Mihin sulloa tavarat ja vaatteet kun vuokra-asunnossa ei ole kaappeja?
Tai on joo, mutta vain sellaisia kaappeja missä on tanko, ei hyllyjä. Liinavaatteita ei saa mihinkään. Vaatteet olen laittanut henkariin mutta aika epäkäytännöllistä on. Miten ratkaista ongelma? Monta lipastoa?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ostat kaapin. Kirpparilta saa halvalla. Jos et löydä sopivankokoista, osta liimapuulevyä tai kirpparilta joku rotisko, sahaa paloiksi ja kokoa sopiva.
Älä osta kaappia sillä hankala muutossa. Juuri purettu päreiksi iso ja leveä kaappi. Kukaan ei huolinnut sitä.
Ideassa hyviä systeemejä. Bestå tai lipasto on loistava ratkaisu.
Mieluummin samaa sarjaa otat kaikki niin voit myöhemmin yhdistellä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat kaapin. Kirpparilta saa halvalla. Jos et löydä sopivankokoista, osta liimapuulevyä tai kirpparilta joku rotisko, sahaa paloiksi ja kokoa sopiva.
Älä osta kaappia sillä hankala muutossa. Juuri purettu päreiksi iso ja leveä kaappi. Kukaan ei huolinnut sitä.
Ideassa hyviä systeemejä. Bestå tai lipasto on loistava ratkaisu.
Mieluummin samaa sarjaa otat kaikki niin voit myöhemmin yhdistellä niitä.
Siis Ikeassa ja siellä on myös niitä lokerikkoja. Korkea lipasto ja leveä.
Mulle tuli juuri Hemnes lipasto. Leveys 108cm ja korkeus 132cm.
Tämä tuli sen ison kaapin tilalle.
Etkö asunnon esittelyssä huomannut, että kaapit puuttuu. Tein täysremontin tähän vuosi sitten ostamaani asuntoon ja poistatin kaikki kiinteät kaapit paitsi tietysti keittiöstä. Ostin muihin kalusteisiin sopivia irtokaappeja makuuhuoneeseen ja eteiseen ja jos joskus myyn asunnon, otan irtaimistoni mukaan.
Kaverini oli aikoinaan Venäjällä töissä ja oli tosi hämmästynyt kun kävi katsomassa vuokra-asuntoja. Minkään asunnon keittiössä ei ollut hellaa eikä jääkappia eikä tietysti astianpesukoneettakaan, sillä ne luetaan irtaimistoksi ja vuokralainen tai omistaja ottaa ne mukaansa lähtiessään. Kaverini kuuli, että on myös ihan tavallista että myös kaikki keittiökalusteet viedään ja se on ihan sallittua, jos olet ne itse sinne hommannut.
Vierailija kirjoitti:
Etkö asunnon esittelyssä huomannut, että kaapit puuttuu. Tein täysremontin tähän vuosi sitten ostamaani asuntoon ja poistatin kaikki kiinteät kaapit paitsi tietysti keittiöstä. Ostin muihin kalusteisiin sopivia irtokaappeja makuuhuoneeseen ja eteiseen ja jos joskus myyn asunnon, otan irtaimistoni mukaan.
Kaverini oli aikoinaan Venäjällä töissä ja oli tosi hämmästynyt kun kävi katsomassa vuokra-asuntoja. Minkään asunnon keittiössä ei ollut hellaa eikä jääkappia eikä tietysti astianpesukoneettakaan, sillä ne luetaan irtaimistoksi ja vuokralainen tai omistaja ottaa ne mukaansa lähtiessään. Kaverini kuuli, että on myös ihan tavallista että myös kaikki keittiökalusteet viedään ja se on ihan sallittua, jos olet ne itse sinne hommannut.
Useimmissa keski-Euroopan maissakaan ei ole keittiötä valmiina, vaan vuokralainen hankkii sen itse. Siis hellat, kaapit, pöytätasot ym. Osassa maissa on tapana ettei ole edes lattiaa, vaan vuokralainen ostaa itse haluamansa laminaatit tms.
En ole koskaan muuttanut vuokralle asuntoon jossa ei olisi ollut vähintään 4 kokopitkää kaappia tai vaihtoehtoisesti vaatehuone. Enkä myöskään ole kuullut kenenkään muuttaneen mihinkään missä keittiötä ei olisi:). Kellarihuone ehkä....
Muistakaa nyt vuokralainenkin on IHMINEN.
Asunut 4ssä eri maassa, kaikista löytyi keittiöt, wc,t ja vaatekaapit, kahdessa maassa koko paikka oli kalustettu. Vuokralla siis.
Minä olen aina tehnyt hyllyjä jos niistä on pulaa.
Hankit siihen asuntoon ne huonekalut joita tarvitset. Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja vuokranantaja on hankkinut asuntoon sellaiset kalusteet, jotka sopivat hänen tarpeisiin. Jos olet käynyt katsomassa asunnon ennen vuokrausta, niin tiesit kyllä millaiset kaapit siellä on, eikä se estänyt vuokrausta.
Ella korisetti mahtuu kaappiin.Tai hanki erillinen komero.
Minä säilytin tavaroita laatikossa sänkyni alla, yhdessä erittäin pienessä vuokrayksiössä, kun olin nuori.
Sitten tosiaan ostin sellaisen pienen lipaston, johon sai jonkin verran jotain. Imuri oli eteissä, naulakon alla. Lisäksi talossa oli pieni ullakkokomero jossa saattoi säilyttää osan liinavaatteista.
Pyykkikonetta ei mahtunut pikkuruiseen vessaan eikä talossa ollut pyykkikonetta.
Pyykit vein pesulaan ja pikkupyykin käsin.
Oli ainoa asunto jonka onnistui kiireessä saamaan, kun sai siitä kaupungista työpaikan.
Myöhemmin sain tietenkin hankittua kunnollisen asunnon, kaikenlaisissa paikoissa sitä on aikoinaan nuoruudessa joutunut asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ella korisetti mahtuu kaappiin.Tai hanki erillinen komero.
Ella=Elfa
Hanki Elfa-koristo ja ota se mukaan aina kun muutat. Kannattaa hankkia tiheästä metalliverkosta tehtyjä koreja ("mesh").
Vanhoissa taloissa ei tosiaan kovin paljon sitä kaappitilaa ole. Itse asun 1937 rakennetussa talossa ja kiinteitä kaappeja kaksiossa oli alunperin kolme, joista yhdessä hyllyt. Tuolloin 1930-luvulla ei ihmisillä ollut niin paljon krääsää kuin nykyisin. Olen itse sitten hommannut yhden lipaston ja yhden kaapin lisää. Toinen juttu mitä näissä vanhoissa asunnoissa ei ole riittävästi nykyihmisen tarpeisiin ovat pistorasiat. Niitäkään ei sata vuotta sitten niin paljon tarvittu. Niitäkin on sitten makan varrella lisäilty.
Osta säilytyslaatikoita ja kasaa niitä sinne kaappiin.
Mä vuokrasin asunnon, jossa ei ole vaatekaappeja, mutta on vaatehuone. Siellä ei ollut hyllyjä, niin ostin Elfan korihyllykön sinne. Se on kevyt ja kätevä ottaa mukaan, kun muuttaa pois.
N57 kirjoitti:
Vanhoissa taloissa ei tosiaan kovin paljon sitä kaappitilaa ole. Itse asun 1937 rakennetussa talossa ja kiinteitä kaappeja kaksiossa oli alunperin kolme, joista yhdessä hyllyt. Tuolloin 1930-luvulla ei ihmisillä ollut niin paljon krääsää kuin nykyisin. Olen itse sitten hommannut yhden lipaston ja yhden kaapin lisää. Toinen juttu mitä näissä vanhoissa asunnoissa ei ole riittävästi nykyihmisen tarpeisiin ovat pistorasiat. Niitäkään ei sata vuotta sitten niin paljon tarvittu. Niitäkin on sitten makan varrella lisäilty.
Asun 1960-luvun kaksiossa ja täällä on tosi paljon kaappitilaa. Sellaisia vanhanajan komeroita ja pieni vaatehuonekin on.
Erilaisia myttyjä pitkin lattiaa on nuorten naisten tapa somekuvista päätellen.
Eihän se ole vuokranantajan velvollisuus sisustaa asuntoa? Eikö vuokralainen vuokraa asunnon ja Suomessa siihen kuuluu usein jokin keittiö mahdollisesti ja wc mahdollisesti. Mikään velvollisuus ole mitään kaappeja alkaa ostelemaan. Eihän ne aina edes sovi vuokralaisen sisustukseen. Ihmeellinen oletus. Jos muuttaa usein niin itse olen ainakin pitänyt tavaroita valmiina jo muuttolaatikoissa ja erilaisissä sängynaluslaatikoissa ja vähentänyt tavaramäärän ihan minimiin.
Nykyään asun muualla Euroopassa ja elän aina tilanteen mukaan. En edelleenkään tosin pitkään yhdessä paikassa, mutta joku järki tullut. Olen ostanut Ikeasta yhdenlipaston ja ison sängyn, jonka alla on säilytyslaatikoita ja säilytyspusseja. Lisäksi sohvan alla on säilytyslaatikoita. Helppo ottaa kantoon kun muuttaa.
Sängyn alle säilytyslaatikko, jossa on pyörät alla.