Vela-suhteeseen, vaikka on jo lapsi edellisestä avioliitosta?
Olen 35-vuotias mies. Erosin vuosi sitten ja minulla on ihana 3-vuotias tytär, joka on luonani joka toinen viikonloppu. Olen kuitenkin ajatellut, että en haluaisi enää lapsia, vaan että uusi tuleva suhteeni olisi vela-suhde.
Kuinka "ehdottomia" vela-ihmiset yleensä ovat? Onkohan se isokin juttu, jos miehellä on tytär entisestä avioliitosta ja se tytär tulee olemaan joka toinen viikonloppu aina isänsä luona? Myönnytyksiä en aio tuon suhteen tehdä, enkä ole jättämässä yhtään isi-tytär-viikonloppua väliin yhdenkään tulevan velan tai ei-velan takia.
No sitten asiaan. Luuletteko että on vaikea löytää nainen, joka ei halua lasta, mutta ketä ei haittaa se, että oma tyttäreni on joka toinen viikonloppu kylässä? Parinmuodostus on muuten ollut kyllä minulle todella helppoa, ja olen ajautunut uuteen suhteeseen aina juurikaan yrittämättä ja asiasta stressaamatta.
Nyt olen kuitenkin uuden edessä, koska en tiedä, minkälaista tämä vuoden 2015 vela-poppoo on.
Vinkkejä, mielipiteitä? :)
M35
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:41"]
Ööööh? Logiikka? No ei ole. Joskus avioerojen syynä on perheväkivalta. Sellaista draamaa en haluaisi, että jakaisin elämäni naisen kanssa, joka on eronnut väkivaltaisesta ja supermustasukkaisesta miehestään. ap
[/quote] Oliko syy sinun eroosi perheväkivalta? Kumpi teistä oli se väkivaltainen ja supermustasukkainen osapuoli? Sinulla on kummallisia ennakkoluuloja jo lapsia tehneiden, eronneiden naisten suhteen, mikä on vähän huvittavaa kun olet itsekin lapsellinen.
[/quote]
No ei ole. Mutta olen elämäni aikana seurustellut pariin otteeseen naisen kanssa, jonka ex oli hullu ja väkivaltainen. Toista jouduin vetämään ihan kunnolla avarilla naamaan ja toisesta tein rikosilmoituksen 10 tappouhkauksen jälkeen. En kaipaa enää tuollaista draamaa elämääni. ap
[/quote]
Minkä takia alapeukkuja, jos saa tiedustella? Voin varmasti ihan vapaasti valita olla sekaantumatta tuollaisiin keisseihin, joissa on joku hullu exä vainoamassa, eikö niin? Olen aika riski äijä, enkä millään haluaisi läiskiä noita hulluja exiä enempää pannuun. Sekin avarilla lyöty oli puoli minuuttia taju kankaalla. Hyvä että en itse saanut syytettä.
Olenko nyt kauhea ihminen, kun en halua enää leikkiä valkoista ritaria ja suojella naisia seinähulluilta ex-äijiltä? Joku valitsee lapsettoman elämän, minä haluan sellaisen, jossa ei tarvitse kuunnella tappouhkauksia. ap
Riippuu paljolti, mikä on isän asenne ja minkä luontonen tytär on. Toisin sanoen onko isä-tytär -suhde normaali. Jos tytär on kamalan mustasukkainen vielä normaalin alkuvaiheen jälkeenkin eikä pariskunta saisi koskaan esim. halata, niin ei toimi. Samoin jos yhteenmuuton jälkeen nainen ei voi olla omassa kodissaan normaalisti kun tytär tulee käymään ja esim. joutuu häädetyksi omasta sängystään (siirtymään sohvalle nukkumaan) tai pahimmassa tapauksessa joutuu häädetyksi omasta kodistaan kokonaan, niin ehdoton nou nou.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:35"]
Kaikki oikeat naiset haluavat lapsia jossain vaiheessa. On aivan turha väittää muuta. Siis oikeat naiset. Jos ei halua niin sitten on jotain vialla naisessa. Enkä kirjoita tätä ollakseni ilkeä mutta luonto on rakennettu siten että kaikki naiset joilla on asiat kunnossa haluavat lapsia.
[/quote]
Ihan samantekevää. Jos en ole oikea nainen, olen sitten väärä. Luuletko että sillä on mun elämälle jotain merkitystä?
[/quote]
Samoin :D. Hassua, kun joku ilmeisesti kuvittelee tekevänsä sivaltavankin loukkauksen sanomalla "et ole oikea nainen". Ei mun mielestä lapsetkaan ole (vielä) oikeita ihmisiä, joten ehkä tässä ollaan ihan tasoissa!
Ps: minua on kohdeltu lapsena todella huonosti ja vanhempani eivät ole ikinä osoittaneet minkäänlaista rakkautta minua kohtaa. Siitä varmaan juontaa se, etten itsekään näe lapsilla minkäänlaista arvoa, vaan ne ovat pelkkä häiriötekijä. Eli kyllä, ihan varmasti olen viallinen. Mitä se tekee sinusta, kun yrität tarkoituksella pahoittaa lapsena kaltoinkohdellun ja siitä psyykkisesti vammautuneen mielen (vaikkakaan et siinä onnistunut)? Herttaisen ja ihanan, empaattisen ihmisen? Mulla sentään on syyni vammalleni ja sen tiedostan, mikä sun syy on?
[/quote]
Olin juuri sanomassa, että vaikutat hieman häiriintyneeltä ennen kuin luin tekstisi lopun. Usein taustalla on huono lapsuus tai huono äitisuhde.
[/quote]
Ja tässähän on siis monta kirjoittajaa. Minä olen vain todennut, että tuollainen lapsiviha ei ole ihan normaali kehityspiirre ihmisessä.
[/quote]
Ei olekaan, mutta ikävä kyllä vanhempiaan ei saa valita. Voin kertoa, että en olisi valinnut noita. Sitä vaan kummastelen, että kaltoinkohdelluille lapsille riittää kyllä sympatiaa ja empatiaa, mutta kun se lapsi kasvaa aikuiseksi ja on lapsuutensa haavoittama, niin hän muuttuukin hirviöksi (ja tässä tapauksessa epänaiseksi), ja kaikki se empatia häviää kuin tuhka tuuleen. Kaikkia haavoja ja traumoja ei niin vain pysty parantamaan, joten ei tule kovin hyvä kuva ihmisistä jotka katsovat asiakseen tuomita meitä "häiriintyneitä".
[/quote]
En nyt kuitenkaan tätä oikea nainen keskustelua aloittanut sillä mielellä että haluaisin satuttaa jotakuta. Sanoin vain että luonto melkeinpä pakottaa naisen jossain vaiheessa lapsentekoon tai niitä haluamaan. Eli vapaaehtoisesti lapseton on melkeinpä väärä termi koska sehän olisi päätös joka olisi tehty aivan vapaaehtoisesti mutta luulisin että lähes kaikilla on takana vaikea lapsuus tai joku muu trauma. Syynä voi olla myös puolison painostus joka ei sitten olekaan enää vapaaehtoista. Jossain vaiheessa kuitenkin uskoisin että suurin osa päätöksen tehneistä katuvat päätöstään. Tuskin vanhana on kivaa jos kukaan ei ikinä tule käymään eikä pidä yhteyttä oli tilanne mikä hyvänsä. Ystäviä voi olla mutta omat lapset ovat kuitenkin eri asia.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:13"]
Minkä takia alapeukkuja, jos saa tiedustella? Voin varmasti ihan vapaasti valita olla sekaantumatta tuollaisiin keisseihin, joissa on joku hullu exä vainoamassa, eikö niin?
[/quote]
Siksi alapeukkuja, että kuvittelet ex-miesten yleisestikin olevan kännissä riehuvia sekopäisiä hulluja äijiä. Eiköhän nuo ole ihan yhtä harvinaisia kuin kännissä riehuvat sekopäiset hullut ämmätkin.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:21"]
En nyt kuitenkaan tätä oikea nainen keskustelua aloittanut sillä mielellä että haluaisin satuttaa jotakuta. Sanoin vain että luonto melkeinpä pakottaa naisen jossain vaiheessa lapsentekoon tai niitä haluamaan. Eli vapaaehtoisesti lapseton on melkeinpä väärä termi koska sehän olisi päätös joka olisi tehty aivan vapaaehtoisesti mutta luulisin että lähes kaikilla on takana vaikea lapsuus tai joku muu trauma. Syynä voi olla myös puolison painostus joka ei sitten olekaan enää vapaaehtoista. Jossain vaiheessa kuitenkin uskoisin että suurin osa päätöksen tehneistä katuvat päätöstään. Tuskin vanhana on kivaa jos kukaan ei ikinä tule käymään eikä pidä yhteyttä oli tilanne mikä hyvänsä. Ystäviä voi olla mutta omat lapset ovat kuitenkin eri asia.
[/quote]
Et halunnut satuttaa, joten ajattelitko että "et ole oikea nainen" olisi täysin neutraalisti ilmaistu? Tai ajatteletko nyt olevasi ihan peruskohtelias kun muistutat kuinka me "vialliset" joudutaan paskan lapsuuden lisäksi kärsimään vielä paska vanhuuskin?
Jos ihan aidosti et näe kuinka olet todella epäempaattinen, niin sulla on pakko itselläsi olla jokin asperger tms. Jokainen normaali ihminen (ja jopa me epänormaalit!!!) ymmärtää, että tuollaiset "et ole oikea nainen, tulet kuolemaan yksin" ovat asioita jotka sanotaan kun halutaan loukata toista ja pahoittaa hänen mielensä.
Ps: seuraavan kerran kun näet jossain kuinka lasta kohdellaan huonosti, niin menepä sanomaan sille lapselle päin naamaa nuo samat asiat. Sehän on vain toteamista, eikä tarkoituksena ole pahoittaa lapsen mieltä, eikö niin?
Lapset rajoittavat elämää vaikka kuinka olisi viikonloppuisä. Lisäksi mukana tulisi miehen eksä ja kaikenlaista painolastia. Ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:59"]
Miksi naisen pitäisi olla lapseton? Eikö toinen etävanhempi olisi parempi vaihtoehto? Itse en ainakaan vela-naisena haluaisi muuttaa yhteen etäisän kanssa kun sitten lapsi tulisi omaan kotiin joka toinen viikonloppu ja mahdollisesti juhlapyhinä ja lomilla, eli juuri silloin kun saisi viettää vapaa-aikaa rauhassa kotona. Ja olen jo sen ikäinen (31), että haluan muuttaa kumppanin kanssa yhteen jotta työpäivien jälkeen voi viettää toisen kanssa aikaa ilman mitään sun luo-mun luo järjestelyitä ja turhia siirtymiä.
[/quote]
Yleensä äiti on lähivanhempi, ei etä. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, ei ole mahdotonta ajatella, että ajautuisin kimppaan jonkun mukavan ja suloisen yh-mamman kanssa. Heitähän riittää. :) Mutta siis enempää omia lapsia en halua. ap
[/quote]
Suosittelisin sinulle jotain kevyttä tapailua/seurustelua erillään asuen, mielellään jonkun toisen eronneen lapsellisen naisen kanssa, voisi sopia elämäntilanteeseesi paremmin kuin vela. Nykyäänhän osa eronneista vanhemmista pitää lapsiaan myös vuoroviikoin, kyllä näistäkin naisista varmasti joku sopiva löytyy!