Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä niitä, joilla EI ole ollut koronaa?

Vierailija
07.04.2022 |

Jos käyt normisti ihmisten parissa töissä, kaupassa ja harrastuksissa, oletko säästynyt koronalta?

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Minä ilmoittaudun koronaneitsyeksi! 🤗

Vietän aktiivista elämää suuressa kaupungissa, enkä ole saanut tartuntaa. Rokotteita 0, Kahden vuoden aikana olen tehnyt testin kaksi kertaa: yksi PCR ja yksi kotitesti, molemmat negoja, vasta-ainetesti myös negat.

Vierailija
22/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisesti katsoen on täysin mahdotonta että sitä ei jollakulla olisi ollut jo, virus leviää ja tarttuu niin helposti, että siltä tyystin tarttumatta jääminen vaatisi täydellistä eristystä erikois-ilmanvaihtoineen ja tavaroiden ja vieraiden desinfiointeineen ja suojaimineen (3-luokan  kokovartalon suojaus, ei mitään pilipali-räsyä)

Enemmänkin todennäköisempää on, että jokaisella on ollut tartunta keskimäärin 2 kertaa per vuosi.

Kannattaa varmaan kerrata tuo peruskoulun matematiikka. Ja biologia samalla, ei se kaikkiin tartu vaikka kuin olis leviävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt ff2- maskia busseissa, kaupoissa 2 vuotta. Olen ottanut 3 rokotetta. Olen säästynyt ns. normiflunssilta. Koskaan en ole ollut näin terve.

Vierailija
24/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut, ellei sitten oireettomana. Työskentelen asiakaspalvelussa vailla mahdollisuutta etätyöhön. Julkisilla olen kulkenut, kaupassa käynyt ja salilla minkä ovat auki olleet. Ns turhia menoja ja kontakteja olen vältellyt. Käsihygieniaan tullut kiinnitettyä huomiota enemmän ja maskia käytettyä. Yleensä sairastan flunssan kerran pari vuodessa niin kait noista jotain hyötyä on ollut.

Vierailija
25/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koronaa tietääkseni. Käynyt koko ajan töissä normaalisti. Työpaikalla ja lapsen koulussa on ollut tartuntoja. Itselläni on 2 rokotetta.

Vierailija
26/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut. Tai jos on ollut, niin täysin oireeton. Ei ole ollut mitään muutakaan flunssaa, eikä ole yleensäkään. Voi siis mennä vuosia ilman mitään flunssaa. Minulle eivät vain tämäntyyppiset taudit tartu helposti, en tiedä miksi. Tasapuolisuuden vuoksi minulla on kuitenkin migreeni ja toinen erikoisempi pitkäaikaissairaus, etten sentään terve aina ole. Työskentelen eri kouluilla ja olen tekemisissä kymmenien eri ihmisten kanssa päivässä, minulla on myös lapsia, jotka ovat eri kouluissa keskenään ja eri kouluissa, missä itse käyn, joten mistään eristäytymisestä tämä ei johdu.

Vierailija
27/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koronaa. Työskentelen asiakaspalveluammatissa.

Ei yhtään rokotetta.

Vierailija
28/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisesti katsoen on täysin mahdotonta että sitä ei jollakulla olisi ollut jo, virus leviää ja tarttuu niin helposti, että siltä tyystin tarttumatta jääminen vaatisi täydellistä eristystä erikois-ilmanvaihtoineen ja tavaroiden ja vieraiden desinfiointeineen ja suojaimineen (3-luokan  kokovartalon suojaus, ei mitään pilipali-räsyä)

Enemmänkin todennäköisempää on, että jokaisella on ollut tartunta keskimäärin 2 kertaa per vuosi.

No on sitten ollut todellakin oireettomat koronat kaikki, jos olen sairastanut 2 per vuosi. Olen ollut sairaana joskus 3 vuotta sitten viimeksi, eli ei edes pientä nuhaa ja/tai yskää ole ollut.

Ihan normaalisti käyn töissä, käytän julkisia, käyn kaupassa, tapaan muita ihmisiä jne. Olen 45+ rokottamaton nainen ja maskia en käytä, mutta huolehdin käsihygieniasta ja turvaväleistä.

Tiedän joidenkin työkavereiden sairastaneen, mutta mm. omista lähisukulaisista ei ketään, ei edes omat vanhempani 70+ v., joista toisella rokotukset kun taas toisella ei. Perusterveitä, eikä mitenkään eristäytyneitä, eläkeläisiä.

Vierailija
29/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni ole ollut. Miehellä on nyt just, teen parin pv päästä testin, josko se nyt tulis. Ei mulla mitään oireita ole, miehellä yskää, nuhaa ja aivastelua.

Vierailija
30/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheestä taudin ovat sairastaneet lapsista 3/4, minä ja mies ollaan vielä vältytty. Jokainen lapsi on sairastunut aivan eri aikaan, monta viikkoa välissä. Ei ole tarttunut perheen sisällä yhdenkään sairastaneen kohdalla. Kaikki tartunnat tulleet koulusta. Kaikkien lapsien kohdalla on mennyt samaa rataa: lähes koko luokka on sairastunut samoihin aikoihin. Parhaimmillaan luokassa on ollut paikalla 2 lasta 20:stä.

Minulla 2 rokotetta, miehellä 3, vanhimmalla lapsella 2. Meistä ei kukaan ole sairastunut. On tehty kotitestejä ja olen käynyt myös pari kertaa virallisessa testissä. Itse en ajatellut hakea enää kolmatta rokotusta. Ihan sama saada tauti. Lähipiiri on sairastanut kaikki lievänä. 

Olemme molemmat töissä ammatissa, jossa kohtaamme kymmeniä ihmisiä lähikontaktissa. Olemme altistuneet sekä kotona että töissä. Silti ei ole tauti tarttunut. 

Vierailija
31/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan kerrata tuo peruskoulun matematiikka. Ja biologia samalla, ei se kaikkiin tartu vaikka kuin olis leviävä.

Kyllä tarttuu koska partikkelit on niin pieniä, eri asia on, pääseekö virus kehossa liiemmälti lisääntymään, saati luottaako varsinkaan johonkin pikatestereihin joiden luotettavuus on samaa luokkaa kuin tartunnan selvittäminen kolikkoa heittämällä.

Ilmassa liikkuu jatkuvasti lukuisia eri viruspartikkeleita, ei niiden sisäänhengittämiseltä pysty kukaan välttymään, tähän päälle vielä muut väylät kuten silmät, korvat ja tietyissä skenaarioissa jopa ihonkin läpi voi virus päästä kehoon.

Vierailija
32/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollut koronaa, vaikka työskentelen isossa ihmisjoukossa, kertaakaan en ole maskia kaupoilla yms pitänyt, saati käsidesillä lätrännyt. Nolla rokotetta 🤗

Vierailija
33/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Perhe sairastui. Minä en tai ainakin olin oireeton ja kotitestien mukaan nega.

Päiväkodissa korona kävi koko lapsiryhmän läpi, enkä sairastunut (tai olin ainakin oireeton, töissä siis siellä ja testit negoja). Istuin vielä kuumeinen/koronainen lapsi sylissäni kun odotimme vanhempia hakemaan. Lasta itketti kun olo oli kurja ja hieroi kyyneleistä naamaansa minun poskeani vasten ja jostain syystä minun maski oli jäänyt leuan alle.

En tiedä miksen sairastu. En uskalla edes "hehkuttaa" tätä kun pelkään taikauskoisena sitten saavani jonkun koronan vaikeimman muodon.

Kolme rokotusta olen saanut.

Vierailija
34/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ne kenellä ei ole ystäviä.

ne, kenellä

Vierailija
35/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tarttunut vaikka altistumisia on ollut merkittävästi. Kaksi rokotusta olen ottanut, mutta kolmatta en ota kun edellisistä tuli rajut oireet.

Vierailija
36/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vaikka kaikki 4 henkisestä perheestä on päivittäin altistumassa eri paikoissa. Itse työssä kohtaan lähietäisyydeltä kymmeniä ulkomaalaisia ja suomalaisia. Vahvoja ja pitkäaikaisia altistumisia useita. Lasten kouluissa ja harrastuksissa lähes kaikki ovat sairastaneet, osa kahteen kertaan. Omilla lapsilla ei poissaoloja koulusta ollenkaan.

Vierailija
37/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole korona tietääkseni iskenyt. Naamaria en ole käyttänyt enkä käsidesiä, en ole rajoittanut elämääni mitenkään.

Myös perhe on säästynyt taudilta, vaikka lapset käyvät koulua normisti.

3 piikkiä on saatu.

Vierailija
38/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa ei ole todettu. En ole edes erityisemmin vältellyt sitä, en käyttänyt maskia tai edes käsidesiä. Olen tavannut ystäviä ja puoliso jatkuvasti reissaa. En ollu edes etätöissä.

Vierailija
39/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ollut (tietääkseni), sillä jos on ollut, niin se on ollut sitten oireeton. En ole ottanut yhtään rokotusta.

Vierailija
40/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on sitten ollut todellakin oireettomat koronat kaikki, jos olen sairastanut 2 per vuosi. Olen ollut sairaana joskus 3 vuotta sitten viimeksi, eli ei edes pientä nuhaa ja/tai yskää ole ollut.

Ihan normaalisti käyn töissä, käytän julkisia, käyn kaupassa, tapaan muita ihmisiä jne. Olen 45+ rokottamaton nainen ja maskia en käytä, mutta huolehdin käsihygieniasta ja turvaväleistä.

Tiedän joidenkin työkavereiden sairastaneen, mutta mm. omista lähisukulaisista ei ketään, ei edes omat vanhempani 70+ v., joista toisella rokotukset kun taas toisella ei. Perusterveitä, eikä mitenkään eristäytyneitä, eläkeläisiä.

Sulla on silloin erittäin hyvässä kunnossa oleva immuunijärjestelmä, joka on varmastikin saanut kokoajan hyvää harjoitusta kaikenlaisia pöpöjä vastaan, mukaanlukien koronavirukset.

Kaikkein eniten tartunnan oire-tasoon vaikuttaa geenit, tästä syystä ennenkaikkea vanhukset on prosentuaalisesti katsottuna isoimmassa vaarassa, koska niiden geenit on kaikkein pisimmälle hajonneetkin.

Käytännössä jos kunnolla kaikki ruumiit tutkittaisiin, niin juurisyy löytyisi aina geeneistä, vauvasta vaariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi