuudesta saada keskivertoa lyhyemmät lapsensa kasvuhormonihoitoon.

Keskiverto yhdysvaltalainen mies on tutkimuksen mukaan nykyään 69,1 tuuman mittainen ja nainen 63,7 tuuman mittainen. Senteissä miehen mitta amerikkalaisessa kulttuurissa on siis noin 175,5 ja naisen noin 161,8 cm.

Vierailija
22/58 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa hankaluus on että pikku-ukot eivät tule baarissa juttelemaan, saan seuraani siis aina vain raamikkaita miehen mittaisia ukkoja.

voi kuinka paljon saankaan kehuja upeista pitkistä sääristäni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koskaan ole tullut ajatelleeksi että olisin liian lyhyt, tmv. Vaatteeni ostan aikuisten osastolta, mitä nyt joskus housun lahkeita pitää lyhennellä. Suurin " ongelma" pituudessani on se että hoitoalalla työskennellessäni saatan joutua nostelemaan isojakin ihmisiä ja se ei ole kovin helppoa hommaa. Mutta ainakin tähän asti on mummot ja paapat saatu ihan kunnialla ylös joten mikäpä tässä ollessa.

Jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista eikä se mielestäni ole pituudesta kiinni. Itse en edes haluaisi olla pidempi, hyvä on elää elämääni juuri näin..

Vierailija
24/58 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin osataisin riemumielin farkkuja ja sammareita, niitähän saa esim h&m:ltä todella paljon halvemmalla kuin aikuisten vaatteita. samoin T-paitoja jne.

Sieltä löytyy ihan aikuismaisia niistä nuorille suunnatuista sarjoista.

Vierailija
25/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 152 senttinen äiti, joka ostaa vaatteet aikuistenosastolta ;)

Vierailija
26/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmasti pelkäisin. Pelkäisin olla väkijoukossa se kaikista lyhyin, pelkäisin kävellä yöllä.

Mutta ei se muuten olisi kamalaa. Voisi käyttää korkkareita...

terv. 176 cm

Vierailija
27/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

159 ja hoikka=) kyllä niitä vaatteita löytyy ihan helpostikin..

Vierailija
28/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kompakti ja suloinen olo, mies tykkää.

T.159,5 cm ja 46 kg.

Vierailija
29/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon 151cm pitkä ja elämä on ihan kamalaa. Oon ikinuori, mua luullaan aina 10 vuotta ikäistäni nuoremmaksi. Ja kyllä vaatteita löytyy ihan aikuisten osastolta, koot 34 ja 36 ja aina voi lyhentää/pienentää. Mä en ikinä haluis olla 170cm pitkä tai pidempi.

Vierailija
30/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 157cm, joka olis mielummin 175cm

Vierailija
31/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, jotenkin sitä on tullut aina elämässä yritettyä enemmän, kun on ollut aina se pienempi muita.. Sitä kautta on tullut saavutettuakin enemmän. Hoikka olen ollut aina, ja vaikka kaveripiirissä " Pikku-Myyksi" kutsuvatkin, niin en sentään ole kauhean äkäinen.

Mies mulla on 170-senttinen, ja jos olisin miehestä pidempi, niin se voisi olla vähän omituista (ainakin alkuun) :P

Vierailija
32/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin siitä pituudesta kiinni vaan sopusuhtaisuudesta. Lyhyenä käytäisin varmasti ihanampia kenkiä ja hameita ja mekkoja.

t. 172-senttinen, joka viihtyy tässäkin mitassa

Vierailija
33/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miellä itseäni lyhyeksi vaan monesti vasta valokuvista huomaan että täh! oonko mä totakin noin paljon lyhyempi.

Kerran menin luistimet jalassa vessanpöntölle ja kamalaa kun piti laskeutua alas. tuntu että se pönttö ei tule vastaan ikinä, sellasta olisi varmaan pitkäsäärisenä...

Vierailija
34/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. nro 15, tosikko

Vierailija
35/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä vaatteet miltään! Sama vika vaikkapa Kylie Minoguella!

Vierailija
36/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteita löytyy todella helposti :)!

Vierailija
37/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus: mikäs tässä on taapertaessa.

T: 159,5cm, eli TODELLA lyhyt : )

Vierailija
38/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 174cm ja mieluusti ottaisin sen 6cm pituutta lisää.

Vierailija
39/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatsoonin kanssa tahtovat varmaan vääntää kättä tai nyrkkeillä....

Vierailija
40/58 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukseni vaatii pituutta, johon juuri ja juuri mun 170 on passeli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme