Mitkä ovat parhaat ja pahimmat asiat jotka 40+ nainen voi ulkonäölleen tehdä?
Kommentit (91)
Jos on tosi hoikka ja sporttinen niin ovatko tatuoinnit ihan Ok jos tyyli muuten on jopa huoliteltu?
Vierailija kirjoitti:
Lihominen ja hiusten leikkaaminen lyhyeksi miestukaksi.
Käytännöllisyyden nostaminen ykköskriteeriksi aina ja kaikkialla, mitä tulee tyyliin ja ulkonäköön. Johtaa siihen, että nainen näyttää takaapäin mieheltä vaatetuksen ja hiusten perusteella.
Liikunnan välttely ja huono ruokavalio, jolloin vaihdevuodet saavat aikaan tynnyrimäisen pötsin, vaikka ei muuten lihoisikaan. Tähän yhdistyy yleensä tikkumaiset jalat.
Liikunnan puute ja lihasten heikkous aiheuttaa myös sen emännänkyhmyn, joka vanhentaa.
Aurinkosuoja ja ihonhoidon tehoaineet (retinoli, C-vitamiini) kannattaa ottaa käyttöön. Toki jos et ole aiemmin käyttänyt, vahinko on jo tapahtunut.
Ruma meikkityyli. Vapisevalla kädellä tehdyt mustat siksakrajaukset silmissä, suttuisat huulipunat, kulmakarvat, jotka näyttävät väriliidulla piirretyiltä ja se, ettei osata tai ymmärretä häivyttää luomivärejä, varjostuksia, poskipunaa ym... Ei hyvä. Nyt jos milloinkaan kannattaa opetella meikkaamaan.
Olen 48 v, käyn salilla kolmesti viikossa, olen käynyt vuodesta 1995 alkaen. Minulla on aivan jäätävä emännän kyhmy ollut jo noin 20 vuotta. Kun lihon, kyhmy tietysti suurenee, koska päälle tulee rasvaa, mutta ei katoa mihinkään, vaikka laihdunkin. Just katselin vanhoja valokuvia itsestäni kolmekymppisenä, jolloin painoin tasan 50 kg ja sivuprofiilissa kyhmy näkyy selvästi.
Mulla on myös yksi duunikaveri, jolla on voimistelijatauta ja nykyään valmentaa tyttöjä, sekä vetää ryhmäliikuntatunteja päivätyön ohella. Täysin normaalipainoinen ihminen ja aivan takuuvarmasti hyvässä kunnossa, mutta niin vaan kyhmy näkyy hänelläkin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Moni mainitsee laihduttamisen vaikka fitness pimuthan ovat ruttuisia ja ennenaikoijaan vanhentuneita, kun taas ylipainoisilla on nuorekkaan sileät posket. Kuivan kesän oravat eivät tahdo myöntää, että korkea rasvaprosentti pitää nuorena!
Tässä pitää optimoida, koska iso maha vanhentaa. Nuorilla ja hedelmällisillä on kapea vyötärö suhteessa lantioo. Eli sopiva rasvaprosentti, ei yli-eikä alipainoa! Ja mielellään ei isoja painonvaihteluita, koska iho kärsii. Ja salille mars, pienet, heikot lihakset vanhentavat.
Vierailija kirjoitti:
Morticia Addams look lihavalla neljäkymppisellä on pahinta mitä voi olla. Mustat hiukset, vitivalkoinen iho, ihrat sullottuna korsettiin ja nyörisaappaat joilla liukastellaan loskassa. Hei rouva, ette ole enää kaksikymppinen joten voisitteko lopettaa jo tuon pelleilyn.
Pahempi on ns. Nanso/Marimekko -tätilook, johon kuuluu trikootunikat ja yleensä punaiseksi värjätty tukka ja paksusankaiset trendilasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilot kurissa, itsetunto kunnossa ja ryhti
Lisäisin tähän vielä hymyn. Se nuorentaa ja kaunistaa kenet vaan
Täydellinen resepti!
Vi tut kaunistaa. Minulta on pistettu 3 hammasta ja loput on ihan keltaiset, minä kun hymyilen niin ihmiset katsoo nenänvartta pitkin kuin puliakkaa. Kun mulla ei ole varaa implaltteihin!
Soskusta teknikkotekarit.
Sossu ei varmaan maksa implantteja, kun ei niistä saa edes Kela-korvausta, mulle on kolme laitettu ja kaikki piti maksaa itse kokonaan.
Hampaattomalle sanon, että hymyillä voi myös suu kiinni. Itselläni on kaunis tasainen hammasrivistö, kun avaan suun, mutta silti olen aina hymyillyt suu kiinni. Ja usein sanotaan, että mulla on kaunis hymy. Että hymyä huuleen vaan!
Olen itse siinä luulossa, että olen ihan siedettävässä kunnossa. Nyt tässä vähän huolestuin kun liikunta-ohjeet onkin jtn: salille 3xvko ja rautaa nostamaan, ” ei harrasta kävelyä kummempaa liikuntaa”(??), ja ei-ei-ei ylipainoa.
Olen 60v , 167cm ja aamulla painoin tasan 86kg.
Asun maalla, eli vietän päivän mittaan suuren osan ulkona, kävelen koirieni kanssa väh 5km päivä (myrsky ja vesisadepäivä), yleensä enemmän.
Meillä ei syödä käytännössä mitään eineksiä eikä puolivalmisteita, kun niitä ei ole saatavilla.
Käyn kampaajalla, värjäytän kuimakarvat johonkin muotoon, ostan vaatteeni netistä, enkä ikinämilloinkaan tokman-prisma-akselilta.
Mutta vissiin tuo paino on pahin, maha kasvoi muutamassa vuodessa vyötärö 86cm:stä reilusti lisää…
Me tehdään omista marjoista ja hedelmistä omia viinejä: avot nepä onkin hyviä! Ehkä pitäisi niitä juoda vähemmän?
On mulla onneksi mies ja hyvä onkin. Ei tarvi lähteä radalle pettymään omaan tasoonsa.
Mutta ehkä sitten pitää koittaa skarpata: aurinkoa tulee paljon, ja painoa liikaa, liikunta pitää nostaa näköjään ihan toiselle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen ja hiusten leikkaaminen lyhyeksi miestukaksi.
Käytännöllisyyden nostaminen ykköskriteeriksi aina ja kaikkialla, mitä tulee tyyliin ja ulkonäköön. Johtaa siihen, että nainen näyttää takaapäin mieheltä vaatetuksen ja hiusten perusteella.
Liikunnan välttely ja huono ruokavalio, jolloin vaihdevuodet saavat aikaan tynnyrimäisen pötsin, vaikka ei muuten lihoisikaan. Tähän yhdistyy yleensä tikkumaiset jalat.
Liikunnan puute ja lihasten heikkous aiheuttaa myös sen emännänkyhmyn, joka vanhentaa.
Aurinkosuoja ja ihonhoidon tehoaineet (retinoli, C-vitamiini) kannattaa ottaa käyttöön. Toki jos et ole aiemmin käyttänyt, vahinko on jo tapahtunut.
Ruma meikkityyli. Vapisevalla kädellä tehdyt mustat siksakrajaukset silmissä, suttuisat huulipunat, kulmakarvat, jotka näyttävät väriliidulla piirretyiltä ja se, ettei osata tai ymmärretä häivyttää luomivärejä, varjostuksia, poskipunaa ym... Ei hyvä. Nyt jos milloinkaan kannattaa opetella meikkaamaan.
Olen 48 v, käyn salilla kolmesti viikossa, olen käynyt vuodesta 1995 alkaen. Minulla on aivan jäätävä emännän kyhmy ollut jo noin 20 vuotta. Kun lihon, kyhmy tietysti suurenee, koska päälle tulee rasvaa, mutta ei katoa mihinkään, vaikka laihdunkin. Just katselin vanhoja valokuvia itsestäni kolmekymppisenä, jolloin painoin tasan 50 kg ja sivuprofiilissa kyhmy näkyy selvästi.
Mulla on myös yksi duunikaveri, jolla on voimistelijatauta ja nykyään valmentaa tyttöjä, sekä vetää ryhmäliikuntatunteja päivätyön ohella. Täysin normaalipainoinen ihminen ja aivan takuuvarmasti hyvässä kunnossa, mutta niin vaan kyhmy näkyy hänelläkin olevan.
Netissä on ohjeita, pelkkä laihduttaminen ei tietenkään pure koska ei ole tullut lihomisesta, jotta kirja pään päälle ja kävelemään. UK
Vierailija kirjoitti:
Olen itse siinä luulossa, että olen ihan siedettävässä kunnossa. Nyt tässä vähän huolestuin kun liikunta-ohjeet onkin jtn: salille 3xvko ja rautaa nostamaan, ” ei harrasta kävelyä kummempaa liikuntaa”(??), ja ei-ei-ei ylipainoa.
Asun maalla, eli vietän päivän mittaan suuren osan ulkona, kävelen koirieni kanssa väh 5km päivä (myrsky ja vesisadepäivä), yleensä enemmän.
Meillä ei syödä käytännössä mitään eineksiä eikä puolivalmisteita, kun niitä ei ole saatavilla.
Käyn kampaajalla, värjäytän kuimakarvat johonkin muotoon, ostan vaatteeni netistä, enkä ikinämilloinkaan tokman-prisma-akselilta.
Mutta vissiin tuo paino on pahin, maha kasvoi muutamassa vuodessa vyötärö 86cm:stä reilusti lisää…
Me tehdään omista marjoista ja hedelmistä omia viinejä: avot nepä onkin hyviä! Ehkä pitäisi niitä juoda vähemmän?
On mulla onneksi mies ja hyvä onkin. Ei tarvi lähteä radalle pettymään omaan tasoonsa.
Mutta ehkä sitten pitää koittaa skarpata: aurinkoa tulee paljon, ja painoa liikaa, liikunta pitää nostaa näköjään ihan toiselle tasolle.
No onhan sinulla 20-30 kg ylipainoa. Tietysti kuusikymppisenä ei ehkä ole realistista pyrkiä 55 kilon elopainoon, mutta silti.
Laihduttaessa liikunnalla on vain minimaalinen merkitys. Ruokavalio on tärkein. Keskity siis siihen, mitä syöt ja juot ja kuinka paljon. Ja jatkuva viinin lipitys menee helposti alkoholismin puolelle.
Minulla on kriteerinä se että vyötärön on oltava 68cm.
Kysymyksen taustalla on tilanne että päätin alkaa yrittää piristää pian 20 vuotta kestänyttä parisuhdetta alkamalla panostaa ulkonäkööni oikein kunnolla, maksimaalisella effortilla. Ettei sitten ainakaan vaimon rumuudesta johdu se väljähdys enää. Ap
Kyllähän se kattila päähän ja hiukset sen malliseksi on melkoinen turnoff, se on vaan yksinkertaisesti todella tylsän näköinen.
Täyteaineita naama täyteen. Tuota kun harjoittaa pari vuotta niin saa venyneen naama joka kuin kraatterikenttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ehkä sitten pitää koittaa skarpata: aurinkoa tulee paljon, ja painoa liikaa, liikunta pitää nostaa näköjään ihan toiselle tasolle.No onhan sinulla 20-30 kg ylipainoa. Tietysti kuusikymppisenä ei ehkä ole realistista pyrkiä 55 kilon elopainoon, mutta silti.
Laihduttaessa liikunnalla on vain minimaalinen merkitys. Ruokavalio on tärkein. Keskity siis siihen, mitä syöt ja juot ja kuinka paljon. Ja jatkuva viinin lipitys menee helposti alkoholismin puolelle.
Miksi 60v ei voi olla 55 kiloinen??
Olen 62v, 56 kg. Anoppini 83v ja 51 kg, 94v tätini 50kg. Monta ystävääni saman painoisia, toki eivät ole koskaan olleetkaan ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ehkä sitten pitää koittaa skarpata: aurinkoa tulee paljon, ja painoa liikaa, liikunta pitää nostaa näköjään ihan toiselle tasolle.No onhan sinulla 20-30 kg ylipainoa. Tietysti kuusikymppisenä ei ehkä ole realistista pyrkiä 55 kilon elopainoon, mutta silti.
Miksi 60v ei voi olla 55 kiloinen??
Olen 62v, 56 kg. Anoppini 83v ja 51 kg, 94v tätini 50kg. Monta ystävääni saman painoisia, toki eivät ole koskaan olleetkaan ylipainoisia.
Minä aion aina pysyä n. 50-kiloisena, koska vain siten maha ei pömpötä.
Ap
Parasta on nauttia elämästä, niin ruoasta kuin liikunnastakin itselleen sopivalla tavalla ja pukeutua niin kuin hyvältä tuntu. Omissa nahoissaan viihtyvä ihminen on mukavan näköinen olipa laiha tai lihava tai pukeutuipa miten hyvänsä.
Pahinta mitä voi tehdä, on se, että alkaa miettiä miten miellyttää toisia ja käyttää aikaansa johonkin itselleen ihan turhaan vaan toisten ihmisten takia.
Ihan pahinta on se, että koettaa liikaa miellyttää muita ja tekee asioita, joista tulee itselle epämiellyttävä olo. Jos taas on itsensä kanssa hyvä olla, niin se näkyy positiivisesti myös ulkoisessa olemuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen taustalla on tilanne että päätin alkaa yrittää piristää pian 20 vuotta kestänyttä parisuhdetta alkamalla panostaa ulkonäkööni oikein kunnolla, maksimaalisella effortilla. Ettei sitten ainakaan vaimon rumuudesta johdu se väljähdys enää. Ap
Mulla vyötärö oli 68cm viimeksi 15 v:nä kun painoin 47 kiloa. Suoravartaloinen kun olen ja lapsiakin 4 vyötärön ja lantion ero on vain reilu 10cm. 52 kiloisena vy 71cm. Ei vaikuta vuosien treenaaminen eikä mikään muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vyötärö oli 68cm viimeksi 15 v:nä kun painoin 47 kiloa. Suoravartaloinen kun olen ja lapsiakin 4 vyötärön ja lantion ero on vain reilu 10cm. 52 kiloisena vy 71cm. Ei vaikuta vuosien treenaaminen eikä mikään muukaan.
Mulla on vyötärö 67-68 kun painan 50-51kg, kaksi lasta ja lantio 90cm. Pelkkä painonhallinta riittää tuohon, ei tartte erikseen treenata vatsoja. Se itse asiassa saattaa helposti paksuntaa vyötäröä.
Ap
Hyvin keskinkertaisen näköiset naiset alkavat stressaamaan rupsahtamisesta 40 iässä, ja kaikki yritykset näyttää nuoremmalta vain vanhentavat. Vanhentukaa arvokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Morticia Addams look lihavalla neljäkymppisellä on pahinta mitä voi olla. Mustat hiukset, vitivalkoinen iho, ihrat sullottuna korsettiin ja nyörisaappaat joilla liukastellaan loskassa. Hei rouva, ette ole enää kaksikymppinen joten voisitteko lopettaa jo tuon pelleilyn.
Minä taas tykkään, että ihmisellä on oma tyylinsä vielä päälle nelikymppisenä. Ei kaikkien tarvitse näyttää keski-ikäisenä hillityiltä Espoo-tädeiltä.
Soskusta teknikkotekarit.