Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela-suhteeseen, vaikka on jo lapsi edellisestä avioliitosta?

Vierailija
29.09.2015 |

Olen 35-vuotias mies. Erosin vuosi sitten ja minulla on ihana 3-vuotias tytär, joka on luonani joka toinen viikonloppu. Olen kuitenkin ajatellut, että en haluaisi enää lapsia, vaan että uusi tuleva suhteeni olisi vela-suhde.

Kuinka "ehdottomia" vela-ihmiset yleensä ovat? Onkohan se isokin juttu, jos miehellä on tytär entisestä avioliitosta ja se tytär tulee olemaan joka toinen viikonloppu aina isänsä luona? Myönnytyksiä en aio tuon suhteen tehdä, enkä ole jättämässä yhtään isi-tytär-viikonloppua väliin yhdenkään tulevan velan tai ei-velan takia.

No sitten asiaan. Luuletteko että on vaikea löytää nainen, joka ei halua lasta, mutta ketä ei haittaa se, että oma tyttäreni on joka toinen viikonloppu kylässä? Parinmuodostus on muuten ollut kyllä minulle todella helppoa, ja olen ajautunut uuteen suhteeseen aina juurikaan yrittämättä ja asiasta stressaamatta.

Nyt olen kuitenkin uuden edessä, koska en tiedä, minkälaista tämä vuoden 2015 vela-poppoo on.

Vinkkejä, mielipiteitä? :)

M35

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti haluan lapsettoman miehen, joka haluaa seurustella erikseen asuen. Toissijaisesti kävisi samanlainen lapsellinen mies. Tietenkään emme viettäisi juurikaan aikaa yhdessä isä-viikonloppuina. Vasta kolmostilalla olisi lapseton mies, joka haluaa avoliittoon. Yhdessäasumisen lapsellisen miehen kanssa näen lähes mahdottomana. Pitäisi olla ainakin pitkä totuttelukausi lapsiin. Lapsensa hylännyt / hylkäävä mies ei kiinnostaisi lainkaan.

Vierailija
2/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:13"]

Minkä takia alapeukkuja, jos saa tiedustella? Voin varmasti ihan vapaasti valita olla sekaantumatta tuollaisiin keisseihin, joissa on joku hullu exä vainoamassa, eikö niin? 

[/quote]

Siksi alapeukkuja, että kuvittelet ex-miesten yleisestikin olevan kännissä riehuvia sekopäisiä hulluja äijiä. Eiköhän nuo ole ihan yhtä harvinaisia kuin kännissä riehuvat sekopäiset hullut ämmätkin. 

[/quote]

No mulla on ollut vain poikkeuksellisen huono tuuri näiden suhteen, kun olen jo kahteen paskakasaan törmännyt. :D ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paras kumppani sinulle voisi olla tosiaan lapseton nainen, joka kuitenkin pitää lapsista. Ole tarkka, ettet valitse lapsivihamielistä velaa, heitäkin on paljon joukossa. Lapsesi joutuisi kärsimään sellaisen ihmisen seurasta.

Tai nainen, jolla on jo isompi lapsi itsellään, niin voitte viettää enemmän aikaa kahden. Äiti-ihminen ymmärtäisi tilannettasi parhaiten, eikä todennäköisesti olisi mustasukkainen lapsestasi, kuten osa lapsettomista.

Vierailija
4/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:21"]

En nyt kuitenkaan tätä oikea nainen keskustelua aloittanut sillä mielellä että haluaisin satuttaa jotakuta. Sanoin vain että luonto melkeinpä pakottaa naisen jossain vaiheessa lapsentekoon tai niitä haluamaan. Eli vapaaehtoisesti lapseton on melkeinpä väärä termi koska sehän olisi päätös joka olisi tehty aivan vapaaehtoisesti mutta luulisin että lähes kaikilla on takana vaikea lapsuus tai joku muu trauma. Syynä voi olla myös puolison painostus joka ei sitten olekaan enää vapaaehtoista. Jossain vaiheessa kuitenkin uskoisin että suurin osa päätöksen tehneistä katuvat päätöstään. Tuskin vanhana on kivaa jos kukaan ei ikinä tule käymään eikä pidä yhteyttä oli tilanne mikä hyvänsä. Ystäviä voi olla mutta omat lapset ovat kuitenkin eri asia. 

[/quote]

Et halunnut satuttaa, joten ajattelitko että "et ole oikea nainen" olisi täysin neutraalisti ilmaistu? Tai ajatteletko nyt olevasi ihan peruskohtelias kun muistutat kuinka me "vialliset" joudutaan paskan lapsuuden lisäksi kärsimään vielä paska vanhuuskin?

Jos ihan aidosti et näe kuinka olet todella epäempaattinen, niin sulla on pakko itselläsi olla jokin asperger tms. Jokainen normaali ihminen (ja jopa me epänormaalit!!!) ymmärtää, että tuollaiset "et ole oikea nainen, tulet kuolemaan yksin" ovat asioita jotka sanotaan kun halutaan loukata toista ja pahoittaa hänen mielensä.

Ps: seuraavan kerran kun näet jossain kuinka lasta kohdellaan huonosti, niin menepä sanomaan sille lapselle päin naamaa nuo samat asiat. Sehän on vain toteamista, eikä tarkoituksena ole pahoittaa lapsen mieltä, eikö niin?

[/quote]

Olen pahoillani. Mutta omasta mielestäni kirjoitin vain totuuden. Tietenkin jotkut pahoittavat mielensä kun en näe asiaa heidän kannaltaan. Minulta löytyy kyllä OCD mutta en usko sen vaikuttavan empatiaan. 

Vierailija
5/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata vain omasta kokemuksesta. Usein nainen joka pitää lapsista, haluaa itse lapsia.  Ystävilleni on käynyt näin, eronneet miehet joilla on lapsia edellisestä liitosta, alkavat seurustella nuoremman naisen kanssa jolla ei ole lapsia. Jossain vaiheessa nainen väistämättä alkaa haluta lapsia jos on tullut hyvin toimeen miehen lasten kanssa ja ovat viettäneet aikaa yhdessä.

Jos olisin eronnut ja aloittanut uuden suhteen niin nuorena, että olisin voinut vielä saada lisää lapsia uuden mieheni kanssa, olisin niitä halunnut. Kyllä naiset voi haluta lapsia lisääkin toisen miehen kanssa.

Minäkin veikkaan että nainen joka haluaa olla lapseton, todella haluaa olla lapseton, eli ei elää lapsiperhe-elämää millään muotoa. Jos lapsia on joka toinen viikonloppu, heidän kanssa lomaillaan, heidän asioista puhutaan ja käydään joulujuhlissa ja rippijuhlissa - se ei ole lapsettoman elämää.

Jos ei ole vapaaehtoisesti lapseton, luulisin että tuo on vielä tuskallisempaa. Istua kaikki joulujuhlat tietäen että ei koskaan saa tehdä sitä omien lasten joulujuhlissa.

Minun paras veikkaus sinulle on nainen, jolla on lapsia ja on niiden määrään tyytyväinen. Vielä parempi olisi nainen jonka lapset on jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa. Harmi että olet vasta 35. Nelikymppisissä näitä on paljon. Jos sinulle käy viisi vuotta vanhempi nainen niin mahdollisuutesi alkavat olla aika laajat, ja teillä on yhdessä paljon vapaa-aikaa ja hän ymmärtää lapsellista elämää ilman mitään tarvetta ryhtyä siihen itse. Tai voit odotella muutaman vuoden, niin voit alkaa katsella omanikäisiäsi itsenäisiä eronneita naisia.

Vierailija
6/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana naisena en huolisi miestä jolla on lapsia.

Vierailija
7/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua biologisia lapsia, mutta tuollainen kävisi oikein hyvin. Lapsiperhe-elämää viikonloppuisin ja aikuiselämää viikolla.

Vierailija
8/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kelpaisi minulle, vaikka olisit viimeinen mies maailmassa. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa ja täytyy sanoa, etten edes pidä parisuhteena sellaista viritelmää, jossa pyörii muihin suhteisiin väkerrettyjä äpäröitä. Voisin jopa harkita raskautta, jos se olisi rakkaalleni kynnyskysymys, mutta niin sekaisin rakkaudesta en voisi olla, että sietäisin kodissani toisen naisen lasta.

Vierailija
9/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän näet lastasi.

Vierailija
10/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko sinulle kumppani, jolla hähnelläkin on jo lapsi(a) edellisestä suhteesta? Luulisin, että sellaisen puolison löytää helpommin, jos ei enää lapsia halua hankkia.

Vierailija
11/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä kyllä kuuminta hottia lapsellisena miehenä ole. Etsin ensisijaisesti lapsetonta miestä (tai naista).

n30, vela

Vierailija
12/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ottaisin puolisokseni toisen velan.

Vierailija
13/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:12"]

Sopisiko sinulle kumppani, jolla hähnelläkin on jo lapsi(a) edellisestä suhteesta? Luulisin, että sellaisen puolison löytää helpommin, jos ei enää lapsia halua hankkia.

[/quote]

Tämä voisi olla mahdollista, kunhan lapsen isä ei ole mikään seinähullu tappouhkauksia kännissä mölisevä apina. 

Vierailija
14/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela-naisena voin kertoa ainoastaan oman mielipiteeni: en ottaisi isämiestä puolisokseni mistään hinnasta. En halua lapsia elämääni enkä kotiini, en halua myöskään miestä, joka on joskus halunnut lapsen (siis ei-vela). Väistämättä lapsi tulisi myös osaksi mun elämää ja se on ehdoton ei. Vaikka ei edes asuttaisi yhdessä, se mies kuitenkin puhuisi siitä lapsesta, sillä olisi lapsen kuvia ja leluja ja muuta lapsikamaa kotonaan, ja se on minusta vastenmielistä. 

Varmasti löytyy vela-naisia, jotka ajattelevat ja tuntevat vähemmän jyrkästi. Onnea matkaan.

Vierailija
15/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen velanainen ja olen seurustellut puolitoista vuotta miehen kanssa, jolla on kaksi lasta. En ole tavannut lapsia kertaakaan, mutta vietän kyllä kaiken miehen lapsivapaan vapaa-ajan hänen kanssaan. Homma toimii hyvin.

Vierailija
16/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:18"]

Vela-naisena voin kertoa ainoastaan oman mielipiteeni: en ottaisi isämiestä puolisokseni mistään hinnasta. En halua lapsia elämääni enkä kotiini, en halua myöskään miestä, joka on joskus halunnut lapsen (siis ei-vela). Väistämättä lapsi tulisi myös osaksi mun elämää ja se on ehdoton ei. Vaikka ei edes asuttaisi yhdessä, se mies kuitenkin puhuisi siitä lapsesta, sillä olisi lapsen kuvia ja leluja ja muuta lapsikamaa kotonaan, ja se on minusta vastenmielistä. [/quote]

Voin allekirjoittaa tästä joka sanan. Enemmistö veloista on veloja koska ei halua elää lapsiperhe-elämää, joten enemmistö ei varmaankaan halua myöskään puolisoa jolla on (ainakaan pieniä) lapsia. Suosittelen apta etsimään mieluummin kumppaniksi toisen yh:n tai sitten naisen, joka on tahtomattaan lapseton.

T. toinen velanainen 35v

Vierailija
17/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:18"]

Vela-naisena voin kertoa ainoastaan oman mielipiteeni: en ottaisi isämiestä puolisokseni mistään hinnasta. En halua lapsia elämääni enkä kotiini, en halua myöskään miestä, joka on joskus halunnut lapsen (siis ei-vela). Väistämättä lapsi tulisi myös osaksi mun elämää ja se on ehdoton ei. Vaikka ei edes asuttaisi yhdessä, se mies kuitenkin puhuisi siitä lapsesta, sillä olisi lapsen kuvia ja leluja ja muuta lapsikamaa kotonaan, ja se on minusta vastenmielistä. 

Varmasti löytyy vela-naisia, jotka ajattelevat ja tuntevat vähemmän jyrkästi. Onnea matkaan.

[/quote]

Tämän kirjoittaja ei vaikuta ihan terveeltä, suhtautuminen lapsiin ja jopa lapsien olemassa olosta muistuttaviin tavaroihin on vihamielistä. Ei normaalia vela-touhua, vaan jotain ihan muuta takana.

Vierailija
18/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppas hieman Käsi hiekassa ja sinussa blogia. Siellä käsitellään varsinaisen aiheen lisäksi aika paljonkin tuota kuviota, juurikin noin päin vieläpä ja lapsi kai asuukin jo noiden luona.

Minä en olisi kuvitellutkaan pystyväni moiseen. Ehkä vain jos mies ei olisi jälkikasvunsa kanssa missään tekemisissä ollutkaan kun nainen ei olisi suostunut aborttiin. Muuten... ehei.

Vierailija
19/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ihmeessä haluaisit vela-naisen. Kaikista paras sinulle ja oikea lottovoittohan olisi löytää mieleltään terve, tasapainoinen, esim. yhden lapsen äiti. Nainen, joka haluaisi ja toivottaisi tyttäresi tervetulleeksi mukaan yhteisille lomillenne, ja joka tukisi suhdettasi tyttäreesi. Nainen, joka osaisi olla lasten kanssa eikä kokisi heitä taakaksi. Mahdollisesti tyttäresi voisi saada elinikäisen sisarpuolen tämän naisen lapsesta.

Vierailija
20/47 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela? No, en minäkään kyllä toisten lapsia haluaisi. Siinä jää aina toiseksi. Miten kasvattaa toisten lapsia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi