Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät töihin vastaanottokeskuksiin?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:18"]

En todellakaan menisi! Pelkäisin liikaa oman turvallisuuteni puolesta. Kuinka näiden tuonne "työllistettyjen" työttömien turvallisuus taataan?

[/quote]

Miksi pelkäät turvallisuuden puolesta? Ihmisiähän siellä vastaanottokeskuksessa on. Samanlaisia kuin sinä. He voivat pelätä sinua vielä enemmän kuin sinä heitä.

[/quote]

No näkyyhän noita uutisia selkkauksista vastaanottokeskuksissa olevan tämänkin päivän lehdissä. Ja joo, kyllä ne raavaat ukonköriläät varmaan ihan kauhiasti pelkäävät tällaista 50-kiloista ja 158 cm naista. Ihan kriisiapua tarvitsevat kun tällaisen näkevät.

Vierailija
42/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tällaista. Ottakaa ihmeessä karenssia, kun ei työ kelpaa. Muahhahhhhhah!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko ne oikeesti, että työttömät menisivät hyysäämään pakolaisia? Sama kuin rekrytoisivat halla-ahon sinne töihin.

Vierailija
44/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:58"]

Ei vaan pakolaiset töihin 9€/päivä niinkuin työttömät.

[/quote]

"MAMUT VIE MEIDÄN DUUNIT!!!!11"

"KAIKKI MAMUT SUOMALAISTEN TYÖTTÖMIEN TUKIDUUNEIHIN!!!"

Vierailija
45/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalleni perustettiin hätämajoitusyksikkö ja vastaanottokeskus. Soitin sinne ja kysyin töitä. En saanut, koska minulla ei ole teologin koulutusta...

Vierailija
46/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. En siksi että on kyse maahanmuuttajista vaan siksi koska Suomessa työnteko ei yksinkertaisesti kannata. Palkat ovat surkeat ja jos jostain syystä saat kunnon palkan niin valtio varastaa puolet. Eli käteen ei jää mitään. Ei kiitos työlle.

Vierailija
47/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työasun valita itse?

Vierailija
48/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:26"]

Saako työasun valita itse?

[/quote]

Ei. Narutoppi ja valkoiset farkut ovat pakolliset. Kuulemma juoksutrikoot(stringeillä) ovat myös menneet joskus läpi.

Vierailija
49/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:24"]

Kuvitteleeko ne oikeesti, että työttömät menisivät hyysäämään pakolaisia? Sama kuin rekrytoisivat halla-ahon sinne töihin.

[/quote]

Kylläpäs se suomalainen työmoraali on katoavaista laatua kun nyt ei työt työttömille kelpaakaan :)

Vierailija
50/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ei siis raha/työ kelpaa, mutta valittaa jaksatte vaan! ;)

Vierailija
51/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voin mennä mutta jään heti seuraavana päivänä sairaslomalle. Ja sama juttu aina uudestaan. Onneksi selkäkipuja voi aina valittaa vaikka ei olisi mitään vikaa. 

Tai jos ei saikkua tipu, meen humalassa töihin joka aamu, minkäs minä alko-ongelmalleni voin ;) ja pelkoonihan mä vain juon, jotta saisin rohkaisua kohdata älämölöä pitävä kamelikansa.

Vierailija
52/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä, mitä ihmeen työtä pakolaiskeskuksissa voisi olla, kun nyt on hehkutettu, että avustamaan sitä varsinaista henkilökuntaa. Kun sen työn tulisi olla sellaista, että siitä on hyötyä ja sellaista, että ne asukkaat itse ei voi sitä tehdä. Ne kun on ilmaisseet halunsa osallistua työntekoon (mielellään palkalliseen), joten voi pukata pientä kriisiä, kun sekä minä että Fatima haluamme molemmat kastella kukkia, mutta kumpikaan ei suostu pesemään miestenvessaksi valitun makuusalin lattioita.

Toiseksi iso osa tulijoista on kertonut olevansa työmiehiä. Olettaisi, että juuri he osaavat kantaa kaappeja paikasta toiseen, ruuvata ruuveja, korjata repsottavan ikkunanhaan jne. Ei niihin kannata työttömiä osoittaa, se 3 vuotta työttömänä ollut reikäkorttilävistäjä ei välttämättä ole oikea henkilö kyseisiin aputöihin.

Itseäni en oikein osaa nähdä kirppiksellä tusinan pakolaisen kanssa etsimässä halpaa vaatetta ja seisomassa ovella topakkana neuvomassa, että nämä pitää myös maksaa.

Vierailija
53/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon saisivat maksaa, että menisin. Ei sitä nyt työttömänkään ihan mihin vaan tarvitse suostua.

Enkä sitä paitsi halua itselleni mitään tuberkuloosia tai muuta tautia.

Vierailija
54/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tähtitieteelliset palkat on pois valtion kassasta ja silkkaa mamutusmyönteisyyspropagandaa. Yli kymppi tunnissa vaatteiden lajittelusta, jonka mamut voisivat tehdä itsekin!

Vierailija
55/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi laittaa työttömät johonkin työhön, vaikka sitten näihin ei tuottaviin.

Vierailija
56/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:37"]

Aika paljon saisivat maksaa, että menisin. Ei sitä nyt työttömänkään ihan mihin vaan tarvitse suostua.

Enkä sitä paitsi halua itselleni mitään tuberkuloosia tai muuta tautia.

[/quote]

Sulla ehkä on tuberkuloosi rokote koska se on ennen annettu kaikille. Menetkö sitten mieluummin vaikka siivoamaan? Miksi ei työttömän tarvitse suostua mihin vaan palkkatöihin jos niitä kerran on tarjolla? 

Vierailija
57/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan moni työssäkäyvä itse menis hymyssäsuin vok:iin töihin työttömänä. Ja kouluja käydää siksi että saisi oman alan työn ensin. Sit jos niitä ei ala löytymään vaikka 6kk jälkeen voi alkaa hakemaan muuta. Opiskeluhan on ihan turha jos joutuu aikansa käyttämään ihan vääriin hommiin samantien.

Vierailija
58/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on niitä töitä etsimään tulleita talo täynnä omasta takaa. On vielä erinomainen kielen ja kulttuurin tuntemuskin.

Vierailija
59/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko työttömille aikomus maksaa oikeata palkkaa, vai puhutaanko nyt pienestä puuhastelusta 9 euroa/päivä? Ei kait työllistämisestä tarvitsisi keskustella, sen kun laittaa paikan auki ja odottaa hakemuksia työttömiltä. Kyllä taitaa työttömät olla sitten kiitollisia isänmaalle kun pääsevät ählämeitten orjiksi. 

Vierailija
60/69 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin menen vaikka putkaan kuin hyysäämään partalapsia.