Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idiootti pitää erotessa entisen sukunimen?

Vierailija
29.09.2015 |

Ehkä hieno suku ja sukunimi.  Entinen huono ja voi olla jopa rikollisia ja muutakin hämärää.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan laiska, nimen vaihtaminen on minusta turhaa ja minulla on kaksi exää joilla on minun nimeni.

Vierailija
2/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttönimi on Törölöinen ja nykyinen on af Appelgren, niin vaihtaisitko takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma sukunimi on hankala käytössä, ainakin täällä maalla. Sen joutuisi sanelemaan jokaiselle erikseen ja minua pidetään mamuna, jos ei pärstää ole näkyvissä kun nimeeni törmäävät (tai sitten mamupatjana, kun naaman näkevät). Olen kuitenkin Suomessa syntynyt suomalainen, jonka isoisovanhemmat isän puolelta olivat tataareja ja sieltä sukunimeni on siis peräisin. Jos eroaisin, pitäisin nykyisen mieheni tavallisen suomalaisen -nen päätteisen sukunimen.

Vierailija
4/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin. Ihan vain siitä syystä, että avionimeni oli kauniimpi kuin tyttönimeni, ja sopi paremmin yhteen etunimeni kanssa. Sukuun kuuluminen ja suvun nimi ei merkitse sinänsä mulle yhtään mitään.

Vierailija
5/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Oon niin laiska ja saamaton, etten saa aikaiseksi vaihtaa.

Vierailija
6/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako eron jälkeen vaihtaa sukunimensä ilmaiseksi, vai joutuuko siitäkin käsittelukulut maksamaan?

Kuluja tulee tosin siitäkin kun joutuu uusimaan esim. ajokortin, passin ym...

Itse olen sen verran vähävarainen, etten ihan "huvin" vuoksi alkaisi sukunimeäni vaihtamaan..

Vierailija
7/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sanon.  Meheni exä on kotoisin ns huonosta kodista ja kylästä ja isä on käyttänyt tytärtä silleen.  Se nainen on uudessa liitossa eikä uskalla ottaa omaa nimeään silkasta häpeästä.

Eikä ota uuden miehen nimeä koska niin tavallinen  eli häpeää kaikkea mahdollista.  Mutta se nainen hyväksikäyttää mieheni ja minun sukunimeäni.  Törkeä tapaus.

Vierailija
8/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:24"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:22"]Anoppini, Tanja Karpela. [/quote] Onko Tanja Karpela sun anoppi? Sillä on parikymppinen poika? No eipä ole anoppini. Oli luettelo olevinaan : DDD[/quote] [/quote] Sori. :D

[/quote]

Mäkin tajusin niin että Tanja Karpela on anoppi :D 
[/quote]
Ja mä:D!

Vierailija
9/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä idiootti. Lapset pyysivät säilyttämään saman sukunimen kuin heillä kun menin uudelleen naimisiin. Eli nyt on kaksoisnimi: Ex-nykyinen. Käytännössä käytän vain nyk miehen sukunimeä

Vierailija
10/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin aion pitää miehen nimen, ero edessä. 

Suurin osa nykyisistä tutuista ja kaikki työkontaktit tuntee mut tällä nimellä, enkä todellakaan halua kaikille selitellä perhetilannettani ja nimenvaihtoa. Haluan myös pitää saman sukunimen kuin lapsella. Lisäksi tyttönimeni on todella pitkä ja sisältää paljon ääkkösiä = ulkomailla saa aina selitellä ja jos vahingossa kirjoittaa ääkköset, saa esimerkiksi postia aika erikoisella nimellä ;) 

Vierailija
11/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 20:19"]No minä sanon.  Meheni exä on kotoisin ns huonosta kodista ja kylästä ja isä on käyttänyt tytärtä silleen.  Se nainen on uudessa liitossa eikä uskalla ottaa omaa nimeään silkasta häpeästä.

Eikä ota uuden miehen nimeä koska niin tavallinen  eli häpeää kaikkea mahdollista.  Mutta se nainen hyväksikäyttää mieheni ja minun sukunimeäni.  Törkeä tapaus.
[/quote]

Miten niin miehesi ja SINUN? Enemmän se nimi exän on kuin sinun, on ollut exällä ensin ja kauemminkin kuin sulla.

Vierailija
12/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avokadopastatäti :D

Vierailija
13/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ovat tällä sukunimellä. Jos ero tulis, niin en vaihtais sukunimeä. En vaikka menisin uusiin naimisiin. Lisää lapsia ei tule. Kuolenkin tällä nimellä.

Vierailija
14/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin " pitää entisen sukunimensä"? Siis tarkoitatko, että pitää erotessa senhetkisen sukunimensä, eikä ota entistä nimeään uudestaan käyttöön? Ei entistä sukunimeä voi pitää, nykyisen nimensä voi, tai voi ottaa entisen sukunimen uudestaan sukunimekseen.

Vierailija
15/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:24"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:22"]Anoppini, Tanja Karpela. [/quote] Onko Tanja Karpela sun anoppi? Sillä on parikymppinen poika? No eipä ole anoppini. Oli luettelo olevinaan : DDD[/quote] [/quote] Sori. :D [/quote] Mäkin tajusin niin että Tanja Karpela on anoppi :D  [/quote] Ja mä:D!

[/quote]

Jos siinä olisi lukenut, että anoppini ja T.K., väärinkäsitystä ei olisi syntynyt. Kannattaa olla koulussa hereillä!

Vierailija
16/49 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:42"]Niin tai jos avioliitto on ollut pitkä ja siitä on lapsia. Musta esim tuntuis tosi oudolta jos mun vanhemmat eroais ja äiti ottais tyttönimensä takaisin. Hänellä on kuitenkin ollut isäni sukunimi kauemmin elämässään kuin oman isänsä. Myös siksi tietysti olisi outoa kun hänellä on lapsia (joskin aikuisia jo, eikä siksi ehkä niin iso juttu) avioliitosta isäni kanssa ja meillä on molemmilla isäni, siis heidän yhteinen sukunimi. Mulla taas on lapsi avioliiton ulkopuolelta jolla on mun sukunimi. Joskus kun menen naimisiin niin aijon ottaa yhdistelmänimen, koska haluan että mulla ja tyttärelläni on sama sukunimi.
[/quote]
Onnea vaan sillekin rassukalle, joka sinut ja äpärän riesakseen huolii.

Vierailija
17/49 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen idiootti joka ei pysty irrottautumaan menneestä vaan haluaa roikkua entisessä miehessään. Tunnen tällaisen säälittävän tapauksen.

Vierailija
18/49 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten uudestaan naimisiin mennessä, saako silloin pitää ensimmäisen miehen sukunimen, jos ei aio vaihtaa nimeään? Olen ollut siinä käsityksessä, ettei mutta täällä on ollut toisenlaista kommenttia.

Vierailija
19/49 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi on ollut minun jo parikymmentä vuotta. Työssä ja harrastuksissa minut tunnetaa tällä nimellä. Lapseni yhdistetään minuun tällä nimellä. En koe tarvetta vaihtaa takaisin isäni nimeen.

Se on vaan NIMI, hyvänen aika sentään. Ja sillä on just se merkitys minkä itse sille antaa.

Mä tuun exän kanssa toimeen ihan hyvin ja ei hänellekään ole mitään ongelmaa että olen tämän niminen. Vaikka nimi on ns. harvinaisempi ja "hienompi". (Todellisuudessa suku on juoppoja juntteja, hienompi nimi ei pelasta.)

Vierailija
20/49 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi sellainen idiootti! _O/ Syyt pääosin edellä mainittu.

1) Laiskuus ja saamattomuus, että jaksaisi lähteä vaihtamaan

2) Ei myöskään huvita maksaa uutta passia, ajokorttia ja nähdä vaivaa kaikkien korttien hommaamisessa

3) Se show, kun joutuu ilmoittamaan olevansa eronnut

4) Ihmiset tuntevat mut tällä nimellä, en jaksa sitä ihmettelyä että "kuka XXX?, missä työpisteessä?"

5) Nykyinen sukunimeni on kauniimpi kuin tyttönimeni ja sointuu paremmin etunimeni kanssa

6) Exän nyksää (vaihdettu lennosta) vituttaa, kun mulla on jotain mitä sillä ei ole =)