Mitkä ovat parhaat ja pahimmat asiat jotka 40+ nainen voi ulkonäölleen tehdä?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilot kurissa, itsetunto kunnossa ja ryhti
Lisäisin tähän vielä hymyn. Se nuorentaa ja kaunistaa kenet vaan
Täydellinen resepti!
Vi tut kaunistaa. Minulta on pistettu 3 hammasta ja loput on ihan keltaiset, minä kun hymyilen niin ihmiset katsoo nenänvartta pitkin kuin puliakkaa. Kun mulla ei ole varaa implaltteihin!
Soskusta teknikkotekarit.
Sossu ei varmaan maksa implantteja, kun ei niistä saa edes Kela-korvausta, mulle on kolme laitettu ja kaikki piti maksaa itse kokonaan.
Hampaattomalle sanon, että hymyillä voi myös suu kiinni. Itselläni on kaunis tasainen hammasrivistö, kun avaan suun, mutta silti olen aina hymyillyt suu kiinni. Ja usein sanotaan, että mulla on kaunis hymy. Että hymyä huuleen vaan!
Teknikkotekarit on eriasia kuin implantit. Tekarit ei maksa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin keskinkertaisen näköiset naiset alkavat stressaamaan rupsahtamisesta 40 iässä, ja kaikki yritykset näyttää nuoremmalta vain vanhentavat. Vanhentukaa arvokkaasti.
Tätä itsekin ihmettelen, kun ulkonäkö alkaa olla priolistan kärjessä näillä keskinkertaisella. Kaikkia mahdollisia vippaskonsteja kysellään. Liittyiskö eroihin ja uuden kumppanin hakuun, usein 40+ hujakoilla erotaan. Kauniit on kauniita vanhanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse siinä luulossa, että olen ihan siedettävässä kunnossa. Nyt tässä vähän huolestuin kun liikunta-ohjeet onkin jtn: salille 3xvko ja rautaa nostamaan, ” ei harrasta kävelyä kummempaa liikuntaa”(??), ja ei-ei-ei ylipainoa.
Olen 60v , 167cm ja aamulla painoin tasan 86kg.
Asun maalla, eli vietän päivän mittaan suuren osan ulkona, kävelen koirieni kanssa väh 5km päivä (myrsky ja vesisadepäivä), yleensä enemmän.
Meillä ei syödä käytännössä mitään eineksiä eikä puolivalmisteita, kun niitä ei ole saatavilla.
Käyn kampaajalla, värjäytän kuimakarvat johonkin muotoon, ostan vaatteeni netistä, enkä ikinämilloinkaan tokman-prisma-akselilta.
Mutta vissiin tuo paino on pahin, maha kasvoi muutamassa vuodessa vyötärö 86cm:stä reilusti lisää…
Me tehdään omista marjoista ja hedelmistä omia viinejä: avot nepä onkin hyviä! Ehkä pitäisi niitä juoda vähemmän?
On mulla onneksi mies ja hyvä onkin. Ei tarvi lähteä radalle pettymään omaan tasoonsa.
Mutta ehkä sitten pitää koittaa skarpata: aurinkoa tulee paljon, ja painoa liikaa, liikunta pitää nostaa näköjään ihan toiselle tasolle.No onhan sinulla 20-30 kg ylipainoa. Tietysti kuusikymppisenä ei ehkä ole realistista pyrkiä 55 kilon elopainoon, mutta silti.
Laihduttaessa liikunnalla on vain minimaalinen merkitys. Ruokavalio on tärkein. Keskity siis sii
Höpöhöpöä, että tuolla kirjoittajalla olisi muka 20-30 kiloa ylipainoa. Olen itse saman pituinen (167 cm) ja ylipainon raja menee 70 kilossa. Jos hän painaa 86 kiloa, on hänellä 18 kiloa ylipainoa. Ylipaino määritellään painoindeksin avulla eikä jonkun randomin vauvalaisen tässä-painossa-tän-pituinen-varmaan-näyttäisi-ihan-ok:lta-indeksillä.
Vierailija kirjoitti:
meikityylin vaihto pehmeisiin ruskean ja maan väreihin. aurinko puuteri ja pinkkisävyiset poskipunat kevyesti. saavat kasvot näyttään paremmalta, kuin nuorelle sopivat mustat rajaukset ja punaiset huulet.
keski ikäiselle sopii hillitty huulikiilto ja kevyt meikki ilman kovia rajauksia.
mielestäni ikääntyneelle sopii kalliimmat vaatteet jotka tehty paksummista tai ylellisimmistä kankaista,ne piilottaa muhkurat. arvokas vanha lady tyyli.liian nuorekas tyyli vanhentaa.
Liian tönköt "kalliimmat" vaatteet joskus vaan tekee tädin. Ja 3l vettä on liikaa, huuhtelee kaikki vitamiinit- ja kivennäisaineet mennessään. Kohtuus tuossakin, lääkäri sanoi että 3l on jo liikaa normiarjessa, sen näkee jo ihan haaleasta virtsan väristä.
Vierailija kirjoitti:
Terveet elintavat. Paljon kasviksia, huonot rasvat ja höttöhiilarit pois lautaselta. Säännöllinen, tarpeeksi rasittava, sekä monipuolinen liikunta. Hyvät yöunet.
Hiusten ja ihon hoito. Luonnollisuus kunniaan.
Liian pitkään eläminen on kalleinta veronmaksajille niin että parempi olisi elää epäterveellisemmin ja lyhyempi elämä. Ja mitä järkeä pitkittää elämäänsä jollain kasvisten pureskelemisella ja himo liikunalla. Liian pitkään eläminen ja kituminen sieltä loppupäästä ei ole hauskaa enää itselle eikä niille kolmelle hoitajalle vuorokaudessa jotka hoitavat sitä terveellisen liian pitkään elävää elämäntavan harjoittajaa. Ja sellainen tulee yhteiskunalle kaikkein kalleimmaksi.
Ei hanki suurentavaa peiliä. Lopettaa hiusten värjäämisen. Pitää itsensä hoikkana ja keskittyy henkisiin asioihin oman naamansa sijasta.
Pahinta: lihoa, jättää hiukset hoitamatta, suttumeikki tai ei yhtään mitään, tätivaatteet
Parasta: laihtua, hoitaa hiukset, meikata taidolla, nuorekkaat vaatteet
Kaikesta huolimatta se on aika game over jo 40v kun lakastuminen alkaa äbout 30v. Paitsi jos on aasialaistaustaista verta niin se 40v voi olla se lakastumisen alkamisvaihe ja 50v on aikalailla game over.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveet elintavat. Paljon kasviksia, huonot rasvat ja höttöhiilarit pois lautaselta. Säännöllinen, tarpeeksi rasittava, sekä monipuolinen liikunta. Hyvät yöunet.
Liian pitkään eläminen on kalleinta veronmaksajille niin että parempi olisi elää epäterveellisemmin ja lyhyempi elämä. Ja mitä järkeä pitkittää elämäänsä jollain kasvisten pureskelemisella ja himo liikunalla. Liian pitkään eläminen ja kituminen sieltä loppupäästä ei ole hauskaa enää itselle eikä niille kolmelle hoitajalle vuorokaudessa jotka hoitavat sitä terveellisen liian pitkään elävää elämäntavan harjoittajaa. Ja sellainen tulee yhteiskunalle kaikkein kalleimmaksi.
Useinhan myös ne epäterveellisesti eläneet makaavat jossain hoitokodissa vuosikausia, kun ovat liian huonokuntoisia elämään itsenäisesti mutta eivät myöskään kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilot kurissa, itsetunto kunnossa ja ryhti
Lisäisin tähän vielä hymyn. Se nuorentaa ja kaunistaa kenet vaan
Täydellinen resepti!
Vi tut kaunistaa. Minulta on pistettu 3 hammasta ja loput on ihan keltaiset, minä kun hymyilen niin ihmiset katsoo nenänvartta pitkin kuin puliakkaa. Kun mulla ei ole varaa implaltteihin!
Soskusta teknikkotekarit.
Sossu ei varmaan maksa implantteja, kun ei niistä saa edes Kela-korvausta, mulle on kolme laitettu ja kaikki piti maksaa itse kokonaan.
Hampaattomalle sanon, että hymyillä voi myös suu kiinni. Itselläni on kaunis tasainen hammasrivistö, kun avaan suun, mutta silti olen aina hymyillyt suu kiinni. Ja usein sanotaan, että mulla on kaunis hymy. Että hymyä huuleen vaan!
Teknikkotekarit on eriasia kuin implantit. Tekarit ei maksa paljon.
3 hampaan rankaproteesin hinta-arvio oli tammikuussa 1600€ julkisella. Kun syksyllä sitä lähdetään tekemään niin tulee varmaan hintaan vielä pari satasta lisää. Halpuus on hieman suhteellista. Kelle on, kelle ei.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta: lihoa, jättää hiukset hoitamatta, suttumeikki tai ei yhtään mitään, tätivaatteet
Parasta: laihtua, hoitaa hiukset, meikata taidolla, nuorekkaat vaatteet
Kaikesta huolimatta se on aika game over jo 40v kun lakastuminen alkaa äbout 30v. Paitsi jos on aasialaistaustaista verta niin se 40v voi olla se lakastumisen alkamisvaihe ja 50v on aikalailla game over.
Mitä ihmettä tavis tekee jollain hoikkuudella ja ulkonäkönsä sliippaamisella kun se ei hetkauta ketään minkä näköinen joku tavis on. ihan turhaan heittää rahaa turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useinhan myös ne epäterveellisesti eläneet makaavat jossain hoitokodissa vuosikausia, kun ovat liian huonokuntoisia elämään itsenäisesti mutta eivät myöskään kuole.
Hyvin harvat enkä tunne yhtään suvustani.
Samaan aikaan sekä paras että valitettavasti myös pahin on normaalipainoon laihtuminen.
Parasta olisi pysyä vakaassa normaalipainossa jo ennen keski-ikääkin ja tiputella ne raskauden mahdollisesti tuomat kilot nopsasti pois.
Sitten näitä ns. helpompia/rahalla saatavia asioita jotka yleensä pahentaa kokonaisuutta vaikka muuta kuvitellaan on tekokynnet, tekoripset, räväkästi värjätty tukka jossa on omituinen pörrötöyhtö kun ollaan olevinaan niin rebel, tekorusketus, tatuoidut kulmat jne.
Mikään määrä noita lisukkeita ja kemikaaleja kun ei paikkaa sitä vahinkoa mikä on tullut liiasta auringonotosta, röökistä, alkoholista, liikkumattomuudesta jne. vaan parempi olisi keskittyä edes vihdoin hyviin yöuniin, terveelliseen ruokavalioon, ihon hoitamiseen, veden juomiseen ja liikkumiseen.
Ikääntyminen saa näkyä ihosta eikä sellaista siloista persikkaihoa kukaan etenkään keski-ikäiseltä edes odota. Silti iho saa ja voi voida hyvin eikä se kaunista ketään, että kasvoilla on paksu kerros meikkivoidetta ja puuteria sekä näiden alla ties mitä seerumia, primeria ja hehkutippaa.
Liian pitkään elävä terveys intoilija on ihan turha koko yhteiskunnalle ja liian kallis turhike. kannatan epäterveellisiä elämäntapoja niin ei jää tänne liian pitkäksi aikaa hoidettavaksi ja kalliiksi turhakkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse siinä luulossa, että olen ihan siedettävässä kunnossa. Nyt tässä vähän huolestuin kun liikunta-ohjeet onkin jtn: salille 3xvko ja rautaa nostamaan, ” ei harrasta kävelyä kummempaa liikuntaa”(??), ja ei-ei-ei ylipainoa.
Olen 60v , 167cm ja aamulla painoin tasan 86kg.
Asun maalla, eli vietän päivän mittaan suuren osan ulkona, kävelen koirieni kanssa väh 5km päivä (myrsky ja vesisadepäivä), yleensä enemmän.
Meillä ei syödä käytännössä mitään eineksiä eikä puolivalmisteita, kun niitä ei ole saatavilla.
Käyn kampaajalla, värjäytän kuimakarvat johonkin muotoon, ostan vaatteeni netistä, enkä ikinämilloinkaan tokman-prisma-akselilta.
Mutta vissiin tuo paino on pahin, maha kasvoi muutamassa vuodessa vyötärö 86cm:stä reilusti lisää…
Me tehdään omista marjoista ja hedelmistä omia viinejä: avot nepä onkin hyviä! Ehkä pitäisi niitä juoda vähemmän?
On mulla onneksi mies ja hyvä onkin. Ei tarvi lähteä radalle pettymään omaan tasoonsa.
Mutta ehkä sitten pitää koittaa skarpata: aurinkoa tulee paljon, ja painoa liikaa, liikunta pitää nostaa näköjään ihan toiselle tasolle.No onhan sinulla 20-30 kg ylipainoa. Tietysti kuusikymppisenä ei ehkä ole realistista pyrkiä 55 kilon elopainoon, mutta silti.
Laihduttaessa liikunnalla on vain minimaalinen merkitys. Ruokavalio on tärkein. Keskity siis sii
Höpöhöpöä, että tuolla kirjoittajalla olisi muka 20-30 kiloa ylipainoa. Olen itse saman pituinen (167 cm) ja ylipainon raja menee 70 kilossa. Jos hän painaa 86 kiloa, on hänellä 18 kiloa ylipainoa. Ylipaino määritellään painoindeksin avulla eikä jonkun randomin vauvalaisen tässä-painossa-tän-pituinen-varmaan-näyttäisi-ihan-ok:lta-indeksillä.
Voi luoja. Siinä painoindeksissä on melkoinen painohaarukka jokaiselle pituudelle ihan siksi, että ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita jonka se ottaa huomioon (vaikka muuta väitetäänkin) eikä kaikki esim 165 cm pitkät ole omalle ruumiinrakenteelle oikeassa normipainossa tasan samanpainoisina. Eikä varsinkaan just siellä normipainon ylärajalla jota yleensä aina pidetään ainoana normipainona.
Ennemminkin se oma normaalipaino asettuu useimmilla tuohon keskivaiheille eli kun painoindeksi on noin 22 ja sitten on erikseen he jotka ovat todella siroluustoisia ja keijukaismaisia, kuten myös sellaiset raskastekoisemmat jässikät jotka ei tietenkään ole normaalipainoisia täysin ääripään painoindeksillä vaikka se vielä normaalin rajoissa olisikin.
Normipainossa pysyminen koko elinkaaren. Nahga ei pääse venymään. Raskauskilot heti pois.
Ihmetyttää nämä väitteet, etteivät tatuoinnit sovi ikääntyneemmille. Mitä v*ttua?! Kuulkaa kyllä ne parikymppisinä tatuoinnin ottaneetkin ikääntyvät ja siinä ne leimat sitten ovat vielä kuusikymppisinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä väitteet, etteivät tatuoinnit sovi ikääntyneemmille. Mitä v*ttua?! Kuulkaa kyllä ne parikymppisinä tatuoinnin ottaneetkin ikääntyvät ja siinä ne leimat sitten ovat vielä kuusikymppisinäkin.
Vanhassa ryppyyntyneessä ihossa ne näyttävät lika läiskiltä ja ovat rumia nuoremmillakin, hyi yök. en voi sille mitään että yököttää ne nahka maalaukset jolla iho pilataan. Pidän tyhmyyden merkkinä että näitä tarvitsee ihoonsa hakata.
Vierailija kirjoitti:
Normipainossa pysyminen koko elinkaaren. Nahga ei pääse venymään. Raskauskilot heti pois.
Harva vaan viitsii syödä niin vähän ja suurimmalla osalla se vaatisi ruuan punnitsemisen ettei syö yhtään liikaa yli kulutuksen. Jos ei ole sellaisessa työssä missä ei saa lihoa niin en näe mitään järkeä vetää niin tiukkaa ruokavalioo.
Naurettavia ohjeita. Muista treenata... huh huh. Miksi nykyään muka pitäisi kaikkien jotenkin erikseen treenata? Ei kaikkien keho edes tarvitse mitään ylenmääräistä treenausta, vaan riittää aivan arkinen ja kevyt hyötyliikunta ja pysyy silti normaalipainossa ja kunnossa. Ei kaikki nelikymppiset muutenkaan ole mikään yhtenäinen ryhmä, jolle pitää jakaa ohjeet miten elää ja miltä pitää näyttää. Ohjekirjanko mukaan sitten valitaan mitä puetaan ja kuinka treenataan. Nämä tämmöiset keskustelut ovat vähäjärkisten touhuja.
Siis tätä mainosta tarkoitin: