Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sallisitko sinä hedelmöityshoidot? Puolustatko yksinäisten naisten ja naisparien mahdollisuutta hedelmöityshoitoihin?

Vierailija
04.10.2006 |

Jos puolustat ja haluat vaikuttaa asiaan, mene sivulle www . toivottulapsi. com ja löydät sieltä vinkkejä kuinka lobbata kansanedustajaasi, yhteystietoja jne.

Yksinkertainen meili riittää. Kansanedustajat saavat runsaasti kannanottoja lesbonaisilta ja yksinäisiltä naisilta. Heteroperheiden tuki on todella tarpeeseen, jotta kansanedustajille selviää mikä on valtaväestön kanta asiaan. Kuten sanottua, enemmistöllä on demokratiassa valta - käyttäkäämme sitä!!

T: Heteroäiti

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että tämä julkinen keskustelu antaa sen viestin, että adoptiolapset ovat jotain hylkyjä, joita voi hätätapauksessa tuupata vaikka sitten homoille, vaikka homot eivät kyllä oikeastaan olisikaan kelvollisia vanhemmiksi.

Samoin tämä keskustelu antaa järkyttävän viestin niille homoperheiden lapsille, jotka ovat jo olemassa. Tämä keskustelu kertoo heille, että oikeastaan heillä ei olisi oikeutta olla olemassa.

Mun työkaverilla on lapsi naisystävänsä kanssa - niin suloinen ja ihana poika nimeltään Onni. Kihara tumma tukka ja suuret siniset silmät. Tehty hedelmöityshoidoilla, kun vanhemmilla ei biologisista (lääketieteellisistä?) syistä ole mahdollisuutta saada lapsia ilman hoitoja. Onneksi hän on olemassa - niin toivottu ja rakastettu lapsi, jolla on juuri sellainen perhe, kuin vanhemmat toivoivatkin.

T: Heteroyh, joka tuli vahingossa raskaaksi ja on onnellinen äiti

- mulla ei ole halua kieltää tätä onnea toisilta - itsellenikin se suotiin Luojan lykystä.

- onkohan tähän ketjuun muuten kirjoittanut sellaisia, jotka lähettivät toisella ketjussa yli 30 v tietoisesti lapsettomille sellaisia terveisiä, että ette tiedä mistä jäätte paitsi?

Vierailija
2/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lapselle kuuluu normaalimallin mukaisesti olla äiti ja isä. myöskin lapsella pitää olla oikeus isään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei ole koskaan tavannut isäänsä (isän valinta) eikä siihen ole koskaan kukaan puuttunut - ei edes lastenvalvoja ehdottanut elatusmaksuista sovittaessa mitään konsultointiapua tai neuvontaa lapseni isälle - asia ei kiinnostanut lastenvalvojaa pätkääkään. Kunhan elatusmaksut juoksee, se riittää isän tehtäväksi lain mukaan.

Vierailija
4/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei oikeuta yhteiskuntaa avustamaan, jotta saataisiin lisää isättömiä lapsia.

Vierailija
5/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samoilla linjoilla, että lapsella täytyy olla molemmat vanhemmat, sekä äiti , että isä. Eikä hedelmöityshoidot olisi edes tasavertaista, koska myös homopareilla täytyisi olla silloin mahollisuus lapseen. Hedelmöityshoidot pitäisi sallia ainoastaan pariskunnille, jotka eivät saa lapsia sairauden takia ilman hoitoja. Muussa tapauksessa ei. Itse olen ainakin täysin ajatusta vastaan.

Vierailija
6/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät pysty sitä omin keinoin hankkimaan niin ei kuuluisi minun mielestäni tuen piiriin. On aivan eri asia jos mies ja nainen eivät pysty lasta saamaan että heille apu suodaan.

Vierailija
7/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti päättäjillä on sen verran rohkeutta, että hekään eivät sallisi!!

Vierailija
8/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vielä lesboille ja homoille suodaan lapsettomuushoitoja/lapsia. Voi lapsiparat. Kyllä hävettäis jos itselläni olisi lesbo tai homovanhemmat. Ei muuta kuin homot ja lesbot takasiin vaan kaappeihin minne kuuluvatkin.

Vierailija
9/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se vaan loukannut ketään. Siis ihminen, joka ei halua lasta ei ehkä tajua, miten ihana lapsi on, eli siis kannustin. Minä nimittäin en tajunnut ollenkaan, miten ihana lapsi on, ennenkuin sellaisen sain. En ole kirjoittanut tähän ketjuun aiemmin, mutta kun kysyttiin, onko täällä sellaista, joka vastasi tuohon tiedoisesti lapsettoman ketjuun, niin siksi vastaan nyt. (Anteeksi, että nyt tavallaan pääotsikon vierestä.)

Vierailija
10/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että mieli on muuttunut tässä ihan muutaman kuukauden sisällä. Ennen olin ehdottomasti sitä mieltä, että vain heteroperheillä on oikeus lapseen. Mutta mitä enemmän olen asiaan tutustunut, niin sitä vakuuttuneemmaksi olen tullut, että kaikki perheet ja kaikki lapset ovat yhtä arvokkaita.

Vierailija
11/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee sekä heteroja että homoja. Kaikkea ei kukaan saa, jokainen saa vain jotakin. Lapsen saaminen ei ole mikään kansalaisoikeus, joka tulisi taata kaikille, vaan lahja.

Vierailija
12/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain määrin paremmin menestyneitä kuin ns. normaaleissa perheissä. Ja naurettavaa syyttää ko. naisia itsekkäiksi, ainahan lapsia hankitaan itsekkäistä syistä, myös heterot. Suurin syy lasten hankintaa on myös ihan sisäänrakennetti biologinen tarve lisääntyä.

Ja todelllakin ristiriitaista jos yksinäiset ja lesbot saavat adotoida, mutta eivät hedelmöityshoitoja.

Vierailija
13/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itsekin ongelmallisena sitä, jos lapsella ei ole mahdollisuutta halutessaan selvittää biologisen isänsä henkilöllisyyttä - pidän sitä tärkeänä asiana.

21:n lapsen tilanne on aivan mainio - ei syytä huoleen. Sinänsä tilanne on siksikin helppo, kun se on niin yksiselitteinen, eipä tule uusia pettymyksiä, kun tilanne ei millään tavalla ailahtele.

Vierailija
14/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jossain määrin paremmin menestyneitä kuin ns. normaaleissa perheissä. Ja naurettavaa syyttää ko. naisia itsekkäiksi, ainahan lapsia hankitaan itsekkäistä syistä, myös heterot. Suurin syy lasten hankintaa on myös ihan sisäänrakennetti biologinen tarve lisääntyä.

Ja todelllakin ristiriitaista jos yksinäiset ja lesbot saavat adotoida, mutta eivät hedelmöityshoitoja.

niin lue muutakin kuin johtopäätökset... Tulokset kun tuppaavat aina vaihtelemaan sen mukaan, kenen intressien näkökulmasta tutkimus halutaan tehdä.

Vierailija
15/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtion tukema hedelmöityshoito - en kannata yksinäisille naisille ja lesboille, se tuki kuuluu mielestäni sairauden hoitoon aviopareille.

yksityisen sektorin hedelmöityshoidot, jotka asiakas maksaa itse - eettinen kysymys, johon tuskin on kovin yksiselitteistä vastausta.

Vierailija
16/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmathan ne juuri julkisuudessa puolustavat oikeuttaan saada lapsi hedelmöityshoidoilla, vaikka he voisivat yhtä hyvin puolustaa adoptio-prosessin helpottamista jotta useammilla ihmisillä olisi mahdollisuus saada lapsi perheeseensä. Nämä lapsettomuudesta kärsivät ovat juuri niitä, jotka antavat sen kuvan että adoptiolapset eivät kelpaa kuin hätätapauksessa!

Miten tämä keskustelu kertoo homo-perheiden lapsille, että heitä ei saisi olla??? Minä ainakin kannatan ehdottomasti adoptio-oikeitta myös homoseksuaaleille!

Ihanaa että työkaverisi on onnellinen perheestään! Luuletko että hän olisi onnettomampi, jos lapsi olisikin adoptoitu? Eivätkö he sitten olisi samanlainen perhe? Vaikuttaako lapsen siniset silmät siihen, kuinka ihana hän on? Eikö ulkomailta adoptoitu lapsi olisi yhtä hyvä?

Tälläkin hetkellä lastenkodeissa ja kaduilla on tuhansia lapsia, jotka kaipaavat rakastavaa perhettä ja tunnetta siitä, että he ovat rakastettuja ja haluttuja.

Miksi he eivät ole yhtä hyviä lapsia kuin hoidoilla tehdyt?

18

Vierailija:

Tarkoitan sitä, että tämä julkinen keskustelu antaa sen viestin, että adoptiolapset ovat jotain hylkyjä, joita voi hätätapauksessa tuupata vaikka sitten homoille, vaikka homot eivät kyllä oikeastaan olisikaan kelvollisia vanhemmiksi.

Samoin tämä keskustelu antaa järkyttävän viestin niille homoperheiden lapsille, jotka ovat jo olemassa. Tämä keskustelu kertoo heille, että oikeastaan heillä ei olisi oikeutta olla olemassa.

Mun työkaverilla on lapsi naisystävänsä kanssa - niin suloinen ja ihana poika nimeltään Onni. Kihara tumma tukka ja suuret siniset silmät. Tehty hedelmöityshoidoilla, kun vanhemmilla ei biologisista (lääketieteellisistä?) syistä ole mahdollisuutta saada lapsia ilman hoitoja. Onneksi hän on olemassa - niin toivottu ja rakastettu lapsi, jolla on juuri sellainen perhe, kuin vanhemmat toivoivatkin.

T: Heteroyh, joka tuli vahingossa raskaaksi ja on onnellinen äiti

- mulla ei ole halua kieltää tätä onnea toisilta - itsellenikin se suotiin Luojan lykystä.

- onkohan tähän ketjuun muuten kirjoittanut sellaisia, jotka lähettivät toisella ketjussa yli 30 v tietoisesti lapsettomille sellaisia terveisiä, että ette tiedä mistä jäätte paitsi?

Vierailija
17/29 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(luovutetuilla sukusoluilla saadut lapset eivät muuten ole yhtään sen biologisempia kuin adoptoidutkaan!)

Aivan, adoptio on iso prosessi. Juuri siksi mielestäni tämä energia ja rahamäärä joka nyt käytetään hedelmöityshoitoihin, pitäisi laittaa adoption helpottamiseen ja maksujen pienentämiseen!

Toisaalta lapsen saaminen on aina (tai pitäisi olla) suuri ja tarkkaan harkittu teko, ei mikään hetken päähänpisto joka toteutetaan sen suuremmitta harkinnoitta.

Viimeistä lausetta en tajua... Jos homoseksuaalit eivät muka (seksuaalisen suuntaumuksensa takia?) usko olevansa sopivia adoptiovanhemmiksi, miten he voivat kuvitella olevansa yhtään sen sopivampia hedelmöityshoidoilla tehtyjen lasten vanhemmiksi??? Molemmissa on sama lopputulos; perhe.

18

Vierailija:

Adoptio on iso prosessi, johon kaikista ei yksinkertaisesti ole. Osa homoista voi myös ajatella, että heidän perheensä ei olisi sopiva adoptioperheeksi.

Vierailija
18/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio on iso prosessi, johon kaikista ei yksinkertaisesti ole. Osa homoista voi myös ajatella, että heidän perheensä ei olisi sopiva adoptioperheeksi.

Vierailija
19/29 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn hoidot mutta vain heteropareille lääketieteellisestä syystä.

Vierailija
20/29 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisessa adoptiossa on jo nyt 4-5 vuoden jonot, jos sinne jonoihin menisivät vielä yksinäiset ja homoseksuaalit jonon jatkoksi, niin taitaisi olla kohta 10 v jonot.

Hedelmöityshoidot tulisi saada kaikkien halukkaiden ulottuville. Voivathan lesbot ja yksinäiset naiset jatkossakin käydä ulkomailla hoidoissa, mutta miksi tehdä asiasta niin vaikea. Ei heidän lapsensaamisensa ole keneltäkään poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi