Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallakaan vanhemmistani ei ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa

Vierailija
30.09.2015 |

Itseasiassa isälläni ei ole edes peruskoulun päättötodistusta. Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kysyä mitään.
Ei ole minullakaan mitään ammattitutkintoa vaikka työelämässä olen ollut jo pitkään. Haluatko sinä kysyä minulta jotain?

Vierailija
2/5 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama, mutta vaan kansakoulun ovat käyneet. Isäni oli opissa omalla isällään ja äitini kävi jos jonkinmoista kurssia meidän lasten ollessa pieniä. Itse olen maisteri ja oman alani asiantuntijatehtävissä ollut joitakin vuosia. Toinen siskoistani on myös maisteri ja toinen tohtori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:24"]Melkein sama, mutta vaan kansakoulun ovat käyneet. Isäni oli opissa omalla isällään ja äitini kävi jos jonkinmoista kurssia meidän lasten ollessa pieniä. Itse olen maisteri ja oman alani asiantuntijatehtävissä ollut joitakin vuosia. Toinen siskoistani on myös maisteri ja toinen tohtori.
[/quote]
Veit sanat suustani, paitsi siskoni on DI ja veljeni tohtori.
Molemmat vanhempani ovat sivistyneitä ihmisiä, seuraavat aikaansa ja lukevat paljon. Ja aina kannustaneet lapsiaan opiskelemaan. Kiitos heille siitä.

Vierailija
4/5 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs he ovat tehneet työkseen?

Vierailija
5/5 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat 40 -luvulla syntyneet. Ei minkäänlaista koulutusta kansakoulun jälkeen. Työelämään vain heti. Äiti on ollut kaupanmyyjänä heti 15 -vuotiaasta ja sitten ennen eläkeikää tehdastyössä. Isä oli valtiolla työssä vuosikymmenet ja siitä eläkkeelle. 

No se oli sitä aikaa, kun töihin vain mentiin. Vanhempani muistelevat vieläkin, että joskus -70 luvulla ja vielä -80 -luvun alussa töitä vain kyseltiin ja aina sai. Tosin ne palkat oikeasti oli pienet eikä niillä mitään muuta osteltu, kun perus elämistä. Siihen aikaa esim. tv maksoi kuukausipalkan verran.