Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko mennä mieslääkärille sisätutkimukseen enkä halua :(

Vierailija
30.09.2015 |

Asun pienellä paikkakunnalla ja varasin neuvolasta ajan pillerireseptin uusintaan. Aika meni monen viikon päähän ja nyt aikaa neuvolasta varmistaessani selvisi, että lääkärinä olisi ollut vanha tuttu koulukaverini. Olisi ollut todella outoa mennä sisätutkimukseen hänelle, joten peruin ajan. Seuraavalla viikolla oli taas yksi ainoa päivä, jolloin lääkäri on paikalla ja lääkäri on tietenkin mies. Neuvolahenkilö puhelimessa ei antanut muita vaihtoehtoa kuin varata ajan sille mieslääkärille, kun aikoja ei yksinkertaisesti ensi kuulle muita ole.

Olen varmasti monen mielestä nyt naurettava ja ylireagoin, mutta minulle on vuorenkokoinen kynnys mennä mieslääkärille ronkittavaksi. Olen kahdesti käynyt mukavalla naispuoleisella neuvolaterveydenhoitajalla tutkimuksessa ja silloinkin jännittänyt niin, että meinaa oksennus tulla. Tällä hetkellä tekisi mieli soittaa neuvolaan ja perua koko aika vaikka jäisinkin ilman pillerireseptiä. Hankala tilanne, sillä ehkäisyä tarvitsen, mutta monen viikon pelkääminen ja stressaaminen sisätutkimuksesta ei tunnu sekään kivalta :( Yksityiseltä voisi saada ajan, mutta minulla ei ole varaa maksaa paria sataa yhdestä lääkärikäynnistä.

Miten ihmeessä saan psyykattua itseni sinne mieslääkärin tutkittavaksi vai annanko olla ja perun koko ajan?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:34"]

Yllätys: On suuri todennäköisyys, että olet tälle mieslääkärille n. 9053:s vagina jota tutkii. Ei ehkä ajattele sinua sänkyynsä punaisessa pitsikorsetissa. Menet, ajattelet vaikka kauppalistaa, mutta menet ja naurahdat kun lähdet kotiin.

Todella epämiellyttävä ja lisäksi kontrolloiva kommentti. Mietipä vähän, mitä tuli sanottua.

Ihmisellä on oikeus valita lääkärinsä, ja jos hän ei halua mieslääkärille, hän ei sinne mene. Yksityinen tai jostain muualta. Ihmisellä on oikeus kieltää tutkimus sellaiselta henkilöltä, jolle ei halua.

Ja nyt, ylempi kommentoija, erittäin tarkka katse peiliin. Vai että naurahdat ja menet? Vai että ei varmaan ajattele pitsikorsetissa? Toivottavasti et ole aiheuttanut paljoa pahaa mieltä ympäristöllesi, mutta merkit viittaisivat siihen.

Tunteisiin... Sisimpääni matkustan!!

Vierailija
82/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Turussa ei tarvii ainakaa ku vaan soittaa ni saa yhden pilleripaketin lisää jos loppuu kesken

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri valitsemallani yksityisen puolen huippu(nais)gynellä sisätutkimuksessa (+ ultrassa) ja samaan syssyyn hän vielä uusi pillerireseptini pyytämättä, hintaa tuli koko käynnille yhteensä 91 €. Ymmärrän toki jos juuri nyt ei ole varaa, mutta ainakin oma käyntini oli helposti jokaisen käytetyn euron arvoinen. 

Vierailija
84/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkyttävää kuinka nihkeää kohtelua saa kun lääkärin sukupuoli on ongelma. Itse jouduin mieslääkärille pyynnöstä huolimatta kun takana on seksuaalisia traumoja ja lääkäri oli todella kamala, kovakourainen ja ilkeä, vuodin verta tutkimuksen jälkeen (ilmeisesti kun en kyennyt rentoutumaan siinä pilkattavana ja runnottavana). Nyt tuntuu pahalta mennä miespuoliselle yleislääkärillekin jo kun en pysty luottamaan ollenkaan. Olo oli sen gynekäynnin jälkeen järkyttävä ja suorastaan raiskattu, tein myös valituksen toisen lääkärin kehotuksesta.

Vierailija
85/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka kokemus gynekologisesta tutkimuksesta oli mieslääkärin suorittama tutkimus. Oli hyvä lääkäri. En oo jännittäny sen jälkeen ikinä. Onneks sattu osaava lääkäri 😊

Vierailija
86/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit uusia pillerireseptin sähköisesti ei sun tarvi mihinkään mennä?!? :D

Vierailija
87/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla resepti uusitaan vain sähköisesti eikä mitään tutkimuksia ikinä tehdä ellei halua

Vierailija
88/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä kaverini kanssa kesätöissä museon lipunmyynnissä. Kerran vierailulle tuli ulkomaalainen turistiryhmä. Yksi ryhmäläisistä tuli ostamaan lippuja ja sanoi: "Anteeksi, minä ei puhua kovin hyvä suomi." Fiksuna tyttönä menin vastaamaan: "Tehän puhua oikein hyvä suomi!" Vierailija näytti loukkaantuneelta ja minä jätin kaverini hoitamaan ryhmän lipunmyynnin loppuun.

Vierailija
89/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, meni väärään topiciin!

Vierailija
90/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ajattele että jos joskus hankit lapsia niin kätilönäsi voi olla mies. Samoin jos tarvitset synnytyksen yhteydessä gynekologin apua. Gynekologihan on erikoistunut naistentautien lisäksi synnytyksiin/raskauksiin.

Tuossa saattaa muuten olla yksi syistä siihen, ettei naiset hankkiudu enää innolla raskaiksi. On niin monenlaista lääkäriä hoitajaa kätilö. Ennen vanhaan kiertävä kätilö oli nainen. Hoitajat synnytysosastolla olivat naisia. En ymmärrä, miksi nykyään synnärillä joutuu altistumaan sille, että joku pojankloppi sairaanhoitajaharjoittelija tai -kätilö voi olla niin herkässä tilanteessa läsnä, esim. Imetysneuvonnassa, alapäätarkastuksessa tai ylipäätään koko osastolla. Se on naisen arvoa haavoittavaa ja luojännittynyttä ja ahdistusta mitä tuoreet äidit eivät tarvitse. Miehet, älkää kouluttautuako naistentautien lääkäriksi, hoitajaksi, kätilöksi, gynekologiksi. Älkääottako osastoille pojankloppeja suorittamaan yleisopintoihin liittyvää harjoittelujaksoaan.

Vierailija
91/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos soittaisit sinne paikkakuntasi yksityiselle terveysasemalle ja kysyisit, mitä käynnille jäisi hintaa? Useimmilla lääkäriasemilla on käytössä Kelan suoravelotuspalvelu, joten maksaisit vain sen hinnan, mitä jää Kelan korvauksen jälkeen. Luultavsti selviäisit reilulla 70 eurolla. Selvitäthän, ennenkuin ahdistut lisää. Ehkäisy on yhteinen asia, joten laita miehesikin osallistumaan kustannuksiin!

Terv. Lempeäksi sanottu sairaanhoitaja

Vierailija
92/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lohduttaa, niin oman kokemuksen mukaan mieslääkärit on yleensä helläkätisempiä sisätutkimuksessa kuin naislääkärit.

Vierailija
93/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin...miksi pillerireseptiä uusittaessa pitäisi tehdä sisätutkimus? Eri asia jos erikseen haluaa tarkistuksen, että kaikki on ok mutta ei sitä todellakaan itse pillereitä varten tarvitse. Olkoonkin vuodelta 2015 aloitus, ei tarvinnut silloinkaan.

Noin yleisesti miesgynet, varsinkin nuoret sellaiset, ovat olleet tosi paljon mukavampia ja erittäin helliä. Vanhat kääkät sitten taas ovat joskus olleet ynseitä ja kovakouraisempia, vähän niinkuin vanhat miehet noin niinkuin yleensäkin. Naislääkäreissä sitten just toisinpäin, nuoret liian riuskoja ja tehokkaita "hoidetaan tää nyt vaan tästä"-asenteella, mummoikäiset paljon lempeämpiä otteissaan ja puheissaan.

Vierailija
94/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun hain ekat pillerit niin sanoivat, että viimeistään vuoden päästä olisi syytä ottaa papa ja otetaan se sitten samalla, kun resepti uusitaan. Onneksi tuli omakanta. 😁

Vierailija
95/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi voisi maksaa yksityislääkärin tälle kerralle?

Vierailija
96/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lääkäri ja tekee työtään. Ei mitään sen kummempaa. Ei sitä sun värkkis kiinnosta suuntaan tai toiseen, se on vain yksi työtehtävä muiden joukossa.

Ei se ihan noinkaan mene. Yleensä näin on, mutta jos olet lääkärin mielestä viehättävä, niin tottakai siinä on jotain jännitettä ilmassa. Avovaimollani ainakin oli yksi mies kerran lääkärinä ja oli naama punaisena pillua tutkinut. 

Vierailija
97/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lääkäri ja tekee työtään. Ei mitään sen kummempaa. Ei sitä sun värkkis kiinnosta suuntaan tai toiseen, se on vain yksi työtehtävä muiden joukossa.

Ei se ihan noinkaan mene. Yleensä näin on, mutta jos olet lääkärin mielestä viehättävä, niin tottakai siinä on jotain jännitettä ilmassa. Avovaimollani ainakin oli yksi mies kerran lääkärinä ja oli naama punaisena pillua tutkinut. 

Jos lekuri oli ajatellut että mitä epäsiistiä kapakalaa tämä tutkittava nainen panee, kun vieläkin vanhan sperman rippeet haisee niin että silmät tässä kohta lekuriparan silmätkin muurautuu umpeen.

Vierailija
98/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ees välttämättä katso sinne. Ite kävin jälkitarkastuksessa mies lääkärillä niin tää vaan kysy et onko alapää kunnossa ja kun sanoin että on niin totes että eihän sitte sinne katso, ei se siitä katsomalla parane 😂

Vierailija
99/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa yksityinen gynekologi maltaita.  Minulla maksoi viimeksi n. 85 € ja siitä pois joku 15 € kelanosuus.  Kyllä se maksaa kun saa valita kenelle menee ja lisäksi saa asiantuntijan tutkimuksen.  Nuo neuvolalääkärithän ovat tietääkseni tavallisia tk- lääkäreitä, ainakin ennen olivat.  Minä kävi raskausaikanakin yksityisellä gynekologilla enkä neuvolaläkärillä.

Nuoren ihmisen ei tarvitse juosta jatkuvasti lääkärillä vaan voi omakannan kautta uusittaa tk:ssa reseptit.  Jos ei ole mitään oireita ei varmaan tarvitse käydä gynekologillakaan joka vuosi.  Papakin riittää muutaman vuoden välein.  Reseptit uusii myös yksityinen lääkäriasema, mutta se maksaa n. 15 €, joten on sama käydä lääkärissä joka samaan rahaan kirjoittaa reseptin.

Vierailija
100/132 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus.

Toisaalta aina ajankohtainen aihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän