Mikä idiootti pitää erotessa entisen sukunimen?
Ehkä hieno suku ja sukunimi. Entinen huono ja voi olla jopa rikollisia ja muutakin hämärää.
Kommentit (49)
Entä mies joka ottaa aina vaimonsa sukunimen, nyt jo toinen uusi sukunimi menossa :)
Kun menen naimisiin, en vaihda sukunimeä. Omani on kauniimpi, harvinainen, kun taas miehen sukunimi on todella yleinen. Tulevat lapsemme jos meille niitä suodaan, saavat isänsä sukunimen.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:22"]Anoppini, Tanja Karpela. [/quote] Onko Tanja Karpela sun anoppi? Sillä on parikymppinen poika?
No eipä ole anoppini. Oli luettelo olevinaan : DDD[/quote]
Jaa...olen ollut naimisissa yli 20 vuotta joten tämä on kyllä minunkin sukunimeni eikä vain mieheni. Sitä "tyttönimi" nuorta naista ei enää ole. Jos ero tulee niin nimeä en vaihda ja tämä on vielä niin tavis nimi että tuskin haittaa. Ja haluan olla samanniminen lastenkin kanssa...toisin tytön sukunimi ehkä vaihtuu jos joskus menee naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:22"]Anoppini, Tanja Karpela. [/quote] Onko Tanja Karpela sun anoppi? Sillä on parikymppinen poika?
No eipä ole anoppini. Oli luettelo olevinaan : DDD[/quote]
[/quote]
Sori. :D
Niin tai jos avioliitto on ollut pitkä ja siitä on lapsia. Musta esim tuntuis tosi oudolta jos mun vanhemmat eroais ja äiti ottais tyttönimensä takaisin. Hänellä on kuitenkin ollut isäni sukunimi kauemmin elämässään kuin oman isänsä. Myös siksi tietysti olisi outoa kun hänellä on lapsia (joskin aikuisia jo, eikä siksi ehkä niin iso juttu) avioliitosta isäni kanssa ja meillä on molemmilla isäni, siis heidän yhteinen sukunimi. Mulla taas on lapsi avioliiton ulkopuolelta jolla on mun sukunimi. Joskus kun menen naimisiin niin aijon ottaa yhdistelmänimen, koska haluan että mulla ja tyttärelläni on sama sukunimi.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:24"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:22"]Anoppini, Tanja Karpela. [/quote] Onko Tanja Karpela sun anoppi? Sillä on parikymppinen poika? No eipä ole anoppini. Oli luettelo olevinaan : DDD[/quote] [/quote] Sori. :D
[/quote]
Mäkin tajusin niin että Tanja Karpela on anoppi :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:22"]
Miten muuten uudestaan naimisiin mennessä, saako silloin pitää ensimmäisen miehen sukunimen, jos ei aio vaihtaa nimeään? Olen ollut siinä käsityksessä, ettei mutta täällä on ollut toisenlaista kommenttia.
[/quote]
Saa pitää.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:14"]
Luultavasti lähes kaikki, joilla on lapsia. Aika moni haluaa pitää lapsen nimen, vaikka puolison nimi ei enää kiinnostaisikaan.
[/quote]
Mua ei ainakaan vaivaa että lapseni kanssa meillä on eri sukunimet ja todella monella eronneella tai avoliitossa olevalla perheellisellä on näin myös. Käytännössä asiassa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia missään vaiheessa (lapsi on nyt jo teini-iässä).