Pakko mennä mieslääkärille sisätutkimukseen enkä halua :(
Asun pienellä paikkakunnalla ja varasin neuvolasta ajan pillerireseptin uusintaan. Aika meni monen viikon päähän ja nyt aikaa neuvolasta varmistaessani selvisi, että lääkärinä olisi ollut vanha tuttu koulukaverini. Olisi ollut todella outoa mennä sisätutkimukseen hänelle, joten peruin ajan. Seuraavalla viikolla oli taas yksi ainoa päivä, jolloin lääkäri on paikalla ja lääkäri on tietenkin mies. Neuvolahenkilö puhelimessa ei antanut muita vaihtoehtoa kuin varata ajan sille mieslääkärille, kun aikoja ei yksinkertaisesti ensi kuulle muita ole.
Olen varmasti monen mielestä nyt naurettava ja ylireagoin, mutta minulle on vuorenkokoinen kynnys mennä mieslääkärille ronkittavaksi. Olen kahdesti käynyt mukavalla naispuoleisella neuvolaterveydenhoitajalla tutkimuksessa ja silloinkin jännittänyt niin, että meinaa oksennus tulla. Tällä hetkellä tekisi mieli soittaa neuvolaan ja perua koko aika vaikka jäisinkin ilman pillerireseptiä. Hankala tilanne, sillä ehkäisyä tarvitsen, mutta monen viikon pelkääminen ja stressaaminen sisätutkimuksesta ei tunnu sekään kivalta :( Yksityiseltä voisi saada ajan, mutta minulla ei ole varaa maksaa paria sataa yhdestä lääkärikäynnistä.
Miten ihmeessä saan psyykattua itseni sinne mieslääkärin tutkittavaksi vai annanko olla ja perun koko ajan?
Kommentit (132)
Just kävin terveyskeskuksessa ja siellä nuori mieslääkäri ja oli kyllä paras gynetutkimus, jossa olen ikinä joutunut käydä. Etukäteen myönnän ajatelleeni, että ei helvetti... taidanpa tästä lähtien valitakin oikein mieslääkärin, jos tarvetta tämmöiseen tutkimukseen.
Mene mieslääkärille, mutta sano että et halua sisätutkimusta. Sulla on siihen oikeus. Jos kyseessä on vain reseptin uusinta, ei sisätutkimus ole oikeasti mikään pakko.
Sit jos on jotain vaivaa, suosittelen vaan tsemppaamaan. Kissa pöydälle, sanot sille mieslääkärille että olisit halunnut naiselle ja jännität tutkimusta ihan kamalasti, mutta haluat varmistua että kaikki on ok.
Olet täysin hakoteillä, ei yksityisellä puolella käynti 200 euroa maksa, siis pelkkä käynti, tuohon hintaan tehdään jo joitakin tutkimuksia, pieniä kylläkin, plus pillerit tietty. Ota hinnat haltuun!
Provohan tämä. Ensin ei kelpaa naisgynekologi kun on vanha koulututtu ja sitten ei kelpaa toinen lääkäri kun se on mies. Jos on noin nirso niin sitten menee yksityiselle, varaa sellaiselle lääkärille kun haluaa ja maksaa itse.
Mikä pakko on mennä siihen sisätutkimukseen? Pyydät reseptin uusinnan, ei ne voi pakottaa tutkimukseen jos ei halua. Meet sitten joskus myöhemmin kun sää ajan naislääkärille.
Ei kukaan pakota. Paitsi sterilisaatioon ja aborttiin.
ei sun ole mikään pakko mennä mihinkään.Toki jos seksinhimot niin valtavat niin kai se sitten on.
Ota kakkoseen .
Käyn vain naisgynekologeilla, ainoastaan synnytyksissä lääkärin sukupuolella ei ole ollut väliä, mutta nuoruudesta on kokemusta niin ällöttävästä Diacorin miesgynekologista, että kelpuutan nykyisin vain naislääkärin tutkimaan itseäni.
Mun ensimmäisen sisätutkimuksen teki mieslääkäri ja täytyy sanoa, että onneksi, koska verrattuna naislääkäreiden tekemiin niin kokemus oli mukavin siinä mielessä että hänellä oli hellimmät kädet, kun taas osa naislääkäreistä on ronkkineet niin, että kipeää tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Se on lääkäri ja tekee työtään. Ei mitään sen kummempaa. Ei sitä sun värkkis kiinnosta suuntaan tai toiseen, se on vain yksi työtehtävä muiden joukossa.
Tuota nyt ei usko kukaan.
Tiedän ihan käytännön kokemuksesta terveydenhuollon töistä, että potilaille nauretaan päin naamaa ja heidän asioista juorutaan pitkin työpaikkaa ja koteja.
Ymmärrän täysin että moni nainen, mutta erityisesti mies ei halua vastakkaisen sukupuolen edustajia hoitoonsa.
Ei ole pakko